Календарне-тематичне планування уроків за навчальною програмою «Мистецтво: образотворче мистецтво» 5 клас (інтегрований курс) (за модельною програмою О. М. Івасюк, О. А. Комаровськ

Про матеріал
Календарне-тематичне планування уроків за навчальною програмою «Мистецтво: образотворче мистецтво» 5 клас (інтегрований курс) (за модельною програмою О. М. Івасюк, О. А. Комаровська, Г. О. Кізілова, Н. А. Лємешева, О. В. Лобова, Л. Й. Назар, І. Ю. Чужинова, О. А. Шулько ) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795) (За підручником: Кізілова Г. О., Гринишина Л. М. Мистецтво: підручник для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів — Тернопіль: Видавництво Астон», 2022 .— 1с.:іл.) Частина І ( Ісеместр) Мистецтво навколо нас - 35 годин
Перегляд файлу

Календарне-тематичне планування уроків за навчальною програмою «Мистецтво: образотворче мистецтво» 5 клас (інтегрований курс)

(за модельною програмою О. М. Івасюк, О. А. Комаровська, Г. О. Кізілова,

Н. А. Лємешева, О. В. Лобова, Л. Й. Назар, І. Ю. Чужинова, О. А. Шулько )

«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»

(наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)

 

(За підручником: Кізілова Г. О., Гринишина Л. М. Мистецтво: підручник для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів — Тернопіль: Видавництво Астон», 2022 .— 1с.:іл.)
 

 Частина І ( Ісеместр)

Мистецтво навколо нас - 35 годин

 

№з/п

Очікувальні результати навчання

Зміст програми інтегрованого курсу

Ключові компетентності

Види навчальної діяльності

Кіль-

кість годин

Дата

                              Тема 1.  ПАЛІТРА МИСТЕЦТВ

4

 

1

Виокремлює виразові засоби у творах різних видів мистецтва
для пояснення власного
враження.

Народження образотворчого
мистецтва
Творці образотворчого мистецтва
(народні умільці та професійні
художники)

1,3,4,5,7,8,10

Перегляд та аналіз
різних видів мистецтва;
розвиток умінь виокремлення
засобів виразовості  у творах різних
видів мистецтва.
 

1

 

2

виявляє ініціативність у втіленні
творчого задуму;

 

Візуальний художній образ.

 

1,3,4,5,7,8,10

застосування опанованих технік і
прийомів;

пошук критеріїв художньої цінності
мистецьких творів;

представлення власного досвіду
емоційного сприйняття мистецьких
творів;

1

 

3

визнає можливість різного
втілення творчого задуму,
відстоює свою позицію у
творчості;

розуміє значення партнерства в
спільній мистецькій творчості;

висловлює свою думку в
обговореннях творів мистецтва;

Види образотворчого мистецтва та
основні засоби їх виразовості.

 

1,3,4,5,7,8,10

пошук вербальних засобів опису та
аналізу результатів власної
творчості;

 

1

 

4

обирає зі знайомих творів
мистецтва ті, які найкраще

відображають власні емоції;

вирізняє художні засоби, які
вплинули на враження від
сприйнятого твору;

виявляє і використовує з
допомогою вчителя чи інших осіб
авторський продукт у власній
мистецькій діяльності.

Види образотворчого мистецтва та
основні засоби їх виразовості

 

1,3,4,5,7,8,10

обговорення впливу мистецтва на
людину, його роль у соціумі,
значення в житті своєї родини;
опанування способів виявлення та
висловлення ідей;

опис власних міркувань;
використання матеріалів із
художніх альбомів, сайтів з
посиланням на них.

 

1

 

                              Тема 2.  СВІТ ДИТИНСТВА В МИСТЕЦТВІ

4

 

5

передає враження від творів

 

Образи дитинства в образотворчому мистецтві

Тип дитячого героя на картинах та
ілюстраціях.

1,3,4,5,7,8,10

сприймання художніх творів,
виконаних у графічних,
живописних, скульптурних техніках;

1

 

6

виконує зображення, зокрема
замальовки з натури і за уявою

Графіка. Різновиди графіки. Основні
засоби виразовості
(різнохарактерність і пластичність
ліній, виразність тональних та
кольорових плям).

1,3,4,5,7,8,10

різновиди графіки, види анімації;

 

1

 

7-8

створює зображення під час
експерименту з кольорами,
лініями, формами тощо (графічні,
живописні, пластичні, анімаційні
тощо);

 

Комп’ютерна графіка, комп’ютерна
анімація; способи застосування
(оглядово).

1,3,4,5,7,8,10

створення
ілюстрацій та художніх образів

персонажів анімаційних фільмів;
участь в ігрових та колективних
формах роботи;
публічне висловлювання вражень
від творів і творчого процесу;
партнерська взаємодія в процесі
творчості;

висловлення вражень про
особливості створення художнього
образу;
вираження настрою і характеру
кольором, контрастом тонів,
кольорів;
висловлювання вражень від творів і
творчого процесу, обмін думками;

2

 

                   ТЕМА 3. НАВКОЛИШНІЙ СВІТ У МИСТЕЦТВІ

4

 

9

орієнтується в особливостях
народного мистецтва рідного
краю;

Що «розповідає» натюрморт про

людину та її захоплення

Натюрморт як жанр образотворчого
мистецтва.

1,3,4,5,7,8,10

ознайомлення з творчістю відомих

митців краю;

 

1

 

10

порівнює художні образи з
явищами навколишнього
середовища;

Образний світ натюрморту.

 

1,3,4,5,7,8,10

 

 

відвідування музеїв, театрів і
мистецьких об’єктів рідного краю;

 

1

 

11

наводить приклади зв’язків між
видами мистецтва; пояснює зв’язки між
мистецтвом і життям;

 

Композиція натюрморту (вибір
формату, відтворення відчуття
об’єму контрастом світла і тіні,
пропорції і масштаб).

1,3,4,5,7,8,10

визначення ролі натюрморту в
мистецтві;

 

1

 

12

виконує зображення, зокрема
замальовки з натури і за уявою,
розробляє ескізи;

застосовує різні

прийоми, художні техніки,
матеріали, формати, засоби
дизайну і т. п.;

у запропонованому вчителем
завданні робить спроби виконання
нових незвичних прийомів
роботи;

використовує результати
спостережень у мистецькій
діяльності;

характеризує власну творчість за
колективно визначеними
критеріями;
оцінює власні успіхи і досягнення,
зауважує помилки та частково
самостійно виправляє їх
ділиться спостереженнями в
навколишньому середовищі і
соціумі, підтверджує думку
аргументами;
за потреби обирає види художньо
творчої діяльності для
задоволення.

 

Композиція натюрморту (вибір
формату, відтворення відчуття
об’єму контрастом світла і тіні,
пропорції і масштаб).

1,3,4,5,7,8,10

опанування основ техніки
штрихування в процесі виконання
тренувальних вправ;
ознайомлення із законами
композиції в натюрморті;

виконання зображення предметів

простої форми в натюрморті;

порівняння зображуваних з натури
предметів за кольором, тоном,
розміром, відстанню та
розташуванням;
вивчення ролі світла і тіні у
виявленні форми та об’єму
предметів; компонування у форматі
нескладної натюрмортної групи з
натури;

виконання різних видів натюрмортів
із застосуванням законів композиції;
аналіз геометричної форми
предметів та об’єктів

долучення до мистецьких проєктів,
виставок дитячих малюнків,
театральних вистав;
об’єктивна оцінка власних успіхів і
невдач у творчій діяльності, робота
 

створення презентаційних
візуальних матеріалів про історію
жанру натюрморт;
власний вибір видів художньо
творчої діяльності за вподобаннями
та інтересами;
пояснення задуму та ідеї виконаного
твору;

над помилками;

1

 

                                     ТЕМА 4. НАРОДНІ МИСТЕЦЬКІ ТРАДИЦІЇ

4

 

13

орієнтується в особливостях
народного мистецтва рідного
краю;

 

Народні зображувальні традиції в
Україні та світі

Ритм в образотворчому мистецтві.

Орнаментальні мотиви.

1,3,4,5,7,8,10

обговорення ролі декоративного
мистецтва в художньому
оформленні новорічно-різдвяних
дійств;

1

 

14

передає враження від творів
вербально / невербально (різними
художніми засобами);
наводить приклади зв’язків між
видами мистецтва; пояснює зв’язки між
мистецтвом і життям;

 

Стилізація.
Види орнаментів. Символіка
орнаментальних мотивів.

 

1,3,4,5,7,8,10

Дослідження народних традицій в
Україні та в інших країнах;

1

 

15

виявляє обізнаність у календарно
обрядових дійствах як прообразі
видів мистецтва;

 

Атрибути святкування зимових свят
у різних народів.

1,3,4,5,7,8,10

перегляд відеоматеріалів про
народні традиції святкування
різдвяно-новорічних свят;
сприймання творів декоративно
прикладного мистецтва персонажів
вертепу, атрибутів колядок і
щедрівок;

1

 

16

презентує результати власної
творчості публічно, пояснює свій

задум, за потреби може докладно
його описати;
визнає можливість різного
втілення творчого задуму,
відстоює свою позицію у
творчості;
долучається до мистецьких
заходів; виконує різні ролі в
спільному творчому процесі,
дослухається до творчих ідей
інших осіб; визнає різні позиції та
оцінки учасників;

Образи новорічних персонажів в
різних країн в образотворчому
мистецтві.

 

1,3,4,5,7,8,10

 

 

 

 

 

створення образів вертепу та
новорічних персонажів різних країн;
виконання колядок та щедрівок з
елементами театралізації;
інсценізація фрагментів обрядових
дійств;

 

1

 

Частина ІІ ( ІІ семестр)

    ТЕМА 5.  ПЕРСОНАЖІ КАЗОК ТА ЇХ ВІДОБРАЖЕННЯ У МИСТЕЦТВІ

3

 

17

Пояснює засоби виразовості
художнього образу у творах
різних видів мистецтва;

Казкові персонажі в
образотворчому мистецтві

Ілюстрація до казки.
Зображення казкових

персонажів у
книжках.

1,3,4,5,7,8,10

 

 

 

 

 

Обговорення особливостей
використання виразових засобів для
відображення казкових сюжетів у
мистецтві;

1

 

18

Виокремлює виразові засоби у
творах різних видів мистецтва для
пояснення власного враження;

 

Засоби художньої виразовості та
емоційної насиченості, що
використовують художники
ілюстратори у своїй роботі.
Контраст в образотворчому
мистецтві.

1,3,4,5,7,8,10

перегляд зразків казкових образів,
виконаних у техніці графіки;
сприймання та інтерпретація
ілюстрацій до казок українських і
зарубіжних художників
ілюстраторів;

1

 

19

Оцінює власні успіхи і досягнення,
зауважує помилки та частково
самостійно виправляє їх;
висловлює свою думку в обговореннях творів мистецтва;
визначає улюблені види
мистецької діяльності, пояснює,
від чого отримує задоволення у
своїй творчості;

Мистецтво витинанки.

1,3,4,5,7,8,10

висловлення вражень про особливості створення ілюстрації до казки, художнього образу казкових
персонажів, вираження настрою
контрастом тону;

дискусія щодо вибору критеріїв

оцінки дитячих ілюстрацій;

обговорення особливостей
використання засобів виразовості
образотворчого мистецтва у своїх
роботах.

1

 

                                       ТЕМА 6.  РУХ У ЖИТТІ ТА В МИСТЕЦТВІ

4

 

20

Пояснює цінності, закладені в
художньому творі та коментує
своє ставлення до них;

 

Скульптура – мить, яка застигла
Скульптура як вид образотворчого
мистецтва.

 

1,3,4,5,7,8,10

ознайомлення з матеріалами та
техніками роботи у скульптурі;
дослідження явищ статики та
динаміки у скульптурних образах;

1

 

21

Передає враження від творів
вербально / невербально (різними
художніми засобами);

Види, матеріали, техніки виконання,
засоби виразовості, емоційна
насиченість скульптури статичної

1,3,4,5,7,8,10

дослідження явищ статики та
динаміки у скульптурних образах;

1

 

22

Пропонує власні ідеї, реалізує їх
самостійно або з допомогою
вчителя чи інших осіб, зокрема з
урахуванням національних
традицій, сучасних тенденцій,
використанням знань і умінь з
інших освітніх галузей;

Види, матеріали, техніки виконання,
засоби виразовості, емоційна
насиченість скульптури динамічної.

1,3,4,5,7,8,10

сприймання та аналіз творів
скульптури;

1

 

23

пояснює вплив творів на зміну
особистого емоційного стану;

Види, матеріали, техніки виконання,
засоби виразовості, емоційна
насиченість скульптури кінетичної.

1,3,4,5,7,8,10

ознайомлення із зразками
скульптури рідного краю;

1

 

                 ТЕМА 7.  МИСТЕЦЬКІ ПРОГУЛЯНКИ НА ПРИРОДІ

4

 

24

Виокремлює жанрові ознаки
творів різних видів мистецтва;

 

Краса природи в образотворчому
мистецтві.
Пейзаж як жанр образотворчого
мистецтва.

1,3,4,5,7,8,10

 

 

 

 

перегляд зразків різних видів
пейзажу (морського, гірського,
архітектурного, міського,
сільського, фантастичного тощо);
ознайомлення зі зразками етюдів;

1

 

25

виконує зображення, зокрема
замальовки з натури і за уявою,
розробляє ескізи; застосовує різні
прийоми, художні техніки,
матеріали.

Різновиди пейзажів у живописі.

1,3,4,5,7,8,10

обмін враженнями
від перегляду творів пейзажного
жанру;

 

1

 

26-27

ділиться спостереженнями в
навколишньому середовищі і
соціумі, підтверджує думку
аргументами;

визначає з допомогою вчителя чи
інших осіб достовірність джерела
інформації про мистецтво;

Настрій у пейзажі, колорит (теплий,
холодний, наближений,
контрастний), плановість. Етюд.

1,3,4,5,7,8,10

створення пейзажів і виконання
вправ з передаванням настрою,
колориту, плановості в зображенні
природних об’єктів;
застосування законів композиції у
пейзажі;

колективне обговорення вражень від
сприймання візуальних
образів, які відтворюють картини
природи.

2

 

ТЕМА 8.  ТВАРИНИ У МИСТЕЦТВІ: РЕАЛЬНІ ТА ФАНТАСТИЧНІ ОБРАЗИ.

4

 

28

характеризує особливості технік
виконання творів;

передає враження від творів(різними
художніми засобами);

 

Образи тварин в образотворчому
мистецтві.
Анімалістичний жанр в образотворчому мистецтві.

1,3,4,5,7,8,10

перегляд образів тварин, виконаних
художниками-анімалістами у

графіці, живописі та скульптурі;
спостереження за пропорціями та
пластикою тіла тварин;

1

 

29

виконує зображення, зокрема замальовки з натури і за уявою,

Анімалістичний жанр в образотворчому мистецтві.

1,3,4,5,7,8,10

створення виразних образів тварин у
різних видах мистецтва;

 

1

 

30

застосовує різні
прийоми, художні техніки,

матеріали, формати, засоби
дизайну тощо;

Засоби й способи художньої
виразовості та емоційної
насиченості творів художників
анімалістів.

1,3,4,5,7,8,10

виконання начерків тварин з натури,
акварельних етюдів;
 

 

1

 

31

використовує результати
спостережень у мистецькій
діяльност;

визначає сильні і слабкі сторони
своєї роботи в чітких
формулюваннях;

використовує власний досвід і
різні види інформації під час

колективної творчості;

Засоби й способи художньої
виразовості та емоційної
насиченості творів художників
анімалістів.

1,3,4,5,7,8,10

виконання тематичних, пейзажно
анімалістичних композицій;

 

1

 

ТЕМА 9.  ЗУСТРІЧ МИСТЕЦТВ.

4

 

32

 

Виокремлює жанрові ознаки
творів різних видів мистецтва;

 

Мистецькі професії

очима
художників
Портрет як жанр образотворчого
мистецтва. Види портретів.

1,3,4,5,7,8,10

 

 

 

 

 

перегляд та аналіз художніх творів
портретного жанру;

 

1

 

33

виокремлює виразові засоби у
творах різних видів мистецтва для
пояснення власного враження;

Пропорції, композиція та колорит в
портреті.

1,3,4,5,7,8,10

виконання начерків з натури;

 

1

 

34-35

створює зображення під час
експерименту з кольорами,
лініями, формами тощо (графічні,
живописні, пластичні, анімаційні
тощо);

бере участь у проектній
діяльності;

виявляє відповідальність.

Зображення представників
мистецьких професій.

1,3,4,5,7,8,10

виконання портретних зображень у
різних техніках;

виконання тематичної композиції на
мистецьку тематику;

2

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Борщ Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
2 жовтня 2023
Переглядів
2362
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку