Календарно-тематичне планування
із зарубіжної літератури
для 9 класу
Календарно – тематичне планування із зарубіжної літератури в 9 класі розроблено згідно з Навчальної програми для закладів загальної середньої освіти: «Зарубіжна література.6-9 класи», яка затверджена наказом МОН України від 03.08.2022 № 698 надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»
Підручник «Зарубіжна література, 9 клас».
Автори: Є. Волощук, О. Філенко, 2017 рік.
70 годин / 2 години на тиждень
Види контролю
Семестри
|
І |
ІІ
|
Контрольні роботи у формі : |
3
|
3 |
|
1 |
1 |
(тести, відповіді на запитання)
|
2 |
2 |
Розвитки мовлення
|
2 ( у+п ) |
2 ( у+п ) |
Позакласне читання
|
2 |
2 |
Перевірка зошитів
|
4 |
5 |
п/п |
Зміст уроку |
К-ть год. |
Дата |
При- мітка |
|
Вступ |
|
|
|
1 |
Літературні жанри і стилі. Перехідні явища в літературі (ТЛ) Жанр, стиль. (ЛК) Жанри і стилі як органічні елементи культури. Загальне і національне в структурі жанрів і стилів. |
1 |
|
|
2 |
Специфіка жанрів у різних національних літературах. Розмаїття індивідуальних стилів митців. Діагностична контрольна робота. (УС) Жанрово-стильові тенденції в українській та зарубіжних літературах на етапах літературного процесу. (ЕК) Специфіка жанрів у різних національних літературах (оповідання, роман, сонет та ін.). Розмаїття індивідуальних стилів митців. |
1 |
|
|
|
Просвітництво |
|
|
|
3. |
Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на літературу та культуру доби. Художні напрями (просвітницький класицизм, просвітницький реалізм, сентименталізм) (ТЛ) Поглиблення понять про роман, оду. Композиція. (ЛК) Європейське мистецтво доби Просвітництва. (УС) Ідеї Просвітництва в Україні. (ЕК) Порівняння оригіналів і художніх перекладів (у фрагментах і цілісно за умови володіння учнями іноземною мовою). |
1 |
|
|
4. |
Джонатан Свіфт «Мандри Лемюеля Гуллівера» (І частина). Історія написання твору. |
1 |
|
|
5. |
Просвітницькі ідеї у творі Дж. Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера» |
1 |
|
|
6. |
Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини у творі Дж. Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера» |
1 |
|
|
7. |
Жанрова своєрідність роману Дж. Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера» (поєднання реалістичних елементів і соціальної фантастики). Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Езопова мова. |
1 |
|
|
8. |
Йоганн Вольфганг Гете. Роль Й.В.Гете в історії Просвітництва. Ідея кохання і щастя, ознаки фольклору в «Травневій пісні» Й.В. Гете. |
1 |
|
|
9. |
Нове розуміння природи в ліриці поета. Міфологічний зміст образів вірша «Вільшаний король». |
1 |
|
|
10. |
Волелюбні мотиви та протистояння образів персонажів у «Прометеї» Й.В.Гете. Образ Прометея. |
1 |
|
|
11. |
Йоганн Крістоф Фрідріх фон Шиллер «До радості». Просвітницька ідея об’єднання людства в оді «До радості». Вивчити напам’ять оду «До радості» ТЛ Поглиблення поняття про оду |
1 |
|
|
12. |
Ода «До радості» Й.К.Ф.Шиллера. Пафос твору, який став гімном Євросоюзу. |
1 |
|
Напам’ять |
13. |
РМ (п). Твір-есе «Україна в Європі» («Україна і Європейський Союз») |
1 |
|
|
14. |
Контрольна робота № 1 за темами «Вступ», «Просвітництво: творчість Дж.Свіфта, Й.В. Гете, Ф. Шиллера» (тестування) |
1 |
|
|
|
Романтизм |
|
|
|
15. |
Історичні, естетичні, філософські чинники розвитку романтизму. Основні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві. Романтизм у різних країнах. (ЛК) Романтизм у різних видах мистецтва (живопис, музика та ін.). |
1 |
|
|
16. |
Генріх Гейне. Специфіка німецького романтизму у творчості Г.Гейне. «Книга пісень» . Особливості композиції збірки |
1 |
|
|
17. |
Образ ліричного героя в збірці Г. Гейне «Книга пісень», фольклорні елементи (образи, мотиви, символи, жанрові ознаки пісні та ін.). «Не знаю, що стало зо мною…» |
1 |
|
Напам’ять |
18. |
«Коли розлучаються двоє …» , «На півночі кедр одинокий…». Утілення високого почуття кохання у віршах митця. Особливості поетичної мови творів. (ЕК) Порівняння віршів «На півночі кедр одинокий…» Г. Гейне . |
1 |
|
|
19. |
Джордж Гордон Ноел Байрон. «Хотів би жити знов у горах…». Вплив творчості Байрона на розвиток романтизму в Європі. Протиставлення мрії та дійсності в ліриці поета. (УС) Україна в житті й творчості зарубіжних митців |
1 |
|
|
20. |
Дж. Байрон «Мій дух як ніч…». Фольклорні й біблійні мотиви у віршах Дж. Г.Н. Байрона |
1 |
|
|
21. |
Українська тема в поемі «Мазепа». Специфіка зображення образу гетьмана у творі: монолог героя, романтичний пейзаж як засіб увиразнення образу, динаміка образу. (ТЛ) Поглиблення понять про поему (романтична). |
1 |
|
|
22. |
Правда та вигадка в поемі «Мазепа». Зображення образу Мазепи у різних творах мистецтва: літературі, живописі, кіно. |
1 |
|
|
23. |
Позакласне читання №1. Дж. Байрон «Паломництво Чайльд Гарольда» |
1 |
|
|
24. |
Контрольна робота № 2 з теми «Романтизм» (тестування) |
1 |
|
|
|
Взємодія романтизму й реалізму |
|
|
|
25. |
Шарлотта Бронте «Джейн Ейр». (ТЛ) Поглиблення понять про роман |
1 |
|
|
26. |
Історія сироти Джейн Ейр на тлі суспільства. |
1 |
|
|
27. |
Романтичні мрії Джйен Ейр і сувора реальність. |
1 |
|
|
28. |
Тема кохання у творі (Джейн Ейр – Едвард Рочестер). |
1 |
|
|
29. |
Достовірність зображення середовища, реалістичні деталі. |
1 |
|
|
30. |
РМ (у). Дискусія «Дитинство, дорослішання, пошук свого шляху та подолання перешкод». |
1 |
|
|
31. |
Контрольна робота №3 (твір «Мої роздуми над романом Шарлотта Бронте «Джейн Ейр») |
1 |
|
|
32. |
Позакласне читання №2. Тема кохання у романі Джейн Остін «Гордість і упередження». |
1 |
|
|
|
Реалізм |
|
|
|
33. |
Поняття про реалізм та історія його формування. Характерні ознаки реалізму як літературного напряму (зв'язок із дійсністю, аналітизм, типовість образів і ситуацій, розкриття впливу соціального середовища на людину, критичний пафос, дослідження життя суспільства, психологізм та ін.). Взаємодія реалізму з іншими напрямками ХІХ ст. (романтизмом, натуралізмом) (ТЛ) Поглиблення понять про образ (типовий), повість (соціально-психологічна, соціально-побутова, філософська), оповідання, комедію, художню деталь (психологічна). Психологізм, інтер’єр. |
1 |
|
|
34. |
Оноре де Бальзак. Основні віхи творчості та особливості світогляду письменника. О. де Бальзак і Україна (ЛК) Утілення образів і сюжетів творів О. де Бальзака у мистецтві (ілюстраціях, кіно, театрі тощо). (УС) О. де Бальзак і Україна. |
1 |
|
|
35. |
Оноре де Бальзак «Людська комедія»: історія написання, художня структура, тематика і проблематика, образи. Повість «Гобсек» у структурі «Людської комедії». Сюжетно-композиційні особливості твору («розповідь у розповіді»). (ТЛ) Поглиблення понять про оповідання. комедію. |
1 |
|
|
36. |
Багатогранність образу Гобсека (як соціального типу доби, як філософа та ін.), засоби його створення (портрет, психологічна деталь, монолог, вчинки, філософське ставлення до життя та ін.). (ТЛ) Поглиблення понять про образ (типовий), художню деталь (психологічна). Психологізм, інтер’єр |
1 |
|
|
37. |
Жіночі образи повісті «Гобсек» О. де Бальзака |
1 |
|
|
38. |
Сюжетно-композиційні особливості твору («розповідь у розповіді»). |
1 |
|
|
39. |
Контрольна робота № 4. За творчістю О. де Бальзака (твір-роздум «Влада грошей (речей) над людьми. «Люди-векселі» нашого часу» (за повістю О. де Бальзака «Гобсек»)) |
1 |
|
|
|
Нові тенденції у драматургії на межі ХІХ-ХХ століть |
|
|
|
40. |
«Стара» і «нова драма». Зміни в драматургії кінця XIX – початку XX ст. ТЛ «Нова драма», ібсенізм (УС) Українські перекладачі творів зарубіжної літератури кінця XIX–початку XX ст. (ЕК) Порівняння особливостей «старої» та «нової драми», образів персонажів. |
1 |
|
|
41. |
Генрік Ібсен. Роль Г. Ібсена в розвитку світової драматургії (ібсенізм) |
1 |
|
|
42. |
«Ляльковий дім» як соціально-психологічна драма. Сюжет. Особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії (зовнішньої і внутрішньої). |
1 |
|
|
43. |
Г.Ібсен «Ляльковий дім»: образна система п’єси |
1 |
|
|
44. |
Аналітична композиція п’єси Г. Ібсена «Ляльковий дім». Образ Нори |
1 |
|
|
45. |
Г.Ібсен «Ляльковий дім»: підтекст; символіка; відкритість фіналу. |
1 |
|
|
46. |
Новаторство драматурга Г. Ібсена, художні особливості його твору «Ляльковий дім» |
1 |
|
|
47. |
Бернард Шоу. Особливості світогляду Б. Шоу. П’єса «Пігмаліон». (ЛК) Утілення драматичних творів Б.Шоу в театрі, кіно. |
1 |
|
|
48. |
Динаміка образу Елайзи Дулітл. |
1 |
|
|
49. |
Ідеї «одухотворення» людини й життя засобами мистецтва, збереження національної культури, розвитку мови. |
1 |
|
|
50. |
Специфіка втілення античного міфу в п’єсі «Пігмаліон». |
1 |
|
|
51. |
РМ (п). Складання анкети головного героя або Інсценізація твору (за вивченими творами Г.Ібсена, Б.Шоу) |
1 |
|
|
52. |
Контрольна робота № 5 з теми «Нові тенденції у драматургії кінця XIX–початку XX ст.» (тестування) |
1 |
|
|
|
Література ХХ-ХХІ століття. Життя, історія, культура |
|
|
|
53. |
Література ХХ-ХХІ століття. Шолом-Алейхем «Тев’є-молочар». Тема історичного зламу, який пройшов крізь долю людини і народу на межі XIX–XX ст. Шолом-Алейхем і Україна (ТЛ) Класична і масова література. Рецензія. Поглиблення поняття про «художність». (ЛК) Бібліотечні та інтернет-ресурси, їхнє використання для збагачення кола читання, розвитку навичок творчої роботи з книгою. Взаємодія різних видів мистецтва (кіно і література та ін.), комп’ютерних технологій і літератури. Сучасні літературно-художні видання, інтернет-портали творів зарубіжної літератури. Міжнародні літературні премії. (УС) Українські перекладачі творів зарубіжної класики і сучасної літератури. Шолом-Алейхем і Україна. (ЕК) Переосмислення сюжетів, образів, мотивів зарубіжної літератури і культури у творах мистецтва. |
1 |
|
|
54. |
Шолом-Алейхема «Тев’є-молочар»: філософські проблеми твору |
1 |
|
|
55. |
Шолом-Алейхем «Тев’є-молочар»: Образна система твору |
1 |
|
|
56. |
Образ Тев’є-молочара |
1 |
|
|
57. |
Народний гумор у творі. Сучасні інтерпретації твору в театрі, кіно та інших видах мистецтва. |
1 |
|
|
58. |
Позакласне читання №3. Е.М. Ремарк «Три товариші» |
1 |
|
|
59. |
Рей Дуглас Бредбері «451° за Фаренгейтом». Тривога за майбутнє суспільства в романі-антиутопії «451° за Фаренгейтом» |
1 |
|
|
60. |
Тема знецінення культури. Провідні мотиви твору – книги (читання), пожежі, тотального контролю, інакомислення тощо |
1 |
|
|
61. |
Натовп і влада. |
1 |
|
|
62. |
Важке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві |
1 |
|
|
63. |
Ерік Вольф Сігал «Історія одного кохання». Розповідь про зворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта. |
1 |
|
|
64. |
Проблеми життя і смерті, любові й відданості у творі. |
1 |
|
|
65. |
Проблеми життя і смерті, любові й відданості у творі. |
1 |
|
|
66. |
РМ (у). Порівняння «Історії одного кохання» з драмою В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта» |
1 |
|
|
67. |
Позакласне читання №4. К. Нестлінгер «Маргаритко, моя квітко». |
1 |
|
|
68. |
Контрольна робота № 6 з теми «Література XX–XXI ст. Життя, історія, культура» (тестування) |
1 |
|
|
|
Підсумки |
|
|
|
69. |
Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу протягом року. |
1 |
|
|
70. |
Підсумковий урок. Література на літо. |
1 |
|
|
|