Календарно-тематичне планування
історії України
11 клас
(1,5 години на тиждень, 52 години на рік)
Навчальна програма для ЗЗСО «Історія України. Всесвітня історія»
10-11 класи (наказ МОН України від 03 серпня 2022 року № 698)
№ |
Тема уроку |
Дата |
Очікувані результати учня з ООП Спрямованість корекційно-розвиткової роботи |
1 |
ПОВТОРЕННЯ. ВСТУП Україна на політичній карті Європи в 1914-1945 рр. Періодизація історії України другої половини ХХ - першої чверті ХХІ ст. Особливості курсу історії України від 1945 р. до сьогодення. |
|
Знаю: – основні етапи розвитку українського суспільства другої половини ХХ т.. – початку ХХІ т..; – алгоритми комплексного опрацювання різних типів історичних джерел. Розумію: предмет і завдання історії;
|
Розділ 1. УКРАЇНА В ПОВОЄННИЙ ПЕРІОД |
|||
2. |
Україна в системі міжнародних відносин. УРСР – співзаснов-ниця Організації Об'єднаних Націй (ООН). Участь України в інших міжнародних організаціях. Переміщені особи з України. Репатріація. Неповерненці. |
|
За допомогою вчителя та асистента вчителя називає відомих історичних діячів та історичні події; - розуміє, як війна вплинула війна на економіку України; -працює з ілюстрованими текстами; - Вміє показати на карті основні територіальні зміни; -формувати навички роботи з історичною схемою та картою; -використовувати наочні матеріали для пояснення складних понять; -використовувати спрощені практичні завдання з покроковими інструкціями та адаптовані тестові завдання з варіантами вибору відповідей. |
3. |
Встановлення кордонів УРСР із сусідніми державами. Депор-тація за «обміном населення» між УРСР та Польською Народ-ною Республікою (1944-1946 рр.). Операція «Вісла». Обмін територіями 1951 р. |
|
|
4. |
Відбудова промисловості: джерела та ресурси (праця мобілізо-ваних, військовополонених, репатріантів, в'язнів виправно-трудових таборів). Становище сільського господарства. Голод 19461947 рр. |
|
|
5. |
Посилення проявів «культу особи» Й.Сталіна в УРСР. Особливості державної пропаганди. Ідеологічні інтерпретації перемоги над нацизмом. «Ждановщина» в Україні. Кампанії бо-ротьби проти «українських буржуазних націоналістів» і «безрідних космополітів». |
|
|
6. |
«Радянізація» західних областей УРСР. Ліквідація Української греко-католицької церкви. Операція «Захід». Національно- ви-звольний рух у 1944-1950-х рр. на території України. Бій під Гурбами. «Велика блокада» проти УПА. Депортації родин во-їнів УПА. Оунівський рух в еміграції. |
|
|
7. |
Особливості розвитку культури. Повсякденне життя населення України в повоєнні часи: стратегії виживання. Зміни у суспільній свідомості. |
|
|
8. |
Практичне заняття.
|
|
|
9 |
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
|
|
Розділ 2. УКРАЇНА В УМОВАХ ДЕСТАЛІНІЗАЦІЇ |
||
10. |
Внутрішньополітична ситуація в УРСР. Українці в повстаннях у таборах ГУЛАГу. XX з'їзд Комуністичної партії Радянського Союз (КПРС). Десталінізація: зміст, ідеологічні обмеження. Суперечливість процесу реабілітації жертв політичних репресій. Ліквідація ГУЛАГу. |
|
За допомогою вчителя розрізняє хронологічні межі періоду; -розуміє історичні поняття; - Розуміє поняття "відлига" та її вплив на Україну і причини репресій і їх наслідки; Удосконалити навички роботи з історичною картою, складання історичних схем, встановлення причинно – наслідкових зв´язків, порівняння однотипних історичних явищ; - розвивати навички групової роботи; - набувати навики роботи з історичним джерелом, навики роботи із заповнення порівняльної таблиці; - розвивати вміння порівнювати однотипні явища в історії різних країн; - удосконалювати навички встановлення взаємозв´язку між географічним розташуванням і господарським розвитком країни; -удосконалювати навички роботи з текстом підручника й історичною картою, порівняння однотипних історичних явищ оформлення результатів роботи у вигляді таблиць. |
11. |
Децентралізація управління економікою. Розвиток промисло-вості. Становище сільського господарства. |
|
|
12. |
Передання Кримської області до складу УРСР. Соціально- економічна інтеграція Кримського півострова з Україною. Мі-грації, зміни національного складу населення. Спроби проведення «українізації». Становище кримськотатарського народу у місцях депортації та його боротьба за повернення на батьківщину. |
|
|
13. |
Особливості соціальної політики. Повсякденне життя. Зміни у суспільній свідомості. |
|
|
14. |
Особливості розвитку культури. Продовження політики російщення. Антирелігійні кампанії. |
|
|
15. |
«Шістдесятництво». Київський клуб творчої молоді «Сучасник». Спроби опозиційної діяльності: підпільні групи та організації. Зародження дисидентського руху. Антирежимні виступи. |
|
|
16. |
Практичне заняття. |
|
|
17. |
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
|
Розділ 3. УКРАЇНА В ПЕРІОД СИСТЕМНОЇ КРИЗИ СОЮЗУ РАДЯНСЬКИХ СОЦІАЛІСТИЧНИХ РЕСПУБЛІК |
|||
18. |
Зміни в системі влади. Неосталінізм. Конституція УРСР 1978р. Вплив міжнародних процесів на ситуацію в Україні. |
|
За допомогою вчителя розрізняє хронологічні межі періоду та намагається охарактеризувати суспільний устрій УРСР та повсякденне життя українців; Розуміє: – історичні поняття; Уміє: – розташовувати історичні події в хронологічній послідовності; - усвідомлює значення дисидентів для розвитку демократії; Удосконалити навички роботи з історичною картою, складання історичних схем, встановлення причинно – наслідкових зв´язків, порівняння однотипних історичних явищ; - розвивати навички групової роботи; - набувати навики роботи з історичним джерелом, навики роботи із заповнення порівняльної таблиці; - розвивати вміння порівнювати однотипні явища в історії різних країн; -удосконалювати навички роботи з текстом підручника й історичною картою, порівняння однотипних історичних явищ оформлення результатів роботи у вигляді таблиць; -показувати короткі відео або слайдів для кращого розуміння теми. |
19. |
Наростання економічної кризи. Уповільнення темпів зростан-ня промисловості. Провал Продовольчої програми. Життєвий рівень населення. Феномени радянського повсякдення: «хрущовки», «дефіцит», «черги». Етносоціальні зміни в УРСР. Зміни в суспільній свідомості. |
|
|
20. |
Посилення репресій проти української інтелігенції. Активізація дисидентського руху: течії, форми та методи боротьби. «Самвидав». «Український вісник». Українська Гельсінська група/УГГ. Прояви єврейського дисидентського та сіоністського руху на теренах УРСР. Опозиційна діяльність режимові в середовищі інших національних меншин. Кримські татари в боротьбі за повернення на батьківщину. |
|
|
21. |
Особливості розвитку культури. Українське поетичне кіно. Український спорт. Особливості державної пропаганди в Україні: «радянський народ». |
|
|
22. |
Практичне заняття. |
|
|
23. |
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
|
Розділ 4. ВІДНОВЛЕННЯ ДЕРЖАВНОЇ НЕЗАЛЕЖНОСТІ УКРАЇНИ, ЇЇ РОЛЬ У РОЗПАДІ СОЮЗУ РАДЯНСЬКИХ СОЦІАЛІСТИЧНИХ РЕСПУБЛІК. |
|||
24. |
Політика «перебудови- прискорення-гласності» та її наслідки в УРСР. Проблеми ядерної безпеки УРСР. Чорнобильська катастрофа: передумови, позиція влади, заходи для подолання, наслідки. Вплив на суспільну свідомість. |
|
За допомогою вчителя розрізняє хронологічні межі періоду; -розуміє історичні поняттяі і вплив Чорнобильської катастрофи на екологію та суспільство; -знає дату і значення проголошення незалежності; - Оцінює важливість виборів та референдуму для державотворення; - розуміє історичне значення цієї події; - продовжувати розвиток пам’яті на основі запам’ятовування назв географічних та історичних об’єктів; -продовжувати використання історичних фотографій, спрощених текстів для аналізу документів та коротких пояснень; - використовувати адаптовані запитання, візуальні підказки для кращого засвоєння матеріалу. |
25. |
Відновлення Кримської Автономної Радянської Соціалістичної Республіки (Кримської АРСР). Створення Меджлісу крим-ськотатарського народу. Спроби союзної влади зупинити процеси демократизації, розпаду СРСР. Повсякдення. Особливості розвитку культури і спорту. Відродження релігійного життя |
|
|
26. |
Виникнення націонал- демократичної, антикомуністичної опозиції. Утворення неформальних громадських організацій і груп. Українська Гельсінська спілка. Народний рух України за перебудову. Перехід частини республіканської номенклатури на національні позиції. Перші альтернативні вибори (1990 р.). «Декларація про державний суверенітет України». «Революція на граніті». Формування багатопартійності. Масові страйки шахтарів. |
|
|
27. |
Україна під час спроби державного перевороту в СРСР. «Акт проголошення державної незалежності України». Всеукраїн-ський референдум і вибори Президента України 1 грудня 1991 р. Роль України у розпаді СРСР. Міжнародне визнання державної незалежності України. Внесок української діаспори у відновлення державної незалежності України. |
|
|
28. |
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
|
|
Розділ 5. РОЗВИТОК УКРАЇНИ ЯК НЕЗАЛЕЖНОЇ ДЕРЖАВИ |
||
29. |
Державотворчі процеси. Особливості багатопартійної системи. Прийняття Конституції України 1996 р. |
|
Знати: -дату прийняття та основні положення Конституції ; Розуміти: -значення Конституції як Основного закону держави; - значення введення гривні для економіки країни; -вміє пояснити права і обов'язки громадян, гарантовані Конституцією; -використання схем та таблиць для візуалізації прав і обов'язків; -використання карток з питаннями та відповідями для перевірки знань; -продовжувати використовувати адаптовані тексти, документи, інтерактивні вправи. |
30. |
Президентські вибори 2004 р. «Помаранчева революція». Кон-ституційна реформа 2004 р. Основні тенденції суспільно- політичного життя в 2005-2009 рр. Спроби формування автори-тарного режиму в 2010-2013 рр. Харківські угоди 2010 р. |
|
|
31. |
Утвердження ринкової економіки. Запровадження національної валюти - гривні. Специфіка приватизації. Становлення, прояви олігархічної системи. |
|
|
32. |
Демографічна та етносоціальна структура населення України. Повернення кримськотатарського народу на історичну Батьківщину. Життя національних спільнот в Україні. |
|
|
33. |
Багатовекторність зовнішньої політики України та її наслідки. Вступ України до Ради Європи. Будапештський меморандум. Тузлівська криза. Проголошення Україною курсу на євроат-лантичну інтеграцію. |
|
|
34. |
Зміни у соціальній структурі українського суспільства. Динаміка зайнятості населення. Повсякденне життя. Зрушення в суспільній свідомості. Релігійне життя. |
|
|
35. |
Здобутки українців у сфері культури (наука, освіта, мистецтва, спорт). |
|
|
36. |
Українці в світі. Українська діаспора в розбудові державної незалежності України. Практичне заняття. |
|
|
37. |
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
|
|
Розділ 6. ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ВИБІР УКРАЇНИ. РОСІЙСЬКО-УКРАЇНСЬКА ВІЙНА |
||
38. |
Геополітичний вибір України: утвердження євроінтеграційного курсу. Україна в імперській доктрині «русского міра». Політичні, економічні, інформаційні та інші засоби тиску на Україну в контексті відродження прагнень Російської Феде-рації (РФ) до реімперіалізації на теренах колишнього СРСР. |
|
За допомогою вчителя розрізняє хронологічні межі періоду; Розуміє - напрямки співпраці України з ЄС та НАТО; - вміє оцінювати вплив політичних подій на розвиток демократії; - значення Євромайдану та Революції Гідності, як народного протесту; - причини і наслідки анексії Криму; - причини та основні події російсько- української війни; Візуальні матеріали: використання карт, схем, інфографіки та фото для візуалізації інформації. Аудіо- та відеоматеріали: короткі відео з субтитрами, аудіо для кращого розуміння подій. Спрощені тексти: адаптовані тексти з мінімальною кількістю складних термінів і поясненнями. Інтерактивні вправи: використання карток, вікторин, робота в групах і парах для обговорення матеріалу. |
39. |
Зрив угоди про асоціацію України та Європейським Союзом . Євромайдан. Революція Гідності. Президентські та парламентські вибори 2014 р. Обрання П.Порошенка Президентом України. |
|
|
40. |
Підписання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС. Надан-ня українцям права на безвізовий режим в'їзду в країни ЄС. Початок війни РФ проти України: окупація, анексія Криму, збройна агресія на сході України. Квазіреферендуми і про-голошення маріонеткових квазідержав (ДНР), (ЛНР). |
|
|
41. |
Антитерористична операція/Операція об'єднаних сил (АТО-/ООС). Перебіг бойових дій. Мінські домовленості. Українське громадянське суспільство в обороні держави. Добровольчі батальйони. Волонтерський рух. Участь добровольців- інозем-ців у збройній боротьбі на боці України.
|
|
|
42. |
Міжнародна підтримка України в умовах війни. «Норманська четвірка»: внесок у стабілізацію збройного конфлікту. Позиція США та держав «великої сімки». Санкції, накладені на РФ за невиконання Мінських домовленостей. |
|
|
43. |
Соціально-економічний розвиток України у 2014-2022 р. Еко-номічні, політичні, судово- правові реформи. Створення незалежної правоохоронної структури для боротьби з корупцією. Незавершеність реформ. |
|
|
44. |
Законодавче забезпечення статусу української мови як державної. Розвиток української культури. Утворення канонічної автокефальної Православної церкви України (ПЦУ). |
|
|
45. |
Президентські вибори 2019 р. Обрання В.Зеленського Президентом України. Земельна та інфраструктурна реформи. Циф-ровізація України. |
|
|
46. |
Широкомасштабне вторгнення російських військ на терени України: перебіг, результати. Збройні сили України (ЗСУ), Національна гвардія, територіальна оборона, громадянське суспільство та влада в обороні країни. |
|
|
47. |
Злочини геноциду та воєнні злочини РФ проти України. Ни-щення економіки України. Використання Росією продоволь-ства як зброї. Заява Верховної Ради України «Про вчинення Російською Федерацією геноциду в Україні». Консолідація української політичної нації в боротьбі проти російській агресії. |
|
|
48. |
Російська пропаганда як інструмент підбурювання війни і геноциду. Ідеологема «денацифікація України». Протидія України російській пропаганді та дезінформації. Розгортання дипломатичної боротьби України. Утворення міжнародної коаліції держав на підтримку незалежності і обороноздатності України. Лендліз. Надання Україні статусу кандидата в члени ЄС. |
|
|
49. |
Повсякдення в умовах війни: індивідуальний досвід, стратегії виживання та протистояння. Колабораційна діяльність і кримінальна відповідальність за неї. Рух Опору на тимчасово окупованих територіях. Біженці та вимушені переселенці. Примусове переселення громадян України до РФ. Гуманітарна підтримка біженців в країнах ЄС.
|
|
|
50. |
Релігія, церкви й релігійні організації та війна. Діячі української культури в допомозі фронту. Діячі світової культури в підтримці України.
|
|
|
51. |
Узагальнення |
|
|
52. |
Тематичний контроль |
|
«Погоджено»
Заступник директора
з навчальної роботи
Л.І.Курманська
Модифікована навчальна програма
з історії України
11 клас