Орієнтовне календарно - тематичне планування складено за оновленою програмою відповідно до чинної програми з урахування уроків розвитку мовлення та контрольних робіт.
Українська мова (академічний рівень)
(70 год на рік, 2 год на тиждень)
Фронтальні види контрольних робіт
|
І семестр |
ІІ семестр |
Перевірка мовної теми |
2 |
2 |
Письмо: |
|
|
переказ |
1 |
1 |
твір |
1 |
- |
Правопис: |
|
|
Диктант |
1 |
1 |
Аудіювання |
- |
1 |
Читання мовчки |
1 |
- |
І семестр
№ |
Дата |
Зміст програмового матеріалу |
К-сть год. |
Прим. |
|
Повторення вивченого в 10 класі |
|
|
|||
1 |
|
Стилістика як розділ науки про мову. Фонетичні, лексичні, фразеологічні, словотворчі засоби стилістики.
|
|
|
|
2 |
|
Норма літературної мови як основне поняття правильності мовлення, її варіативність.
|
|
|
|
3 |
|
РМ № 1. Усний докладний переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, людей, героїв)
|
|
|
|
4 |
|
РМ № 2. Діалог, складений відповідно до запропонованої ситуації, діалог-обмін думками, враженнями (офіційна і неофіційна розмова); обговорення самостійно обраної теми.
|
|
|
|
5 |
|
Стилістичне забарвлення,граматичних понять і граматичних форм. Поняття роду, числа.
|
|
|
|
6 |
|
Власні і загальні назви. Велика буква і лапки у власних назвах.
|
|
|
|
7 |
|
Ступені порівняння прикметників. Стягнені і нестягнені форми. На писання складних прикметників.
|
|
|
|
8 |
|
Займенники й контекст. Синоніміка займенникових форм: неозначених, заперечних, означальних; вказівних займенників і прикметників; пропуск особових займенників; зайве вживання займенників. Правопис займенників.
|
|
|
|
9 |
|
РМ № 3. Контрольний стислий переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв, їхніх учинків та ін.).
|
|
|
|
10 |
|
РМ № 4. Контрольний стислий переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв, їхніх учинків та ін.).
|
|
|
|
11 |
|
Написання -н- у прикметниках, дієприкметниках, займенниках, прислівниках; -нн- у прикметниках, прислівниках.
|
|
|
|
12 |
|
Аналіз контрольного переказу. Не і ні з різними частинами мови.
|
|
|
|
13 |
|
Стилістичні аспекти дієслівних категорій. Синоніміка дієприкметників; дієприкметникових зворотів і підрядних означальних речень. Пунктограма при відокремлених другорядних членах речення. |
|
|
|
14 |
|
Синоніміка дієприслівників: дієприслівниковий зворот і підрядні речення обставинні. Пунктограма при відокремлених другорядних членах речення. |
|
|
|
15 |
|
РМ № 5. Читання мовчки текстів діалогічного і монологічного характеру різних стилів, типів і жанрів мовлення. Види запису прочитаного: докладний запис, конспект, тези, докладний і короткий плани. Навчальне читання мовчки. |
|
|
|
16 |
|
Контрольна робота № 1. Тестування.
|
|
|
|
17 |
|
РМ № 6. Усний твір на морально-етичну тему публіцистичного стилю мовлення. |
|
|
|
18 |
|
РМ № 7. Письмовий твір публіцистичного стилю на морально-етичну тему.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19 |
|
Види простих речень і відтінки їх значень. Пунктограми у простому реченні.
|
|
|
|
20 |
|
Аналіз твору. Синоніміка двоскладних і односкладних речень. |
|
|
|
21 |
|
Синоніміка неозначено-особових, узагальнено-особових і безособових речень.
|
|
|
|
22 |
|
Синоніміка означено-особових і безособових речень.
|
|
|
|
23 |
|
РМ № 8. Контрольний твір у публіцистичному стилі на суспільну тему.
|
|
|
|
24 |
|
РМ № 9. Контрольний твір у публіцистичному стилі на суспільну тему.
|
|
|
|
25 |
|
Синоніміка мовних засобів вираження присудка, другорядних членів; інверсія замість прямого порядку слів; синоніміка відокремлених і невідокремлених другорядних членів.
|
|
|
|
26 |
|
Аналіз контрольного переказу. Вираження різноманітних смислових значень за допомогою звертань, вставних слів і вставних конструкцій, їх емоційно-експресивний характер. |
|
|
|
27 |
|
Контрольний диктант.
|
|
|
|
28 |
|
Аналіз контрольного диктанту. Пунктограми у простому реченні.
|
|
|
|
29 |
|
Контрольна робота № 2. Тестування. |
|
|
|
30 |
|
РМ № 10. Доповідь на тему, пов’язану з предметами, що вивчаються (із залученням наукове», науково-популярної літератури), прийоми встановлення й збереження контакту з аудиторією. |
|
|
|
II семестр
№ |
Дата
|
Зміст програмового матеріалу |
|
|
|
|
|
Стилістика складних речень |
|
|
|
31 |
|
РМ № 11. Ділові папери. Субсидія, ваучер, приватизаційний сертифікат, фінансова ідентифікаційна картка, ідентифікаційний код (ознайомлення). |
|
|
|
32 |
|
Смислові відношення між частинами складних речень.
|
|
|
|
33 |
|
РМ № 12. Виступ під час дискусії (підготовлений і непідготовлений) на суспільну або морально-етичну теми, його композиція.
|
|
|
|
34 |
|
РМ № 13. Основні способи виступу.
|
|
|
|
35 |
|
Синоніміка складносурядних і складнопідрядних речень.
|
|
|
|
36 |
|
Синоніміка складних безсполучникових і складносурядних речень.
|
|
|
|
37 |
|
Синоніміка складних безсполучникових і складнопідрядних речень.
|
|
|
|
38 |
|
Синоніміка складнопідрядних і простих речень з дієприкметниковим і дієприслівниковим зворотами.
|
|
|
|
39 |
|
Синоніміка сполучників і сполучних слів, що з’єднують складні сполучникові речення.
|
|
|
|
40 |
|
РМ № 14. Реферат на тему, пов'язану з предметами, що вивчаються (із залученням наукової, науково-популярної літератури), особливості його побудови і мовне оформлення.
|
|
|
|
41 |
|
Пунктограми у складному реченні.
|
|
|
|
42 |
|
Пунктограми у складному реченні.
|
|
|
|
43 |
|
Синоніміка складних речень. Тренувальні вправи.
|
|
|
|
44 |
|
РМ № 15. Правила мовленнєвої поведінки у спілкуванні: етичні мовленнєві формули (під час вітання, звернення, залучення слухачів до полеміки, відповіді на запитання; вдячність, вибачення, обіцянка, відмова, заперечення тощо).
|
|
|
|
|
Стилістика речень з різними способами вираження чужого мовлення
|
||||
45 |
|
Пряма і непряма мова, її призначення й граматично-смислові особливості.
|
|
|
|
46 |
|
Стилістичні особливості авторських слів при прямій мові.
|
|
|
|
47 |
|
РМ № 16. Ділові папери. Офіційний лист.
|
|
|
|
48 |
|
Синоніміка речень із прямою мовою, реплік у діалозі й непрямій мові. |
|
|
|
49 |
|
РМ № 17. Ділові папери. Протокол (складний). Витяг із протоколу.
|
|
|
|
50 |
|
Контрольна робота № 3. «Стилістика складних речень. Стилістика речень з різними способами вираження чужого мовлення». (Тестування).
|
|
|
|
51 |
|
Мовлення як предмет вивчення стилістики й культури мовлення. Мовлення розмовне і книжне, їх співвідношення й особливості. Поняття стилю мовлення: позамовні ознаки (сфера спілкування, умови і мета спілкування) й мовні
|
|
|
|
52 |
|
РМ № 18. Телефонна розмова як один з видів усного ділового мовлення. Лист електронною поштою і мобільним телефоном (sms). Основні вимоги до культури спілкування теле- фоном і в інтернеті.
|
|
|
|
53 |
|
Стилі мовлення: розмовний, науковий, офіційно-діловий, художній і публіцистичний, їх підстилі. Зміст і структура текстів кожного зі стилів, характерні мовні засоби їх, основні жанри.
|
|
|
|
54 |
|
РМ № 19. Аудіювання текстів діалогічного й монологічного характеру різних стилів, типів і жанрів мовлення. Види запису почутого. Навчальне аудіювання.
|
|
|
|
55 |
|
Мовлення правильне й комунікативно доцільне. Вимоги до гарного мовлення (змістовність, логічність, багатство і різноманітність, точність, виразність, доречність), їх основні ознаки(практично
|
|
|
|
|
Узагальнення й систематизація найважливіших відомостей з української мови |
||||
56 |
|
Лексикологія і фразеологія.
|
|
|
|
57 |
|
РМ № 20. Контрольний докладний переказ тексту художнього стилю із творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв, їхніх учинків та ін.).
|
|
|
|
58 |
|
РМ № 21. Контрольний докладний переказ тексту художнього стилю із творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв,їхніх учинків та ін.).
|
|
|
|
59 |
|
Морфологічна будова слова.
|
|
|
|
60 |
|
РМ № 22.Аналіз переказу. Бібліографія
|
|
|
|
61 |
|
Написання слів з найуживанішими орфограмами
|
|
|
|
62 |
|
Частини мови.
|
|
|
|
63 |
|
Контрольний диктант.
|
|
|
|
64 |
|
Аналіз контрольного диктанту. Слово, словосполучення, речення. Просте речення. Члени речення.
|
|
|
|
65 |
|
Складне речення. Система розділових знаків.
|
|
|
|
66 |
|
Контрольна робота № 4. Тестування.
|
|
|
|
67 |
|
РМ № 23. Текст, його будова.
|
|
|
|
68 |
|
РМ № 24. Твір-стаття в газету на морально-етичну тему публіцистичного стилю мовлення.
|
|
|
|
69 |
|
РМ № 25. Аналіз твору-статті. Ділові папери. Доручення. Розписка
|
|
|
|
70 |
|
Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу за рік.
|
|
|
|