Календарне планування з образотворчого мистецтва 3 клас НУШ (О. Калініченко, Л.Аристова) за Типовою освітньою програмою О.Я. Савченко

Про матеріал
Календарне планування з образотворчого мистецтва 3 клас НУШ (О. Калініченко, Л.Аристова) за Типовою освітньою програмою О.Я. Савченко
Перегляд файлу

  

Образотворче мистецтво

(1 год на тиждень, 35 год на рік)

 

Програма:    Нова українська школа. Типова освітня програма для закладів загальної середньої освіти (3-4 клас), розроблена під керівництвом О.Я. Савченко. Затведжено наказом МОН України від 08.10.2018 № 1273

 

Підручник: Мистецтво:  підруч. інтегрованого курсу для 3 кл закладів загальної середньої  освіти/ О.В.Калініченко, Л.С.Аристова – К.:Видавничий дім «Освіта»,  2020, 128 с. : іл. Наказ МОН України  від 21.02.2020  № 271

 

№ з/п

Скор

№ з/п

Дата

Скор

дата

Тема уроку

Прим.

I семестр

1

 

 

 

Тема 1. Літні враження. Повторення понять: графіка, живопис, скульптура; композиція, композиційний центр СМ: К. Хартлі. Дитинство; Л. Міхіл. Лисиця; А. Беньє. Дівчинка з ромашками; І. Морозова. Світ дитинства; К. Разумов. У дитинстві; Ш. Клігл. Хлопець-скейтбордист ХТД: створення сюжетної композиції про літні враження (улюблені художні матеріали). Колективна робота «Калейдоскоп літніх вражень»

 

2

 

 

 

Тема 2. Краса народного мистецтва.  Рослинний орнамент, геометричний орнамент, декоративно-прикладне мистецтво; повторення понять ритм, декор СМ: О. Біла. Лабач (Косів). Скриня; дзбанок «Банька»; М. Філь. Рушник; вишивки з виставки «Великдень на Жидачівщині» ХТД: створення геометричного орнаменту у смузі (кольорові олівці, фломастери

 

3

 

 

 

Тема 3. Краса народного мистецтв. Рослинний орнамент, елементарна стилізація форми, декор як засіб наповнення й збагачення форми СМ: Є. Варвинська, В. Шкрібляк. Таріль; настінні керамічні тарілки, Закарпаття ХТД: створення рослинного орнаменту в крузі (витинанка, аплікація з кольорового паперу)

 

4

 

 

 

Тема 4. Краса народного мистецтва.   Народна іграшка; повторення понять орнамент, візерунок СМ: К.-У. Ларссон. В гостях у Лялі; С. Тлустий. Півник; Т. Білокрилець. Мотанка-«Берегиня»; М. Пошивайло. Козак з бандурою; Г. та Я. Пошивайло. Коник-свистунець; О. Сойка та О. Когут. Яворівська іграшка ХТД: ліплення веселого коника із застосуванням декору (пластилін, за бажанням матеріали для декору)

 

5

 

 

 

Тема 5. Розмаїття кольорів і мелодій. Колір як засіб образотворчої виразності, споріднені кольори СМ: картина П.-Р. Моліна. Осінній пейзаж .ХТД: малювання композиції «Кружляє листопад», передача багатства відтінків осінніх кольорів (гуаш)

 

6

 

 

 

Тема 6. Розмаїття кольорів і мелодій.  Контрастні кольори СМ: О. Салтанов. Натюрморт з фруктами; Т. Даниленко. Натюрморт;  Хосе Ескофет. Апельсинове дерево ХТД: створення композиції «Дарунки осені» (акварель)

 

7

 

 

 

Тема 7. Розмаїття  кольорів і мелодій.

  Світлі та темні відтінки кольорів, розбіл та затемнення кольору СМ: О. Шумакова. М’які іграшки; Тріша Адамс. Світло крізь дерева; М. Сноуден. Зимове море; Х. Беррі. Море; Дж. Аллеман. Хмарне дослідження озера ХТД: малювання хмар в сонячну або дощову погоду з застосуванням розбілу та затемнення кольорів (гуаш

 

8

 

 

 

Тема 8. Чарівність графіки і вокальної музики .   Засоби виразності графіки СМ: С. Рібейрон. Дерева, М. Глущенко. Зимовий день ХТД: створення композиції «Штрихи осені» із застосуванням різноманітних ліній та штрихів, передачею настрою природи за допомогою кольорів (пастель або кольорова крейда) Влаштування шкільної виставки графічних робіт «Штрихи осені»   

 

9

 

 

 

Тема 9. Чарівність графіки і вокальної музики.  Лінія горизонту СМ: В. Ван Гог. Врожай ландшафт; П. Бедзір. Із життя дерев; Н. Хейлі Хатчінсон. Біля озера ХТД: зображення на одному аркуші двох композицій «Пригоди Вітерця» (у тиху і вітряну погоду) лініями та штрихами (графітні олівці, фломастери)

 

10

 

 

 

Тема 10. Чарівність графіки і вокальної музики .  Уявлення про художній образ СМ: ошибана «Дівчина із сухоцвітів»; ілюстрація Люсі Флемінг ХТД: створення образу осені в аплікації з природних матеріалів

 

11

 

 

 

Тема 11.Веселий зоопарк .

