Календарне-планування з інформатики

Про матеріал
Календарне-планування з інформатики для учнів 5 класу розроблено за підручником Ривкінда містить ключові компетентності та наскрізні лінії, які є обовязкові в роботі за "Абеткою директора"
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування уроків

ІНФОРМАТИКА

для 5 класу на 2021-2022 н.р.

(для учнів, які вивчали інформатику в 2-4 класах)

До підручника «Інформатика 5 клас» Автори: Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.

За навчальною програмою 2017 року. Навчальна програма з інформатики для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

№ уро-ку

Дата

уроку

Тема уроку

Примітки

Тема 1. Інформаційні процеси та системи (8 годин)

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовами. Уміння: висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій з використанням відповідної термінології. Ставлення: уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на ІТ-тематику

Основні компетентності у природничих науках і технологіях. Уміння: послуговуватися технологічними пристроями. Ставлення: усвідомлення міждисциплінарного значення інформатики; усвідомлення ролі наукових ідей в сучасних інформаційних технологіях

Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета

Уміння вчитися впродовж життя. Ставлення: виявлення допитливості, наполегливості, впевненості, вміння мотивувати себе до навчальної діяльності, долати перешкоди як ключові чинники успіху навчально-пізнавального процесу інформатики; усвідомлення необхідності та принципів навчання протягом усього життя; усвідомлення відповідальності за власне навчання

Ініціативність і підприємливість. Розкривається через наскрізну змістову лінію

Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію

Обізнаність та самовираження у сфері культури. Уміння: грамотно і логічно висловлювати свою думку, аргументувати та вести діалог, враховуючи національні та культурні особливості співрозмовників та дотримуючись етики спілкування і взаємодії. Ставлення: усвідомлення впливу інформатики та інформаційних технологій на людську культуру та розвиток суспільства

Екологічна грамотність і здорове життя. Розкривається через наскрізну змістову лінію

Наскрізні лінії:

Екологічна безпека та сталий розвиток: Розуміння інноваційного потенціалу ІТ як ключового фактору суспільного розвитку. Знання обов’язків щодо утилізації технологічних пристроїв та її значення у збереженні довкілля

Здоров'я і безпека: Дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями. Обмеження впливу небезпечних соціальних мережевих груп на учнів та захист їх від затягування в ці групи.

  1.                      

 

Інструктаж з БЖД в комп’ютерному класі. Інформація, дані, повідомлення. Інформаційні процеси та системи. Роль інформаційних технологій у житті сучасної людини.

 

  1.                      

 

Апаратна і програмна складові інформаційної системи.

 

  1.                      

 

Комп'ютер як пристрій опрацювання даних. Різновиди комп'ютерів.

 

  1.                      

 

Інструктаж з БЖД. Складові комп’ютерів та їхнє призначення.

Практична робота №1

 

  1.                      

 

Операційна система та її інтерфейс.

 

  1.                      

 

Файли, папки та операції над ними

 

  1.                      

 

Інструктаж з БЖД. Практична робота №2. Файли, папки та операції над ними

 

  1.                      

 

Інструктаж з БЖД. Підсумковий урок з теми «Інформаційні процеси та системи»

 

Тема 2. Мережеві технології та Інтернет (6 годин)

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовами. Уміння: грамотно і безпечно комунікувати з використанням сучасних технологій державною мовою; висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій з використанням відповідної термінології. Ставлення: усвідомлення комунікаційної ролі ІТ; уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на ІТ-тематику; надавання переваги ресурсів з інтерфейсом державною мовами

Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета

Уміння вчитися впродовж життя. Уміння: співпрацювати з членами соціуму.

Ініціативність і підприємливість. Розкривається через наскрізну змістову лінію

Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію

Обізнаність та самовираження у сфері культури. Уміння: грамотно і логічно висловлювати свою думку, аргументувати та вести діалог, враховуючи національні та культурні особливості співрозмовників та дотримуючись етики спілкування і взаємодії у віртуальному просторі.

Екологічна грамотність і здорове життя. Розкривається через наскрізну змістову лінію

Наскрізні лінії:

Громадянська відповідальність: Виховання поваги до прав і свобод, зокрема свободи слова й конфіденційності особистості та даних в Інтернеті.

Здоров'я і безпека: Дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями. Уміння критично оцінювати здобуту з Інтернету інформацію і знати методи перевірки її надійності. Формування свідомого ставлення до впливу сучасних пристроїв і контенту на здоров'я та інтелектуальний розвиток. Обмеження впливу небезпечних соціальних мережевих груп на учнів та захист їх від затягування в ці групи. Формування знань про ризики встановлення та використання ПЗ.

  1.                      

 

Комп’ютерні мережі. Локальна мережа. Використання мережевих папок.

 

  1.                 

 

Пошук інформації в Інтернеті.

 

  1.                 

 

Безпечне користування Інтернетом.

 

  1.                 

 

Інструктаж з БЖД. Практична робота 3.Завантаження даних з Інтернету. Авторське право.

 

  1.                 

 

Критичне оцінювання інформації, отриманої з Інтернету.

 

  1.                 

 

Використання мережі Інтернет для навчання

Підсумковий урок з теми «Мережеві технології та Інтернет»

 

  1.                 

 

Повторення і систематизація навчального матеріалу за І семестр

 

 Тема 3. Опрацювання текстових даних (7 годин)

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою: Ставлення: уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на ІТ-тематику; надавання переваги використанню програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом державною мовами.

Інформаційно-цифрова компетентність: розкривається у змісті предмета.

Екологічна грамотність і здорове життя: розкривається через наскрізну змістову лінію.

Соціальна та громадянська компетентності: розкривається через наскрізну змістову лінію.

Наскрізні лінії:

Громадянська відповідальність: Використання легального програмного забезпечення та контенту. Виховання відповідального ставлення і громадянської позиції щодо дотримання норм ліцензування програмного забезпечення та авторських прав.

Здоров'я і безпека: Дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями.

  1.                 

 

Інструктаж з БЖД. Об’єкти та їхні властивості. Дії над об’єктами. Програмне забезпечення для опрацювання текстів.

 

  1.                 

 

Основні об'єкти текстового документа.

 

  1.                 

 

Введення, редагування та форматування символів і абзаців

 

  1.                 

 

Інструктаж з БЖД. Додавання зображень із файлу та їх форматування. Практична робота 4.

 

  1.                 

 

Інструктаж з БЖД. Додавання, редагування та форматування таблиць. Практична робота 5.

 

  1.                 

 

Однорівневі списки.

 

  1.                 

 

Сторінки документа та їх форматування. Підготовка документа до друку. Друк документа

 

Тема 4. Алгоритми та програми (14 годин)

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовами. Уміння: створювати інформаційні продукти та грамотно і безпечно комунікувати з використанням сучасних технологій державною мовою; висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій з використанням відповідної термінології. Ставлення: надавання переваги використанню програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом державною мовами

Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета

Уміння вчитися впродовж життя. Ставлення: виявлення допитливості, наполегливості, впевненості, вміння мотивувати себе до навчальної діяльності, долати перешкоди як ключові чинники успіху навчально-пізнавального процесу інформатики; усвідомлення необхідності та принципів навчання протягом усього життя; усвідомлення відповідальності за власне навчання

Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію

Екологічна грамотність і здорове життя. Розкривається через наскрізну змістову лінію

Наскрізні лінії:

Громадянська відповідальність: Використання легального програмного забезпечення та контенту. Виховання відповідального ставлення і громадянської позиції щодо дотримання норм ліцензування програмного забезпечення та авторських прав

Здоров'я і безпека: Дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями. Формування свідомого ставлення до впливу сучасних пристроїв і контенту на здоров'я та інтелектуальний розвиток. Формування знань про ризики встановлення та використання ПЗ

  1.                 

 

Виконавці алгоритмів та їхні системи команд. Способи опису алгоритму. Програма

 

  1.                 

 

Середовище опису Scratch й виконання алгоритмів. Лінійні алгоритми.

 

  1.                 

 

Інструктаж з БЖД. Практична робота 6. Реалізація лінійних алгоритмів у середовищі Скретч..

 

  1.                 

 

Алгоритми з розгалуженнями.

 

  1.                 

 

Реалізація алгоритмів з розгалуженням у середовищі Скретч

 

  1.                 

 

Інструктаж з БЖД. Практична робота 7. Реалізація алгоритмів з розгалуженням та повторенням у середовищі Скретч.

 

  1.                 

 

Інструктаж з БЖД. Практична робота 8. Реалізація циклічних алгоритмів у середовищі Скретч.

 

  1.                 

 

Цикли з лічильником. Цикли з умовою.

 

  1.                 

 

Інструктаж з БЖД. Практична робота 9. Складання програм з повторенням у середовищі Скретч.

 

  1.                 

 

Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуального проекту.

 

 

doc
Додав(-ла)
Костюк Ольга
Пов’язані теми
Інформатика, 5 клас, Планування
Інкл
Додано
25 жовтня 2021
Переглядів
1873
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку