ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я, 8 клас
Орієнтовне поурочне планування (35 годин на тиждень).
Складено до підручника: Основи здоров’я:підручник для 8 кл. закл. загальної середньої освіти/ І.Д. Бех, Т.В. Воронцова, В.С. Пономаренко, С.В. Страшко. – К.: Видавництво «Алатон»», 2021. – 163 с. 2-ге видання, перероблене.
№ |
Дата проведення |
Зміст (тема) уроку |
Примітки |
Розділ 1. БЕЗПЕКА І ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ (11годин) |
|||
1 |
|
Надзвичайні ситуації Класифікація надзвичайних ситуацій. Основні принципи порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях. Основні положення законодавства України щодо порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях. Сигнали оповіщення населення про надзвичайну ситуацію. Практичне заняття: Опрацювання алгоритму дій при отриманні повідомлень засобів масової інформації про надзвичайні ситуації
|
|
2 |
|
Визначення стану потерпілого. Перша допомога при надзвичайних ситуаціях. Алгоритм рятування людей під час пожежі. Практичне заняття: Відпрацювання навичок рятування людей на пожежі
|
|
3 |
|
Ризики воєнного часу. Захист життя і здоров’я в зоні бойових дій, на окупованих і де окупованих територіях. Захист під час обстрілів, бомбардувань. Шляхи і правила евакуації. Вибір надійного укриття. Практичне заняття: Моделювання ситуацій пошуку надійного укриття та евакуації
|
|
4 |
|
Як діяти під завалами. Види техногенних аварій, які виникли внаслідок воєнних дій. Дії під час хімічної та радіаційної небезпеки. Контакти з озброєними людьми на окупованих територіях. |
|
5 |
|
Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів Види й ознаки вибухонебезпечних предметів Ідентифікація загроз: міни (протипіхотні, протитранспортні), боєприпаси (що не вибухнули), детонатори/підривники, саморобні вибухові пристрої та міни-пастки, набої. |
|
6 |
|
Ознаки небезпечних територій Позначення/маркування небезпечних територій («Небезпечно міни» та інші). Правила поведінки під час: виявлення вибухонебезпечних предметів,якщо опинились на замінованій території або стали свідком інциденту на мінному полі. Небезпека самостійного маркування вибухонебезпечного предмета убезпосередньої близькості від нього. Взаємодія з рятувальними службами. |
|
7 |
|
Невідкладна домедична допомога Визначення стану потерпілого. Перша допомога у надзвичайних ситуаціях. Види і наслідки кровотеч. Невідкладна допомога при кровотечах. Серцево-легенева реанімація. Практичне заняття: Відпрацювання навичок надання першої допомоги потерпілому
|
|
8 |
|
Алгоритм рятування людей під час пожежі. Невідкладна домедична допомога при опіках, отруєнні чадним газом. |
|
9 |
|
Психологічна самодопомога Дозрівання мозку та емоції. Емоційні реакції в гострих стресових ситуаціях. Травматичний стрес та ПТСР. Керування емоціями. Техніки самодопомоги. Дихальна гімнастика. |
|
10 |
|
Нервово-мязова релаксація. Техніки-заземлення. Медитація. Аутотренінг. Робота зі страхами і тривожними думками. |
|
11 |
|
Контроль знань з теми «Безпека і здоров’я людини». |
|
Розділ 2. ФІЗИЧНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я (5 години) |
|||
12 |
|
Оздоровчі системи Поняття про оздоровчі системи та їх складові. |
|
13 |
|
Безпека харчування Вибір харчових продуктів. Традиційні і сучасні системи харчування. Профілактика захворювань незбалансованого харчування. Харчові добавки. |
|
14 |
|
Симптоми харчового отруєння. Отруйні рослини і гриби. Профілактика харчових отруєнь. Перша допомога при харчових отруєннях та кишкових інфекціях. Безпека харчування в умовах ситуацій воєнного стану. Практичне заняття: Відпрацювання навичок першої допомоги при харчових отруєннях і кишкових інфекціях
|
|
15 |
|
Практичне заняття:
Відпрацювання навичок першої допомоги при харчових отруєннях і кишкових інфекціях в умовах обмеженого безпечного простору (війна, терористичний акт)
|
|
16 |
|
Узагальнення знань з теми «ФІЗИЧНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я» |
|
Розділ 3. ПСИХІЧНА І ДУХОВНА СКЛАДОВІ ЗДОРОВ’Я (7 годин) |
|||
17 |
|
Становлення особистості Біосоціальний характер особистості. Розвиток особистості. Формування самосвідомості у підлітковому віці. |
|
18 |
|
Складові духовного розвитку особистості. Формування системи цінностей. Моральний розвиток особистості. Піраміда потреб. Планування майбутнього. Практичне заняття: Відпрацювання алгоритму постановки й досягнення мети.
|
|
19 |
|
На порозі дорослого життя. Фізіологічна, психологічна та соціальна зрілість. |
|
20 |
|
Краса і здоров’я Ідеали краси і здоров’я. Вплив модних тенденцій на здоров’я. |
|
21 |
|
Уміння вчитися Складові уміння вчитися. Важливість налаштування на успіх. Бар’єри ефективного навчання. Розвиток логічного та образного мислення. Практичне заняття: Моделювання прийомів ефективного запам’ятовування, концентрації уваги
|
|
22 |
|
Принципи запам’ятовування. Розвиток пам’ятіта уваги. Практичне заняття: Вправи на розвиток пам’яті та уваги
|
|
23 |
|
Узагальнення знань з теми «ПСИХІЧНА І ДУХОВНА СКЛАДОВІ ЗДОРОВ’Я» |
|
Розділ 4. СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я (12 годин) |
|||
24 |
|
Тема 1. Соціальне благополуччя Соціальні аспекти статевого дозрівання. Спілкування хлопців і дівчат. Принципи рівноправного спілкування. Практичне заняття: Відпрацювання алгоритму відмови від небезпечних пропозицій в умовах тиску . Відпрацювання правил рівноправного та ненасильницького (створення пам’ятки)
|
|
25 |
|
Особливості дії тютюнового диму, алкоголю і наркотиків на розвиток репродуктивної системи підлітків. |
|
26 |
|
Психологічні і соціальні наслідки ранніх статевих стосунків, підліткової вагітності. Небезпека інфікування ВІЛ, інфекціями, що передаються статевим шляхом (ІПСШ) та методи захисту від інфікування. Кримінальна відповідальність за злочини сексуального характеру. |
|
27 |
|
Тема 2. Безпека в побуті й навколишньому середовищі Безпека на дорозі Організація дорожнього руху. Модель безпечного дорожнього середовища («трикутник безпеки»). Правила дорожнього руху. Регулювання дорожнього руху. Пріоритети в дорожньому русі. Практичне заняття: Визначення пріоритетів у дорожньому русі
|
|
28 |
|
Мотоцикл і безпека. Правила для мотоциклістів та пасажирів мотоцикла. Небезпека керування транспортним засобом у нетверезому стані. Практичне заняття: Відпрацювання навичок відмови від небезпечних пропозицій, пов’язаних з транспортними засобами
|
|
29 |
|
Екологічна безпека Забруднення навколишнього середовища і здоров’я. Питна вода і здоров’я. Небезпека купання у забруднених водоймах. Атмосферні забруднення та їх вплив на здоров’я. Вплив транспорту на навколишнє середовище та здоров’я. |
|
30 |
|
Вплив забруднення ґрунтів на здоров’я. Вплив воєнних дій та терористичних актів на навколишнє середовище. Хімічне, біологічне, радіологічне забруднення, пов’язане з НС техногенного та соціального походження. Класифікація небезпечних хімічних речовин. Практичне заняття: Відпрацювання алгоритмів дій під час хімічної \ біологічної, радіологічної загрози забрудненню навколишнього середовища у результаті воєнних дій
|
|
31 |
|
Соціальна безпека Правова відповідальність і закони України.Права, обов’язки і правова відповідальність неповнолітніх. Види правопорушень. Поведінка підлітків у разі затримання міліцією. |
|
32 |
|
Захист від кримінальних небезпек. Самооборона та її межі. Протидія торгівлі людьми. Дитяча безпритульність і бездоглядність. Небезпека залучення до деструктивних соціальних угруповань. Загроза тероризму. Практичне заняття: Відпрацювання уміння уникати нападу, пограбування, залучення до деструктивних соціальних угруповань
|
|
33 |
|
Інформаційна безпека Вплив засобів масової інформації на здоров’я і поведінку людей. Комп’ютерна безпека. Безпека у мережі Інтернет. |
|
34 |
|
Узагальнення з теми «СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я» |
|
35 |
|
Підсумковий урок |
|