Календарне планування з образотворчого мистецтва у 5 класі

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків образотворчого мистецтва у 5 класі за новою програмою (підручник С.М. Железняк)
Перегляд файлу

5 клас. Види образотворчого мистецтва

Железняк.С. М. Образотворче мистецтво : підручн. для 5 кл. загальноосвіт. Навч.закл./С.М.Железняк, О. В. Ламонова.- К.:Генеза,2013.-176 с

 

зміни

дата

Завдання уроку

   Орієнтовна тематикапрактичних завдань

 

 

Тема 1.1 (        год)    Графіка

 

  1.  

 

 

Види образотворчого мистецтва. Графіка. Живопис.

«Мова образотворчого мистецтва»

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

  • знає види графіки, засоби художньої виразності графіки (лінія, штрих, крапка, пляма); основні закони композиції

Діяльнісний компонент

  • відтворює об’єкти навколишнього світу засобами художньої виразності графіки;
  • передає об’єм предметів засобами світлотіні;
  • дотримується основних законів композиції;
  • застосовує різні графічні техніки та матеріали

Ціннісний компонент

  • висловлює власні судження про естетичну цінність графічних творів;
  • аналізує власні графічні творчі роботи та роботи однолітків;

усвідомлює значення графіки як основи інших видів образотворчого мистецтва

  1.  

 

 

Види образотворчого мистецтва Скульптура. Декоративно-прикладне мистецтво

 

  1.  

 

 

Із чого починається картина. Формат картинної площини: горизонтальний, вертикальний;

.

Зображення на незвичайному форматі композиції «Мої літні враження»

  1.  

 

 

Як скомпонувати малюнок в обраному форматі.

Виконання вправ: компонування на різних форматах листка дерева. Створення композиції з геометричних фігур

 

Тема1.2  (        год.) Графіка

  1.  

 

 

Графіка як вид образотворчого мистецтва. Основні засоби графічної мови. Точка. Лінія. Штрих. Фактура. Різний характер ліній (ніжні, колючі тощо)

Створення композиції за вибором: «Ботанічні замальовки», «Тендітна квітка», «Осіння гілочка»

  1.  

 

 

Графіка. Види графіки Графічні техніки: гравюра, ліногравюра, ксилографія, офорт, літографія.

Створення графічної композиції в техніці монотипія «Старезний в'яз, покручене гілляччя»

  1.  

 

 

Лінія та силует у рисунку. Основні засоби графічної мови. Пляма. Силует. Ритм ліній і плям.

Створення композиції за вибором: «Миле створіння під товстим панциром», «Рибка в акваріумі», «Грайливе кошеня»

  1.  

 

 

Прийоми композиції. Тональний контраст, акценти в композиції, фактура предметів, протиставлення в композиції, передній план композиції.

Створення статичної композицій «Сум» або «Спокій», динамічної композиції «Радість» або  «Рух»,

  1.  

 

 

Конструкція і пропорції. Поетапність виконання натюрморту.

Виконання замальовок різних за формою вазочок, глечиків.

Зображення натюрморту який складається з квітів у вазі та яблук.

  1.  

 

 

Світлотінь. Послідовність зміни тону на поверхні предмету. Особливості техніки штриха.

Відтворення штрихами різних напрямків округлу та прямокутну форму.

Зображення штрихами паперового літачка або кораблика.

  1.  

 

 

Знайомство з перспективою. Рисування куба і предметів прямокутної форми. Лінія горизонту. Тональний контраст.

Зображення за законами перспективи коробки, книжки яка лежить на столі.

  1.  

 

 

Зображення предметів циліндричної форми, подібних до кулі, та складної форми. Об’ємно-просторові характеристики циліндра, кулі світлові співвідношення.

Виконання вправи: побудова та штрихування циліндра. Зображення предметів кулеподібної форми.

  1.  

 

 

Ілюстрація. Історія ілюстрації. Техніки ілюстрацій. Етапи роботи над ілюстрацією.

Створення ілюстрації до улюбленої книжки.

  1.  

 

 

Із чого складається книжка. Будова та особливості оформлення книги.

Художній шрифт. Шрифтова композиція. Буквиця.

Колективне завдання: створення книжки-розгортки «Дванадцять місяців».

Створення літери-ініціалу, монограми із ініціалів.

  1.  

 

 

Ужиткова графіка. Інстру-менти та матеріали. Етапи роботи над листівкою.

Створення вітальної листівки до свята.

 

Тема 2 (    ) год. Живопис

  1.  

 

 

Види живопису: станковий, монументальний, театрально-декораційний.

 

Створення імітації мозаїчного панно.

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

  • знає види живопису; властивості кольору (насиченість, світлота, відтінок);
  • називає засоби художньої виразності живопису (колір, колорит, контраст, нюанс, колірна гама)

Діяльнісний компонент

  • відтворює красу навколишнього світу засобами живопису;
  • передає об’єм предметів кольором;
  • дотримується основних законів композиції;
  • уміє передавати плановість засобами живопису;
  • застосовує різні живописні техніки та матеріали (акварель, гуаш)

Ціннісний компонент

  • аналізує власні живописні творчі роботи й роботи своїх однолітків;

висловлює судження, ціннісні ставлення до творів живопису, які є  культурним надбанням людства в Україні й світі

  1.  

 

 

Колірний спектр. Колір – основний зображальний і емоційний засіб живопису Основні групи кольорів: хроматичні і ахроматичні, теплі і холодні.

Малювання натюрморту у теплій гамі кольорів.

  1.  

 

 

Контраст. Колірний відтінок

Малювання натюрморту у холодній гамі кольорів.

  1.  

 

 

Колорит. Локальний колір. Особливості техніки гризаль.

Створення композицію-спогад у теплому або холодному колориті.

  1.  

 

 

Вплив світла на колір. Флористика.

Створення замальовки з натури квітки у вазі чи вазона в горщику.

  1.  

 

 

Повітряна перспектива. Настрій

Виконання пейзажної композиції за враженням.

 

Тема №3(     )   год. Скульптура. Декоративно – ужиткове мистецтво.

  1.  

 

 

Що таке скульптура. Види скульптури.

Створення об’єм-ного зображення кішки способом витягування форм з цілого кому.

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

  • знає види скульптури й декоративно-прикладного мистецтва; матеріали скульптури; види орнаментів;
  • розуміє засоби художньої виразності скульптури й декоративно-прикладного мистецтва;
  • називає закономірності стилізації

Діяльнісний компонент

  • уміє створювати художні образи людей, тварин, сюжетно-тематичні композиції з різних пластичних матеріалів (кругла скульптура, рельєф);
  • уміє створювати орнаментальні композиції;
  • стилізує природні форми (тварин, птахів, квітів) для створення декоративних композицій;
  • застосовує різні техніки, прийоми та матеріали для реалізації творчого задуму в декоративних і скульптурних композиціях

Ціннісний компонент

  • висловлює власні судження про твори декоративно-прикладного мистецтва й скульптури;

усвідомлює значення творів декоративно-прикладного мистецтва і скульптури у формуванні і збереженні культурної спадщини України й світу

  1.  

 

 

Засоби художньої виразності у скульптурі: об’єм, фактура. Етапи роботи над рельєфною композицією.

Створення рельєфної композиції «Букет».

  1.  

 

 

Види декоративно-ужиткового мистецтва. Дизайн

Створення ескізу-проекту предмета побуту (годинник, настільна лампа).

  1.  

 

 

Орнаментальна композиція. Елементи орнаменту. Види орнаментів за мотивами і композицією.

Створення орнаментальної композиції (формат за вибором учня)

  1.  

 

 

Українські писанки. Символічна мова писанок.

Створення ескізу великодньої писанки

  1.  

 

 

Символіка українського орнаменту. Вишивка – традиційний український вид декоративно-ужиткового мистецтва.

Створення ескізу вишивки рушника

 

Тема №4 (     год.)  Взаємодія образотворчого мистецтва з іншими видами мистецтв(архітектурою, літературою, музикою, театром, цирком, кіно)

  1.  

 

 

Як стилізувати природні форми.

Виконання замальовок квітів або рослин. Створення стилізованої форми квітки

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

  • розуміє звязок образотворчого мистецтва з іншими видами мистецтв (музикою, літературою, театром, цирком, кіно);
  • знає та розуміє особливості засобів художньої виразності різних видів мистецтв

Діяльнісний компонент

  • застосовує відповідні засоби художньої виразності, техніки та матеріали для створення композицій;
  • уміє створювати образотворчі композиції, які відображають взаємозв’язок між різними видами мистецтв

Ціннісний компонент

  • висловлює власні судження про нерозривну єдність різних видів мистецтв;

усвідомлює те, що в поєднані образотворчого мистецтва з іншими видами мистецтв повною мірою відображається багатоплановість і

  1.  

 

 

Народні промисли.

Створення декоративної кахлі

  1.  

 

 

Петриківський розпис. Виконання рослинних зображень на основі об’єднання елементів петриківського розпису.

Виконання декоративної композиції, яка складається з квітки (зображеної за допомогою пензля), кетягу калини (за допомогою пальця), та пірчястого листя» (використовуючи мазок «кривеньке зернятко»)

  1.  

 

 

Мистецтво навколо нас. Приклади зв’язку різних видів мистецтв з повсякденного життя.

Створення декоративного панно «Клоун»

  1.  

 

 

Роль художника в цирковій виставі

Створення декоративного панно «Клоун»

  1.  

 

 

Ляльковий театр. Оформлення сцени лялькового театру.

 

 

Створення з картону пласкої рухомої ляльки

(рукавичної ляльки) для розігрування учнями вистави.

  1.  

 

 

Ляльковий театр. Види ляльок. Поетапність створення рукавичної ляльки

Створення

рукавичної ляльки для розігрування учнями вистави.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Пефті Сергій Георгійович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Матвійчук Сергій Анатолійович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Стецик Оксана Іванівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Нина Нина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
doc
Додано
17 квітня 2020
Переглядів
31958
Оцінка розробки
4.9 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку