1
МИСТЕЦТВО НАВКОЛО НАС
3 клас
Урок 9
Тема: МИСТЕЦТВО НА ВУЛИЦЯХ МІСТА.
Архітектура міста (художник – архітектор).
Мета: познайомити учнів із мистецтвом проектування архітектурних споруд на прикладі видатних зразків нашого міста та світових шедеврів архітектури; художніми особливостями, призначенням; викликати інтерес до професії художника – архітектора; учити цінувати красу, створену архітекторами; розвивати інтерес до мистецтва і культури України та зарубіжних пам’ятників історії та культури.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Обладнання: приклади архітектурних споруд
м.Кам’янське та світові шедеври (фото, макети, ілюстрації), слайд-шоу «Стилі в архітектурі», приклади дитячих малюнків «Місто моєї мрії», інструментальна музика.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРННИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ
Опитування
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ
Учитель
Сьогодні ми з вами будемо спостерігати мистецтво на вулицях нашого міста та зарубіжних зразків, результати роботи художника – архітектора, дізнаємось про призначення та засоби виразності архітектурних споруд.
Фізкультхвилинка
Права з лівою літаком керують,
Права з лівою вправно дім збудують,
Права з лівою разом личко миють
І в долоньки весело поплескати вміють.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Архітектуру часто називають застиглою музикою. Адже автори вкладають у створення споруди свої думки, відчуття та уявлення про красу. Будинок повинен милувати око, стіни фортець – погрожувати ворогам, храм – викликати піднесені роздуми.
Саме архітектуру ще називають «другою частиною природи», тобто частиною матеріального світу, створеного працею і талантом людей упродовж тисячоліть.
Перегляд слайд-шоу DVD «Стилі в архітектурі».
Словничок нових слів:
V. СПРИЙНЯТТЯ ТВОРІВ МИСТЕЦТВА
Учитель
VI. ПОЯСНЕННЯ ПОЕТАПНОГО ВИКОНАННЯ МАЛЮНКА
Учитель на дошці виконує поетапне зображення архітектурної споруди, порівнює, підкреслює пропорційні співвідношення елементів, підкреслює особливості призначення споруди:
V. ПРАКТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНІВ
Матеріали: тонований папір, фломастери.
Учні зображують на власний вибір архітектурну споруду обраного стиля. (Звучить інструментальна музика).
VI. ПІДСУМКИ УРОКУ
Заключне слово учителя
На нашому уроці ми познайомились із прикладами архітектурних споруд нашого міста та спорудами – символами міст Світу.
Зробити висновки:
Для кожного з вас архітектурна споруда це:
До якого архітектурного ансамблю ви вирушили по – перше за кордон?
Хто бажає в майбутньому обрати професію архітектора?
Виставка створених архітектурних споруд.