Урок: "Види образотворчого мистецтва"

Про матеріал
Тема: « Види образотворчого мистецтва.» Тип уроку: урок-знайомство; вивчення нового матеріалу. Цілі уроку: - дидактична: сформувати в учнів знання про види образотворчого мистецтва; сприяти розвитку інтересу до вивчення предметів мистецького циклу; - розвивальна: розвивати вміння синтезувати й аналізувати знання, застосовувати їх на практиці в різних умовах; - виховна: виховувати наукове пізнання світу через естетичну складову. Обладнання: картинки із зображенням різних видів мистецтва, таблиці, підручники, тощо. Основні методи навчання: Бесіда, аналогія, аналіз, гра. Основні форми організації навчально-пізнавальної діяльності учнів: Фронтальна та індивідуальна робота .
Перегляд файлу

План-конспект уроку № 1.

Тема: « Види образотворчого мистецтва.»

 

Тип уроку: урок-знайомство; вивчення нового матеріалу.

Цілі уроку:

  • дидактична: сформувати в учнів знання про види образотворчого мистецтва; сприяти розвитку інтересу до вивчення предметів мистецького циклу;
  • розвивальна: розвивати вміння синтезувати й аналізувати знання, застосовувати їх на практиці в різних умовах;
  • виховна: виховувати наукове пізнання світу через естетичну складову.

 

Обладнання: картинки із зображенням різних видів мистецтва, таблиці, підручники, тощо.

 

Основні методи навчання: Бесіда, аналогія, аналіз, гра.

Основні форми організації навчально-пізнавальної діяльності учнів:

Фронтальна та індивідуальна робота .

 

Основна література:

  1. Образотворче мистецтво : підруч. для 5-го кл. загальноосвіт. навч.закл. / С. М. Железняк , О.В. Ламонова. – К.: Генеза , 2013. – 176с.
  2. Образотворче мистецтво : підруч. для 6-го кл. загальноосвіт. навч.закл. / С. М. Железняк , О.В. Ламонова. – К.: Генеза , 2014. – 192с.
  3. Панченко В.Г. Мистецтво в контексті культури. – К., 1998.

 

 

Структура уроку:

І Організаційний момент

ІІ  Мотивація навчальної діяльності

ІІІ  Актуалізація опорних знань

ІV Вивчення нового матеріалу

V. Закріплення вивченого матеріалу.

VІ. Підсумок уроку.

VІІ. Домашнє завдання.

Хід уроку

 

І Організаційний момент

Вчитель зачитує вірш

Що таке творчість: Може це вітер,

Ніжно шепоче зажуреним вітам?

Може, промінчик веселий, весняний,

Спів заметілі зимовими днями:

Може, блищать калинові намиста

Чи то бринить височінь промениста?

Може, це бджоли увечері влітку

Тихо працюють, гойдаючи вітку?

Може , живе вона в серці людини,

Не замовкаючи ані хвилини?

Переплітають в ній почуття.

Творчість – це частка людського життя!

 

—Цими словами автор хоче сказати, що все в житті так або інакше пов’язане з мистецтвом та творчістю. Будь яку справу можна виконувати з натхненням , та розпочинаючи творити, в будь-якій галузі, творчість – це зірочка, яка підсвітить навіть найнуднішому , на перший погляд ділу. Образотворче мистецтво дуже розповсюджується не зважаючи на країну виконання, на рік , на вік виконавця, навіть на жанри мистецтва. Все що пов’язане з творчість набуває сьогодні великої популярності. Проте необхідно не просто створювати щось, треба вміти розбиратись в цьому і розрізняти образотворче мистецтво за певними критеріями.

 

Вчитель:  Тема нашого уроку: «Види образотворчого мистецтва.»

 

ІІ  Мотивація навчальної діяльності

Вчитель:  В різні часи людство цікавилось видами образотворчого мистецтва , проте удосконалюється кожен з них щоденно, трансформується та набуває величезної популярності. Найвідоміші митці та творці своєї справи досягають вершин не лише за рахунок свого таланту, але в першу чергу через знання набуті в цій галузі. Хіба може людина яка дуже прагне навчитись малювати, знаючи різні техніки, вміє відчувати навколишній світ , старанно вивчає все необхідне про кольори, відтінки, фарби, кисті, поетапно вчиться та наполегливо, крок за кроком створює картину , не стати художником?

Учні відповідають

Вчитель: А якщо навпаки, людина народилась дуже талановитою та обдарованою художньо, проте зовсім не приділяла часу на творчість та не розвивалася підтримуючі свій талант знаннями , до чого можна довести свої здібності?

Учні відповідають

Вчитель: Тому слід зазначити , що необхідність в знаннях є у віх, не зважаючи на вік, та стать людини, не зважаючи на галузь пізнання та здібності дані природою – все необхідно розвивати !

 

ІІІ  Актуалізація опорних знань

 

Прийом «Мікрофон»

  • Що таке мистецтво ? (Мистецтво – один з видів діяльності людини , у якому художньо відображається її внутрішній світ і світ, що її оточує.)
  • Яка діяльність людини пов’язана з мистецтвом, назвіть професії ?  (Письменник, музикант, художник, скульптор, актор, дизайнер)
  • Що спільного між цими професіями? (Відповіді)
  • Що необхідно знати митцю для того, щоб розпочати роботу і зробити першу роботу ? ( Відповідь)

 

ІV Вивчення нового матеріалу

Вчитель: Кожен обирає той вид мистецтва, який найбільш цікавий і більше підходить саме йому. З усіх видів людської творчості ми виділяємо образотворче мистецтво і присвячуємо йому наші уроки!

Образотворче мистецтво – це мистецтво яке відображає різні образи . Воно захоплює не всі види мистецтв художнього напрямку, а лише є однією зі складових. У таблиці наведені прилади щодо видів візуального мистецтва.

 

Види візуального мистецтва

Архітектура

Дизайн

Декоративно-ужиткове мистецтво

Образотворче мистецтво

Комп’ютерна графіка

Садово-паркове мистецтво

Проектування будівель та споруд, які формують просторове середовище.

Вид діяльності , створення і розробка плану, концепції, втілення творчих ідей.

Створення найкращого середовища для людини та її побуту.

Живопис – зображення красками

Виконується у різних комп’ютерних програмах , наприклад:

(3 d max та arhicсаd)

Створення декоративних садів, парків міських ділянок.

Графіка – лінії, штрихи ( олівець , крейда, туш)

Фотографія – зображення отримане через камеру

Скульптура – ліпка, пластика .

 

Фізхвилинка.   Давайте трохи перепочинемо:

Наші ручки не втомились,                                  Ніжки теж не працювали ,

Бо сьогодні не трудились,                                      Картину ними не писали,

Бо сьогодні голова ,                                                Ми сьогодні тут вчимося ,

Дуже спритною була.                                             Щоб мистецтво нам вдалося!

 

Розглянемо більш детальніше  види образотворчого мистецтва.

 

Живопис поділяється на :

 

Монументальний живопис – живопис на архітектурних спорудах та інших стаціонарних основах. Це найдавніший вид живопису ( печери Альтаміро ). Широко використовується , як ви вважаєте де ? ( У церквах)

Сучасний монументальний живопис дуже різноманітний та має основні техніки: фрески, вітражі , мозаїки , різні види штукатурних технік.

Станковий живопис  - рід малярства , твори якого мають самостійне значення не залежно від оточення. Станкове, тому що створюється картина на мольберті.

Театрально - декоративний живопис – декорації, костюми, грим, бутафорія, виконані за ескізами художників. Декорація дає уявлення про місце і час дії, ескізи костюмів і гриму виражають індивідуальний характер персонажів.

 

Графіка поділяється на такі види:

 

Станкова графіка – твори , що мають самостійний характер. Форма і об’єм трактуються точно, кольорове наповнення присутнє. Може використовуватися серійність – декілька картин об’єднанні сюжетом ( серіями).

Книжкова графіка – елемент книжки , який пояснює текст наочним образом , або активно тлумачить його. Ілюстрації бувають : сторінковими( на всю сторінку) , частиною сторінки, заставки( на початку твору у верхній частині сторінки) , кінцівки ( малюнки в кінці розділу , тексту чи книжки).

Ужиткова графіка -  це прикладна графіка, яка має декілька видів: інформативний ( каталоги, цінники, телефонні та адресні довідники, розклад транспорту) , промисловий (етикетки, конверти), видавничий (ноти, карти), маніпулятивний ( значки, квитки, формуляри) .

 

Художня фотографія – створення технічними засобами зорового образу документального значення, який виразно й достовірно відбиває момент дійсності.

 

Скульптура поділяється на види:

Монументальна скульптура – найдавніший вид скульптури , до якого належать одно чи багатофігурні пам’ятники , меморіальні ансамблі , монументи , пам’ятні погруддя, рельєфи.

Станкова скульптура – твори, які мають самостійний характер, замкнуті у собі композиції, що є переносними й непов’язаними з конкретним середовищем.

Скульптура малих форм – невеликі твори, виготовлені з каменю, кістки, металу, скла, кераміки,пластмаси , розраховані на покращення особистого побуту.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

Для того, щоб закріпити все те, що ви вивчили під час нашої подорожі ми з вами трошки пограємось.

 

Гра «До якого виду?»

Вчитель показує учням картинки із зображенням різних видів образотворчого мистецтва, учні аналізуючи пробачене роблять висновки та аргументують свої відповіді.

 

Гра «Вірю—не вірю»

1) Костюми, декорації належать до монументального живопису (Н)

2) Станок в живописі це комп’ютер  (Н)

3) Фрески  - це техніка в книжковій графіці ( Н)

4) Ужиткова графіка -  це прикладна графіка ( В)

5) Образотворче мистецтво це вид архітектури( Н)

6) Скульптура малих форм – невеликі твори, виготовлені з каменю, кістки, металу, скла, кераміки,пластмаси , розраховані на покращення особистого побуту  В)

7) Художня фотографія – створення технічними засобами зорового образу документального значення, який виразно й достовірно відбиває момент дійсності (В)

 

Запам’ятайте! Всі види образотворчого мистецтва можна представляти у різних жанрах, тому головне розуміти, що вид мистецтва і його жанр це різні поняття, сутність яких доповнювати один одного!

 

VІ. Підсумок уроку.

  •             Що ми вивчили на сьогоднішньому уроці?
  •             Про що вам було цікаво дізнатись?
  •             Що ви не зрозуміли з теми уроку?

Ще багато існує нерозкритих питань про мистецтво,! А чи знайдемо відповіді на них,—залежить тільки від нас з вами, нашої роботи на уроках образотворчого мистецтва, а також від бажання вчитися!

    Бажаю вам успіхів у цій складній і цікавій справі. А я вам у цьому буду допомагати на кожному уроці!

 

VІІ. Домашнє завдання.

  1.                           Опрацювати текст підручника § 1.
  2.                           Дати відповіді на запитання в кінці тексту.
  3.                           Опрацювати таблиці у підручнику , переписати у зошити.

 

 

 

 

doc
Додано
27 квітня 2020
Переглядів
4647
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку