Календарне планування складено відповідно до Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.
Календарно-тематичне планування
з математики у 5 класі
Кількість навчальних годин 135
Кількість годин на тиждень 4
Кількість самостійних робіт 9
Кількість контрольних робіт 10
Кількість тематичних 10
Програма:
«Математика. Навчальна програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів», затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 №804 «Про оновлені навчальні програми для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів».
Укладачі програми (2012 р.): М. І. Бурда, Ю.І. Мальований, Є.П. Нелін, Д.А. Номировський, А.В. Паньков, Н.А. Тарасенкова, М.В. Чемерис, М.С. Якір.
У розвантаженні програми (2015 рік) брали участь: М.І. Бурда, А.В. Паньков,М.С. Якір,Д.А. Номіровський.
Над оновленням програми (2017 рік) працювали: М.І. Бурда, Б.В. Кудренко, О.Я. Біляніна, А.І. Азаренкова, О.І. Буковська, Т.С. Кіндюх, О.Є. Лисенко, А.В. Миляник, Н.В. Панова, А.В. Паньков.
Підручник:
Математика. 5 клас: підруч. для закладів загальної середньої освіти / А. Г. Мерзляк, В. Б. Полонський, М. С. Якір. – Вид. 2-ге, доопрац. відповідно до чинної навч. програми. – Х. : Гімназія, 2018. – 272 с.: іл.
№ уроку |
Зміст уроку |
Дата проведення |
Примітка |
Тема №1. Натуральні числа і дії з ними. Геометричні фігури і величини. ( 62 год.) Учень/учениця: наводить приклади: натуральних чисел; шкал; числових і буквених виразів, формул; рівнянь; знаходить на малюнках: відрізок даної довжини та кут даної градусної міри; геометричні фігури, вказані у змісті; розпізнає у просторі та співвідносить з об’єктами навколишньої дійсності: куб, прямокутний паралелепіпед, піраміду; розрізняє: цифри і числа читає і записує: натуральні числа в межах мільярда; використовує: властивості арифметичних дій з натуральними числами; записує і пояснює формули: периметра вказаних у змісті геометричних фігур; площі прямокутника, квадрата; об’єму прямокутного паралелепіпеда й куба; пояснює, що таке: натуральне число; квадрат і куб натурального числа; пряма; промінь; координатний промінь; кут; трикутник; квадрат; прямокутник; прямокутний паралелепіпед; куб; рівняння; розв’язати рівняння; пояснює правила: додавання, віднімання, множення, ділення, порівняння; виконання ділення з остачею; класифікує: кути за градусною мірою; трикутники за видами їхніх кутів; зображує: відрізок даної довжини та кут даної градусної міри; вказані у змісті геометричні фігури за допомогою лінійки, косинця, транспортира; координатний промінь, натуральні числа на координатному промені; вимірює та обчислює: довжину відрізка; градусну міру кута; периметр трикутника та прямокутника; розв’язує вправи, що передбачають: запис числа у вигляді суми розрядних доданків; виконання чотирьох арифметичних дій з натуральними числами; піднесення натурального числа до квадрата та куба; порівняння натуральних чисел; ділення з остачею; обчислення значень числових і буквених виразів, периметра і площі прямокутника, квадрата і об’єму прямокутного паралелепіпеда й куба; розв’язує: рівняння на основі залежностей між компонентами та результатом арифметичних дій; текстові задачі, зокрема комбінаторні |
|||
|
|||
|
Повторення матеріалу, вивченого в 1 – 4 класах. |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Натуральні числа. Число нуль. |
|
|
|
Цифри. Десятковий запис натуральних чисел. |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Відрізок та його довжина. |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Пряма, промінь. |
|
|
|
Координатний промінь. Шкала. |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Порівняння натуральних чисел. |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Самостійна робота № 1 |
|
|
|
Аналіз самостійної роботи. Розв'язування вправ. |
|
|
|
Контрольна робота № 1 |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ підвищеної складності. |
|
|
|
|||
|
Додавання натуральних чисел. Властивості додавання. |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Віднімання натуральних чисел. |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Числові вирази. Буквені вирази та формули. |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Самостійна робота № 2 |
|
|
|
Аналіз самостійної роботи. Розв'язування вправ. |
|
|
|
Контрольна робота № 2 |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ підвищеної складності. |
|
|
|
|||
|
Рівняння. |
|
|
|
Розв’язування рівнянь. |
|
|
|
Кут та його градусна міра. |
|
|
|
Види кутів. |
|
|
|
Трикутник. Види трикутників за кутами. |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Прямокутник. Квадрат. Периметр прямокутника і квадрата. |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Самостійна робота № 3 |
|
|
|
Аналіз самостійної роботи. Розв'язування вправ. |
|
|
|
Контрольна робота № 3 |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ підвищеної складності. |
|
|
|
|||
|
Множення натуральних чисел. |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Властивості множення. |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Ділення натуральних чисел. |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Самостійна робота № 4 |
|
|
|
Аналіз самостійної роботи. Розв'язування вправ. |
|
|
|
Контрольна робота № 4 |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ підвищеної складності. |
|
|
|
|||
|
Ділення з остачею. |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Степінь натурального числа з натуральним показником. |
|
|
|
Площа прямокутника і квадрата. |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Прямокутний паралелепіпед. Куб. Піраміда. |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Об’єм прямокутного паралелепіпеда і куба. |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Самостійна робота № 5 |
|
|
|
Аналіз самостійної роботи. Розв'язування вправ. |
|
|
|
Контрольна робота № 5 |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ підвищеної складності. |
|
|
Тема №2. Дробові числа і дії над ними. (64год.) Учень/учениця: наводить приклади: звичайних і десяткових дробів; розрізняє: звичайні і десяткові дроби; правильні і неправильні дроби пояснює, що таке: чисельник і знаменник дробу; мішане число; читає і записує: звичайні та десяткові дроби; мішані числа; формулює означення: правильного і неправильного дробу; відсотка; середнього арифметичного; розв’язує вправи, що передбачають: порівняння, додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками; порівняння, округлення, додавання, множення і ділення десяткових дробів; перетворення мішаного числа у неправильний дріб; перетворення неправильного дробу в мішане число або натуральне число; знаходження відсотка від числа та числа за його відсотком; знаходження середнього арифметичного кількох чисел, середнього значення величини |
|||
|
|||
|
Звичайні дроби. |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Правильні і неправильні дроби. Порівняння звичайних дробів з однаковими знаменниками. |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Додавання та віднімання дробів з однаковими знаменниками. |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Звичайні дроби і ділення натуральних чисел. |
|
|
|
Мішані числа. |
|
|
|
Додавання й віднімання мішаних чисел. |
|
|
|
Розв'язування задач. |
|
|
|
Розв'язування вправ. |
|
|
|
Самостійна робота № 6 |
|
|
|
Аналіз самостійної роботи. Розв'язування вправ. |
|
|
|
Контрольна робота № 6 |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ підвищеної складності. |
|
|
|
|||
|
Десятковий дріб. Запис десяткових дробів. |
|
|
|
Розв'язування вправ. |
|
|
|
Порівняння десяткових дробів. |
|
|
|
Розв'язування вправ. |
|
|
|
Округлення натуральних чисел і десяткових дробів. |
|
|
|
Розв'язування вправ. |
|
|
|
Додавання і віднімання десяткових дробів. |
|
|
|
Розв'язування вправ. |
|
|
|
Розв'язування вправ і задач на додавання і віднімання десяткових дробів. |
|
|
|
Розв'язування вправ. |
|
|
|
Самостійна робота № 7 |
|
|
|
Аналіз самостійної роботи. Розв'язування вправ. |
|
|
|
Контрольна робота № 7 |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ підвищеної складності. |
|
|
|
|||
|
Множення десяткових дробів. |
|
|
|
Розв'язування вправ. |
|
|
|
Розв'язування вправ. |
|
|
|
Ділення десяткового дробу на натуральне число. |
|
|
|
Розв'язування вправ. |
|
|
|
Розв'язування вправ. |
|
|
|
Ділення на десятковий дріб. |
|
|
|
Розв'язування вправ. |
|
|
|
Розв'язування вправ. |
|
|
|
Розв'язування задач на всі дії з десятковими дробами. |
|
|
|
Розв'язування вправ. |
|
|
|
Розв'язування вправ. |
|
|
|
Самостійна робота № 8 |
|
|
|
Аналіз самостійної роботи. Розв'язування вправ. |
|
|
|
Контрольна робота № 8 |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ підвищеної складності. |
|
|
|
|||
|
Відсотки. Знаходження відсотків від даного числа. |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Знаходження числа за його відсотками. |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Розв’язування задач на відсотки. |
|
|
|
Середнє арифметичне. Середнє значення величини. |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Самостійна робота № 9 |
|
|
|
Аналіз самостійної роботи. Розв'язування вправ. |
|
|
|
Контрольна робота № 9 |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ підвищеної складності. |
|
|
Тема №3. Повторення і систематизація навчального матеріалу. (14 год) |
|||
|
Лічба, вимірювання і числа. |
|
|
|
Розв'язування вправ на всі дії з числами. |
|
|
|
Розв'язування вправ. |
|
|
|
Розв'язування рівнянь. |
|
|
|
Розв'язування задач геометричного змісту. |
|
|
|
Звичайні дроби. |
|
|
|
Відсоткові розрахунки. |
|
|
|
Розв'язування задач на відсотки. |
|
|
|
Середнє арифметичне. |
|
|
|
Підсумкова контрольна робота № 10 |
|
|
|
Аналіз підсумкової контрольної роботи. |
|
|
|
Розв'язування вправ підвищеної складності. |
|
|
|
Розв'язування вправ підвищеної складності. |
|
|
|
Підсумковий урок. |
|
|
Розв'язує сюжетні задачі з реальними даними щодо: використання природних ресурсів рідного краю; безпеки руху; знаходження периметрів та площ земельних ділянок, підлоги класної кімнати, об'єму об'єктів, що мають форму прямокутного паралелепіпеда; розрахунку сімейного бюджету, можливості здійснення масштабних покупок; розрахунків, пов'язаних із календарем і годинником тощо. |