ПРИРОДОЗНАВСТВО
Природознавство : підруч. для 4 кл. загальноосвіт. навч. закл. / Т. Г. Гільберг, Т. В. Сак. – К. : Генеза, 2015
№ уроку |
Тема уроку |
Стор. |
Дата |
|
||
I семестр |
||||||
Т.1. ВСЕСВІТ І СОНЯЧНА СИСТЕМА |
|
|||||
|
Вступ. Взаємозв’язки у природі . Уявлення давніх людей про Землю й Всесвіт |
3-8 |
|
|
||
|
Склад Сонячної системи: Сонце, великі та карликові планети, малі тіла. |
8-10 |
|
|
||
|
Земля – планета Сонячної системи |
10-12 |
|
|
||
|
Навчальний проект 1„Сестра Землі” (про Венеру). |
|
|
|
||
|
Навчальний проект 2: «Таємниця Червоної планети» (про Марс) |
|
|
|
||
|
Вплив Сонця на різноманітність природи Землі. |
13-15 |
|
|
||
|
Теплові пояси Землі. |
15-16 |
|
|
||
|
Добовий і річний рух Землі |
16-19 |
|
|
||
|
Місяць – природний супутник Землі |
|
|
|
||
|
Зорі.Сузір’я. Велика та Мала Ведмедиця, Полярна зоря |
22-24 |
|
|
||
|
Молочний Шлях – наша Галактика |
25-26 |
|
|
||
|
Сучасні уявлення про Всесвіт |
|
|
|
||
|
Навчальний проект(дослідницький) 3 „За що Плутон вигнали з родини великих планет?” (про позбавлення Плутона статусу великої планети) |
|
|
|
||
|
Контрольна робота 1 |
26 |
|
|
||
|
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення і систематизація знань |
|
|
|
||
Т.2. ПЛАН І КАРТА |
|
|||||
|
Горизонт, сторони горизонту |
27-29 |
|
|
||
|
Орієнтування на місцевості за допомогою Сонця, компасу та місцевих ознак |
29-32 |
|
|
||
|
Екскурсія. Визначення сторін горизонту за допомогою Сонця, компасу та місцевими ознаками |
|
|
|
||
|
Зображення місцевості на плані, умовні знаки. Практична робота1: читання плану місцевості |
32-34 |
|
|
||
|
Масштаб |
36-38 |
|
|
||
|
Географічна карта, умовні знаки на карті |
38-40 |
|
|
||
|
Робота з планом і картою. |
|
|
|
||
|
Практична робота2. Читання плану і карти . Порівняння плану та карти |
|
|
|
||
|
Контрольна робота2 |
|
|
|
||
|
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів |
40 |
|
|
||
Т.3. ПРИРОДА МАТЕРИКІВ І ОКЕАНІВ |
||||||
|
Населення Землі. Умови життя на Землі Практична робота 3 Читання карти світу |
43-46 |
|
|
||
|
Материки і океани |
|
|
|
||
|
Практична робота4. Позначення на контурній карті назв материків і океанів. |
46-47 |
|
|
||
|
Природа океанів . Особливості природи Тихого океану |
|
|
|
||
|
Особливості природи Атлантичного, Індійського й Північного Льодовитого океанів |
51-55 |
|
|
||
|
Контрольна робота3 |
|
|
|
||
|
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів |
|
|
|
||
II семестр Т.4. Особливості природи материків Землі |
||||||
|
Євразія |
55-60 |
|
|
||
|
Рослинний і тваринний світ Євразії |
|
|
|
||
|
Навчальний проект 4 Ми живемо в Євразії |
60-62 |
|
|
||
|
Африка |
62-65 |
|
|
||
|
Рослинний і тваринний світ Африки |
|
|
|
||
|
Північної Америка |
71-77 |
|
|
||
|
Рослинний і тваринний світ Північної Америки |
|
|
|
||
|
Південна Америка |
78-85 |
|
|
||
|
Рослинний і тваринний світ Південної Америки |
|
|
|
||
|
Австралія |
85-93 |
|
|
||
|
Рослинний і тваринний світ Австралії |
|
|
|
||
|
Антарктида |
94-100 |
|
|
||
|
Рослинний і тваринний світ Антарктиди |
|
|
|
||
|
Контрольна робота 4 |
|
|
|
||
|
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення і систематизація знань |
|
|
|
||
Т. 5. ПРИРОДА УКРАЇНИ |
|
|||||
|
Україна на карті світу. Карта України Практичні роботи 5. Позначення на контурній карті столиці та міст України |
101-102 |
|
|
||
|
Форми земної поверхні. Рівнини і гори в Україні і в своєму краї Практичні роботи 6. Позначення на контурній карті основних форм земної поверхні |
103-106 |
|
|
||
|
Корисні копалини України |
107-109 |
|
|
||
|
Значення корисних копалин |
110- 112 |
|
|
||
|
Водойми України та їх використання і значення. Практичні роботи 7.Позначення на контурній карті водойм України |
113-115 |
|
|
||
|
Природні та штучні водойми річки, озера, ставки, водосховища, болота, моря, джерела. Рівнинні і гірські річки |
116-118 |
|
|
||
|
Чорне море |
119- 123 |
|
|
||
|
Азовське море |
124-128 |
|
|
||
|
Використання і охорона природних багатств водойм |
|
|
|
||
|
Контрольна робота 5 |
|
|
|
||
|
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів |
|
|
|
||
Т.6. Ґрунти. Природні зони України |
||||||
|
Ґрунти України. Охорона ґрунтів |
128-131 |
|
|
||
|
Природні зони України |
132-134 |
|
|
||
|
Мішані ліси |
134-138 |
|
|
||
|
Лісостеп |
139-142 |
|
|
||
|
Степ |
142-146 |
|
|
||
|
Гори Карпати |
146-151 |
|
|
||
|
Кримські гори |
151-155 |
|
|
||
|
Навчальний проект 5 Добра справа для природи |
|
|
|
||
|
Контрольна робота 6 |
|
|
|
||
|
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів |
|
|
|
||
Тема 4. Природа материків і океанів. Америка. Австралія. Антарктида (14 год) |
|||
33 |
Північна Америка |
|
|
34 |
Рослинний і тваринний світ Північної Америки |
|
|
35 |
Південна Америка |
|
|
36-37 |
Рослинний і тваринний світ Південної Америки |
|
|
38 |
Навчальний проект «Цікавий світ Австралії» |
|
|
39 |
Австралія — найсухіший материк |
|
|
40-41 |
Рослинний і тваринний світ Австралії |
|
|
42 |
Антарктида — найхолодніший материк |
|
|
43 |
Рослинний і тваринний світ Антарктиди |
|
|
44 |
Навчальний проект «Подорож Антарктидою» |
|
|
45 |
Контрольна робота № 4 |
|
|
46 |
Узагальнюючий урок за розділом «Природа материків і океанів» |
|
|
Тема 5 . Природа України ( 12 год) |
|||
47 |
Україна на карті світу. Карта України |
|
|
48 |
Україна на карті світу. Карта України. Практична робота. Позначення на контурній карті столиці та міст України |
|
|
49 |
Форми земної поверхні. Рівнини і гори в Україні і в рідному краї. Практична робота. Основні форми земної поверхні. |
|
|
50 |
Корисні копалини,їх види |
|
|
51 |
Природне паливо та його запаси в Україні |
|
|
52 |
Водойми України. Практична робота. Позначення на контурній карті водойм України. |
|
|
53 |
Озера і болота. Охорона водойм |
|
|
54 |
Чорне море |
|
|
55 |
Азовське море |
|
|
56 |
Ґрунт |
|
|
57 |
Контрольна робота № 5 |
|
|
58 |
Узагальнюючий урок з теми «Природа України» |
|
|
|
Тема 6. ПриродаУкраїни. Природні зони (10 год) |
|
|
59 |
Природні зони України. Карта природних зон |
|
|
60 |
Мішані ліси (Полісся) |
|
|
61 |
Лісостеп |
|
|
62 |
Степ |
|
|
63 |
Гори Карпати |
|
|
64 |
Кримські гори |
|
|
65 |
Заповідні території та охорона природи Карпат і Кримських гір. |
|
|
66 |
Контрольна робота №6 |
|
|
67 |
Навчальний проект «Добра справа для природи». Узагальнюючий урок з теми «Природа України. Природні зони». |
|
|
68 |
Природознавча вікторина. Підсумковий урок за рік. |
|
|