Метою є: прищеплювати інтерес до вивчення математики; активізувати та стимулювати розумову та пізнавальну діяльність учнів; розвивати самостійність і творчість; розширювати кругозір учнів; розвивати логічне та образне мислення.
ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ГРА «ЩО? ДЕ? КОЛИ?»
Вчитель математики: Шевченко І.В
Мета: прищеплювати інтерес до вивчення математики; активізувати та стимулювати розумову та пізнавальну діяльність учнів; розвивати самостійність і творчість; розширювати кругозір учнів; розвивати логічне та образне мислення.
Обладнання: картки, вислови про математику, завдання для гри, скрипічний ключ, «чорний ящик» Стіл для гравців, розбитий на 8 секторів; дзиґа; конверти з завданнями, мультимедійна дошка – екран для демонстрації завдань; музичне оформлення та призи; табло для відображень результатів
Структура уроку: Інтелектуальна гра
Методи і форми роботи: Практичні (ігрові, самостійної роботи); метод проблемного та диференційованого навчання і формування творчих можливостей; метод
контролю і самоконтролю в процесі навчання
Використання інноваційних елементів на уроці: Творча діяльність у навчальному процесі, між предметні зв’язки, виконання комп’ютерних презентацій та їх демонстрація.
Підготовка
1.Актову залу школи відповідно оформити: «Що? Де? Коли?».
2. Заздалегідь підготувати висловлювання:
Математика вчить мислити й разом з тим вселяє віру в безмежні сили людського розуму. Вона виховує волю, характер.
В.О.Сухомлинський
...Жартівливі приклади часто мають більше значення, ніж корисні
Штіфель,.
Математику вже тому вчити треба, що вона розум в порядок приводить
М.В. Ломоносов
3. Прилаштувати до дзиги стрілку.
4. Разом з учнями виготовити «чорний ящик»
5. Виготовити знак музичної паузи – скрипічний ключ.
6. Підготувати номери художньої самодіяльності.
7. Для нагородження гравців підготувати математичні призи: лінійки, кутники, транспортири, зошити тощо.
8. Потурбуватись про музичне оформлення гри.
Оскільки символом гри «Що? Де? Коли?» є Мудра сова, то і оцінювати ваші відповіді ми будемо за допомогою таких маленьких емблем. Той, хто набере найбільшу кількість сов отримає найвищий бал.
ХІД ГРИ
Коридорами і класами нашої школи впевнено крокує тиждень математики. В зв’язку з цим ми зібралися з вами в цьому святковому залі. (Учні сьомого класу виходять до зали та розповідають вірші)
1 Всім – добрий день, друзі,-
Дівчата й хлоп’ята!
Ми раді усіх вас
Сьогодні вітати!
2. Сьогодні будем, друзі, з вами
Царицю всіх наук вітать
Так можем гордо і по праву
Ми математику назвать.
3 Наук на світі є багато
Їх навіть важко полічити
Та нам їх треба добре знати
Щоб всесвітом оволодіти.
4. До різних ми наук охочі,
Нехай ведуть нас до вершин.
Та зараз ми сказати хочем-
Наш математиці уклін
Добрий день, дорогі друзі! Вітаю всіх присутніх на інтелектуальній грі «Що? Де? Коли?». Сьогодні з вами ті, хто любить математику, ті хто любить таємниці, загадки, цікаві задачі, ті хто допитливий, працьовитий, наполегливий.
Дозвольте познайомити вас з цими людьми.
Сьогодні за ігровим столом команда інтелектуалів учні 7 класів у такому складі:
Сташенко Владислав. Любить точні науки. Мріє здійснити навколосвітню подорож, зробити географічне відкриття.
Оніщенко Назар Назар – веселий дуже, Ще й із музикою дружить Пісні вправно він складає, Репчик круто зачитає.
Паланюк Назар. Тільки футбол – ось головне. Математика до себе притягує, але м’яч приваблює більше. Ось вам і другий Шевченко.
Лучинський Ярослав За роками рік минає Ярік це не відчуває
В бій з навчанням йде вперед , Знань збере він весь букет.
Крижановський Дмитро Наш Дмитро – спортсмен. У карате – супермен .
Білоконь Кирил Щирий хлопчина . Всміхнена й добра людина. Улюблені предмети математика, фізика і хімія.
Варецький Ярослав Любить і футбол, і скутер, Ну, звичайно ж і комп’ютер, В музиці порозчинятись, Тільки нею і займатись!
Багрій Віталій - капітан команди Віталя – фізик, математик,
англічан та інформатик. Віталя , усміхнись ще раз, Ти у нас ну просто клас
(Звучить музика.)
Ведучий представляє кожного гравця, які по черзі сідають за гральний стіл. Останнім представляють капітана команди.
БАЖАЮ КОМАНДІ ГРАВЦІВ УСПІХІВ
Ведучий: Сова – символ мудрості. Нехай цей символ мудрості розумниця Сова. Для відповідей правильні підкаже вам слова!
Нагадуються правила гри. Правила гри
1.Для участі в грі відібрати 8 учнів, які мають найвищий рейтинг знань з математики.
2. Гравці обирають капітана,який керує роботою команди під час гри.
3. Дозвіл на відповідь від команди дає капітан команди.
4. На обдумування завдання дається 1 хв; на обдумування кожного запитання завдання «бліц» — 20 с.
5. Команді не зараховується правильна відповідь, якщо була підказка.
6. Капітан команди може брати замість відповіді музичну паузу, але не більш ніж 2 рази упродовж гри.
7. Одну музичну паузу може взяти ведучий гри.
8. Гра закінчується, якщо команда гравців чи математичний клуб отримає 6 правильних відповідей.
9. У кінці гри нагороджується учень, котрий дав найбільше правильних відповідей.
Порядок запитань визначається за допомогою жереба-дзиги
Починаємо нашу інтелектуальну гру «ЩО? ДЕ? КОЛИ?»
Помічник команди запускає дзиґу.( Звучить музика. ). Визначившись з номером завдання, повідомляється умова задачі. Після закінчення 1 хвилин
Питання задають вчителі та працівники школи , учні.
Проти нашого клубу сьогодні грають ….
Питання 1 З вами грають переможці математичної гри «КЕНГУРУ» 2016 року учні 6 класів
Із зображенням.
Дано 5 сірників. Як додати ще 5, щоб вийшло три?
Питання 2. Від вчителя фізики
«Еврика!» – кричав Архімед, коли винайшов фізичний закон. Цей закон лежить в основі цього випробовування.
У склянці є фігурка (зроблена з пінопласту або з легкого матеріалу). Поряд стоїть чайна ложка та посудина з водою, яка прикріплена до столу. Як дістати фігурку з дна склянки, не перевертаючи її?
(Учень має здогадатися – наливати ложкою воду доти, поки фігурка не підніметься доверху і тоді його можна дістати рукою).
Питання 3. Від клубу знавців . Задача Пуассона
Маємо дві посудини - 3-літрову й 5-літрову.
Користуючись цими посудинами, отримайте 1 л води.
Ви маєте водопровідний кран і раковину, куди можна
зливати воду.
Розв’язання. Використаємо таблицю
Крок |
1 |
2 |
3 |
4 |
3 л |
3 |
0 |
3 |
1 |
5 л |
0 |
3 |
3 |
5 |
|
|
|
|
|
Питання 4. З вами грає учень 11 класу учасник міської математичної олімпіади Гавриленко Дмитро.
На столі стоять у ряд 6 склянок. Три перші з них порожні, а в три інші налито воду. Зробіть так, щоб порожні й повні склянки чергувалися. Взяти в руки можна тільки одну склянку.
(Треба перелити воду з 5 склянки в 2 і поставити порожню склянку на місце)
Питання 5 Вчитель математики ЗОШ № 5 Пархоменко Олени Сергіївни .
Книга – джерело знань
Треба відшукати сторінки, на яких зазначені відповіді до питань і знайти суму чисел, що відповідають цим сторінкам
Бліц питання по 20 сек
Що за гра ?
1) Історик ХХ ст. Роуз сказав : «Це щира гра-бесіда без слів ».
2) Ця гра-джерело цікавих математичних задач.
3) Якщо в кожній сім’ї можна буде знайти цю гру, то можна сподіватись , що з часом «зникне убогість справжніх державних умів» - слова Роуза.
4) Батьківщина гри-Індія, ім’я винахідника невідоме. Давня назва-«Чатуранга».
5) Мешканець Праги першим прославився через цю гру.
6) Це палацове життя в мініатюрі.
(Шахи)
Що за чудова річ?
(Годинник)
Що за наука ?
2) Ця наука була й залишиться постійною супутницею упродовж року.
3) Вивчає об’єкти реального світу.
4) Ця наука досліджує просторові форми.
5) Єгипет- батьківщина цієї науки.
6) У перекладі з грецької означає землемірство. (Геометрія)
Питання на супер блиц турнир
Учасник відповідає на питання, що задаються
Завдання |
Точне значення |
Значення, яке зараховується як правильне |
|
25 мм |
20-30 мм |
|
16 м |
12-20 м |
|
178 мм |
15-20 см |
|
5 км/год |
4-6 км/год |
|
35 г |
20-50 г |
|
70-80 |
50-100 |
Питання 6.
Питання (від шкільної медсестри) Усі вам відома казка Корнія Чуковського « Лікар Айболіт». Відомо, що цей лікар лікував у Африці казкових тварин. Усі вони, крім двох,- червоні слони. Усі, крім двох ,- балакучі леви. Решта – смугасті бегемоти. Скільки тварин лікував Айболіт ? ( три)
Чорний ящик .
В чорному ящику лежить предмет, який є механічною головоломкою з 1975 року. Запатентований угорським скульптором і викладачем архітектури. За цей час став лідером за кількістю проданих екземплярів – більше 350 млн штук.
На YouTube можна знайти майже 40 тисяч відеороликів, пов'язаних з цією головоломкою.
Питання 7
З клубом знавців грає учениця 9-го класу Овчарук Анастасія.
Питання Скільки на цьому креслені різних трикутників ?
Питання 8.
Питання: З вами грають школярі колегіума ЗОШ №15
(відео питання)
Знайти закономірність.
Якими повині бути два наступні числа числового ряду 10,8,11,9,12,10,13..
Питання 9
Питання. З вами грає вчитель трудового навчання Семерюк Юрій Григорович
Як не маючи вимірювальних приладів відрізати 60 см від шнура, довжина якого 80 см ?
Підсумок гри.
У відомого математика Фалеса запитали:
- Що є найбільшим у світі?
- Простір.
- Що є наймудрішим?
- Час.
- Що є найприємнішим?
- Досягти бажаного
Наша гра підійшла до фінішу, але у заплутаних лабіринтах життя вам ще доведеться шукати свої рішення. І дай вам Бог, щоб вони завжди були правильні і бажані для вас. І щоб ви мали чудову можливість стати переможцями, вигукнувши славнозвісне Архімедове „Еврика!”
Нагородження учасників гри:
„Магістр Математичних Наук – Практичність”
«Магістр Математичних Наук – Досконалість»
„Магістр Математичних Наук – Талановитість”
„Магістр Математичних Наук – Кмітливість”
„Магістр Математичних Наук – Винахідливість”
„Магістр Математичних Наук – Інтелект”
„Магістр Математичних Наук – Логічність”
« Магістр Математичних Наук – Ерудит»