Образотворче мистецтво
(1 год на тиждень, 35 год на рік)
Підручник: Мистецтво: підруч. інтегрованого курсу для 3 кл закладів загальної середньої освіти/ О.В.Калініченко, Л.С.Аристова – К.:Видавничий дім «Освіта», 2020, 128 с. : іл. Наказ МОН України від 21.02.2020 № 271
№ з/п |
Скор № з/п |
Дата |
Скор дата |
Тема уроку |
Прим. |
I семестр |
|||||
1 |
|
|
|
Тема 1. Літні враження. Повторення понять: графіка, живопис, скульптура; композиція, композиційний центр СМ: К. Хартлі. Дитинство; Л. Міхіл. Лисиця; А. Беньє. Дівчинка з ромашками; І. Морозова. Світ дитинства; К. Разумов. У дитинстві; Ш. Клігл. Хлопець-скейтбордист ХТД: створення сюжетної композиції про літні враження (улюблені художні матеріали). Колективна робота «Калейдоскоп літніх вражень» |
|
2 |
|
|
|
Тема 2. Краса народного мистецтва. Рослинний орнамент, геометричний орнамент, декоративно-прикладне мистецтво; повторення понять ритм, декор СМ: О. Біла. Лабач (Косів). Скриня; дзбанок «Банька»; М. Філь. Рушник; вишивки з виставки «Великдень на Жидачівщині» ХТД: створення геометричного орнаменту у смузі (кольорові олівці, фломастери |
|
3 |
|
|
|
Тема 3. Краса народного мистецтв. Рослинний орнамент, елементарна стилізація форми, декор як засіб наповнення й збагачення форми СМ: Є. Варвинська, В. Шкрібляк. Таріль; настінні керамічні тарілки, Закарпаття ХТД: створення рослинного орнаменту в крузі (витинанка, аплікація з кольорового паперу) |
|
4 |
|
|
|
Тема 4. Краса народного мистецтва. Народна іграшка; повторення понять орнамент, візерунок СМ: К.-У. Ларссон. В гостях у Лялі; С. Тлустий. Півник; Т. Білокрилець. Мотанка-«Берегиня»; М. Пошивайло. Козак з бандурою; Г. та Я. Пошивайло. Коник-свистунець; О. Сойка та О. Когут. Яворівська іграшка ХТД: ліплення веселого коника із застосуванням декору (пластилін, за бажанням матеріали для декору) |
|
5 |
|
|
|
Тема 5. Розмаїття кольорів і мелодій. Колір як засіб образотворчої виразності, споріднені кольори СМ: картина П.-Р. Моліна. Осінній пейзаж .ХТД: малювання композиції «Кружляє листопад», передача багатства відтінків осінніх кольорів (гуаш) |
|
6 |
|
|
|
Тема 6. Розмаїття кольорів і мелодій. Контрастні кольори СМ: О. Салтанов. Натюрморт з фруктами; Т. Даниленко. Натюрморт; Хосе Ескофет. Апельсинове дерево ХТД: створення композиції «Дарунки осені» (акварель) |
|
7 |
|
|
|
Тема 7. Розмаїття кольорів і мелодій. Світлі та темні відтінки кольорів, розбіл та затемнення кольору СМ: О. Шумакова. М’які іграшки; Тріша Адамс. Світло крізь дерева; М. Сноуден. Зимове море; Х. Беррі. Море; Дж. Аллеман. Хмарне дослідження озера ХТД: малювання хмар в сонячну або дощову погоду з застосуванням розбілу та затемнення кольорів (гуаш |
|
8 |
|
|
|
Тема 8. Чарівність графіки і вокальної музики . Засоби виразності графіки СМ: С. Рібейрон. Дерева, М. Глущенко. Зимовий день ХТД: створення композиції «Штрихи осені» із застосуванням різноманітних ліній та штрихів, передачею настрою природи за допомогою кольорів (пастель або кольорова крейда) Влаштування шкільної виставки графічних робіт «Штрихи осені» |
|
9 |
|
|
|
Тема 9. Чарівність графіки і вокальної музики. Лінія горизонту СМ: В. Ван Гог. Врожай ландшафт; П. Бедзір. Із життя дерев; Н. Хейлі Хатчінсон. Біля озера ХТД: зображення на одному аркуші двох композицій «Пригоди Вітерця» (у тиху і вітряну погоду) лініями та штрихами (графітні олівці, фломастери) |
|
10 |
|
|
|
Тема 10. Чарівність графіки і вокальної музики . Уявлення про художній образ СМ: ошибана «Дівчина із сухоцвітів»; ілюстрація Люсі Флемінг ХТД: створення образу осені в аплікації з природних матеріалів |
|
11 |
|
|
|
Тема 11.Веселий зоопарк . Кругла скульптура, фактура СМ: C. Чеченов. Верблюд; Дж. Робінсон. Родина бегемотів; Дж. Румеріо. Овечка ХТД: ліплення тварини за вподобанням із застосуванням фактури для надання образу виразності (пластилін) Колективна робота: спільна композиція «Веселий зоопарк» |
|
12 |
|
|
|
Тема 12. Веселий зоопарк. Рельєф, уявлення про барельєф, горельєф СМ: «Дерев’янный слон» (Шрі-Ланка); C. Чеченов. Слон; Дж. Локвуд Кіплінг. Тоомаї Слони; Ховіц. Кенгуру; Х. Вебер. 12 Зодіакальних тварин. Кролик; А. Уотерхаус. Деталь внутрішньої панелі з теракоти з Природознавчого музею; Я. Мовчан. Заєць; К. Левертон. Заєць ХТД: створення рельєфу із зображенням тварини — зразок для виготовлення печива «Зоологічне»: «Поважний слон», «Кенгуру», «Веселе левеня» (пластилін) |
|
13 |
|
|
|
Тема 13. Зимові фантазії . Уявлення про ахроматичні кольори СМ: картини в ахроматичних кольорах Ф. Маршалла; японський живопис ХТД: створення композиції «Зимова фантазія» (гуаш або акварель |
|
14 |
|
|
|
Тема 14. Зимові фантазії . Об’ємні геометричні форми, контраст форм. СМ: Ж. Фуке. Введення кайзера Карла IV в Камбрай; фото замків: в Сюлли-сюрЛуаре, Ліхтенштайн, Ельц, Мойланд, Холсі. ХТД: виготовлення казкового замку в об’ємі (вирізування, конструювання з паперу та інших підручних матеріалів) |
|
15 |
|
|
|
Тема 15. Зимові фантазії . Повторення поняття композиція, зображення людини в русі СМ: Д. Гард. Зимові розваги ХТД: зображення зимових розваг дітей (гуаш) |
|
16 |
|
|
|
16 Урок узагальнення . Узагальнення. Участь в оформленні шкільного свята. Виставка художніх робіт учнів |
|
№ з/п |
Скор № з/п |
Дата |
Скор дата |
Тема уроку |
Прим. |
ІІ семестр |
|||||
17 |
|
|
|
Тема 16. Секрети жанрів і форм . Жанри образотворчого мистецтва: портрет, пейзаж, натюрморт, анімалістичний. СМ: М. Глущенко. Зимовий день; С. Погонін. Качка; Е. Дега. Маленька чотирнадцятирічна танцівниця ХТД: на вибір: портрета друга, міський/сільський пейзаж або натюрморт із предметів побуту (матеріали на вибір |
|
18 |
|
|
|
Тема 17. Секрети жанрів і форм. Натюрморт; головне і другорядне в композиції, центр композиції СМ: Дж. Вепхвадзе. Акордеон і музичні інструменти; О. Шумакова. М’які іграшки; А. Дьяченко. Натюрморт із сервізом; Г. Маккормік. Вінтажний посуд ХТД: створення аплікації «Ранковий натюрморт» із посуду для чаювання (кольоровий папір) |
|
19 |
|
|
|
Тема 18. Секрети жанрів і форм. Симетрія, асиметрія. Формати: круглий, овальний, прямокутний, квадратний, трикутний СМ: М. Приймаченко. Квітка; К. Хартман. Ваза з квітами; А. Вільямс. Біла троянда; В. Житков. Вікно; О. Зарянін. Білі шпалери, чорний посуд; К. Нешкова. Квіти у вазі ХТД: створення у певному форматі симетричної або асиметричної композиції «Квіти на підвіконні» (кольорові олівці |
|
20 |
|
|
|
Тема 19. Секрети жанрів і форм. Натюрморт, розташування предметів у просторі, загородження віддалених об’єктів ближчими до спостерігача; розміщення предметів на картинній площині СМ: У. Тібо. Натюрморти з фруктів, випічки ХТД: зображення натюрморту з улюблених фруктів (гуаш) Колективна робота: виставка малюнків «Смачний десерт» у шкільній їдальні |
|
21 |
|
|
|
