Календарно-тематичне планування
з «Основ здоров’я» для 7 класу
№ з/п |
Дата проведення |
При мітка |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувальні результати навчально-пізнавальної діяльності |
|
|
|
Розділ І. Здоров’я людини |
|||
1 |
|
|
Тема 1. Здоров’я і спосіб життя Цілісність здоров’я. |
Знаннєвий компонент Учні: називають: - чинники впливу на здоров’я; - правила здорового способу життя; - причини хвороб; - шляхи проникнення інфекції; - принципи безпечної життєдіяльності; - види і рівні ризику; - вимоги до перевезення пасажирів у вантажному автомобілі; - дії свідків ДТП; - причини виникнення пожеж; - види паливних газів; - правила користування пічним опаленням; наводять приклади: - інфекційних і неінфекційних захворювань; - заходів профілактики інфекційних та неінфекційних захворювань; - горючих речовин; - ситуацій, в яких можна отруїтися чадним газом; - засобів пожежогасіння Діяльнісний компонент Учні: уміють: - налаштовуватись на зміни у способі життя; наводити аргументи на користь здорового способу життя; - оцінювати рівень ризику в щоденних ситуаціях; - користуватися підголівниками і пасами безпеки; - приймати захисні положення тіла при ДТП; - користуватися побутовими газовими приладами; - евакуюватися з громадського приміщення; - користуватися засобами пожежогасіння Ціннісний компонент Учні: розпізнають: - ознаки здоров’я і хвороби; - природні, техногенні і соціальні небезпеки; - знаки, якими позначають небезпечні вантажі; - знаки пожежної безпеки; - оповіщення про пожежу; пояснюють: - вплив способу життя на здоров’я; - чому складно змінити звички; - значення життєвих принципів для здоров’я; - важливість взаємодії лікаря і пацієнта; - необхідність використання засобів безпеки в автомобілі |
|
2 |
|
|
Переваги здорового способу життя. Практична робота № 1 «Створення соціальної реклами про здоровий спосіб життя» |
||
3 |
|
|
Навички, сприятливі для здоров'я. Значення життєвих принципів для здоров’я. |
||
4 |
|
|
Тема 2. Профілактика захворювань Інфекційні та неінфекційні захворювання. Захисні реакції організму і бар’єри на шляху інфекцій. Заходи профілактики інфекційних та неінфекційних захворювань. |
||
5 |
|
|
Тема 3. Принципи безпечної життєдіяльності Природні, техногенні та соціальні небезпеки. Види і джерела ризику. Рівні ризику. Практична робота № 2 «Оцінювання ризиків щоденного життя» |
||
6 |
|
|
Тема 4. Безпека на дорозі Безпека пасажира легкового і вантажного автомобіля. Засоби безпеки легкового автомобіля. |
||
7 |
|
|
Заходи безпеки під час поїздки на вантажному автомобілі. Небезпечні вантажі. |
||
8 |
|
|
Види ДТП. Положення тіла, які знижують ризики травмування під час ДТП. Дії свідків ДТП. Практична робота № 3 «Моделювання поведінки пасажира під час ДТП» |
||
9 |
|
|
Тема 5. Побутова безпека Безпека оселі. Правила безпеки при користуванні засобами побутової хімії, газовими приладами та пічним опаленням. |
||
10 |
|
|
Тема 6. Пожежна безпека у громадських приміщеннях. Правила пожежної безпеки у школі. Оповіщення про пожежу. Первинні засоби пожежогасіння. Алгоритм дій під час пожежі в громадському приміщенні. Практична робота № 4 «Відпрацювання алгоритму дій під час пожежі в громадському приміщенні» Тематична атестація по розділу І «Здоров’я людини». |
||
|
|
Розділ ІІ. Фізична складова здоров’я |
|||
11 |
|
|
Тема 7. Індивідуальний розвиток підлітків Ознаки біологічного, психічного, соціального, духовного дозрівання. |
Знаннєвий компонент Учні: називають: - ознаки підліткового віку; - чинники впливу на фізичний розвиток і здоров’я підлітка; - основні функції шкіри; - поширені косметичні проблеми підлітків; наводять приклади: - фізичних вправ для прискорення росту; - косметичних засобів для підлітків; пояснюють: - виникнення косметичних проблем у підлітків; - негативний вплив куріння й алкоголю на здоров’я шкіри Діяльнісний компонент Учні: уміють: - визначати тип шкіри і волосся; - визначати індекс маси тіла, оцінювати рівень власного фізичного розвитку; - складати доцільне меню для контролю за масою тіла;
- захищати шкіру від несприятливих погодних умов; - звертатися по допомогу в разі виникнення косметичних проблем; демонструють позитивне ставлення до змін, що відбуваються у підлітковому віці Ціннісний компонент Учні: розпізнають основні ознаки біологічного, психічного, соціального і духовного дозрівання |
|
12 |
|
|
Показники фізичного розвитку підлітків. Способи покращення фізичної форми. Практична робота № 5 «Визначення індивідуальних показників фізичної складової здоров’я» |
||
13 |
|
|
Тема 8. Косметичні проблеми підлітків Чинники, що впливають на здоров’я шкіри та її функції. |
||
14 |
|
|
Особливості збереження здоров’я функціонування шкіри у підлітковому віці з урахуванням типу шкіри. Догляд за шкірою і волоссям. Практична робота № 6 «Визначення типу шкіри і волосся.» Практична робота № 7 «Вибір косметичних засобів із урахуванням віку та типу шкіри (проект)*». Тематична атестація по розділу ІІ «Фізична складова здоров’я». |
||
|
|
Розділ ІІІ. Психічна і духовна складові здоров’я |
|||
15 |
|
|
Тема 9. Психічний і духовний розвиток Особливості психічного розвитку підлітків. Розвиток потреб. |
Знаннєвий компонент Учні: називають: - ознаки інтелектуального та емоційного розвитку підлітків; - ознаки психологічної рівноваги; - чинники виживання в екстремальних ситуаціях; - способи керування стресами; - стадії розвитку конфліктів; - способи розв’язання конфліктів; - етапи конструктивного розв’язання конфліктів; розпізнають: - відчуття, емоції, почуття; - конструктивну і неконструктивну критику; - конфлікти поглядів і конфлікти інтересів Діяльнісний компонент Учні: наводять приклади: - прийомів для кращого запам’ятовування; - чинників виникнення стресів в екстремальних ситуаціях; пояснюють: - роль цінностей у житті людини; - вплив самооцінки на поведінку людини; - ефект самопідтримки стресу; - вплив стресу на здоров’я; уміють: - аналізувати свою систему цінностей; - активізувати свої інтелектуальні здібності; - адекватно реагувати на критику; - приймати зважені рішення; - застосовувати техніки самоконтролю; - розпізнавати ознаки стресу; - знижувати загальне стресове навантаження; - запобігати розпалюванню конфліктів; - конструктивно розв’язувати конфлікти. Ціннісний компонент Учні: аналізують: - вплив мислення на поведінку в екстремальних ситуаціях; - наслідки вживання стимуляторів для подолання стресу. |
|
16 |
|
|
Духовний розвиток особистості. Життєві цінності і здоров’я.
|
||
17 |
|
|
Тема 10. Уміння вчитися Умови успішного навчання. Розвиток сприйняття, уваги, пам’яті, творчих здібностей. Практична робота № 8 «Вправи на концентрацію уваги, розвиток пам’яті, уяви.» Практична робота № 9 «Відпрацювання навичок планування часу» |
||
18 |
|
|
Тема 11. Емоційне благополуччя Вплив емоцій на здоров’я і прийняття рішень. Культура вияву почуттів. Методи самоконтролю. Практична робота № 10 «Відпрацювання навичок самоконтролю»
|
||
19 |
|
|
Ознаки психологічної рівноваги. Стрес і здоров’я. Практична робота № 11 «Формування позитивної адекватної самооцінки» |
||
20 |
|
|
Чинники стресу і виживання в екстремальних ситуаціях. Практична робота № 12 «Самодопомога та допомога при стресі».
|
||
21 |
|
|
Конфлікти і здоров’я. Причини виникнення і стадії розвитку конфліктів. Розпалювання конфліктів. |
||
22 |
|
|
Способи конструктивного розв’язання конфліктів. Практична робота № 13 «Моделювання способів конструктивного розв’язання конфліктів» Тематична атестація по розділу ІІІ «Психічна і духовна складові здоров’я».
|
||
|
|
Розділ IV. Соціальна складова здоров’я |
|||
23 |
|
|
Тема 13. Соціальні чинники здоров’я Соціальна безпека населеного пункту. Держава на захисті прав дитини. Роль молодіжного руху у формуванні здорового способу життя молоді. Клініки, дружні для молоді. Практична робота № 14 «Складання списку телефонів медичних закладів, психологічних та соціальних служб для молоді, кабінетів довіри» |
Знаннєвий компонент Учні: називають: - ознаки безпечного і небезпечного соціального середовища; - статті Кримінального кодексу України про відповідальність за злочини, пов’язані зі зберіганням та розповсюдженням наркотиків; - шляхи зараження туберкульозом; - ознаки активної форми туберкульозу; Діяльнісний компонент Учні: аналізують: - чинники соціальної безпеки свого населеного пункту; - можливості реалізації своїх прав; уміють: - обирати для перегляду фільми і телепередачі, які пропагують ціннісне ставлення до життя і здоров’я; - налагоджувати партнерські стосунки з родиною і друзями; - нейтралізувати можливий негативний вплив реклами; - відмовлятися від пропозиції вжити наркотики; - оцінювати ризики ВІЛ-інфікування у різних ситуаціях; - зменшувати ризик зараження туберкульозом; демонструють: - негативне ставлення до вживання психоактивних речовин;
- негативне ставлення до виявів стигми і дискримінації людей, які живуть з ВІЛ Ціннісний компонент Учні: наводять приклади: - позитивного і негативного впливу засобів масової інформації; - наслідків вживання наркотиків; положень законодавства України у сфері протидії епідемії ВІЛ-інфекції; - протитуберкульозних заходів на державному і особистому рівнях; розпізнають: - позитивні і негативні впливи соціального оточення; - стратегії комерційної реклами; - міфи і факти про наркотики; - ознаки наркотичної залежності; - психологічні прийоми залучення до вживання наркотиків; пояснюють: - зв’язок куріння з небезпекою виникнення раку; вплив комерційної реклами; - небезпеку стигми і дискримінації; - зв’язок епідемії туберкульозу з епідемією ВІЛ-інфекції/СНІДу |
|
24 |
|
|
Вплив засобів масової інформації на здоров’я. Найближче оточення дитини. Вплив родини і друзів
|
||
25 |
|
|
Принципи формування міжособистісних стосунків. Види підліткових компаній. Ознаки небезпечних компаній. |
||
26 |
|
|
Тема 14. Хвороби цивілізації(неінфекційні захворювання). Соціальні чинники ризику «хвороб цивілізації». Профілактика серцево-судинних, онкологічних захворювань, діабету, ожиріння. Практична робота № 15 «Створення реклами здорового способу життя» |
||
27 |
|
|
Вплив комерційної реклами на здоров’я. Комп’ютерна, ігрова та Інтернетзалежність. Практична робота № 16 «Способи протидії негативному соціальному впливу» |
||
28 |
|
|
Тема 15. Профілактика захворювань, що набули соціального значення Наслідки вживання наркотиків. |
||
29 |
|
|
Положення кримінального законодавства у сфері боротьби з розповсюдженням наркотиків. Протидія залученню до вживання наркотиків. Практична робота № 17 «Відпрацювання навичок щодо налагодження партнерських стосунків з родиною та друзями» |
||
30 |
|
|
Заходи профілактики на державному і особистому рівнях інфекційних захворювань (ВІЛ, туберкульоз тощо). |
||
31 |
|
|
Заходи профілактики на державному і особистому рівнях інфекційних захворювань (ВІЛ, туберкульоз тощо). |
||
32 |
|
|
Законодавство України у сфері протидії епідемії ВІЛ-інфекції. |
||
33 |
|
|
Причини і наслідки стигматизації і дискримінації. |
||
34 |
|
|
Тематична атестація по розділу IV «Соціальна складова здоров’я»
|
|
|
35 |
|
|
Заліковий урок за ІІ семестр. |
||
*Практичні роботи, які слід виконувати не лише в класі, а й вдома з батьками.