 Кругла скульптура, фактура СМ: C. Чеченов. Верблюд; Дж. Робінсон. Родина бегемотів; Дж. Румеріо. Овечка ХТД: ліплення тварини за вподобанням із застосуванням фактури для надання образу виразності (пластилін) Колективна робота: спільна композиція «Веселий зоопарк»

 

12

 

 

 

Тема 12. Веселий зоопарк.  Рельєф, уявлення про барельєф, горельєф СМ: «Дерев’янный слон» (Шрі-Ланка); C. Чеченов. Слон; Дж. Локвуд Кіплінг. Тоомаї Слони; Ховіц. Кенгуру; Х. Вебер. 12 Зодіакальних тварин. Кролик; А. Уотерхаус. Деталь внутрішньої панелі з теракоти з Природознавчого музею; Я. Мовчан. Заєць; К. Левертон. Заєць ХТД: створення рельєфу із зображенням тварини — зразок для виготовлення печива «Зоологічне»: «Поважний слон», «Кенгуру», «Веселе левеня» (пластилін)

 

13

 

 

 

Тема 13. Зимові фантазії .  Уявлення про ахроматичні кольори СМ: картини в ахроматичних кольорах Ф. Маршалла; японський живопис ХТД: створення композиції «Зимова фантазія» (гуаш або акварель

 

14

 

 

 

Тема 14. Зимові фантазії .  Об’ємні геометричні форми, контраст форм. СМ: Ж. Фуке. Введення кайзера Карла IV в Камбрай; фото замків: в Сюлли-сюрЛуаре, Ліхтенштайн, Ельц, Мойланд, Холсі.  ХТД: виготовлення казкового замку в об’ємі (вирізування, конструювання з паперу та інших підручних матеріалів)

 

15

 

 

 

Тема 15. Зимові фантазії .

  Повторення поняття композиція, зображення людини в русі СМ: Д. Гард. Зимові розваги ХТД: зображення зимових розваг дітей (гуаш)

 

16

 

 

 

16  Урок узагальнення . Узагальнення. Участь в оформленні шкільного свята. Виставка художніх робіт учнів

 


№ з/п

Скор

№ з/п

Дата

Скор

дата

Тема уроку

Прим.

ІІ семестр

17

 

 

 

Тема 16. Секрети жанрів і форм . Жанри образотворчого мистецтва: портрет, пейзаж, натюрморт, анімалістичний. СМ: М. Глущенко. Зимовий день; С. Погонін. Качка; Е. Дега. Маленька чотирнадцятирічна танцівниця ХТД: на вибір: портрета друга, міський/сільський пейзаж або натюрморт із предметів побуту (матеріали на вибір

 

18

 

 

 

Тема 17. Секрети жанрів і форм.

  Натюрморт; головне і другорядне в композиції, центр композиції СМ: Дж. Вепхвадзе. Акордеон і музичні інструменти; О. Шумакова. М’які іграшки; А. Дьяченко. Натюрморт із сервізом; Г. Маккормік. Вінтажний посуд ХТД: створення аплікації «Ранковий натюрморт» із посуду для чаювання (кольоровий папір)

 

19

 

 

 

Тема 18. Секрети жанрів і форм.

  Симетрія, асиметрія. Формати: круглий, овальний, прямокутний, квадратний, трикутний СМ: М. Приймаченко. Квітка; К. Хартман. Ваза з квітами; А. Вільямс. Біла троянда; В. Житков. Вікно; О. Зарянін. Білі шпалери, чорний посуд; К. Нешкова. Квіти у вазі ХТД: створення у певному форматі симетричної або асиметричної композиції «Квіти на підвіконні» (кольорові олівці

 

20

 

 

 

Тема 19. Секрети жанрів і форм.  Натюрморт, розташування предметів у просторі, загородження віддалених об’єктів ближчими до спостерігача; розміщення предметів на картинній площині СМ: У. Тібо. Натюрморти з фруктів, випічки ХТД: зображення натюрморту з улюблених фруктів (гуаш) Колективна робота: виставка малюнків «Смачний десерт» у шкільній їдальні

 

21

 

 

 

Тема 20. Портрет і пейзаж.   Портрет, уявлення про різновиди портретів; настрій в портреті СМ: А. Коцка. Оленка, К. Ларссон. Автопортрет; Б. Хільдер. Маленька дівчинка; Г. Манн. Сімейний портрет чотирьох дітей; Ф. Алексіс де Ласло. Портрет хлопця; К. Перугіні. Портрет Агнеси Феобе Буррі ХТД: зображення автопортрета (гуаш); передавання в ньому свого настрою Колективна робота: «Моя шкільна родина

 

22

 

 

 

Тема 21. Портрет і пейзаж.

  Пейзаж; уявлення про різновиди пейзажу; уявлення про перспективу: зменшення предметів, втрата чіткості зображення, набуття предметами холодних відтінків кольорів з віддаленням до горизонту СМ: Н. Хатчінсон. Дерева. Місто; Г. Несвадба. Акварельний пейзаж; М. Глущенко. Містечко ХТД: зображення весняного пейзажу (акварель, воскові олівці або свічка)

 

23

 

 

 

Тема 22. Тварини у світі мистецтва.  Анімалістичний жанр, анімалізм, художники-анімалісти СМ: Дж. Вільямсон. Чапля; Дж. ДжонсонГудсі. Лисичка; К. Брендерс. Ховрашок; Д. Браун. Лев; фото собак різних порід ХТД: зображення тварини, яка найбільше подобається (матеріали на вибір)

 

24

 

 

 

Тема 23. Тварини у світі мистецтва. Уявлення про реалістичне і стилізоване зображення; елементарна стилізація форми. СМ: Х. Хоффманн. Їжак; А. Дюррер. Заєць; С. Краффа-Корбут. Ілюстрація до книжки; І. Франко. Лис Микита; Є. Козак. Лис Микита; С.Чуркiн. Лис Микита; фото тварин, кадри з мультфільмів ХТД: створення образу тварини — казкового персонажу, для мультфільму чи театральної вистави (матеріали на вибір)

 

25

 

 

 

Тема 24. Тварини у світі мистецтва. Фантастичне зображення; головне і другорядне в композиції СМ: М. Копилова. Містичні істоти; М. Приймаченко. Друзі — дикі бики і ворони; картини Г. Сігал, Р. Сулейманова, С. Дейджнеаулт з фантастичними тваринами у своєму середовищі ХТД: зображення фантастичної тварини у її середовищі (акварель або гуаш)

 

26

 

 

 

Тема 25. Магія театру.  Театральне мистецтво; художникпостановник, художник-декоратор; художник-костюмер, гример. Бутафорія СМ: фотографії бутафорії ХТД: виготовлення предмета бутафорії для однієї з вистав: «Котигорошко», «Попелюшка», «Білосніжка», «Аладдін», «Царівна-жаба» (матеріали на вибір)

 

27

 

 

 

Тема 26. Магія театру.  Ляльковий театр; театральна лялька. СМ: фотографії сцен з вистав лялькових театрів України; фотографії ляльок —персонажів вистав ХТД: виготовлення театральної ляльки – улюбленого театрального героя (матеріали на вибір)

 

28

 

 

 

Тема 27. Зустрічаємо літо. Порівняння між собою розмірів частин цілого (уявлення про пропорції); повторення понять: скульптура, кругла і рельєф; форма і колір СМ: Х. Мірзоєв. Бджола; А. Бєлова. Бджілка; пам’ятники бджілці-трудівниці в Тернополі та Манчестері ХТД: ліплення бджілки (пластилін)

 

29

 

 

 

Тема 28. Зустрічаємо літо.  Повторення понять: композиція, декор, ритм СМ: фото святково прикрашених тортів ХТД: створення ескізу оформлення святкового торту (матеріали на вибір) Колективна робота (у групах): проведення гри-конкурсу «Король тортів» на краще оформлення святкового торта

 

30

 

 

 

Виконання художніх робіт за вибоом учнів

 

31

 

 

 

Виконання художніх робіт за вибоом учнів

 

32

 

 

 

Резервний урок

 

33

 

 

 

Виконання художніх робіт за вибоом учнів

 

34

 

 

 

Літні мрії. Виставка художніх робіт учнів

 

35

 

 

 

Художні роботи до Міжнародного дня захисту дітей

 

36

 

 

 

Урок узагальнення 30  Узагальнення. Участь в оформленні шкільного свята. Виставка художніх робіт учнів

 

 

СМ — сприймання мистецтва.

 ХТД — художньо-творча діяльність.

 М/ф — перегляд мультфільму

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 6
Оцінки та відгуки
  1. Руміна Ірина
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Руміна Ірина
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Олександрівна Тамара
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Шевченко Валентин Данилович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Драч Алла
    Дуже дякую автору за чудову розробку!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Сасовська Наталя Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 3 відгука
docx
Додано
16 березня 2021
Переглядів
27308
Оцінка розробки
4.9 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку