Інтелектуальна гра " Що ? Де? Коли? для 7-го класу

Про матеріал

Метою є: прищеплювати інтерес до вивчення математики; активізу­вати та стимулювати розумову та пізнавальну діяльність учнів; роз­вивати самостійність і творчість; розширювати кругозір учнів; роз­вивати логічне та образне мис­лення.


Перегляд файлу

 

   ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА  ГРА  «ЩО?  ДЕ?  КОЛИ?»

Вчитель математики: Шевченко І.В

 

Мета:     прищеплювати інтерес до вивчення математики; активізу­вати та стимулювати розумову та пізнавальну діяльність учнів; роз­вивати самостійність і творчість; розширювати кругозір учнів; роз­вивати логічне та образне мис­лення.

Обладнання: картки, вислови про математику, завдання для гри, скрипічний ключ, «чорний ящик» Стіл для гравців, розбитий на 8 секторів; дзиґа; конверти  з завданнями,  мультимедійна дошка – екран для демонстрації завдань; музичне оформлення  та призи; табло для відображень результатів

Структура уроку: Інтелектуальна гра

Методи і форми роботи:   Практичні (ігрові, самостійної роботи); метод проблемного та диференційованого    навчання і формування творчих можливостей; метод

контролю і самоконтролю в процесі навчання

Використання інноваційних елементів на уроці: Творча діяльність у навчальному процесі, між предметні зв’язки, виконання комп’ютерних презентацій та їх демонстрація.

Підготовка

1.Актову залу школи відповідно офор­мити: «Що? Де? Коли?».

2.   Заздалегідь підготувати висловлювання:

                Математика вчить мислити й разом з тим вселяє віру в безмежні сили людського розуму. Вона виховує волю, характер.

                                                                                                      В.О.Сухомлинський

 

                                                                                                                    

              ...Жартівливі приклади часто мають більше значення,   ніж корисні                      

                                                                                                          Штіфель,.

          Математику вже тому вчити треба, що вона розум в порядок приводить

                                                                                                       М.В. Ломоносов

3.          Прилаштувати до дзиги стрілку.

4.          Разом з учнями виготовити «чорний ящик»

5.          Виготовити знак музичної паузи – скрипічний ключ.

6.          Підготувати номери художньої самодіяльності.

7.          Для нагородження гравців підготувати математичні призи: лінійки, кутники, транспортири, зошити тощо.

8.          Потурбуватись про музичне оформлення гри.

9.          Стрічками розбити стіл на 12 секторів.
 

 

Оскільки символом гри «Що? Де? Коли?» є Мудра сова, то і оцінювати ваші відповіді ми будемо за допомогою таких маленьких емблем. Той, хто набере найбільшу кількість сов отримає найвищий бал.

ХІД ГРИ

Коридорами і класами нашої школи впевнено крокує тиждень математики. В зв’язку з цим ми зібралися з вами в цьому святковому залі.      (Учні сьомого  класу виходять до зали та розповідають вірші)

1 Всім – добрий день, друзі,-

Дівчата й хлоп’ята!

Ми раді усіх вас

Сьогодні вітати!

       2.   Сьогодні будем, друзі, з вами

Царицю всіх наук вітать

Так  можем гордо і по праву

Ми математику назвать.

 

3    Наук на світі є багато

Їх навіть важко полічити

Та нам їх треба добре знати

Щоб всесвітом оволодіти.

4. До різних ми наук охочі,

Нехай ведуть нас до вершин.

Та зараз ми сказати хочем-

Наш математиці уклін

           Добрий день, дорогі друзі! Вітаю всіх присутніх на інтелектуальній грі «Що? Де? Коли?». Сьогодні з вами ті, хто любить математику,  ті хто любить таємниці, загадки, цікаві задачі, ті хто допитливий, працьовитий, наполегливий.

Дозвольте познайомити вас з цими людьми.

Сьогодні за ігровим столом ко­манда інтелектуалів учні 7  класів у такому складі:

Сташенко Владислав. Любить точні науки. Мріє здійснити навколосвітню подорож, зробити географічне відкриття.

Оніщенко Назар  Назар – веселий дуже, Ще й із музикою дружить Пісні вправно він складає, Репчик круто зачитає.

Паланюк Назар. Тільки футбол – ось головне. Математика до себе притягує, але м’яч приваблює більше. Ось вам і другий Шевченко.

Лучинський Ярослав  За роками рік минає Ярік  це не відчуває

В бій з навчанням йде вперед , Знань збере він весь букет.

Крижановський Дмитро    Наш  Дмитро – спортсмен. У  карате  – супермен .

 Білоконь Кирил  Щирий хлопчина .  Всміхнена й добра людина. Улюблені предмети математика, фізика і хімія.

Варецький Ярослав  Любить і футбол, і скутер, Ну, звичайно ж і комп’ютер, В музиці порозчинятись, Тільки нею і  займатись!

Багрій Віталій - капітан команди  Віталя  – фізик, математик,

англічан та інформатик. Віталя , усміхнись ще раз, Ти у нас ну просто клас

(Звучить музика.)

    Ведучий представляє кожного гравця, які по черзі сідають за гральний стіл. Останнім пред­ставляють капітана команди.

БАЖАЮ КОМАНДІ ГРАВЦІВ УСПІХІВ

 Ведучий: Сова – символ мудрості. Нехай цей символ мудрості розумниця Сова. Для відповідей правильні підкаже вам слова!   

На­гадуються правила гри. Правила гри

1.Для участі в грі відібрати 8 учнів, які мають найвищий рей­тинг знань з математики.

2.   Гравці обирають капітана,який керує роботою команди під час гри.

3. Дозвіл на відповідь від коман­ди дає капітан команди.

 

4.  На  обдумування  завдання дається 1 хв; на обдумування кожного  запитання  завдання «бліц» — 20 с.

5.   Команді не зараховується пра­вильна  відповідь,  якщо була підказка.

  6.   Капітан команди може брати замість відповіді музичну паузу, але не більш ніж 2 рази упродовж гри.

7.    Одну музичну паузу може взя­ти ведучий гри.

8.    Гра закінчується, якщо команда гравців чи математичний клуб отримає 6 правильних відповідей.

9.   У кінці гри нагороджується учень, котрий дав найбільше пра­вильних відповідей.

 

Порядок запитань визначається за допомо­гою жереба-дзиги

Починаємо нашу інтелектуальну гру «ЩО? ДЕ? КОЛИ?»

   Помічник  команди запускає дзиґу.( Звучить музика. ).  Визначившись з номером завдання, повідомляється умова задачі.  Після закінчення 1 хвилин

Питання задають вчителі та працівники школи , учні.

 Проти нашого клубу сьогодні грають ….

Питання 1 З вами грають переможці  математичної гри «КЕНГУРУ» 2016 року  учні 6 класів

Із зображенням.

Дано 5 сірників. Як додати ще 5, щоб вийшло три?

         

 

Питання 2. Від вчителя фізики

 

«Еврика!» – кричав Архімед, коли винайшов фізичний закон. Цей закон лежить в основі цього випробовування.

 У склянці є фігурка (зроблена з пінопласту або з легкого матеріалу). Поряд стоїть чайна ложка та посудина з водою, яка прикріплена до столу. Як дістати фігурку з дна склянки, не перевертаючи її?

(Учень має здогадатися – наливати ложкою воду доти, поки фігурка не підніметься доверху і тоді його можна дістати рукою). 

Питання 3. Від клубу знавців . Задача Пуассона

Маємо дві посудини - 3-літрову й 5-літрову.

Користуючись цими посудинами, отримайте 1 л води.

Ви маєте водопровідний кран і раковину, куди можна

зливати воду.

Розв’язання. Використаємо таблицю

Крок

1

2

3

4

3 л

3

0

3

1

5 л

0

3

3

5

 

 

 

 

 

 

 

Питання  4.  З вами грає учень 11 класу учасник міської математичної олімпіади Гавриленко Дмитро.

 

На столі стоять у ряд 6 склянок.  Три перші з них порожні, а в три інші налито воду. Зробіть так, щоб порожні й повні склянки чергувалися. Взяти в руки можна тільки одну склянку.

       (Треба перелити воду з 5 склянки в 2 і поставити порожню склянку на місце)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Питання  5  Вчитель  математики ЗОШ № 5  Пархоменко Олени Сергіївни .

Книга – джерело знань

Треба відшукати сторінки,  на яких зазначені відповіді до питань і знайти суму чисел, що відповідають цим сторінкам

  1. Геометрична фігура, що складається з двох променів, які виходять з однієї точки.
  2. Кути мають спільну сторону, а інші сторони цих кутів є доповняльними променями.
  3. Дві прямі називаються …., якщо вони перетинаються під прямим кутом.

 

Бліц питання по 20 сек

                             Що за гра ?

1) Історик ХХ ст. Роуз сказав : «Це щира гра-бесіда без слів ».

2) Ця гра-джерело цікавих математичних задач.

3) Якщо в кожній сім’ї можна буде знайти цю гру, то можна сподіватись , що з часом «зникне  убогість справжніх державних умів» - слова Роуза.

4) Батьківщина гри-Індія,  ім’я винахідника невідоме. Давня назва-«Чатуранга».

5) Мешканець Праги першим прославився через цю гру.

6) Це палацове життя в мініатюрі.

                                                    (Шахи)

                              Що за чудова річ?

  1.              Історія винаходу цієї речі нараховує тисячу років. Навряд чи хто візьме на себе сміливість назвати ім’я  винахідника.
  2.              Один із різновидів називається клепсидрою.
  3.              Майже у кожного з вас є ця чудова річ.
  4.              У математиці без неї важко обійтися , особливо розв’язуючи задачі на рух.
  5.              До цієї речі можна дібрати означення : сонячний, водяний , механічний, електронний, протиударний.
  6.              Цій речі присвячено загадку : Маю диво на стіні: каже «Так» не каже «Ні».

                                               (Годинник)

                              Що за наука ?

  1.              Це один із способів пізнання реальної дійсності.

2) Ця наука була й залишиться постійною супутницею упродовж року.

3) Вивчає об’єкти реального світу.

4) Ця наука досліджує просторові форми.

5)  Єгипет- батьківщина цієї науки.

6) У перекладі з грецької означає землемірство. (Геометрія)

 

 

Питання  на супер  блиц турнир

Учасник відповідає на питання, що задаються

Завдання

Точне значення

Значення, яке зараховується як правильне

  1. Який діаметр 1 гривневої монети?

25 мм

20-30 мм

  1. Висота чотириповерхового будинку?

16 м

12-20 м

  1. Довжина звичайного олівця?

178 мм

15-20 см

  1. Середня швидкість пішохода?

5 км/год

4-6 км/год

  1. Скільки важить учнівський зошит?

35 г

20-50 г

  1. Скільки ударів за хвилину робить пульс дорослої людини?

70-80

50-100

 

Питання  6.

Питання (від шкільної медсестри)  Усі вам відома казка Корнія Чуковського « Лікар Айболіт». Відомо, що цей лікар лікував у Африці казкових тварин. Усі вони, крім двох,- червоні слони. Усі, крім двох ,- балакучі леви. Решта – смугасті бегемоти. Скільки тварин лікував Айболіт ? ( три)

     Чорний ящик .

В чорному ящику лежить предмет, який є механічною головоломкою з 1975 року. Запатентований угорським скульптором і викладачем архітектури. За цей час став лідером за кількістю проданих екземплярів – більше 350 млн штук.

 На YouTube можна знайти майже 40 тисяч відеороликів, пов'язаних з цією головоломкою.

 

 

Питання 7

З клубом знавців грає учениця 9-го класу Овчарук Анастасія.

Питання  Скільки на цьому креслені різних трикутників ?

Похожее изображение

Питання  8.

Питання:  З вами грають  школярі колегіума ЗОШ №15

(відео питання)

Знайти закономірність.

Якими повині бути два наступні числа числового ряду 10,8,11,9,12,10,13..

Питання  9

Питання. З вами грає  вчитель трудового навчання Семерюк Юрій Григорович

Як не маючи вимірювальних приладів відрізати 60 см від шнура, довжина якого 80 см ?

Підсумок гри.

У відомого математика Фалеса запитали:

- Що є найбільшим у світі?

- Простір.

- Що є наймудрішим?

- Час.

- Що є найприємнішим?

 - Досягти бажаного

Наша гра підійшла до фінішу, але у заплутаних лабіринтах життя вам ще доведеться шукати свої рішення. І дай вам Бог, щоб вони завжди були правильні і бажані для вас.  І щоб ви мали чудову можливість стати переможцями, вигукнувши славнозвісне Архімедове „Еврика!”

Нагородження учасників гри:                                                                                                                 

„Магістр Математичних Наук – Практичність”

«Магістр Математичних Наук – Досконалість»

„Магістр Математичних Наук – Талановитість”

„Магістр Математичних Наук – Кмітливість”

„Магістр Математичних Наук – Винахідливість”

 „Магістр Математичних Наук – Інтелект”

 „Магістр Математичних Наук – Логічність”

 « Магістр Математичних Наук – Ерудит»

 

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мирошниченко Инна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
11 січня
Переглядів
1743
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку