Календарне планування уроків образотворчого мистецтва за підручником С.К. Трач, І.В. Резніченко
4 клас ІІ семестр
Образотворче навчання
( за підручником С.К. Трач, І.В. Резніченко)
ІІ семестр
Тема. Образи природи, тварин, людей у мистецтві
|
||||
16 |
Фантастичні та реалістичні образи в мистецтві. Ознайомлення з графічною технікою штампування. Виготовлення кліше (картон, гумка, морква, картопля). Уведення поняття «естамп». Композиція «Невідома планета» (картон, гумка, картопля) |
|
|
|
17 |
Засоби створення художнього образу в пейзажі. Свідомий вибір формату, положення аркуша, межі зламу простору (вище, нижче на аркуші). Композиція «Караван у пустелі» (гуаш, тонований папір) |
|
|
|
18 |
Пропедевтичні відомості про ілюзорне зближення паралельних горизонтальних ліній, що йдуть у глибину (річка, доріжка тощо). Передавання плановості відкритого простору за допомогою кольору та тону. Композиція «Морські фантазії» (акварельні фарби або гуаш) |
|
|
|
19 |
Залежність колірної гами від освітлення. Колір як засіб вираження настрою у пейзажі. Композиція «Свято весняної природи» (гуаш або акварельні фарби) |
|
|
|
20 |
Трансформація форми як засіб створення фантастичного образу. Казкові звірі та істоти у творах образотворчого мистецтва. Створення декоративного образу тварин (гуаш) |
|
|
|
21 |
Виражальні засоби під час створення образів фантастичних істот за мотивами творів народних художників. Композиція «Фантастична істота» (гуаш, тонований папір) |
|
|
|
22 |
Образи тварин у творах художників-анімалістів. Закріплення понять «пропорції», «динаміка», «статика». Зображення фігури тварини (на площині чи в об’ємі) у статичному або динамічному станах. Композиція «Мій чотирилапий друг» (гуаш або акварельні фарби) |
|
|
|
23 |
Образи людей у портретному жанрі. Засоби створення виразного казкового портретного образу. Виконання портрету казкового героя (гуаш або акварельні фарби) |
|
|
|
24 |
Зображення людини в статичному та динамічному станах. Засвоєння знань про будову людського обличчя, пропорції фігури. Композиція «Веселі старти» (гуаш або акварельні фарби) |
|
|
|
Тема. Образ рідного краю в мистецтві
|
||||
25 |
Узагальнення знань про мову образотворчого мистецтва, його види і жанри. Ознайомлення з художніми традиціями рідного краю. Композиція «Український рушничок» (гуаш або акварельні фарби) |
|
|
|
26 |
Краса природи рідного краю. Особливості природного середовища рідного міста (села). Розвиток спостережливості, зорової пам’яті, вміння сприймати красу природи рідного краю та відтворювати її на площині. Композиція «Пам’ятки архітектури» (гуаш або акварельні фарби) |
|
|
|
27 |
Вибір формату для створення виразної врівноваженої композиції. Особливості архітектури рідного міста (села). Важливість збереження пам’яток архітектури. Композиція «Садки цвітуть» (гуаш або акварельні фарби) |
|
|
|
28 |
Зв’язок архітектури з природним середовищем. Уявлення про ландшафтну архітектуру. Вибір колірної гами, художньої техніки та манери зображення, визначення композиційного центру під час створення пейзажу. Композиція «Святковий день» (гуаш або акварельні фарби) |
|
|
|
29 |
Розширення уявлень про роботу художника-дизайнера. Композиція «Шпаківня» (гуаш або акварельні фарби) |
|
|
|
30 |
Вироби з металу. Поняття про ковальське та ливарне мистецтво. Розвиток навичок створення ажурних витинанок. Композиція «Металеве мереживо. Чудо-дзвіночки» (кольоровий папір) |
|
|
|
31 |
Оформлення вітрин як один із різновидів прикладного мистецтва. Прийоми групування різних за розміром та кольором предметів. створення дизайну вітрини магазину» (матеріали на вибір) |
|
|
|
32 |
Створення святкового настрою за допомогою кольору та декору в багатоплановій тематичній композиції. Композиція «Україна – моя Батьківщина» (гуаш або акварельні фарби) |
|
|
|
33 |
Колективна композиція «Мій рідний край» (матеріали на вибір) |
|
|
|
34
|
Узагальнення і систематизація знань учнів. Виставка творчих робіт учнів. |
|
|
|
35 |
Підсумковий урок за рік |
|
||