Календарне-тематичне планування уроків за навчальною програмою «Мистецтво: образотворче мистецтво» 5 клас (інтегрований курс)
(за модельною програмою О. М. Івасюк, О. А. Комаровська, Г. О. Кізілова,
Н. А. Лємешева, О. В. Лобова, Л. Й. Назар, І. Ю. Чужинова, О. А. Шулько )
«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»
(наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
(За підручником: Кізілова Г. О., Гринишина Л. М. Мистецтво: підручник для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів — Тернопіль: Видавництво Астон», 2022 .— 1с.:іл.)
Частина І ( Ісеместр)
Мистецтво навколо нас - 35 годин
№з/п |
Очікувальні результати навчання |
Зміст програми інтегрованого курсу |
Ключові компетентності |
Види навчальної діяльності |
Кіль- кість годин |
Дата |
|||||||
Тема 1. ПАЛІТРА МИСТЕЦТВ |
4 |
|
|||||||||||
1 |
Виокремлює виразові засоби у творах різних видів мистецтва |
Народження образотворчого |
1,3,4,5,7,8,10 |
Перегляд та аналіз |
1 |
|
|||||||
2 |
виявляє ініціативність у втіленні
|
Візуальний художній образ.
|
1,3,4,5,7,8,10 |
застосування опанованих технік і
пошук критеріїв художньої цінності
представлення власного досвіду |
1 |
|
|||||||
3 |
визнає можливість різного
розуміє значення партнерства в
висловлює свою думку в |
Види образотворчого мистецтва та
|
1,3,4,5,7,8,10 |
пошук вербальних засобів опису та
|
1 |
|
|||||||
4 |
обирає зі знайомих творів відображають власні емоції;
вирізняє художні засоби, які
виявляє і використовує з |
Види образотворчого мистецтва та
|
1,3,4,5,7,8,10 |
обговорення впливу мистецтва на
опис власних міркувань;
|
1 |
|
|||||||
Тема 2. СВІТ ДИТИНСТВА В МИСТЕЦТВІ |
4 |
|
|||||||||||
5 |
передає враження від творів
|
Образи дитинства в образотворчому мистецтві
Тип дитячого героя на картинах та |
1,3,4,5,7,8,10 |
сприймання художніх творів, |
1 |
|
|||||||
6 |
виконує зображення, зокрема |
Графіка. Різновиди графіки. Основні |
1,3,4,5,7,8,10 |
різновиди графіки, види анімації;
|
1 |
|
|||||||
7-8 |
створює зображення під час
|
Комп’ютерна графіка, комп’ютерна |
1,3,4,5,7,8,10 |
створення
персонажів анімаційних фільмів;
висловлення вражень про |
2 |
|
|||||||
ТЕМА 3. НАВКОЛИШНІЙ СВІТ У МИСТЕЦТВІ |
4 |
|
|||||||||||
9 |
орієнтується в особливостях |
Що «розповідає» натюрморт про людину та її захоплення
Натюрморт як жанр образотворчого |
1,3,4,5,7,8,10 |
ознайомлення з творчістю відомих митців краю;
|
1 |
|
|||||||
10 |
порівнює художні образи з |
Образний світ натюрморту.
|
1,3,4,5,7,8,10
|
відвідування музеїв, театрів і
|
1 |
|
|||||||
11 |
наводить приклади зв’язків між
|
Композиція натюрморту (вибір |
1,3,4,5,7,8,10 |
визначення ролі натюрморту в
|
1 |
|
|||||||
12 |
виконує зображення, зокрема застосовує різні
прийоми, художні техніки,
у запропонованому вчителем
використовує результати
характеризує власну творчість за
|
Композиція натюрморту (вибір |
1,3,4,5,7,8,10 |
опанування основ техніки виконання зображення предметів простої форми в натюрморті;
порівняння зображуваних з натури
виконання різних видів натюрмортів
долучення до мистецьких проєктів,
створення презентаційних над помилками; |
1 |
|
|||||||
ТЕМА 4. НАРОДНІ МИСТЕЦЬКІ ТРАДИЦІЇ |
4 |
|
|||||||||||
13 |
орієнтується в особливостях
|
Народні зображувальні традиції в Ритм в образотворчому мистецтві. Орнаментальні мотиви. |
1,3,4,5,7,8,10 |
обговорення ролі декоративного |
1 |
|
|||||||
14 |
передає враження від творів
|
Стилізація.
|
1,3,4,5,7,8,10 |
Дослідження народних традицій в |
1 |
|
|||||||
15 |
виявляє обізнаність у календарно
|
Атрибути святкування зимових свят |
1,3,4,5,7,8,10 |
перегляд відеоматеріалів про |
1 |
|
|||||||
16 |
презентує результати власної
задум, за потреби може докладно |
Образи новорічних персонажів в
|
1,3,4,5,7,8,10
|
створення образів вертепу та
|
1 |
|
|||||||
Частина ІІ ( ІІ семестр) ТЕМА 5. ПЕРСОНАЖІ КАЗОК ТА ЇХ ВІДОБРАЖЕННЯ У МИСТЕЦТВІ |
3 |
|
|||||||||||
17 |
Пояснює засоби виразовості |
Казкові персонажі в
Ілюстрація до казки.
персонажів у |
1,3,4,5,7,8,10
|
Обговорення особливостей |
1 |
|
|||||||
18 |
Виокремлює виразові засоби у
|
Засоби художньої виразовості та |
1,3,4,5,7,8,10 |
перегляд зразків казкових образів, |
1 |
|
|||||||
19 |
Оцінює власні успіхи і досягнення, |
Мистецтво витинанки. |
1,3,4,5,7,8,10 |
висловлення вражень про особливості створення ілюстрації до казки, художнього образу казкових дискусія щодо вибору критеріїв оцінки дитячих ілюстрацій;
обговорення особливостей |
1 |
|
|||||||
ТЕМА 6. РУХ У ЖИТТІ ТА В МИСТЕЦТВІ |
4 |
|
|||||||||||
20 |
Пояснює цінності, закладені в
|
Скульптура – мить, яка застигла
|
1,3,4,5,7,8,10 |
ознайомлення з матеріалами та |
1 |
|
|||||||
21 |
Передає враження від творів |
Види, матеріали, техніки виконання, |
1,3,4,5,7,8,10 |
дослідження явищ статики та |
1 |
|
|||||||
22 |
Пропонує власні ідеї, реалізує їх |
Види, матеріали, техніки виконання, |
1,3,4,5,7,8,10 |
сприймання та аналіз творів |
1 |
|
|||||||
23 |
пояснює вплив творів на зміну |
Види, матеріали, техніки виконання, |
1,3,4,5,7,8,10 |
ознайомлення із зразками |
1 |
|
|||||||
ТЕМА 7. МИСТЕЦЬКІ ПРОГУЛЯНКИ НА ПРИРОДІ |
4 |
|
|||||||||||
24 |
Виокремлює жанрові ознаки
|
Краса природи в образотворчому |
1,3,4,5,7,8,10
|
перегляд зразків різних видів |
1 |
|
|||||||
25 |
виконує зображення, зокрема |
Різновиди пейзажів у живописі. |
1,3,4,5,7,8,10 |
обмін враженнями
|
1 |
|
|||||||
26-27 |
ділиться спостереженнями в
визначає з допомогою вчителя чи |
Настрій у пейзажі, колорит (теплий, |
1,3,4,5,7,8,10 |
створення пейзажів і виконання
колективне обговорення вражень від |
2 |
|
|||||||
ТЕМА 8. ТВАРИНИ У МИСТЕЦТВІ: РЕАЛЬНІ ТА ФАНТАСТИЧНІ ОБРАЗИ. |
4 |
|
|||||||||||
28 |
характеризує особливості технік
передає враження від творів(різними
|
Образи тварин в образотворчому |
1,3,4,5,7,8,10 |
перегляд образів тварин, виконаних
графіці, живописі та скульптурі; |
1 |
|
|||||||
29 |
виконує зображення, зокрема замальовки з натури і за уявою, |
Анімалістичний жанр в образотворчому мистецтві. |
1,3,4,5,7,8,10 |
створення виразних образів тварин у
|
1 |
|
|||||||
30 |
застосовує різні
матеріали, формати, засоби |
Засоби й способи художньої |
1,3,4,5,7,8,10 |
виконання начерків тварин з натури,
|
1 |
|
|||||||
31 |
використовує результати
визначає сильні і слабкі сторони
використовує власний досвід і колективної творчості; |
Засоби й способи художньої |
1,3,4,5,7,8,10 |
виконання тематичних, пейзажно
|
1 |
|
|||||||
ТЕМА 9. ЗУСТРІЧ МИСТЕЦТВ. |
4 |
|
|||||||||||
32 |
Виокремлює жанрові ознаки
|
Мистецькі професії
очима |
1,3,4,5,7,8,10
|
перегляд та аналіз художніх творів
|
1 |
|
|||||||
33 |
виокремлює виразові засоби у |
Пропорції, композиція та колорит в |
1,3,4,5,7,8,10 |
виконання начерків з натури;
|
1 |
|
|||||||
34-35 |
створює зображення під час
бере участь у проектній виявляє відповідальність. |
Зображення представників |
1,3,4,5,7,8,10 |
виконання портретних зображень у
виконання тематичної композиції на |
2 |
|
|||||||