Календарно-тематичне планування уроків
ІНФОРМАТИКА
для 5 класу на 2021-2022 н.р.
(для учнів, які вивчали інформатику в 2-4 класах)
До підручника «Інформатика 5 клас» Автори: Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.
За навчальною програмою 2017 року. Навчальна програма з інформатики для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
№ уро-ку |
Дата уроку |
Тема уроку |
Примітки |
Тема 1. Інформаційні процеси та системи (8 годин) |
|||
Ключові компетентності: Спілкування державною мовами. Уміння: висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій з використанням відповідної термінології. Ставлення: уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на ІТ-тематику Основні компетентності у природничих науках і технологіях. Уміння: послуговуватися технологічними пристроями. Ставлення: усвідомлення міждисциплінарного значення інформатики; усвідомлення ролі наукових ідей в сучасних інформаційних технологіях Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета Уміння вчитися впродовж життя. Ставлення: виявлення допитливості, наполегливості, впевненості, вміння мотивувати себе до навчальної діяльності, долати перешкоди як ключові чинники успіху навчально-пізнавального процесу інформатики; усвідомлення необхідності та принципів навчання протягом усього життя; усвідомлення відповідальності за власне навчання Ініціативність і підприємливість. Розкривається через наскрізну змістову лінію Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію Обізнаність та самовираження у сфері культури. Уміння: грамотно і логічно висловлювати свою думку, аргументувати та вести діалог, враховуючи національні та культурні особливості співрозмовників та дотримуючись етики спілкування і взаємодії. Ставлення: усвідомлення впливу інформатики та інформаційних технологій на людську культуру та розвиток суспільства Екологічна грамотність і здорове життя. Розкривається через наскрізну змістову лінію Наскрізні лінії: Екологічна безпека та сталий розвиток: Розуміння інноваційного потенціалу ІТ як ключового фактору суспільного розвитку. Знання обов’язків щодо утилізації технологічних пристроїв та її значення у збереженні довкілля Здоров'я і безпека: Дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями. Обмеження впливу небезпечних соціальних мережевих груп на учнів та захист їх від затягування в ці групи. |
|||
|
|
Інструктаж з БЖД в комп’ютерному класі. Інформація, дані, повідомлення. Інформаційні процеси та системи. Роль інформаційних технологій у житті сучасної людини. |
|
|
|
Апаратна і програмна складові інформаційної системи. |
|
|
|
Комп'ютер як пристрій опрацювання даних. Різновиди комп'ютерів. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Складові комп’ютерів та їхнє призначення. Практична робота №1 |
|
|
|
Операційна система та її інтерфейс. |
|
|
|
Файли, папки та операції над ними |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №2. Файли, папки та операції над ними |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Підсумковий урок з теми «Інформаційні процеси та системи» |
|
Тема 2. Мережеві технології та Інтернет (6 годин) |
|||
Ключові компетентності: Спілкування державною мовами. Уміння: грамотно і безпечно комунікувати з використанням сучасних технологій державною мовою; висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій з використанням відповідної термінології. Ставлення: усвідомлення комунікаційної ролі ІТ; уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на ІТ-тематику; надавання переваги ресурсів з інтерфейсом державною мовами Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета Уміння вчитися впродовж життя. Уміння: співпрацювати з членами соціуму. Ініціативність і підприємливість. Розкривається через наскрізну змістову лінію Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію Обізнаність та самовираження у сфері культури. Уміння: грамотно і логічно висловлювати свою думку, аргументувати та вести діалог, враховуючи національні та культурні особливості співрозмовників та дотримуючись етики спілкування і взаємодії у віртуальному просторі. Екологічна грамотність і здорове життя. Розкривається через наскрізну змістову лінію Наскрізні лінії: Громадянська відповідальність: Виховання поваги до прав і свобод, зокрема свободи слова й конфіденційності особистості та даних в Інтернеті. Здоров'я і безпека: Дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями. Уміння критично оцінювати здобуту з Інтернету інформацію і знати методи перевірки її надійності. Формування свідомого ставлення до впливу сучасних пристроїв і контенту на здоров'я та інтелектуальний розвиток. Обмеження впливу небезпечних соціальних мережевих груп на учнів та захист їх від затягування в ці групи. Формування знань про ризики встановлення та використання ПЗ. |
|||
|
|
Комп’ютерні мережі. Локальна мережа. Використання мережевих папок. |
|
|
|
Пошук інформації в Інтернеті. |
|
|
|
Безпечне користування Інтернетом. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 3.Завантаження даних з Інтернету. Авторське право. |
|
|
|
Критичне оцінювання інформації, отриманої з Інтернету. |
|
|
|
Використання мережі Інтернет для навчання Підсумковий урок з теми «Мережеві технології та Інтернет» |
|
|
|
Повторення і систематизація навчального матеріалу за І семестр |
|
Тема 3. Опрацювання текстових даних (7 годин) |
|||
Ключові компетентності: Спілкування державною мовою: Ставлення: уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на ІТ-тематику; надавання переваги використанню програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом державною мовами. Інформаційно-цифрова компетентність: розкривається у змісті предмета. Екологічна грамотність і здорове життя: розкривається через наскрізну змістову лінію. Соціальна та громадянська компетентності: розкривається через наскрізну змістову лінію. Наскрізні лінії: Громадянська відповідальність: Використання легального програмного забезпечення та контенту. Виховання відповідального ставлення і громадянської позиції щодо дотримання норм ліцензування програмного забезпечення та авторських прав. Здоров'я і безпека: Дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями. |
|||
|
|
Інструктаж з БЖД. Об’єкти та їхні властивості. Дії над об’єктами. Програмне забезпечення для опрацювання текстів. |
|
|
|
Основні об'єкти текстового документа. |
|
|
|
Введення, редагування та форматування символів і абзаців |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Додавання зображень із файлу та їх форматування. Практична робота 4. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Додавання, редагування та форматування таблиць. Практична робота 5. |
|
|
|
Однорівневі списки. |
|
|
|
Сторінки документа та їх форматування. Підготовка документа до друку. Друк документа |
|
Тема 4. Алгоритми та програми (14 годин) |
|||
Ключові компетентності: Спілкування державною мовами. Уміння: створювати інформаційні продукти та грамотно і безпечно комунікувати з використанням сучасних технологій державною мовою; висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій з використанням відповідної термінології. Ставлення: надавання переваги використанню програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом державною мовами Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета Уміння вчитися впродовж життя. Ставлення: виявлення допитливості, наполегливості, впевненості, вміння мотивувати себе до навчальної діяльності, долати перешкоди як ключові чинники успіху навчально-пізнавального процесу інформатики; усвідомлення необхідності та принципів навчання протягом усього життя; усвідомлення відповідальності за власне навчання Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію Екологічна грамотність і здорове життя. Розкривається через наскрізну змістову лінію Наскрізні лінії: Громадянська відповідальність: Використання легального програмного забезпечення та контенту. Виховання відповідального ставлення і громадянської позиції щодо дотримання норм ліцензування програмного забезпечення та авторських прав Здоров'я і безпека: Дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями. Формування свідомого ставлення до впливу сучасних пристроїв і контенту на здоров'я та інтелектуальний розвиток. Формування знань про ризики встановлення та використання ПЗ |
|||
|
|
Виконавці алгоритмів та їхні системи команд. Способи опису алгоритму. Програма |
|
|
|
Середовище опису Scratch й виконання алгоритмів. Лінійні алгоритми. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 6. Реалізація лінійних алгоритмів у середовищі Скретч.. |
|
|
|
Алгоритми з розгалуженнями. |
|
|
|
Реалізація алгоритмів з розгалуженням у середовищі Скретч |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 7. Реалізація алгоритмів з розгалуженням та повторенням у середовищі Скретч. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 8. Реалізація циклічних алгоритмів у середовищі Скретч. |
|
|
|
Цикли з лічильником. Цикли з умовою. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 9. Складання програм з повторенням у середовищі Скретч. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуального проекту. |
|