Тема 20. Портрет і пейзаж. Портрет, уявлення про різновиди портретів; настрій в портреті СМ: А. Коцка. Оленка, К. Ларссон. Автопортрет; Б. Хільдер. Маленька дівчинка; Г. Манн. Сімейний портрет чотирьох дітей; Ф. Алексіс де Ласло. Портрет хлопця; К. Перугіні. Портрет Агнеси Феобе Буррі ХТД: зображення автопортрета (гуаш); передавання в ньому свого настрою Колективна робота: «Моя шкільна родина |
|
22 |
|
|
|
Тема 21. Портрет і пейзаж. Пейзаж; уявлення про різновиди пейзажу; уявлення про перспективу: зменшення предметів, втрата чіткості зображення, набуття предметами холодних відтінків кольорів з віддаленням до горизонту СМ: Н. Хатчінсон. Дерева. Місто; Г. Несвадба. Акварельний пейзаж; М. Глущенко. Містечко ХТД: зображення весняного пейзажу (акварель, воскові олівці або свічка) |
|
23 |
|
|
|
Тема 22. Тварини у світі мистецтва. Анімалістичний жанр, анімалізм, художники-анімалісти СМ: Дж. Вільямсон. Чапля; Дж. ДжонсонГудсі. Лисичка; К. Брендерс. Ховрашок; Д. Браун. Лев; фото собак різних порід ХТД: зображення тварини, яка найбільше подобається (матеріали на вибір) |
|
24 |
|
|
|
Тема 23. Тварини у світі мистецтва. Уявлення про реалістичне і стилізоване зображення; елементарна стилізація форми. СМ: Х. Хоффманн. Їжак; А. Дюррер. Заєць; С. Краффа-Корбут. Ілюстрація до книжки; І. Франко. Лис Микита; Є. Козак. Лис Микита; С.Чуркiн. Лис Микита; фото тварин, кадри з мультфільмів ХТД: створення образу тварини — казкового персонажу, для мультфільму чи театральної вистави (матеріали на вибір) |
|
25 |
|
|
|
Тема 24. Тварини у світі мистецтва. Фантастичне зображення; головне і другорядне в композиції СМ: М. Копилова. Містичні істоти; М. Приймаченко. Друзі — дикі бики і ворони; картини Г. Сігал, Р. Сулейманова, С. Дейджнеаулт з фантастичними тваринами у своєму середовищі ХТД: зображення фантастичної тварини у її середовищі (акварель або гуаш) |
|
26 |
|
|
|
Тема 25. Магія театру. Театральне мистецтво; художникпостановник, художник-декоратор; художник-костюмер, гример. Бутафорія СМ: фотографії бутафорії ХТД: виготовлення предмета бутафорії для однієї з вистав: «Котигорошко», «Попелюшка», «Білосніжка», «Аладдін», «Царівна-жаба» (матеріали на вибір) |
|
27 |
|
|
|
Тема 26. Магія театру. Ляльковий театр; театральна лялька. СМ: фотографії сцен з вистав лялькових театрів України; фотографії ляльок —персонажів вистав ХТД: виготовлення театральної ляльки – улюбленого театрального героя (матеріали на вибір) |
|
28 |
|
|
|
Тема 27. Зустрічаємо літо. Порівняння між собою розмірів частин цілого (уявлення про пропорції); повторення понять: скульптура, кругла і рельєф; форма і колір СМ: Х. Мірзоєв. Бджола; А. Бєлова. Бджілка; пам’ятники бджілці-трудівниці в Тернополі та Манчестері ХТД: ліплення бджілки (пластилін) |
|
29 |
|
|
|
Тема 28. Зустрічаємо літо. Повторення понять: композиція, декор, ритм СМ: фото святково прикрашених тортів ХТД: створення ескізу оформлення святкового торту (матеріали на вибір) Колективна робота (у групах): проведення гри-конкурсу «Король тортів» на краще оформлення святкового торта |
|
30 |
|
|
|
Виконання художніх робіт за вибоом учнів |
|
31 |
|
|
|
Виконання художніх робіт за вибоом учнів |
|
32 |
|
|
|
Резервний урок |
|
33 |
|
|
|
Виконання художніх робіт за вибоом учнів |
|
34 |
|
|
|
Літні мрії. Виставка художніх робіт учнів |
|
35 |
|
|
|
Художні роботи до Міжнародного дня захисту дітей |
|
36 |
|
|
|
Урок узагальнення 30 Узагальнення. Участь в оформленні шкільного свята. Виставка художніх робіт учнів |
|
СМ — сприймання мистецтва.
ХТД — художньо-творча діяльність.
М/ф — перегляд мультфільму