Календарне планування з ПІЗНАЄМО ПРИРОДУ для 6 класів відповідає навчальним програмам, що затверджені педагогічною радою(протокол №1 від 29.08.2023р), складеним на основі Модельної програми «Пізнаємо природу» 5-6 класи , що (авт. Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І.), що рекомендовано Міністерством освіти і науки України»(наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
Рекомендована кількість годин за програмою(6клас) - 2год. на тиждень
Кількість годин за навчальним планом(6клас) - 2год на тиждень
Навчально-методичне забезпечення :
Пізнаємо природу: підручник для 6 класу закладів загальної середньої освіти / Дарія Біда. – Київ: видавничий світ «Освіта», 2023.
№з/п |
Дата
|
Тема уроку |
Орієнтири для оцінювання . Види діяльності |
Дом. завд |
Примітка |
РОЗДІЛ 1. Пізнаємо світ науки (3 год.) |
|||||
Тема 1. Перший крок у науку (3 год.) |
|||||
1 |
01.09 |
Інструктаж з БЖД Що вивчають природничі науки Об’єкт та предмет дослідження. Предмет вивчення природничих наук. |
Здійснює пошук інформації природничого змісту в доступних джерелах; Робота з різними джерелами інформації про природу, використання QR- кодів та цифрового контенту природничого змісту; створює таблиці «Об’єкт і предмет природничих наук» |
§1 Завд. 3,4 Ст.8 |
|
2 |
04.09 |
Як досягнути успіху Природничі науки, STEM і професії майбутнього. |
Розуміє внесок учених-природознавців і винахідників у створення нових технологій та вдосконалення техніки; |
§2 Завд. 2,3 Ст. 12 |
|
3 |
08.09 |
Як стати дослідником Причинно-наслідкові зв’язки у природі. Праця науковців. |
Ставить запитання про будову і властивості об’єктів природи, умови виникнення та перебігу природних явищ, їх ознаки; |
§3 Завд. 2-4
|
|
РОЗДІЛ 2. Пізнаємо явища природи |
|||||
Тема 1. Пізнаємо фізичні явища |
|||||
4 |
11.09 |
Що таке рух і спокій Механічний рух тіл. Відносність руху і спокою. Траєкторія. Шлях. Час. Відстань. Швидкість. |
|
§4 Завд. 3,4
|
|
5 |
15.09 |
Як передається тепло Теплопередача. Поняття про передачу тепла у твердих тілах, рідинах і газах. Пароутворення. |
пояснює призначення інструментів / створених моделей, які використовувалися для досліджень і фіксування результатів; |
§5 Завд. 3-5 Ст.26 |
|
6 |
18.09 |
Що відбувається з тілами за нагрівання Теплове розширення твердих тіл, рідин і газів. Негативні впливи теплового розширення. |
ставить запитання про будову і властивості об’єктів природи, умови виникнення та перебігу природних явищ, їхні ознаки; |
§6 Завд. 3 Ст.30 |
|
7 |
22.09 |
Що таке електризація Електричний заряд: позитивний та негативний. Електричний розряд. Провідники та ізолятори. Блискавка. |
|
§7 Завд. 2,3
|
|
8 |
25.09 |
Як скласти електричне колоЕлектричне коло. Елементи електричних кіл.Пр.р№1.Складання найпростішого електричного кола. |
|
§8 Завд. 3
|
|
9 |
29.09 |
Як ми використовуємо електричний струм Електрична енергія у нашому домі. Транспорт майбутнього. |
використовує наукові факти для формулювання власних суджень; пояснює прості причинно-наслідкові зв’язки в готовій моделі, використовуючи шаблон «якщо, то», «що треба зробити, щоб» |
§9 Завд. 3,4
|
|
10 |
02.10 |
Світло й тінь Джерела світла. Природні та штучні джерела світла. Світловий промінь. Утворення тіні. |
|
§10 Завд. 3
|
|
11 |
06.10 |
Як ми використовуємо світлові явища. Дзеркальне та дифузне відбиття. |
|
§11 Завд.2,3
|
|
12 |
09.10 |
Як діє оптична лінза. Будова лупи. Утворення зображення у оці. |
|
§12 Завд.3
|
|
13 |
13.10 |
Що таке звук. Джерела звуку. Гучність і висота звуку. Поширення звуку. |
|
§13 Завд. 1,3
|
|
14 |
16.10 |
Урок узагальнення і контролю. |
узагальнює опрацьовану інформацію природничого змісту- |
|
|
Тема 2. Пізнаємо речовини та їхні зміни |
|||||
15 |
20.10 |
Що таке чисті речовини та суміші Однорідні та неоднорідні суміші. Способи розділення сумішей однорідних та неоднорідних сумішей. |
|
§14 Завд. 3
|
|
16 |
23.10 |
Практична робота №2 . «Приготування та розділення сумішей» |
|
§15 Завд. 3
|
|
17 |
27.10 |
Яких перетворень зазнають речовини. Зворотні та незворотні зміни речовин. |
|
§16 Завд. 3-5
|
|
Тема 3. Пізнаємо астрономічні явища. |
|||||
18 |
06.11 |
Із чого складається Земля. Геохімія як наука. Хімічний склад Землі |
|
§17 Завд. 3 -5
|
|
19 |
10.11 |
Які явища пов’язані з рухами Землі та Місяця.Теорія гравітації Енштейна. Зміна дня і ночі. Зміна пір року. Сонячні та місячні затемнення. |
|
§17 Завд. 9
|
|
20 |
13.11 |
Припливи та відпливи.Вплив Місяця на гідросферу. |
формулює словесні описи об’єктів, явищ і процесів на основі нетекстової інформації; |
§17 Завд. 10
|
|
21 |
17.11 |
Урок узагальнення і контролю |
узагальнює опрацьовану інформацію природничого змісту- |
Повторити тему |
|
Тема 4. Пізнаємо біологічні явища. |
|||||
22 |
20.11 |
Чому і як живляться організми Органічні та неорганічні речовини. Роль живлення для організмів. Живлення рослин. Фотосинтез. |
домашні тварини»; |
§18 Завд. 1-5
|
|
23 |
24.11 |
Як живляться тварини. Типи живлення тварин. Перетворення речовин в організмі людини. |
обирає з допомогою вчителя чи інших осіб наукове пояснення явищ природи / фактів / даних; використовує правила, способи і відповідні засоби для розв’язання навчальної |
§19 Завд. 3-6
|
|
24 |
27.11 |
Що таке дихання організмів. Дихання живих істот. Основні етапи дихання. Дихання рослин пов’язане з фотосинтезом. |
|
§20 Завд. 3
|
|
25 |
01.12 |
Як організми використовують інформацію з навколишнього середовища.Біологічне значення подразливості рослин тварин та людини. |
|
§21 Завд. 4,5
|
|
26 |
04.12 |
Чи можливе життя без руху.Рухи рослин: ростові, тургорні рухи. Рухи тварин. |
|
§22 Завд. 3,5
|
|
27 |
08.12 |
Що таке розмноження організмів. Форми розмноження організмів. Особливості розмноження рослин. Практична робота №3, «Розмноження рослин» |
|
§23 Завд. 3-5
|
|
28 |
11.12 |
Особливості розмноження тварин. Статеве та нестатеве розмноження. |
складає з допомогою вчителя чи інших осіб план власної діяльності для розв’язання навчальної / життєвої проблеми відповідно до своєї ролі в групі; |
§24 Завд. 3,4
|
|
29 |
15.12 |
Що таке ріст і розвиток. Основні етапи індивідуального розвитку квіткової рослин та тварин. |
|
§24 Завд. 5
|
|
30 |
18.12 |
Життєві цикли організмів. Тривалість життя організмів. Ріст рослин, тварин та людини |
передбачає результати кожного етапу дослідження; - виконання проєкту на вибір учнів «Розвиток квіткової рослини (обраної учнями)», «Розвиток тварини (обраної учнями)», «Розвиток людини» |
§24 Завд. 3
|
|
31 |
22.12 |
Узагальнення і контроль знань до теми. |
узагальнює опрацьовану інформацію обробка і систематизація інформації за двома і більше джерелами |
Повор теми |
|
32 |
25.12 |
Узагальнення і контроль знань до розділу 2. ПІЗНАЄМО ЯВИЩА ПРИРОДИ |
узагальнює обробка і систематизація інформації за двома і більше джерелами |
Повтор розділу |
|