5 клас. Види образотворчого мистецтва Железняк.С. М. Образотворче мистецтво : підручн. для 5 кл. загальноосвіт. Навч.закл./С.М.Железняк, О. В. Ламонова.- К.:Генеза,2013.-176 с
|
||||||
№ |
зміни |
дата |
Завдання уроку |
Орієнтовна тематикапрактичних завдань |
|
|
|
Тема 1.1 ( год) Графіка
|
|||||
|
|
|
Види образотворчого мистецтва. Графіка. Живопис. |
«Мова образотворчого мистецтва» |
Учень / учениця Знаннєвий компонент
Діяльнісний компонент
Ціннісний компонент
усвідомлює значення графіки як основи інших видів образотворчого мистецтва |
|
|
|
|
Види образотворчого мистецтва Скульптура. Декоративно-прикладне мистецтво |
|
||
|
|
|
Із чого починається картина. Формат картинної площини: горизонтальний, вертикальний; . |
Зображення на незвичайному форматі композиції «Мої літні враження» |
||
|
|
|
Як скомпонувати малюнок в обраному форматі. |
Виконання вправ: компонування на різних форматах листка дерева. Створення композиції з геометричних фігур |
||
|
Тема1.2 ( год.) Графіка |
|||||
|
|
|
Графіка як вид образотворчого мистецтва. Основні засоби графічної мови. Точка. Лінія. Штрих. Фактура. Різний характер ліній (ніжні, колючі тощо) |
Створення композиції за вибором: «Ботанічні замальовки», «Тендітна квітка», «Осіння гілочка» |
||
|
|
|
Графіка. Види графіки Графічні техніки: гравюра, ліногравюра, ксилографія, офорт, літографія. |
Створення графічної композиції в техніці монотипія «Старезний в'яз, покручене гілляччя» |
||
|
|
|
Лінія та силует у рисунку. Основні засоби графічної мови. Пляма. Силует. Ритм ліній і плям. |
Створення композиції за вибором: «Миле створіння під товстим панциром», «Рибка в акваріумі», «Грайливе кошеня» |
||
|
|
|
Прийоми композиції. Тональний контраст, акценти в композиції, фактура предметів, протиставлення в композиції, передній план композиції. |
Створення статичної композицій «Сум» або «Спокій», динамічної композиції «Радість» або «Рух», |
||
|
|
|
Конструкція і пропорції. Поетапність виконання натюрморту. |
Виконання замальовок різних за формою вазочок, глечиків. Зображення натюрморту який складається з квітів у вазі та яблук. |
||
|
|
|
Світлотінь. Послідовність зміни тону на поверхні предмету. Особливості техніки штриха. |
Відтворення штрихами різних напрямків округлу та прямокутну форму. Зображення штрихами паперового літачка або кораблика. |
||
|
|
|
Знайомство з перспективою. Рисування куба і предметів прямокутної форми. Лінія горизонту. Тональний контраст. |
Зображення за законами перспективи коробки, книжки яка лежить на столі. |
||
|
|
|
Зображення предметів циліндричної форми, подібних до кулі, та складної форми. Об’ємно-просторові характеристики циліндра, кулі світлові співвідношення. |
Виконання вправи: побудова та штрихування циліндра. Зображення предметів кулеподібної форми. |
||
|
|
|
Ілюстрація. Історія ілюстрації. Техніки ілюстрацій. Етапи роботи над ілюстрацією. |
Створення ілюстрації до улюбленої книжки. |
||
|
|
|
Із чого складається книжка. Будова та особливості оформлення книги. Художній шрифт. Шрифтова композиція. Буквиця. |
Колективне завдання: створення книжки-розгортки «Дванадцять місяців». Створення літери-ініціалу, монограми із ініціалів. |
||
|
|
|
Ужиткова графіка. Інстру-менти та матеріали. Етапи роботи над листівкою. |
Створення вітальної листівки до свята. |
||
|
Тема 2 ( ) год. Живопис |
|||||
|
|
|
Види живопису: станковий, монументальний, театрально-декораційний.
|
Створення імітації мозаїчного панно. |
Учень / учениця Знаннєвий компонент
Діяльнісний компонент
Ціннісний компонент
висловлює судження, ціннісні ставлення до творів живопису, які є культурним надбанням людства в Україні й світі |
|
|
|
|
Колірний спектр. Колір – основний зображальний і емоційний засіб живопису Основні групи кольорів: хроматичні і ахроматичні, теплі і холодні. |
Малювання натюрморту у теплій гамі кольорів. |
||
|
|
|
Контраст. Колірний відтінок |
Малювання натюрморту у холодній гамі кольорів. |
||
|
|
|
Колорит. Локальний колір. Особливості техніки гризаль. |
Створення композицію-спогад у теплому або холодному колориті. |
||
|
|
|
Вплив світла на колір. Флористика. |
Створення замальовки з натури квітки у вазі чи вазона в горщику. |
||
|
|
|
Повітряна перспектива. Настрій |
Виконання пейзажної композиції за враженням. |
||
|
Тема №3( ) год. Скульптура. Декоративно – ужиткове мистецтво. |
|||||
|
|
|
Що таке скульптура. Види скульптури. |
Створення об’єм-ного зображення кішки способом витягування форм з цілого кому. |
Учень / учениця Знаннєвий компонент
Діяльнісний компонент
Ціннісний компонент
усвідомлює значення творів декоративно-прикладного мистецтва і скульптури у формуванні і збереженні культурної спадщини України й світу |
|
|
|
|
Засоби художньої виразності у скульптурі: об’єм, фактура. Етапи роботи над рельєфною композицією. |
Створення рельєфної композиції «Букет». |
||
|
|
|
Види декоративно-ужиткового мистецтва. Дизайн |
Створення ескізу-проекту предмета побуту (годинник, настільна лампа). |
||
|
|
|
Орнаментальна композиція. Елементи орнаменту. Види орнаментів за мотивами і композицією. |
Створення орнаментальної композиції (формат за вибором учня) |
||
|
|
|
Українські писанки. Символічна мова писанок. |
Створення ескізу великодньої писанки |
||
|
|
|
Символіка українського орнаменту. Вишивка – традиційний український вид декоративно-ужиткового мистецтва. |
Створення ескізу вишивки рушника |
||
|
Тема №4 ( год.) Взаємодія образотворчого мистецтва з іншими видами мистецтв(архітектурою, літературою, музикою, театром, цирком, кіно) |
|||||
|
|
|
Як стилізувати природні форми. |
Виконання замальовок квітів або рослин. Створення стилізованої форми квітки |
Учень / учениця Знаннєвий компонент
Діяльнісний компонент
Ціннісний компонент
усвідомлює те, що в поєднані образотворчого мистецтва з іншими видами мистецтв повною мірою відображається багатоплановість і |
|
|
|
|
Народні промисли. |
Створення декоративної кахлі |
||
|
|
|
Петриківський розпис. Виконання рослинних зображень на основі об’єднання елементів петриківського розпису. |
Виконання декоративної композиції, яка складається з квітки (зображеної за допомогою пензля), кетягу калини (за допомогою пальця), та пірчястого листя» (використовуючи мазок «кривеньке зернятко») |
||
|
|
|
Мистецтво навколо нас. Приклади зв’язку різних видів мистецтв з повсякденного життя. |
Створення декоративного панно «Клоун» |
||
|
|
|
Роль художника в цирковій виставі |
Створення декоративного панно «Клоун» |
||
|
|
|
Ляльковий театр. Оформлення сцени лялькового театру.
|
Створення з картону пласкої рухомої ляльки (рукавичної ляльки) для розігрування учнями вистави. |
||
|
|
|
Ляльковий театр. Види ляльок. Поетапність створення рукавичної ляльки |
Створення рукавичної ляльки для розігрування учнями вистави. |
||