Календарне планування з основ здоров'я для 8 класу

Про матеріал
Календарне планування для 8 класу за навчальною програмою для закладів загальної середньої освіти, затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698).
Перегляд файлу

ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я, 8 клас

Орієнтовне поурочне планування (35 годин на тиждень).

Складено до підручника: Основи здоров’я:підручник для 8 кл. закл. загальної середньої освіти/ І.Д. Бех, Т.В. Воронцова, В.С. Пономаренко, С.В. Страшко. – К.: Видавництво «Алатон»», 2021. – 163 с. 2-ге видання, перероблене.

Дата проведення

Зміст (тема) уроку

Примітки

Розділ 1. БЕЗПЕКА І ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ (11годин)

1

 

Надзвичайні ситуації

Класифікація надзвичайних ситуацій. Основні принципи порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях. Основні положення законодавства України щодо порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях. Сигнали оповіщення населення про надзвичайну ситуацію. Практичне заняття:

Опрацювання алгоритму дій при отриманні повідомлень засобів масової інформації про надзвичайні ситуації

 

 

2

 

Визначення стану потерпілого. Перша допомога при надзвичайних ситуаціях. Алгоритм рятування людей під час пожежі. Практичне заняття:

Відпрацювання навичок рятування людей на пожежі

 

 

3

 

Ризики воєнного часу.

Захист життя і здоров’я в зоні бойових дій, на окупованих і де окупованих територіях. Захист під час обстрілів, бомбардувань. Шляхи і правила евакуації. Вибір надійного укриття. Практичне заняття:

Моделювання ситуацій пошуку надійного укриття та евакуації

 

 

4

 

Як діяти під завалами.

Види техногенних аварій, які виникли внаслідок воєнних дій. Дії під час хімічної та радіаційної небезпеки. Контакти з озброєними людьми на окупованих територіях.

 

5

 

Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів

Види й ознаки вибухонебезпечних предметів Ідентифікація загроз: міни (протипіхотні, протитранспортні), боєприпаси (що не вибухнули), детонатори/підривники, саморобні вибухові пристрої та міни-пастки, набої.

 

6

 

Ознаки небезпечних територій Позначення/маркування небезпечних територій («Небезпечно міни» та інші). Правила поведінки під час: виявлення вибухонебезпечних предметів,якщо опинились на замінованій території або

стали свідком інциденту на мінному полі. Небезпека самостійного маркування вибухонебезпечного предмета убезпосередньої близькості від нього. Взаємодія з рятувальними службами.

 

7

 

Невідкладна домедична допомога

Визначення стану потерпілого. Перша допомога у надзвичайних ситуаціях. Види і наслідки кровотеч. Невідкладна допомога при кровотечах. Серцево-легенева реанімація. Практичне заняття:

Відпрацювання навичок надання першої допомоги потерпілому

 

 

8

 

Алгоритм рятування людей під час пожежі. Невідкладна домедична допомога при опіках, отруєнні чадним газом.

 

9

 

Психологічна самодопомога

Дозрівання мозку та емоції. Емоційні реакції в гострих стресових ситуаціях. Травматичний стрес та ПТСР. Керування емоціями. Техніки самодопомоги. Дихальна гімнастика.

 

10

 

Нервово-мязова релаксація. Техніки-заземлення. Медитація. Аутотренінг. Робота зі страхами і тривожними думками.

 

11

 

Контроль знань з теми «Безпека і здоров’я людини».

 

Розділ 2. ФІЗИЧНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я (5 години)

12

 

Оздоровчі системи

Поняття про оздоровчі системи та їх складові.

 

13

 

Безпека харчування

Вибір харчових продуктів. Традиційні і сучасні системи харчування. Профілактика захворювань незбалансованого харчування. Харчові добавки.

 

14

 

Симптоми харчового отруєння. Отруйні рослини і гриби. Профілактика харчових отруєнь. Перша допомога при харчових отруєннях та кишкових інфекціях. Безпека харчування в умовах ситуацій воєнного стану. Практичне заняття:

Відпрацювання навичок першої допомоги при харчових отруєннях і кишкових інфекціях

 

 

15

 

Практичне заняття:

 

Відпрацювання навичок першої допомоги при харчових отруєннях і кишкових інфекціях в умовах обмеженого безпечного простору (війна, терористичний акт)

 

 

16

 

Узагальнення знань з теми «ФІЗИЧНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ 3. ПСИХІЧНА І ДУХОВНА СКЛАДОВІ ЗДОРОВ’Я (7 годин)

17

 

Становлення особистості

Біосоціальний характер особистості. Розвиток особистості. Формування самосвідомості у підлітковому віці.

 

18

 

Складові духовного розвитку особистості. Формування системи цінностей. Моральний розвиток особистості. Піраміда потреб. Планування майбутнього. Практичне заняття:

Відпрацювання алгоритму постановки й досягнення мети.

 

 

19

 

На порозі дорослого життя.

Фізіологічна, психологічна та соціальна зрілість.

 

20

 

Краса і здоров’я

Ідеали краси і здоров’я. Вплив модних тенденцій на здоров’я.

 

21

 

Уміння вчитися

Складові уміння вчитися. Важливість налаштування на успіх. Бар’єри ефективного навчання. Розвиток логічного та образного мислення.

Практичне заняття:

Моделювання прийомів ефективного запам’ятовування, концентрації уваги

 

 

22

 

Принципи запам’ятовування. Розвиток пам’ятіта уваги.

Практичне заняття:

Вправи на розвиток пам’яті та уваги

 

 

23

 

Узагальнення знань з теми «ПСИХІЧНА І ДУХОВНА СКЛАДОВІ ЗДОРОВ’Я»

 

Розділ 4. СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я (12 годин)

24

 

Тема 1. Соціальне благополуччя

Соціальні аспекти статевого дозрівання. Спілкування хлопців і дівчат. Принципи рівноправного спілкування.

Практичне заняття:

Відпрацювання алгоритму відмови від небезпечних пропозицій в умовах тиску .

Відпрацювання правил рівноправного та ненасильницького (створення пам’ятки)

 

 

 

25

 

Особливості дії тютюнового диму, алкоголю і наркотиків на розвиток репродуктивної системи підлітків.

 

26

 

Психологічні і соціальні наслідки ранніх статевих стосунків, підліткової вагітності. Небезпека інфікування ВІЛ, інфекціями, що передаються статевим шляхом (ІПСШ) та

методи захисту від інфікування. Кримінальна відповідальність за злочини сексуального характеру.

 

27

 

Тема 2. Безпека в побуті й навколишньому середовищі

Безпека на дорозі

Організація дорожнього руху. Модель безпечного дорожнього середовища («трикутник безпеки»). Правила дорожнього руху. Регулювання дорожнього руху. Пріоритети в дорожньому русі.

Практичне заняття:

Визначення пріоритетів у дорожньому русі

 

 

28

 

Мотоцикл і безпека. Правила для мотоциклістів та пасажирів мотоцикла. Небезпека керування транспортним засобом у нетверезому стані.

Практичне заняття:

Відпрацювання навичок відмови від небезпечних пропозицій, пов’язаних з транспортними засобами

 

 

29

 

Екологічна безпека

Забруднення навколишнього середовища і здоров’я. Питна вода і здоров’я. Небезпека купання у забруднених водоймах. Атмосферні забруднення та їх вплив на здоров’я.

Вплив транспорту на навколишнє середовище та здоров’я.

 

30

 

Вплив забруднення ґрунтів на здоров’я. Вплив воєнних дій та терористичних актів на навколишнє середовище. Хімічне, біологічне, радіологічне забруднення, пов’язане з НС техногенного та соціального походження. Класифікація небезпечних хімічних речовин.

Практичне заняття:

Відпрацювання алгоритмів дій під час хімічної \ біологічної, радіологічної загрози забрудненню навколишнього середовища у результаті воєнних дій

 

 

31

 

Соціальна безпека

Правова відповідальність і закони України.Права, обов’язки і правова відповідальність неповнолітніх. Види правопорушень. Поведінка підлітків у разі затримання міліцією.

 

32

 

Захист від кримінальних небезпек. Самооборона та її межі. Протидія торгівлі людьми. Дитяча безпритульність і бездоглядність. Небезпека залучення до деструктивних соціальних угруповань. Загроза тероризму.

Практичне заняття:

Відпрацювання уміння уникати нападу, пограбування, залучення до деструктивних соціальних угруповань

 

 

33

 

Інформаційна безпека

Вплив засобів масової інформації на здоров’я і поведінку людей. Комп’ютерна безпека. Безпека у мережі Інтернет.

 

34

 

Узагальнення з теми «СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я»

 

35

 

Підсумковий урок

 

 

docx
До підручника
Основи здоров`я 8 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
12 вересня 2022
Переглядів
2589
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку