Інтелектуальна гра " Що ? Де? Коли? для 7-го класу

Про матеріал

Метою є: прищеплювати інтерес до вивчення математики; активізу­вати та стимулювати розумову та пізнавальну діяльність учнів; роз­вивати самостійність і творчість; розширювати кругозір учнів; роз­вивати логічне та образне мис­лення.


Перегляд файлу

 

   ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА  ГРА  «ЩО?  ДЕ?  КОЛИ?»

Вчитель математики: Шевченко І.В

 

Мета:     прищеплювати інтерес до вивчення математики; активізу­вати та стимулювати розумову та пізнавальну діяльність учнів; роз­вивати самостійність і творчість; розширювати кругозір учнів; роз­вивати логічне та образне мис­лення.

Обладнання: картки, вислови про математику, завдання для гри, скрипічний ключ, «чорний ящик» Стіл для гравців, розбитий на 8 секторів; дзиґа; конверти  з завданнями,  мультимедійна дошка – екран для демонстрації завдань; музичне оформлення  та призи; табло для відображень результатів

Структура уроку: Інтелектуальна гра

Методи і форми роботи:   Практичні (ігрові, самостійної роботи); метод проблемного та диференційованого    навчання і формування творчих можливостей; метод

контролю і самоконтролю в процесі навчання

Використання інноваційних елементів на уроці: Творча діяльність у навчальному процесі, між предметні зв’язки, виконання комп’ютерних презентацій та їх демонстрація.

Підготовка

1.Актову залу школи відповідно офор­мити: «Що? Де? Коли?».

2.   Заздалегідь підготувати висловлювання:

                Математика вчить мислити й разом з тим вселяє віру в безмежні сили людського розуму. Вона виховує волю, характер.

                                                                                                      В.О.Сухомлинський

 

                                                                                                                    

              ...Жартівливі приклади часто мають більше значення,   ніж корисні                      

                                                                                                          Штіфель,.

          Математику вже тому вчити треба, що вона розум в порядок приводить

                                                                                                       М.В. Ломоносов

3.          Прилаштувати до дзиги стрілку.

4.          Разом з учнями виготовити «чорний ящик»

5.          Виготовити знак музичної паузи – скрипічний ключ.

6.          Підготувати номери художньої самодіяльності.

7.          Для нагородження гравців підготувати математичні призи: лінійки, кутники, транспортири, зошити тощо.

8.          Потурбуватись про музичне оформлення гри.

9.          Стрічками розбити стіл на 12 секторів.
 

 

Оскільки символом гри «Що? Де? Коли?» є Мудра сова, то і оцінювати ваші відповіді ми будемо за допомогою таких маленьких емблем. Той, хто набере найбільшу кількість сов отримає найвищий бал.

ХІД ГРИ

Коридорами і класами нашої школи впевнено крокує тиждень математики. В зв’язку з цим ми зібралися з вами в цьому святковому залі.      (Учні сьомого  класу виходять до зали та розповідають вірші)

1 Всім – добрий день, друзі,-

Дівчата й хлоп’ята!

Ми раді усіх вас

Сьогодні вітати!

       2.   Сьогодні будем, друзі, з вами

Царицю всіх наук вітать

Так  можем гордо і по праву

Ми математику назвать.

 

3    Наук на світі є багато

Їх навіть важко полічити

Та нам їх треба добре знати

Щоб всесвітом оволодіти.

4. До різних ми наук охочі,

Нехай ведуть нас до вершин.

Та зараз ми сказати хочем-

Наш математиці уклін

           Добрий день, дорогі друзі! Вітаю всіх присутніх на інтелектуальній грі «Що? Де? Коли?». Сьогодні з вами ті, хто любить математику,  ті хто любить таємниці, загадки, цікаві задачі, ті хто допитливий, працьовитий, наполегливий.

Дозвольте познайомити вас з цими людьми.

Сьогодні за ігровим столом ко­манда інтелектуалів учні 7  класів у такому складі:

Сташенко Владислав. Любить точні науки. Мріє здійснити навколосвітню подорож, зробити географічне відкриття.

Оніщенко Назар  Назар – веселий дуже, Ще й із музикою дружить Пісні вправно він складає, Репчик круто зачитає.

Паланюк Назар. Тільки футбол – ось головне. Математика до себе притягує, але м’яч приваблює більше. Ось вам і другий Шевченко.

Лучинський Ярослав  За роками рік минає Ярік  це не відчуває

В бій з навчанням йде вперед , Знань збере він весь букет.

Крижановський Дмитро    Наш  Дмитро – спортсмен. У  карате  – супермен .

 Білоконь Кирил  Щирий хлопчина .  Всміхнена й добра людина. Улюблені предмети математика, фізика і хімія.

Варецький Ярослав  Любить і футбол, і скутер, Ну, звичайно ж і комп’ютер, В музиці порозчинятись, Тільки нею і  займатись!

Багрій Віталій - капітан команди  Віталя  – фізик, математик,

англічан та інформатик. Віталя , усміхнись ще раз, Ти у нас ну просто клас

(Звучить музика.)

    Ведучий представляє кожного гравця, які по черзі сідають за гральний стіл. Останнім пред­ставляють капітана команди.

БАЖАЮ КОМАНДІ ГРАВЦІВ УСПІХІВ

 Ведучий: Сова – символ мудрості. Нехай цей символ мудрості розумниця Сова. Для відповідей правильні підкаже вам слова!   

На­гадуються правила гри. Правила гри

1.Для участі в грі відібрати 8 учнів, які мають найвищий рей­тинг знань з математики.

2.   Гравці обирають капітана,який керує роботою команди під час гри.

3. Дозвіл на відповідь від коман­ди дає капітан команди.

 

4.  На  обдумування  завдання дається 1 хв; на обдумування кожного  запитання  завдання «бліц» — 20 с.

5.   Команді не зараховується пра­вильна  відповідь,  якщо була підказка.

  6.   Капітан команди може брати замість відповіді музичну паузу, але не більш ніж 2 рази упродовж гри.

7.    Одну музичну паузу може взя­ти ведучий гри.

8.    Гра закінчується, якщо команда гравців чи математичний клуб отримає 6 правильних відповідей.

9.   У кінці гри нагороджується учень, котрий дав найбільше пра­вильних відповідей.

 

Порядок запитань визначається за допомо­гою жереба-дзиги

Починаємо нашу інтелектуальну гру «ЩО? ДЕ? КОЛИ?»

   Помічник  команди запускає дзиґу.( Звучить музика. ).  Визначившись з номером завдання, повідомляється умова задачі.  Після закінчення 1 хвилин

Питання задають вчителі та працівники школи , учні.

 Проти нашого клубу сьогодні грають ….

Питання 1 З вами грають переможці  математичної гри «КЕНГУРУ» 2016 року  учні 6 класів

Із зображенням.

Дано 5 сірників. Як додати ще 5, щоб вийшло три?

         

 

Питання 2. Від вчителя фізики

 

«Еврика!» – кричав Архімед, коли винайшов фізичний закон. Цей закон лежить в основі цього випробовування.

 У склянці є фігурка (зроблена з пінопласту або з легкого матеріалу). Поряд стоїть чайна ложка та посудина з водою, яка прикріплена до столу. Як дістати фігурку з дна склянки, не перевертаючи її?

(Учень має здогадатися – наливати ложкою воду доти, поки фігурка не підніметься доверху і тоді його можна дістати рукою). 

Питання 3. Від клубу знавців . Задача Пуассона

Маємо дві посудини - 3-літрову й 5-літрову.

Користуючись цими посудинами, отримайте 1 л води.

Ви маєте водопровідний кран і раковину, куди можна

зливати воду.

Розв’язання. Використаємо таблицю

Крок

1

2

3

4

3 л

3

0

3

1

5 л

0

3

3

5

 

 

 

 

 

 

 

Питання  4.  З вами грає учень 11 класу учасник міської математичної олімпіади Гавриленко Дмитро.

 

На столі стоять у ряд 6 склянок.  Три перші з них порожні, а в три інші налито воду. Зробіть так, щоб порожні й повні склянки чергувалися. Взяти в руки можна тільки одну склянку.

       (Треба перелити воду з 5 склянки в 2 і поставити порожню склянку на місце)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Питання  5  Вчитель  математики ЗОШ № 5  Пархоменко Олени Сергіївни .

Книга – джерело знань

Треба відшукати сторінки,  на яких зазначені відповіді до питань і знайти суму чисел, що відповідають цим сторінкам

  1. Геометрична фігура, що складається з двох променів, які виходять з однієї точки.
  2. Кути мають спільну сторону, а інші сторони цих кутів є доповняльними променями.
  3. Дві прямі називаються …., якщо вони перетинаються під прямим кутом.

 

Бліц питання по 20 сек

                             Що за гра ?

1) Історик ХХ ст. Роуз сказав : «Це щира гра-бесіда без слів ».

2) Ця гра-джерело цікавих математичних задач.

3) Якщо в кожній сім’ї можна буде знайти цю гру, то можна сподіватись , що з часом «зникне  убогість справжніх державних умів» - слова Роуза.

4) Батьківщина гри-Індія,  ім’я винахідника невідоме. Давня назва-«Чатуранга».

5) Мешканець Праги першим прославився через цю гру.

6) Це палацове життя в мініатюрі.

                                                    (Шахи)

                              Що за чудова річ?

  1.              Історія винаходу цієї речі нараховує тисячу років. Навряд чи хто візьме на себе сміливість назвати ім’я  винахідника.
  2.              Один із різновидів називається клепсидрою.
  3.              Майже у кожного з вас є ця чудова річ.
  4.              У математиці без неї важко обійтися , особливо розв’язуючи задачі на рух.
  5.              До цієї речі можна дібрати означення : сонячний, водяний , механічний, електронний, протиударний.
  6.              Цій речі присвячено загадку : Маю диво на стіні: каже «Так» не каже «Ні».

                                               (Годинник)

                              Що за наука ?

  1.              Це один із способів пізнання реальної дійсності.

2) Ця наука була й залишиться постійною супутницею упродовж року.

3) Вивчає об’єкти реального світу.

4) Ця наука досліджує просторові форми.

5)  Єгипет- батьківщина цієї науки.

6) У перекладі з грецької означає землемірство. (Геометрія)

 

 

Питання  на супер  блиц турнир

Учасник відповідає на питання, що задаються

Завдання

Точне значення

Значення, яке зараховується як правильне

  1. Який діаметр 1 гривневої монети?

25 мм

20-30 мм

  1. Висота чотириповерхового будинку?

16 м

12-20 м

  1. Довжина звичайного олівця?

178 мм

15-20 см

  1. Середня швидкість пішохода?

5 км/год

4-6 км/год

  1. Скільки важить учнівський зошит?

35 г

20-50 г

  1. Скільки ударів за хвилину робить пульс дорослої людини?

70-80

50-100

 

Питання  6.

Питання (від шкільної медсестри)  Усі вам відома казка Корнія Чуковського « Лікар Айболіт». Відомо, що цей лікар лікував у Африці казкових тварин. Усі вони, крім двох,- червоні слони. Усі, крім двох ,- балакучі леви. Решта – смугасті бегемоти. Скільки тварин лікував Айболіт ? ( три)

     Чорний ящик .

В чорному ящику лежить предмет, який є механічною головоломкою з 1975 року. Запатентований угорським скульптором і викладачем архітектури. За цей час став лідером за кількістю проданих екземплярів – більше 350 млн штук.

 На YouTube можна знайти майже 40 тисяч відеороликів, пов'язаних з цією головоломкою.

 

 

Питання 7

З клубом знавців грає учениця 9-го класу Овчарук Анастасія.

Питання  Скільки на цьому креслені різних трикутників ?

Похожее изображение

Питання  8.

Питання:  З вами грають  школярі колегіума ЗОШ №15

(відео питання)

Знайти закономірність.

Якими повині бути два наступні числа числового ряду 10,8,11,9,12,10,13..

Питання  9

Питання. З вами грає  вчитель трудового навчання Семерюк Юрій Григорович

Як не маючи вимірювальних приладів відрізати 60 см від шнура, довжина якого 80 см ?

Підсумок гри.

У відомого математика Фалеса запитали:

- Що є найбільшим у світі?

- Простір.

- Що є наймудрішим?

- Час.

- Що є найприємнішим?

 - Досягти бажаного

Наша гра підійшла до фінішу, але у заплутаних лабіринтах життя вам ще доведеться шукати свої рішення. І дай вам Бог, щоб вони завжди були правильні і бажані для вас.  І щоб ви мали чудову можливість стати переможцями, вигукнувши славнозвісне Архімедове „Еврика!”

Нагородження учасників гри:                                                                                                                 

„Магістр Математичних Наук – Практичність”

«Магістр Математичних Наук – Досконалість»

„Магістр Математичних Наук – Талановитість”

„Магістр Математичних Наук – Кмітливість”

„Магістр Математичних Наук – Винахідливість”

 „Магістр Математичних Наук – Інтелект”

 „Магістр Математичних Наук – Логічність”

 « Магістр Математичних Наук – Ерудит»

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Лагановська Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Зайцева Галина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Мірошниченко Інна Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 січня 2018
Переглядів
11318
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку