Календарне планування
ІНФОРМАТИКА
7 КЛАС
І семестр
(35 год, 1 год на тиждень)
(для учнів, які вивчали інформатику в 2-4 класах) за навчальною програмою 2017 року
Навчальна програма з інформатики для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
№ з/п |
Тема |
Кількість годин |
1-й семестр |
16 |
|
|
Коригуюче навчання |
1 |
1 |
Служби Інтернету |
6 |
2 |
Опрацювання табличних даних |
9 |
2-й семестр |
19 |
|
3 |
Алгоритми та програми |
12 |
4 |
Виконання індивідуальних проектів |
6 |
|
Резерв |
1 |
1. Служби Інтернету (6 год.) |
|||||||||||||||||
Ключові компетентності: Спілкування державною мовами. Уміння: грамотно і безпечно комунікувати з використанням сучасних технологій державною мовою; висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій з використанням відповідної термінології. Ставлення: усвідомлення комунікаційної ролі ІТ; уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на ІТ-тематику; надавання переваги ресурсів з інтерфейсом державною мовами Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета Уміння вчитися впродовж життя. Уміння: співпрацювати з членами соціуму. Ініціативність і підприємливість. Розкривається через наскрізну змістову лінію Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію Обізнаність та самовираження у сфері культури. Уміння: грамотно і логічно висловлювати свою думку, аргументувати та вести діалог, враховуючи національні та культурні особливості співрозмовників та дотримуючись етики спілкування і взаємодії у віртуальному просторі. Екологічна грамотність і здорове життя. Розкривається через наскрізну змістову лінію Наскрізні лінії: Громадянська відповідальність: Виховання поваги до прав і свобод, зокрема свободи слова й конфіденційності особистості та даних в Інтернеті. Здоров'я і безпека: Дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями. Уміння критично оцінювати здобуту з Інтернету інформацію і знати методи перевірки її надійності. Формування свідомого ставлення до впливу сучасних пристроїв і контенту на здоров'я та інтелектуальний розвиток. Обмеження впливу небезпечних соціальних мережевих груп на учнів та захист їх від затягування в ці групи. Формування знань про ризики встановлення та використання ПЗ.
|
|||||||||||||||||
|
|
|
7-А
|
7-Б
|
7-В
|
|
|||||||||||
2 |
Безпека життєдіяльності при роботі з комп'ютером. Поштові служби Інтернету. Створення електронної скриньки. |
пояснює принципи функціонування служб електронної пошти та спільного доступу; створює поштову скриньку та використовує її. |
|
|
|
|
|||||||||||
3 |
Надсилання, отримання, перенап-равлення повідомлень. Пересилання файлів |
пояснює поняття кінцевого пристрою, проміжного мережевого пристрою; створює і використовує списки розсилки |
|
|
|
|
|||||||||||
4 |
Етикет електронного листування. Правила безпечного користування електронною скринькою. Основні ознаки спаму й фішингу. Викори-стання адресної книги та списків розсилки. Практична робота №1. Електронне листування з викорис-танням веб-інтерфейсу. Вкладені файли |
пояснює небезпеки, пов’язані з використанням електронної пошти; усвідомлює переваги та недоліки електронної пошти як засобу спілкування; дотримується принципів електронного етикету та безпечного користування електронною поштою |
|
|
|
|
|||||||||||
5 |
Хмарні сервіси. Онлайнові перекла-дачі. Використання інтернет-ресурсів для спільної роботи. Рівні та способи доступу до ресурсів. Зберігання даних та колективна робота з документами в Інтернеті; керування спільним доступом до них. |
пояснює поняття хмарних сервісів; використовує онлайнові перекладачі; уміє працювати в команді й організо-вувати спільну роботу в онлайн-сере-довищах; усвідомлює цінність персонального освітньо-комунікаційного середовища для навчання та саморозвитку |
|
|
|
|
|||||||||||
6 |
Інтернет речей. |
пояснює основні принципи функціону-вання Інтернету речей; усвідомлює зна-чення Інтернету речей у житті людини |
|
|
|
|
|||||||||||
7 |
Контрольна робота з теми: «Служби Інтернету» |
|
|
|
|
|
|||||||||||
2. Опрацювання табличних даних (9 год.) |
|||||||||||||||||
Ключові компетентності: Спілкування державною мовою: Ставлення: уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на ІТ-тематику; надавання переваги використанню програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом державною мовами. Математична компетентність. Уміння: розуміти, використовувати та створювати математичні моделі об’єктів та процесів для розв’язування задач із різних предметних галузей засобами інформаційних технологій. Ставлення: усвідомлення ролі математики як однієї з основ ІТ Інформаційно-цифрова компетентність: розкривається у змісті предмета. Екологічна грамотність і здорове життя: розкривається через наскрізну змістову лінію. Соціальна та громадянська компетентності: розкривається через наскрізну змістову лінію. Наскрізні лінії: Громадянська відповідальність: Використання легального програмного забезпечення та контенту. Виховання відповідального ставлення і громадянської позиції щодо дотримання норм ліцензування програмного забезпечення та авторських прав. Здоров'я і безпека: Дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями. Формування знань про ризики встановлення та використання ПЗ. |
|||||||||||||||||
8 |
Поняття електронної таблиці. Таб-личні процесори, їх призначення. Середовище табличного процесора. |
пояснює призначення електронних таблиць, зокрема як засобу моделювання |
|
|
|
|
|||||||||||
9 |
Об’єкти електронних таблиць – аркуш, клітинка, діапазон клітинок. Типи даних: числові, грошові, дати, текст, відсотки. Введення, редагування й форматування даних основних типів. |
називає і пояснює призначення основних об’єктів ЕТ; називає основні типи даних та пояснює їхнє призначення |
|
|
|
|
|||||||||||
10 |
Адресація. Формули. |
знає принципи адресації клітинок і діапазонів; використовує формули в електронних таблицях |
|
|
|
|
|||||||||||
11 |
Редагування та форматування електронних таблиць. Практична робота №2. Уведення, редагування та форматування даних у середовищі табличного процесора |
редагує і форматує електронні таблиці |
|
|
|
|
|||||||||||
12 |
Копіювання та переміщення кліти-нок і діапазонів, зокрема тих, що містять формули. Автозаповнення та автозавершення. |
знає принципи адресації клітинок і діапазонів; використовує формули в електронних таблицях; застосовує засоби автозаповнення й автозавершення для прискорення введення даних |
|
|
|
|
|||||||||||
13 |
Виконання обчислень за даними електронної таблиці. Використання вбудованих функцій. Практична робота №3. Виконання обчислень за даними електронної таблиці. Використання вбудованих функцій |
застосовує засоби опрацювання електронних таблиць для розв’язання навчальних і життєвих задач; аналізує умову задачі, виокремлює зв’язки між величинами; реалізує математичні моделі засобами електронних таблиць. |
|
|
|
|
|||||||||||
14 |
Розв’язування задач засобами табличного процесора. Моделі. Етапи побудови моделей. Реалізація математичних моделей. Хмарні сервіси для колективної взаємодії у проекті. |
застосовує засоби опрацювання електронних таблиць для розв’язання навчальних і життєвих задач; пояснює поняття моделі; розпізнає задачі, для яких доцільно використовувати електронні таблиці; робить висновки на основі аналізу даних в електронних таблицях |
|
|
|
|
|||||||||||
15 |
Контрольна робота з теми: «Опрацювання табличних даних» |
|
|
|
|
|
|||||||||||
16 |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
Календарне планування
ІНФОРМАТИКА
7 КЛАС
ІІ семестр
(35 год, 1 год на тиждень)
(для учнів, які вивчали інформатику в 2-4 класах) за навчальною програмою 2017 року
Навчальна програма з інформатики для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
№ з/п |
Тема |
Кількість годин |
1-й семестр |
16 |
|
1 |
Служби Інтернету |
7 |
2 |
Опрацювання табличних даних |
9 |
2-й семестр |
19 |
|
3 |
Алгоритми та програми |
12 |
4 |
Виконання індивідуальних проектів |
6 |
|
Резерв |
1 |
№ з/п |
Тема. Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати |
Дата |
Примітка |
|||||||||||||
3. Алгоритми та програми (12 год.) |
|||||||||||||||||
Ключові компетентності: Спілкування державною мовами. Уміння: створювати інформаційні продукти та грамотно і безпечно комунікувати з використанням сучасних технологій державною мовою; висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій з використанням відповідної термінології. Ставлення: надавання переваги використанню програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом державною мовами Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета Уміння вчитися впродовж життя. Ставлення: виявлення допитливості, наполегливості, впевненості, вміння мотивувати себе до навчальної діяльності, долати перешкоди як ключові чинники успіху навчально-пізнавального процесу інформатики; усвідомлення необхідності та принципів навчання протягом усього життя; усвідомлення відповідальності за власне навчання Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію Екологічна грамотність і здорове життя. Розкривається через наскрізну змістову лінію Наскрізні лінії: Громадянська відповідальність: Використання легального програмного забезпечення та контенту. Виховання відповідального ставлення і громадянської позиції щодо дотримання норм ліцензування програмного забезпечення та авторських прав Здоров'я і безпека: Дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями. Формування свідомого ставлення до впливу сучасних пристроїв і контенту на здоров'я та інтелектуальний розвиток. Формування знань про ризики встановлення та використання ПЗ |
|||||||||||||||||
|
|
|
7-А
|
7-Б
|
7-В
|
|
|||||||||||
14 |
Поняття моделі. Поняття предметної галузі. Типи моделей. |
усвідомлює роль програмування та моделювання для розв’язання нав-чальних і життєвих задач; описує поняття модель; предметна галузь; типи моделей, їх характеристики; форми подання інформаційних моделей |
|
|
|
|
|||||||||||
15 |
Етапи побудови інформаційної моделі. Побудова інформаційних моделей. Практична робота №4 Побудова інформаційних моделей |
усвідомлює роль програмування та моделювання для розв’язання навчальних і життєвих задач; описує етапи побудови інформаційної моделі; пояснює алгоритм побудови інформаційних моделей в різних програмних середовищах |
|
|
|
|
|||||||||||
17 |
Поняття змінної та її значення. Арифметичні операції та вирази. |
пояснює поняття величини, змінної та операції присвоювання; знає ба-зові алгоритми роботи зі змінними: обмін значеннями, визначення най-більшого й найменшого з двох зна-чень; уміє створювати інформаційні моделі задач для заданої галузі |
|
|
|
|
|||||||||||
18 |
Розробка діалогових програм. Практична робота №5. Створення та виконання лінійних алгоритмів та програм |
використовує різні алгоритмічні структури та змінні для розв’язан-ня навчальних і життєвих задач; застосовує засоби програмування для побудови моделей |
|
|
|
|
|||||||||||
19 |
Розробка проектів з повторенням зі змінними. |
використовує різні алгоритмічні структури та змінні для розв’язан-ня навчальних і життєвих задач; застосовує засоби програмування для побудови моделей |
|
|
|
|
|||||||||||
20 |
Створення моделей для розв’язування задач. Практична робота №6 Складання та виконання алгоритмів із розгалуженням |
використовує різні алгоритмічні структури та змінні для розв’язан-ня навчальних і життєвих задач; застосовує засоби програмування для побудови моделей |
|
|
|
|
|||||||||||
21 |
Створення комп’ютерної моделі рівномірного прямолінійного руху об’єкта. |
використовує різні алгоритмічні структури та змінні для розв’язан-ня навчальних і життєвих задач; застосовує засоби програмування для побудови моделей |
|
|
|
|
|||||||||||
22 |
Створення комп’ютерної моделі проце-су взаємопов’язаного функціонування об’єктів |
використовує різні алгоритмічні структури та змінні для розв’язан-ня навчальних і життєвих задач; застосовує засоби програмування для побудови моделей |
|
|
|
|
|||||||||||
23 |
Створення комп’ютерної моделі руху об’єкта на площині з перешкодами. Практична робота №7 Складання та виконання алгоритмів із повторенням та розгалуженням у середовищі Скретч |
використовує різні алгоритмічні структури та змінні для розв’язан-ня навчальних і життєвих задач; застосовує засоби програмування для побудови моделей |
|
|
|
|
|||||||||||
24 |
Програмування випадкових процесів. |
використовує різні алгоритмічні структури та змінні для розв’язан-ня навчальних і життєвих задач; застосовує засоби програмування для побудови моделей |
|
|
|
|
|||||||||||
25 |
Створення ігрового проекту. |
використовує різні алгоритмічні структури та змінні для розв’язан-ня навчальних і життєвих задач; застосовує засоби програмування для побудови моделей |
|
|
|
|
|||||||||||
26 |
Контрольна робота з теми: «Алгоритми та програми» |
|
|
|
|
|
|||||||||||
4. Виконання індивідуальних навчальних проектів (6 год.) |
|||||||||||||||||
Ключові компетентності: Спілкування державною мовами. Уміння: створювати інформаційні продукти та грамотно і безпечно комунікувати з використанням сучасних технологій державною мовою; висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій з використанням відповідної термінології. Ставлення: усвідомлення комунікаційної ролі ІТ; уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на ІТ-тематику; надавання переваги використанню програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом державною мовами Основні компетентності у природничих науках і технологіях. Уміння: застосовувати логічне, алгоритмічне, структурне та системне мислення для розв’язування життєвих проблемних ситуацій; планувати та проводити навчальні дослідження та комп’ютерні експерименти в галузі природничих наук і технологій; послуговуватися технологічними пристроями. Ставлення: усвідомлення міждисциплінарного значення інформатики; усвідомлення ролі наукових ідей в сучасних інформаційних технологіях Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета Уміння вчитися впродовж життя. Уміння: організовувати свою діяльність з використанням програмних засобів для планування та структурування роботи, а також співпраці з членами соціуму; самостійно опановувати нові технології та засоби діяльності. Ставлення: виявлення допитливості, наполегливості, впевненості, вміння мотивувати себе до навчальної діяльності, долати перешкоди як ключові чинники успіху навчально-пізнавального процесу інформатики; усвідомлення необхідності та принципів навчання протягом усього життя; усвідомлення відповідальності за власне навчання Ініціативність і підприємливість. Розкривається через наскрізну змістову лінію Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію Екологічна грамотність і здорове життя. Розкривається через наскрізну змістову лінію Наскрізні лінії: Громадянська відповідальність: Створення інформаційних продуктів громадянської та патріотичної тематики Здоров'я і безпека: Дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями. Підприємливість та фінансова грамотність: Використання інструментів планування та спільної роботи, робота в команді. Розвиток уміння визначати всі можливі варіанти розв’язання проблеми та перевіряти результати |
|||||||||||||||||
27 |
Розробка сценарію та інформаційної моделі для гри. |
Учень виконує навчальний проект, що передбачає: аналіз умови задачі; розробку плану виконання навчаль-ного проекту; добір одного засобу опрацювання даних; добір засобу подання результатів навчального проекту; пошук інформаційних ма-теріалів; створення та опрацювання інформаційної моделі; опрацювання матеріалів (відомостей); викорис-тання електронної пошти для відправлення вчителю результатів своєї роботи; захист проекту |
|
|
|
|
|||||||||||
28 |
Підготовка презентаційних матеріалів проекту та звіту. |
|
|
|
|
||||||||||||
29 |
Реалізація програмного проекту відповідно до розробленого сценарію. |
|
|
|
|
||||||||||||
30 |
Реалізація програмного проекту відповідно до розробленого сценарію. |
|
|
|
|
||||||||||||
31 |
Реалізація програмного проекту відповідно до розробленого сценарію. |
|
|
|
|
||||||||||||
32 |
Реалізація програмного проекту відповідно до розробленого сценарію. |
|
|
|
|
||||||||||||
33 |
Реалізація програмного проекту відповідно до розробленого сценарію. |
|
|
|
|
||||||||||||
34 |
|
|
|
|
|
||||||||||||
35 |
Презентація та оцінювання проектів |
|
|
|
|
||||||||||||
36 |
Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік. |
|
|
|
|
||||||||||||