Календарне планування з ОЗ 7 клас

Про матеріал
Матеріал подано за новою Програмою для загальноосвітніх навчальних закладів та оновленлю у 2017 році. Планування включає зміст навчального матеріалу з практичними роботами та очікувані результати за компонентами до кожного розділу (знаннєвий, діяльнісний, ціннісний).
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

з «Основ здоров’я» для 7 класу

№ з/п

Дата проведення

При

мітка

Зміст навчального матеріалу

Очікувальні результати навчально-пізнавальної діяльності

 

 

Розділ І. Здоров’я людини

1

 

 

Тема 1. Здоров’я і спосіб життя

Цілісність здоров’я.

Знаннєвий компонент

Учні:

називають:

- чинники впливу на здоров’я;

- правила здорового способу життя;

- причини хвороб;

- шляхи проникнення інфекції;

- принципи безпечної життєдіяльності;

- види і рівні ризику;

- вимоги до перевезення пасажирів у вантажному автомобілі;

- дії свідків ДТП;

- причини виникнення пожеж;

- види паливних газів;

- правила користування пічним опаленням;

наводять приклади:

- інфекційних і неінфекційних захворювань;

- заходів профілактики інфекційних та неінфекційних захворювань;

- горючих речовин;

- ситуацій, в яких можна отруїтися чадним газом;

- засобів пожежогасіння

Діяльнісний компонент

Учні:

уміють:

- налаштовуватись на зміни у способі життя;

наводити аргументи на користь здорового способу життя;

- оцінювати рівень ризику в щоденних ситуаціях;

- користуватися підголівниками і пасами безпеки;

- приймати захисні положення тіла при ДТП;

- користуватися побутовими газовими приладами;  

- евакуюватися з громадського приміщення;

- користуватися засобами пожежогасіння

Ціннісний компонент

Учні:

розпізнають:  

- ознаки здоров’я і хвороби;

- природні, техногенні і соціальні небезпеки;

- знаки, якими позначають небезпечні вантажі;

- знаки пожежної безпеки;

- оповіщення про пожежу;

пояснюють:  

- вплив способу життя на здоров’я;

- чому складно змінити звички;

- значення життєвих принципів для здоров’я;

- важливість взаємодії лікаря і пацієнта;

- необхідність використання засобів безпеки в автомобілі

2

 

 

Переваги  здорового способу життя.

Практична робота № 1

«Створення соціальної реклами про здоровий спосіб життя»

3

 

 

Навички, сприятливі для здоров'я. Значення життєвих принципів для здоров’я.

4

 

 

Тема 2. Профілактика захворювань

Інфекційні та неінфекційні захворювання. Захисні реакції організму і бар’єри на шляху інфекцій. Заходи профілактики інфекційних та неінфекційних захворювань.

5

 

 

Тема 3. Принципи безпечної життєдіяльності

Природні, техногенні та соціальні небезпеки. Види і джерела ризику. Рівні ризику.

Практична робота № 2

«Оцінювання ризиків щоденного життя»

6

 

 

Тема 4. Безпека на дорозі

Безпека пасажира легкового і вантажного автомобіля. Засоби безпеки легкового автомобіля.

7

 

 

Заходи безпеки під час поїздки на вантажному автомобілі. Небезпечні вантажі.

8

 

 

Види ДТП.  Положення тіла, які знижують ризики травмування під час ДТП. Дії свідків ДТП.

Практична робота № 3

«Моделювання поведінки пасажира під час ДТП»

9

 

 

Тема 5. Побутова безпека

Безпека оселі. Правила безпеки при користуванні засобами побутової хімії, газовими приладами та пічним опаленням.

10

 

 

Тема 6. Пожежна безпека у громадських приміщеннях.

Правила пожежної безпеки у школі. Оповіщення про пожежу. Первинні засоби пожежогасіння. Алгоритм дій під час пожежі в громадському приміщенні.

Практична робота № 4

«Відпрацювання алгоритму дій під час пожежі в громадському приміщенні»

Тематична атестація по розділу І «Здоров’я людини».

 

 

Розділ ІІ. Фізична складова здоров’я

11

 

 

Тема 7. Індивідуальний розвиток підлітків

Ознаки біологічного, психічного, соціального, духовного  дозрівання.

Знаннєвий компонент

Учні:

називають:

- ознаки підліткового віку;

- чинники впливу на фізичний розвиток і здоров’я підлітка;

- основні функції шкіри;

- поширені косметичні проблеми підлітків;

наводять приклади:

- фізичних вправ для прискорення росту;

- косметичних засобів для підлітків;

пояснюють:

- виникнення косметичних проблем  у підлітків;

- негативний вплив куріння й алкоголю на здоров’я шкіри

Діяльнісний компонент

Учні:

уміють:

- визначати тип шкіри і волосся;

- визначати індекс маси тіла, оцінювати рівень власного фізичного розвитку;

- складати доцільне меню для контролю за масою тіла;

- захищати шкіру від несприятливих погодних умов;
- користуватися косметичними засобами;

- звертатися по допомогу в разі виникнення косметичних проблем;

демонструють позитивне ставлення до змін, що відбуваються у підлітковому віці

Ціннісний компонент

Учні:

розпізнають основні ознаки біологічного, психічного, соціального і духовного дозрівання

12

 

 

Показники фізичного розвитку  підлітків. Способи покращення фізичної форми.

Практична робота № 5

«Визначення індивідуальних показників фізичної складової здоров’я»

13

 

 

Тема 8. Косметичні проблеми підлітків

Чинники, що впливають на здоров’я шкіри та її функції.

14

 

 

Особливості збереження здоров’я функціонування шкіри у підлітковому віці з урахуванням типу шкіри. Догляд за шкірою і волоссям.

Практична робота № 6

«Визначення типу шкіри і волосся.» Практична робота № 7 «Вибір косметичних засобів із урахуванням віку та типу шкіри (проект)*».

Тематична атестація по розділу ІІ «Фізична складова здоров’я».

 

 

Розділ ІІІ. Психічна і духовна складові здоров’я

15

 

 

Тема 9. Психічний і духовний розвиток

Особливості психічного розвитку підлітків. Розвиток потреб.

Знаннєвий компонент

Учні:

називають:

- ознаки інтелектуального та емоційного розвитку підлітків;

- ознаки психологічної рівноваги;

- чинники виживання в екстремальних ситуаціях;

- способи керування стресами;

- стадії розвитку конфліктів;

- способи розв’язання конфліктів;

- етапи конструктивного розв’язання конфліктів;

розпізнають:

- відчуття, емоції, почуття;

- конструктивну і неконструктивну критику;

- конфлікти поглядів і конфлікти інтересів

Діяльнісний компонент

Учні:

наводять приклади:

- прийомів для кращого запам’ятовування;

- чинників виникнення стресів в екстремальних ситуаціях;

пояснюють: 

- роль цінностей у житті людини;

- вплив самооцінки на поведінку людини;  

- ефект самопідтримки стресу;

- вплив стресу на здоров’я;

уміють:

- аналізувати свою систему цінностей;

- активізувати свої інтелектуальні здібності;

- адекватно реагувати на критику; 

- приймати зважені рішення;

- застосовувати техніки самоконтролю;

- розпізнавати ознаки стресу;

- знижувати загальне стресове навантаження; 

- запобігати розпалюванню конфліктів;

- конструктивно розв’язувати конфлікти.

Ціннісний компонент

Учні:

аналізують:

- вплив мислення на поведінку в екстремальних ситуаціях;

- наслідки вживання стимуляторів для подолання стресу.

16

 

 

Духовний розвиток особистості. Життєві цінності і здоров’я.

 

17

 

 

Тема 10. Уміння вчитися

Умови успішного навчання.

Розвиток сприйняття, уваги, пам’яті, творчих здібностей.

Практична робота № 8

«Вправи на концентрацію уваги, розвиток пам’яті, уяви.» Практична робота № 9 «Відпрацювання навичок планування часу»

18

 

 

Тема 11. Емоційне благополуччя

Вплив емоцій на здоров’я і прийняття рішень. Культура вияву почуттів. Методи самоконтролю.

Практична робота № 10

«Відпрацювання навичок самоконтролю»

 

19

 

 

Ознаки психологічної рівноваги. Стрес і здоров’я.

Практична робота № 11

«Формування позитивної адекватної самооцінки»

20

 

 

Чинники стресу і виживання в екстремальних ситуаціях. Практична робота № 12 «Самодопомога та допомога при стресі».

 

21

 

 

Конфлікти і здоров’я. Причини виникнення і стадії розвитку конфліктів. Розпалювання конфліктів.

22

 

 

Способи конструктивного розв’язання конфліктів.

Практична робота № 13

«Моделювання способів конструктивного розв’язання конфліктів»

Тематична атестація по розділу ІІІ «Психічна і духовна складові здоров’я».

 

 

 

Розділ IV. Соціальна складова здоров’я

23

 

 

Тема 13. Соціальні чинники здоров’я

Соціальна безпека населеного пункту. Держава на захисті прав дитини. Роль молодіжного руху у формуванні здорового способу життя молоді. Клініки, дружні для молоді.

Практична робота № 14

«Складання списку телефонів медичних закладів, психологічних та соціальних служб для молоді, кабінетів довіри»

Знаннєвий компонент

Учні:

називають:

- ознаки безпечного і небезпечного соціального середовища;  

- статті Кримінального кодексу України про відповідальність за злочини, пов’язані зі зберіганням та розповсюдженням наркотиків;

- шляхи зараження туберкульозом;

- ознаки  активної форми туберкульозу;

Діяльнісний компонент

Учні:

аналізують:

- чинники соціальної безпеки свого населеного пункту;

- можливості реалізації своїх прав; 

уміють:

- обирати для перегляду фільми і телепередачі, які пропагують  ціннісне ставлення до життя і здоров’я; - налагоджувати партнерські стосунки з родиною і друзями;

- нейтралізувати можливий негативний вплив реклами;

- відмовлятися від пропозиції вжити наркотики;

- оцінювати ризики ВІЛ-інфікування у різних ситуаціях;

- зменшувати ризик зараження туберкульозом;

демонструють:

- негативне ставлення до вживання психоактивних речовин;

 

 - негативне ставлення до виявів стигми і дискримінації людей, які живуть з ВІЛ

Ціннісний компонент

Учні:

наводять приклади:

- позитивного і негативного впливу засобів масової інформації;

- наслідків вживання наркотиків;

положень законодавства України у сфері протидії епідемії ВІЛ-інфекції;

- протитуберкульозних заходів на державному і особистому рівнях;

розпізнають:

- позитивні і негативні впливи соціального оточення;   - стратегії  комерційної реклами;

- міфи і факти про наркотики;

- ознаки наркотичної залежності;

 - психологічні прийоми залучення до вживання наркотиків;

пояснюють:  

- зв’язок куріння з небезпекою виникнення раку; вплив комерційної реклами;

- небезпеку стигми і дискримінації;

- зв’язок  епідемії туберкульозу  з епідемією ВІЛ-інфекції/СНІДу

24

 

 

Вплив засобів масової інформації на здоров’я.

Найближче оточення дитини. Вплив родини і друзів

 

25

 

 

Принципи формування міжособистісних стосунків. Види підліткових компаній. Ознаки небезпечних компаній.

26

 

 

Тема 14. Хвороби цивілізації(неінфекційні захворювання).

Соціальні чинники ризику «хвороб цивілізації». Профілактика серцево-судинних, онкологічних захворювань, діабету, ожиріння. Практична робота № 15

«Створення реклами здорового способу життя»

27

 

 

Вплив комерційної реклами на здоров’я. Комп’ютерна, ігрова та Інтернетзалежність.

Практична робота № 16

«Способи протидії негативному соціальному впливу»

28

 

 

Тема 15. Профілактика захворювань, що набули соціального значення

Наслідки вживання наркотиків.

29

 

 

Положення кримінального законодавства у сфері боротьби з розповсюдженням наркотиків. Протидія залученню до вживання наркотиків.

Практична робота № 17

«Відпрацювання навичок щодо налагодження партнерських стосунків з родиною та друзями»

30

 

 

Заходи профілактики на державному і особистому рівнях інфекційних захворювань (ВІЛ, туберкульоз тощо).

31

 

 

Заходи профілактики на державному і особистому рівнях інфекційних захворювань (ВІЛ, туберкульоз тощо).

32

 

 

Законодавство України у сфері протидії епідемії ВІЛ-інфекції.

33

 

 

Причини і наслідки стигматизації і дискримінації.

34

 

 

Тематична атестація по розділу IV «Соціальна складова здоров’я»

 

 

35

 

 

Заліковий урок за ІІ семестр.

*Практичні роботи, які слід виконувати не лише в класі, а й вдома з батьками.

docx
Додано
4 вересня 2021
Переглядів
888
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку