№ |
Тема, зміст навчального матеріалу |
Програмові вимоги |
|
ІІ семестр |
|||
РЕАЛІЗМ |
|||
33 |
16.01 |
Поняття про реалізм та історія його формування. Характерні ознаки реалізму як літературного напряму). Взаємодія реалізму з іншими напрямами XIX ст. (романтизмом, натуралізмом). |
Ключові компетентності Учень (учениця): - розпізнає хибні й справжні життєві цінності, усвідомлює необхідність поваги до людини, цінує вияв милосердя та співчуття до людини (НЛ-2); - осмислює причини й наслідки власних рішень та поведінки (НЛ- 3); - розуміє значення моралі в суспільстві, роль особистої відповідальності за вчинки (НЛ-4). Предметні компетентності Учень (учениця): - дає визначення поняття «реалізм», називає його провідні ознаки, виявляє їх у творі; - розуміє особливості взаємодії реалізму з іншими напрямами XIX століття (романтизмом, натуралізмом); - розповідає про основні віхи життя й творчості митців; - розкриває особливості світоглядних позицій письменників; - визначає актуальні проблеми, теми творів; - установлює сюжетно-композиційні особливості творів; - аналізує прочитані тексти цілісно і в окремих фрагментах; - дає визначення поняття «психологізм», розкриває специфіку психологізму в прочитаних творах; - інтерпретує вчинки персонажів, дає їм власну оцінку, висловлює судження щодо певних ситуацій; - аналізує образи персонажів як типові з визначенням засобів їхнього створення (портрет, психологічні деталі, інтер’єр, мова, стосунки із середовищем, з іншими персонажами тощо); - виявляє художнє новаторство митців; - розкриває специфіку аналітичного підходу письменників до зображення дійсності. (ЛК) Утілення образів і сюжетів творів О. де Бальзака, М. Гоголя в мистецтві (ілюстраціях, кіно, театрі тощо). (УС) О. де Бальзак і Україна. М. Гоголь і Україна. (ЕК) Зіставлення образів персонажів, їхніх учинків і ставлень. Тема грошей та їхнього впливу на людину у творах О. де Бальзака і М. Гоголя. (МЗ) Художня культура, іноземна мова, географія, історія. |
34 |
18.01 |
Оноре де Бальзак (1799–1850). Основні віхи творчості та особливості світогляду письменника. О. де Бальзак і Україна. «Людська комедія»: історія написання, художня структура, тематика і проблематика, образи. |
|
35 |
23.01 |
Оноре де Бальзак «Гобсек». Повість «Гобсек» у структурі «Людської комедії». Сюжетно-композиційні особливості твору («розповідь у розповіді»). |
|
36 |
25.01 |
Багатогранність образу Гобсека (як соціального типу доби, як філософа та ін.), засоби його створення. ТЛ. Поглиблення понять про образ (типовий), повість, художню деталь (психологічна). Психологізм, інтер’єр |
|
37 |
30.01 |
Жіночі образи повісті «Гобсек» О. де Бальзака |
|
Зошит (січень) |
|||
38 |
01.02 |
ПЧ. Оноре де Бальзак «Батько Горіо». Тема грошей та їхнього впливу на людину у творах О. де Бальзака |
|
39 |
06.02 |
Микола Васильович Гоголь (1809 – 1952). Зрілий етап життя і творчості митця. М. Гоголь і Україна. |
|
40 |
08.02 |
«Ревізор». Творча історія п’єси. Критика суспільства. Специфіка художнього конфлікту і жанру твору. ТЛ. Комедія |
|
41 |
13.02 |
М. Гоголь «Ревізор». Образи персонажів як відображення аномальної системи, втілення в них соціальних і людських вад. |
|
42 |
15.02 |
М. Гоголь «Шинель». Особливості сюжету і композиції твору. Образ столиці як чужого й ворожого для людини простору. ТЛ. Поглиблення понять про повість (соціально-психологічна, соціально-побутова, філософська) |
|
№ |
Тема, зміст навчального матеріалу |
Програмові вимоги |
|
43 |
20.02 |
Духовне знецінення й занепад особистості в умовах антигуманного суспільства. |
|
44 |
22.02 |
Критичний пафос твору. Трактування фіналу (роль фантастики в реалістичному творі). Авторська позиція. |
|
45 |
27.02 |
Урок захисту учнівських проєктів «М. Гоголь і Україна». |
|
46 |
29.02 |
Контрольний твір за творчістю О. де Бальзака, М. Гоголя. Твір-роздум «Влада грошей (речей) над людьми. «Люди-векселі» нашого часу» (за повістю О. де Бальзака «Гобсек»); «Актуальність комедії «Ревізор» у наш час» (про хабарництво, корупцію); «Мої роздуми над повістю «Шинель» М. Гоголя» |
|
Зошит (лютий) |
|||
Тематична |
|||
НОВІ ТЕНДЕНЦІЇ У ДРАМАТУРГІЇ КІНЦЯ XIX–ПОЧАТКУ XX СТ. |
|||
47 |
05.03 |
«Стара» і «нова драма». Зміни в драматургії кінця XIX – початку XX ст. Генрік Ібсен (1828–1906). Роль Г. Ібсена в розвитку світової драматургії, його новаторство. «Ляльковий дім». ТЛ. «Нова драма», ібсенізм. |
Ключові компетентності Учень (учениця): - усвідомлює необхідність брати на себе відповідальність за власні рішення (НЛ-2); - виробляє вміння опановувати себе (НЛ-3); -розрізняє щирі і меркантильні наміри (НЛ-4). Предметні компетентності Учень (учениця): - виявляє у творах письменників провідні проблеми, теми, мотиви; - характеризує художні образи, виявляє в тексті художні засоби їхнього створення; - аналізує твори у єдності змісту та форми; - висловлює власні судження щодо актуальних тем і проблем, образів і подій творів, аргументує свою думку прикладами з тексту, відповідними цитатами; - розповідає про основні віхи життя й творчості митців; - знає українські переклади творів, зіставляє їх з оригіналами (за умови володіння іноземною мовою); - здійснює пошуково-дослідницьку діяльність у галузі літератури (збирання відомостей про письменників, систематизація фактів, аналіз окремих літературних явищ, підготовка повідомлення, презентації тощо); - користується літературознавчими словниками, енциклопедіями та іншими видами джерел (зокрема інтернет-ресурсами). (ЛК) Утілення драматичних творів Г. Ібсена і Б. Шоу в театрі, кіно. (УС) Українські перекладачі творів зарубіжної літератури кінця XIX–початку XX ст. (ЕК) Порівняння особливостей «старої» та «нової драми», образів персонажів. |
48 |
07.03 |
«Ляльковий дім» як соціально-психологічна драма. |
|
49 |
12.03 |
Особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії (зовнішньої і внутрішньої). |
|
50 |
14.03 |
Композиція п’єси «Ляльковий дім». Образна система. Підтекст. Символіка. Відкритість фіналу. |
|
51 |
19.03 |
РМ (у). Усний твір-роздум «Поразка чи перемога Нори?» |
|
52 |
21.03 |
Бернард Шоу (1856–1950). «Пігмаліон». Особливості світогляду Б. Шоу. Специфіка втілення античного міфу в п’єсі «Пігмаліон». |
|
Зошит (березень) |
|||
53 |
02.04 |
Ідеї «одухотворення» людини й життя засобами мистецтва, збереження національної культури, розвитку мови. |
|
№ |
Тема, зміст навчального матеріалу |
Програмові вимоги |
|
54 |
04.04 |
Динаміка образу Елайзи Дулітл. |
|
55 |
09.04 |
КР № 5 з теми «Нові тенденції у драматургії кінця XIX–початку XX ст.». Тести, різнорівневі завдання |
|
Тематична |
|||
ЛІТЕРАТУРА XX–XXI СТ. ЖИТТЯ, ІСТОРІЯ, КУЛЬТУРА |
|||
56 |
11.04 |
Література ХХ–ХХІ ст. Взаємодія різних видів мистецтва (кіно і література та ін.), комп’ютерних технологій і літератури. Сучасні літературно-художні видання, інтернет-портали творів зарубіжної літератури. Міжнародні літературні премії. ТЛ. Класична і масова література. Рецензія. Поглиблення поняття про «художність». |
Ключові компетентності Учень (учениця): ● обгрунтовує вплив культурного, соціального, економічного чинників на розвиток людства; характеризує цілісну наукову картину світу (НЛ-1); ● усвідомлює моральну відповідальність за свої вчинки; аналізує принципи і механізми функціювання суспільства (НЛ-2); ● розуміє відповідальність за духовне й фізичне здоров’я, прогнозує ризики непродуманих наукових та суспільних експериментів (НЛ-3); цінує ініціативність та підприємливість (НЛ-4). Предметні компетентності Учень (учениця): ● знає основні відомості про життя і творчість митців; ● виявляє актуальні проблеми, теми в прочитаних творах, їхній зв'язок із проблемами суспільства, історії, культури, існування людини, її морального вибору; ● виявляє ознаки різних літературних напрямів у прочитаних творах; ● знає характерні ознаки різних жанрів, виявляє їх у творах письменників; ● характеризує образи провідних героїв, простежує особливості їхньої внутрішньої зміни, виявляє відповідні художні засоби; ● створює рецензію (усну або письмову) на сучасний твір літератури (або кіно, театру); ● обстоює власну точку зору, веде полеміку щодо актуальних проблем і тенденцій розвитку сучасної літератури, зокрема в аспекті її взаємодії з іншими видами мистецтва; ● презентує свої улюблені твори сучасної літератури на уроці, виявляє в них риси художності; ● володіє навичками роботи з бібліотечними фондами, інтернет-ресурсами з метою пошуку необхідної книги, творчого читання; ● знає популярні книжкові серії для молоді, сучасні літературно-художні видання, інтернет-портали творів зарубіжної літератури; ● аналізує твори сучасних зарубіжних авторів у єдності змісту й форми; ● знає визначні міжнародні літературні премії сучасності; називає зарубіжних письменників-лауреатів міжнародних премій у галузі художньої літератури, твори митців, відзначені преміями. |
57 |
16.04 |
Шолом-Алейхем (1859–1916). «Тев’є-молочар». Тема історичного зламу, який пройшов крізь долю людини і народу на межі XIX–XX ст. Шолом-Алейхем і Україна |
|
58 |
18.04 |
Шолом-Алейхема «Тев’є-молочар»: філософські проблеми твору. Образна система твору. Образ Тев’є-молочара |
|
59 |
23.04 |
Народний гумор у творі. Сучасні інтерпретації твору в театрі, кіно та інших видах мистецтва. |
|
60 |
25.04 |
Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «451° за Фаренгейтом». Тривога за майбутнє суспільства в романі-антиутопії «451° за Фаренгейтом». |
|
61 |
30.04 |
Тема знецінення культури. Провідні мотиви твору – книги (читання), пожежі, тотального контролю, інакомислення тощо. |
|
62 |
02.05 |
Натовп і влада. Важке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві. |
|
63 |
07.05 |
Ерік Вольф Сігел (1937–2010). «Історія одного кохання». |
|
64 |
09.05 |
Розповідь про зворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта. |
|
65 |
14.05 |
Проблеми життя і смерті, любові й відданості у творі. |
|
66 |
16.05 |
ПЧ К. Нестлінгер «Маргаритко, моя квітко» |
|
67 |
21.05 |
РМ (п). Створення рецензії на сучасний твір літератури (або кіно, театру) |
|
№ |
Тема, зміст навчального матеріалу |
Програмові вимоги |
|
68 |
23.05 |
КР № 6 з теми «Література XX–XXI ст. Життя, історія, культура». Тести, різнорівневі завдання |
|
Тематична |
|||
ПІДСУМКИ |
|||
69 |
28.05 |
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. |
Ключові компетентності Учень (учениця): ● усвідомлює красу природи, її благотворний вплив на людину, розуміє відповідальність за спроби змінити навколишній світ (НЛ-1); ● оцінює свою роль у суспільстві, бере участь у процесі ухвалення рішень (НЛ-2); ● осмислює причиново-наслідкові зв’язки між безпечною поведінкою та здоров’ям (НЛ-3); ● продукує власні ідеї та ініціативи, обстоює власну думку, використовуючи доцільні мовні засоби (НЛ-4). Предметні компетентності Учень (учениця): ● визначає основні етапи літературного процесу XIX–XX ст., їхні особливості, зв’язок із розвитком культури і мистецтва; ● розрізняє літературні напрями, течії, роди, жанрі XIX–XX ст.; ● установлює жанрово-родову належність творів, їхню жанрову й стильову своєрідність; ● називає представників різних літературних напрямів, течій, мистецьких тенденцій, виявляє їхній внесок у національну та світову скарбницю художніх цінностей; ● застосовує літературознавчі поняття в процесі аналізу й інтерпретації літературних творів; аналізує, оцінює, порівнює літературні твори і явища. |
70 |
30.05 |
Підсумковий урок. |
|
Зошит (травень) |
|||
ІІ семестр |
|||
Скоригована |
|||
Річна |