Календарне планування для 4 класу (2 семестр) складено за підручником О. В. Калініченко, В. В. Сергієнко.
ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО
За підручником О. В. Калініченко, В. В. Сергієнко
35 годин
1 година на тиждень
II семест
№ |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
16 |
Відтворення явищ природи, глибини простору в пейзажному жанрі. Засоби створення художнього образу в пейзажі. Свідомий вибір формату, положення аркуша, межі зламу простору (вище, нижче на аркуші). Композиція «Морські фантазії» (гуаш або акварельні фарби) |
|
|
17 |
Фантастичні та реалістичні образи в мистецтві. Ознайомлення з графічною технікою штампування. Виготовлення кліше (картон, гумка, морква, картопля). Орієнтовне практичне завдання: створення композиції «Невідома планета» (картон, гумка, картопля). |
|
|
18 |
Зображення явищ природи, глибини простору в пейзажі. Засоби створення художнього образу в пейзажі. Свідомий вибір формату, положення аркуша, межі зламу простору (вище, нижче на аркуші). Орієнтовне практичне завдання: виконання композиції «Караван у пустелі» (гуаш, тонований папір). |
|
|
19 |
Пропедевтичні відомості про ілюзорне зближення паралельних горизонтальних ліній, що йдуть у глибину (річка, доріжка тощо). Передавання плановості відкритого простору за допомогою кольору та тону. Орієнтовне практичне завдання: створення композиції «Морські фантазії» (гуаш або акварельні фарби). |
|
|
20 |
Актуалізація знань про колір як засіб вираження настрою у пейзажі. Усвідомлення залежності колірної гами від кольору неба. Орієнтовне практичне завдання: виконання композиції «Свято весняної природи» (гуаш або акварельні фарби). |
|
|
21 |
Казкові звірі та істоти у творах образотворчого мистецтва. Трансформація форми як засіб створення фантастичного образу. Орієнтовне практичне завдання: створення декоративного образу тварин (гуаш). |
|
|
22 |
Виражальні засоби під час створення образів фантастичних істот за мотивами творів народних художників. Орієнтовне практичне завдання: виконання композиції «Фантастична істота» (гуаш, тонований папір). |
|
|
23 |
Образи тварин у творах художників-анімалістів. Поняття «пропорції», «динаміка», «статика». Зображення фігури тварини (на площині чи в об’ємі) у статичному або динамічному станах. Орієнтовне практичне завдання: зображення фігури тварини в композиції «Мій чотирилапий друг» (гуаш або акварельні фарби). |
|
|
24 |
Портрет як художній образ. Засоби створення виразного портрету казкового образу. Орієнтовне практичне завдання: виконання портрету казкового героя (гуаш або акварельні фарби). |
|
|
25 |
Зображення людини в статичному та динамічному станах. Орієнтовне практичне завдання: виконання композиції «Веселі старти» (гуаш або акварельні фарби). |
|
|
26 |
Ознайомлення з художніми традиціями рідного краю. Орієнтовне практичне завдання: створення композиції «Український рушничок» (гуаш або акварельні фарби). |
|
|
27 |
Особливості природного середовища рідного міста (села). Розвиток спостережливості, зорової пам’яті, вміння сприймати красу природи рідного краю та відтворювати її на площині. Орієнтовне практичне завдання: виконання композиції «Пам’ятки архітектури» (гуаш або акварельні фарби). |
|
|
28 |
Особливості архітектури рідного міста (села). Важливість збереження пам’яток архітектури. Значення вибору формату для створення виразної врівноваженої композиції. Орієнтовне практичне завдання: виконання композиції «Садки цвітуть» (гуаш або акварельні фарби). |
|
|
29 |
Зв’язок архітектури з природним середовищем. Уявлення про ландшафтну архітектуру. Вибір колірної гами, художньої техніки та манери зображення, визначення композиційного центру під час створення пейзажу. Орієнтовне практичне завдання: виконання композиції «Святковий день» (гуаш або акварельні фарби). |
|
|
30 |
Розширення уявлень про роботу художника-дизайнера. Ознайомлення з поняттям малих архітектурних форм (ліхтарі, альтанки, фонтани, лави тощо). Орієнтовне практичне завдання: виконання композиції «Шпаківня» (гуаш або акварельні фарби). |
|
|
31 |
Різноманітність форм металевих виробів. Ковальське та ливарське мистецтво. Розвиток навичок створювати ажурні витинанки. Орієнтовне практичне завдання: виконання композиції «Металеве мереживо. Чудо-дзвіночки» (кольоровий папір). |
|
|
32 |
Поняття про оформлення вітрин як один із різновидів прикладного мистецтва. Прийоми групування предметів різних за розміром та кольором. Орієнтовне практичне завдання: створення дизайну вітрини магазину (матеріали на вибір). |
|
|
33 |
Створення святкового настрою за допомогою кольору та декору в багатоплановій тематичній композиції. Орієнтовне практичне завдання: виконання композиції «Україна — моя Батьківщина» (гуаш або акварельні фарби). |
|
|
34 |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Виставка дитячих робіт. Підсумок за рік. |
|
|