Календарне планування з зарубіжної літератури на ІІ семестр 2023/2024 навчального року

Про матеріал
Планування складене відповідно до програми "ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 6 – 9 класи", затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698, і враховує всі обов'язкові види робіт
Перегляд файлу

    Дата

Тема, зміст навчального матеріалу

Програмові вимоги

ІІ семестр

РЕАЛІЗМ

33

16.01

Поняття про реалізм та історія його формування. Характерні ознаки реалізму як літературного напряму). Взаємодія реалізму з іншими напрямами XIX ст. (романтизмом, натуралізмом).

Ключові компетентності

Учень (учениця):

- розпізнає хибні й справжні життєві цінності, усвідомлює необхідність поваги до людини, цінує вияв милосердя та співчуття до людини (НЛ-2);

- осмислює причини й наслідки власних рішень та поведінки (НЛ- 3);

- розуміє значення моралі в суспільстві, роль особистої відповідальності за вчинки (НЛ-4).

Предметні компетентності

Учень (учениця):

- дає визначення поняття «реалізм», називає його провідні ознаки, виявляє їх у творі;

- розуміє особливості взаємодії реалізму з іншими напрямами XIX століття (романтизмом, натуралізмом);

- розповідає про основні віхи життя й творчості митців;

- розкриває особливості світоглядних позицій письменників;

- визначає актуальні проблеми, теми творів;

- установлює сюжетно-композиційні особливості творів;

- аналізує прочитані тексти цілісно і в окремих фрагментах;

- дає визначення поняття «психологізм», розкриває специфіку

психологізму в прочитаних творах;

- інтерпретує вчинки персонажів, дає їм власну оцінку, висловлює судження щодо певних ситуацій;

- аналізує образи персонажів як типові з визначенням засобів

їхнього створення (портрет, психологічні деталі, інтер’єр, мова, стосунки із середовищем, з іншими персонажами тощо);

-  виявляє художнє новаторство митців;

- розкриває специфіку аналітичного підходу письменників до

зображення дійсності.

(ЛК) Утілення образів і сюжетів творів О. де Бальзака, М. Гоголя в мистецтві (ілюстраціях, кіно, театрі тощо).

(УС) О. де Бальзак і Україна. М. Гоголь і Україна.

(ЕК) Зіставлення образів персонажів, їхніх учинків і ставлень. Тема грошей та їхнього впливу на людину у творах О. де Бальзака і М. Гоголя.

(МЗ) Художня культура, іноземна мова, географія, історія.

34

18.01

Оноре де Бальзак (1799–1850). Основні віхи творчості та особливості світогляду письменника. О. де Бальзак і Україна. «Людська комедія»: історія написання, художня структура, тематика і проблематика, образи. 

35

23.01

Оноре де Бальзак «Гобсек». Повість «Гобсек» у структурі «Людської комедії». Сюжетно-композиційні особливості твору («розповідь у розповіді»).

36

25.01

Багатогранність образу Гобсека (як соціального типу доби, як філософа та ін.), засоби його створення. ТЛ. Поглиблення понять про образ (типовий), повість, художню деталь (психологічна). Психологізм, інтер’єр

37

30.01

Жіночі образи повісті «Гобсек» О. де Бальзака

Зошит (січень)

38

01.02

ПЧ. Оноре де Бальзак «Батько Горіо». Тема грошей та їхнього впливу на людину у творах О. де Бальзака

39

06.02

Микола Васильович Гоголь (1809 – 1952). Зрілий етап життя і творчості митця. М. Гоголь і Україна.

40

08.02

«Ревізор». Творча історія п’єси. Критика суспільства. Специфіка художнього конфлікту і жанру твору. ТЛ. Комедія

41

13.02

М. Гоголь «Ревізор». Образи персонажів як відображення аномальної системи, втілення в них соціальних і людських вад.

42

15.02

М. Гоголь «Шинель». Особливості сюжету і композиції твору. Образ столиці як чужого й ворожого для людини простору.  ТЛ. Поглиблення понять про повість (соціально-психологічна, соціально-побутова, філософська)

    Дата

Тема, зміст навчального матеріалу

Програмові вимоги

43

20.02

Духовне знецінення й занепад особистості в умовах антигуманного суспільства.

 

44

22.02

Критичний пафос твору. Трактування фіналу (роль фантастики в реалістичному творі). Авторська позиція.

45

27.02

Урок захисту учнівських проєктів «М. Гоголь і Україна».

46

29.02

Контрольний твір за творчістю О. де Бальзака, М. Гоголя. Твір-роздум «Влада грошей (речей) над людьми. «Люди-векселі» нашого часу» (за повістю О. де Бальзака «Гобсек»); «Актуальність комедії «Ревізор» у наш час» (про хабарництво, корупцію);  «Мої роздуми над повістю «Шинель» М. Гоголя»

Зошит (лютий)

Тематична

НОВІ ТЕНДЕНЦІЇ У ДРАМАТУРГІЇ КІНЦЯ XIX–ПОЧАТКУ XX СТ.

47

05.03

«Стара» і «нова драма». Зміни в драматургії кінця XIX – початку XX ст. Генрік Ібсен (1828–1906). Роль Г. Ібсена в розвитку світової драматургії, його новаторство. «Ляльковий дім».

ТЛ. «Нова драма», ібсенізм.

Ключові компетентності

Учень (учениця):

 - усвідомлює необхідність брати на себе відповідальність за власні рішення (НЛ-2);

- виробляє вміння опановувати себе (НЛ-3);

-розрізняє щирі і меркантильні наміри (НЛ-4).

Предметні компетентності

Учень (учениця):

-     виявляє у творах письменників провідні проблеми, теми, мотиви;

-     характеризує художні образи, виявляє в тексті художні засоби їхнього створення;

-     аналізує твори у єдності змісту та форми;

-     висловлює власні судження щодо актуальних тем і проблем, образів і подій творів, аргументує свою думку прикладами з тексту, відповідними цитатами;

-     розповідає про основні віхи життя й творчості митців;

-     знає українські переклади творів, зіставляє їх з оригіналами (за умови володіння іноземною мовою);

-     здійснює пошуково-дослідницьку діяльність у галузі літератури (збирання відомостей про письменників, систематизація фактів, аналіз окремих літературних явищ, підготовка повідомлення, презентації тощо);

-     користується літературознавчими словниками, енциклопедіями та іншими видами джерел (зокрема інтернет-ресурсами).

(ЛК) Утілення драматичних творів Г. Ібсена і Б. Шоу в театрі, кіно.

(УС) Українські перекладачі творів зарубіжної літератури кінця XIX–початку XX ст.

(ЕК) Порівняння особливостей «старої» та «нової драми», образів персонажів.

48

07.03

«Ляльковий дім» як соціально-психологічна драма.

49

12.03

Особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії (зовнішньої і внутрішньої).

50

14.03

Композиція п’єси «Ляльковий дім». Образна система. Підтекст. Символіка. Відкритість фіналу.

51

19.03

РМ (у). Усний твір-роздум «Поразка чи перемога Нори?»

52

21.03

Бернард Шоу (1856–1950). «Пігмаліон». Особливості світогляду Б. Шоу. Специфіка втілення античного міфу в п’єсі «Пігмаліон».

Зошит (березень)

53

02.04

Ідеї «одухотворення» людини й життя засобами мистецтва, збереження національної культури, розвитку мови.

   Дата

Тема, зміст навчального матеріалу

Програмові вимоги

54

04.04

Динаміка образу Елайзи Дулітл.

 

55

09.04

КР № 5 з теми «Нові тенденції у драматургії кінця XIX–початку XX ст.». Тести, різнорівневі завдання

Тематична

ЛІТЕРАТУРА XX–XXI СТ. ЖИТТЯ, ІСТОРІЯ, КУЛЬТУРА

56

11.04

Література ХХ–ХХІ ст. Взаємодія різних видів мистецтва (кіно і література та ін.), комп’ютерних технологій і літератури. Сучасні літературно-художні видання, інтернет-портали творів зарубіжної літератури. Міжнародні літературні премії. ТЛ. Класична і масова література. Рецензія. Поглиблення поняття про «художність».

Ключові компетентності

Учень (учениця):

 обгрунтовує вплив культурного, соціального, економічного чинників на розвиток людства; характеризує цілісну наукову картину світу (НЛ-1);

 усвідомлює моральну відповідальність за свої вчинки; аналізує принципи і механізми  функціювання суспільства (НЛ-2);

 розуміє відповідальність за духовне й фізичне здоров’я, прогнозує ризики непродуманих наукових та суспільних експериментів (НЛ-3);

цінує ініціативність та підприємливість (НЛ-4).

Предметні компетентності

Учень (учениця):

 знає основні відомості про життя і творчість митців;

 виявляє актуальні проблеми, теми в прочитаних творах, їхній зв'язок із проблемами суспільства, історії, культури, існування людини, її морального вибору;

 виявляє ознаки різних літературних напрямів у прочитаних творах;

 знає характерні ознаки різних жанрів, виявляє їх у творах письменників;

 характеризує образи провідних героїв, простежує особливості їхньої внутрішньої зміни, виявляє відповідні художні засоби;

 створює рецензію (усну або письмову) на сучасний твір літератури (або кіно, театру);

 обстоює власну точку зору, веде полеміку щодо актуальних проблем і тенденцій розвитку сучасної літератури, зокрема в аспекті її взаємодії з іншими видами мистецтва;

 презентує свої улюблені твори сучасної літератури на уроці, виявляє в них риси художності;

 володіє навичками роботи з бібліотечними фондами, інтернет-ресурсами з метою пошуку необхідної книги, творчого читання;

 знає популярні книжкові серії для молоді, сучасні літературно-художні видання, інтернет-портали творів зарубіжної літератури;

 аналізує твори сучасних зарубіжних авторів у єдності змісту й форми;

 знає визначні міжнародні літературні премії сучасності; називає зарубіжних письменників-лауреатів міжнародних премій у галузі художньої літератури, твори митців, відзначені преміями.

57

16.04

Шолом-Алейхем (1859–1916). «Тев’є-молочар». Тема історичного зламу, який пройшов крізь долю людини і народу на межі XIX–XX ст. Шолом-Алейхем і Україна

58

18.04

Шолом-Алейхема «Тев’є-молочар»: філософські проблеми твору. Образна система твору. Образ Тев’є-молочара

59

23.04

Народний гумор у творі. Сучасні інтерпретації твору в театрі, кіно та інших видах мистецтва.

60

25.04

 Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «451° за Фаренгейтом». Тривога за майбутнє суспільства в романі-антиутопії «451° за Фаренгейтом».

61

30.04

Тема знецінення культури. Провідні мотиви твору – книги (читання),

пожежі, тотального контролю, інакомислення тощо.

62

02.05

Натовп і влада. Важке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві.

63

07.05

Ерік Вольф Сігел (1937–2010). «Історія одного кохання».

64

09.05

Розповідь про зворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта.

65

14.05

Проблеми життя і смерті, любові й відданості у творі.

66

16.05

ПЧ К. Нестлінгер «Маргаритко, моя квітко»

67

21.05

РМ (п). Створення рецензії на сучасний твір літератури (або кіно, театру)

    Дата

Тема, зміст навчального матеріалу

Програмові вимоги

68

23.05

КР № 6 з теми «Література XX–XXI ст. Життя, історія, культура». Тести, різнорівневі завдання

Тематична

ПІДСУМКИ

69

28.05

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

Ключові компетентності

Учень (учениця):

 усвідомлює красу природи, її благотворний вплив на людину, розуміє відповідальність за спроби змінити навколишній світ (НЛ-1);

 оцінює свою роль у суспільстві, бере участь у процесі ухвалення рішень (НЛ-2);

 осмислює причиново-наслідкові зв’язки між безпечною поведінкою та здоров’ям   (НЛ-3);

 продукує власні ідеї та ініціативи, обстоює власну думку, використовуючи доцільні мовні засоби (НЛ-4).

Предметні компетентності

Учень (учениця):

 визначає основні етапи літературного процесу XIX–XX ст., їхні особливості, зв’язок із розвитком культури і мистецтва;

 розрізняє літературні напрями, течії, роди, жанрі XIX–XX ст.;

 установлює жанрово-родову належність творів, їхню жанрову й стильову своєрідність;

 називає представників різних літературних напрямів, течій, мистецьких тенденцій, виявляє їхній внесок у національну та світову скарбницю художніх цінностей;

 застосовує літературознавчі поняття в процесі аналізу й інтерпретації літературних творів; аналізує, оцінює, порівнює літературні твори і явища.

70

30.05

Підсумковий урок.

Зошит (травень)

ІІ семестр

Скоригована

Річна

 

docx
Додано
15 січня
Переглядів
5089
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку