календарні плани для третього класу користуйтесь будь ласка календарні плани для третього класу користуйтесь будь ласка календарні плани для третього класу користуйтесь будь ласка
(навчально-методичний комплекс (підручник) автори Л.С.Аристова, В.В.Сергієнко )
1-й семестр
Тема 1. Основні властивості музики: пісенність, танцювальність, маршовість (8 год.) |
||||||||||||
Дата
|
Примітка |
Урок № |
Тема уроку |
Сприйняття та інтерпретація творів музичного мистецтва |
Виконання творів музичного мистецтва |
Елементи інтеграції
|
Основні поняття |
Завдання |
||||
|
|
1 |
Нова зустріч у країні музики |
Р. Щедрін «Ніч», «Золоті рибки»; «Цар Горох» з балету «Горбоконик» |
«Засмутилось кошеня» (сл. П. Воронька, муз. І. Кириліної) |
Фр. м/ф «Коник- Горбоконик» |
Пісенність, танцювальність, маршовість |
Підручник с. 6 |
||||
|
|
2 |
Таємниці пісенної музики |
М. Дремлюга «Лірична пісня» |
Поспівка «Ми — третьокласники» (сл. і муз. Д. Кабалевського). Повторення: «Засмутилось кошеня» (сл. П. Воронька, муз. І. Кириліної) |
К. Візерслун «Зо лоті стовпи» |
Музичні інструменти: фортепіано, піаніно, рояль |
Підручник с. 13 |
||||
|
|
3 |
Таємниці пісенної музики (продовження) |
П. Чайковський «Баркарола» |
«Шпачок прощається» (сл. М. Івенсен, муз. Т. Попатенко) |
Д. Левін «Баркарола»; С. Шишко «Осінь |
Баркарола |
Підручник с. 17 |
||||
|
|
4 |
Таємниці танцювальної музики |
Ж. Колодуб «Гуцульський танець»; невідомий автор І пол. ХІХ ст. «Симфонія» (козачок) |
Повторення: «Шпа- чок прощається» (сл. М. Івенсен, муз. Т. Попатенко) |
|
Ноти |
Підручник с. 20 |
||||
|
|
5 |
Таємниці танцювальної музики (продовження) |
М. Глінка «Арагонська хота» |
«Ой на горі жита много» (укр. нар. пісня в обр. Г. Верьовки) |
Т. Стрежбецька «Арагонська хота» |
Хота; музичні інструменти: гітара, кастаньєта |
Підручник с. 22 |
||||
Дата
|
Примітка |
Урок № |
Тема уроку |
Сприйняття та інтерпретація творів музичного мистецтва |
Виконання творів музичного мистецтва |
Елементи інтеграції
|
Основні поняття |
Завдання |
||||
|
|
6 |
Таємниці маршової музики |
Ф. Шуберт «Військовий марш»; Л. ван Бетховен «Симфонія № 5» (ІІІ частина) |
«Будем козаками» (сл. і муз. А. Загрудного) |
|
Нотоносець |
Підручник с. 25 |
||||
|
|
7 |
Зустріч музич- них жанрів |
Ж. Бізе «Кармен» (увертюра до опери) |
Повторення: «Будем козаками» (сл. і муз. А. Загрудного) |
|
Увертюра; музичні інструменти: кобза, бандура |
Підручник с. 29 |
||||
|
|
8 |
Зустріч му- зичних жанрів (продовження) |
Ф. Шопен «Прелюдія № 7», «Прелюдія № 20» |
Е. Гріг «Ранок» із сюїти «Пер Гюнт» |
Т. Кіттельсен, ілюстрації до п’єси Г. Ібсена «Пер Гюнт» |
Нота «до» |
Підручник с. 32 |
||||
Тема 2. Інтонація (6 год.) |
||||||||||||
|
|
9 |
Знайомство з феєю Інтона- цією |
«Базіка» (сл. А. Барто, муз. С. Прокоф’єва ) |
«Співучий колобок», (сл. В. Кленця, муз. В. Поповича) |
|
Скоромовка; нота «ре» |
Підручник с. 36 |
||||
|
|
10
|
Жартівливі та сумні інто- нації |
В. Косенко «Дощик», «Гумореска», «Колискова |
Повторення «Співучий Колобок» (сл. В. Кленця, муз. В. Поповича) |
Г. Роузленд «Колискова» |
Інтонація; нота «мі» |
Підручник с. 40 |
||||
|
|
11 |
Ритмічні інто- нації |
М. Римський-Кор- саков «Три Дива» «Тема Білки», «Тема тридцяти трьох богатирів», «Тема Царівни Лебідь» з опери «Казка про царя Салтана»; М. Глінка «Марш Чорномора» з опери «Руслан і Людмила» |
«Щеня і кошеня» (сл. В. Вікторова, муз. Т. Попатенко) |
Ілюстрації до «Казки про царя Салтана»; м/ф «Казка про царя Салтана»; фр. х/ф «Руслан і Людмила» |
Музична тема; музичні інструменти: флейта, флейта-пікколо; нота «фа» |
Підручник с. 43 |
||||
Дата
|
Примітка |
Урок № |
Тема уроку |
Сприйняття та інтерпретація творів музичного мистецтва |
Виконання творів музичного мистецтва |
Елементи інтеграції
|
Основні поняття |
Завдання |
||||
|
|
12 |
Виражально-зображальні музичні інтонації |
В. Кирейко «Награвання Лукаша» з опери «Лісова пісня»; М. Лисенко календарно-обрядові пісні з опери «Зима і Весна» |
Колядка «Добрий вечір тобі, пане господарю» |
О. Симонова «Весна» |
Виражальні інтонації, зображальні інтонації; нота «соль» |
Підручник с. 48 |
||||
|
|
13 |
Інтонація та імпровізація |
Ж. Массне «Елегія» |
Щедрівка «Павочка Ходить» |
|
Музичні інструменти: віолончель; нота «ля» |
Підручник с. 51 |
||||
|
|
14 |
Інтонація та імпровізація в піснях-іграх |
«Гра в зайчика», обр. М. Леонтовича |
«Коза» (укр. нар. пісня-гра) |
|
Нота «сі» |
Підручник с. 54 |
||||
|
|
15 - 16 |
Перевір себе
Урок-концерт |
Музичні твори на вибір учителя та учнів |
Підручник с. 57 - 58 |
|||||||
2-й семестр Тема 3. Розвиток музики (8 год.) |
||||||||||||
|
|
17 |
Інтонаційно-мелодичний розвиток музики |
Т. Альбіноні «Адажіо», інструментальне виконання, вокальне (Лара Фабіан або Сара Брайтман) |
«Чому ведмідь узимку спить» (сл. О. Коваленкова, муз. Л. Кніппера) |
|
Скрипковий ключ |
Підручник с. 60 |
||||
|
|
18 |
Ладовий розвиток музики |
Ф. Шуберт «Вальс», «Алегретто» |
«Гра в слова» (сл. і муз. І. Арсєєва). Повторення: «Чому ведмідь узимку спить» (сл. О. Коваленкова, муз. Л. Кніппера) |
О. Песчана «Лука», «Літо» |
Ладовий розвиток |
Підручник с. 63 |
||||
|
|
19 |
Динамічний і темповий розвиток музики |
Й. Брамс «Угорський танець» |
«Грицю, Грицю, до роботи» (укр. нар. пісня в обр. Я. Степового) |
|
Тривалість нот |
Підручник с. 66 |
||||
Дата
|
Примітка |
Урок № |
Тема уроку |
Сприйняття та інтерпретація творів музичного мистецтва |
Виконання творів музичного мистецтва |
Елементи інтеграції
|
Основні поняття |
Завдання |
||||
|
|
20 |
Варіаційний розвиток музики |
М. Завадський «Шумка» |
«Рушничок» (сл. Є. Левченко, муз. А. Олейникової) |
|
Варіаційний розвиток; тривалість нот |
Підручник с. 70 |
||||
|
|
21 |
Розвиток музики різних жанрів |
Ф. Шопен «Вальс», «Полонез» |
Повторення: «Рушничок» (сл. Є. Левченко, муз. А. Олейникової) |
Л. Афремов «Вальс»; Ф. Каммерер «Полонез» |
Вальс, полонез |
Підручник с. 73 |
||||
|
|
22 |
Симфонічний розвиток музики |
П. Чайковський «Симфонія № 4» (фінал); В. Сокальський «Симфонія соль мінор» (І частина) |
«Подарунок мамі» (сл. Д. Чередниченка, муз. М. Катричка) |
І. Левітан «Березовий гай» |
Симфонія; симфонічний розвиток; паузи |
Підручник с. 75 |
||||
|
|
23 |
Народна пісня у творчості композиторів |
М. Лисенко «А вже весна», хор з опери «Зима і Весна» |
Повторення «Подарунок мамі» (сл. Д. Чередниченка, муз. М. Катричка) |
І. Гончар «Веснянка» |
Веснянки; такт |
Підручник с. 80 |
||||
|
|
24 |
Багатогранність розвитку музики |
С. Прокоф’єв «Тема Петрика», «Тема Качки», «Тема Пташки» з симфонічної казки «Петрик і Вовк» |
Пісня-гра «Сива шапка»(сл. Л. Кроткевич, муз. В. Верховинця) |
Фр. м/ф «Петрик і Вовк» |
Музичний розмір |
Підручник с. 82 |
||||
Тема 4. Будова (форми) музики (7 год.) |
||||||||||||
|
|
25
|
Одночастинна форма музики |
Ф. Шопен «Мазурка № 5» |
«Пісня пастушка» (франц. нар. пісня) |
|
Музична форма; одночастинна форма; музичні інструменти: сопілка |
Підручник с. 86 |
||||
|
|
26
|
Двочастинна форма музики |
Е. Гріг «Пісня Сольвейг» з музичної п’єси «Пер Гюнт» |
Повторення: «Пісня Пастушка» (франц. нар. пісня) |
Й. Бехсе «Сольвейг чекає» |
Рондо |
Підручник с. 89 |
||||
|
|
27
|
Тричастинна форма музики |
Е. Гріг «Танець Анітри» |
«Соловеєчку, сватку, Сватку» (укр. нар. пісня) |
|
Тричастинна форма. Знаки альтерації. Піцикато |
Підручник с. 92 |
||||
Дата
|
Примітка |
Урок № |
Тема уроку |
Сприйняття та інтерпретація творів музичного мистецтва |
Виконання творів музичного мистецтва |
Елементи інтеграції
|
Основні поняття |
Завдання |
||||
|
|
28 |
Тричастинна форма музики (продовження) |
М. Лисенко «Екcпромт ля мінор» |
«Писанка» (сл. В. Кленця та Н. Андрусич, муз. М. Катричка) |
|
Експромт |
Підручник с. 95 |
||||
|
|
29
|
Форма рондо в музиці |
В. А. Моцарт «Турецьке рондо»; Б. Фільц «Весняне Рондо» |
«Класне рондо» (поспівки на музику Д. Кабалевського) |
|
Рондо; епізод |
Підручник с. 98 |
||||
|
|
30 |
Варіаційна форма в музиці |
М. Різоль «Ой на горі жито» (варіації на тему укр. нар. пісні) |
«Ой на горі жито» (укр. нар. пісня в обр. К. Стеценка) |
|
Варіації; музичні інструменти: баян, акордеон; реприза |
Підручник с. 102 |
||||
|
|
31 |
Кульмінація в музичному творі |
І. Дунаєвський «Діти капітана Гранта» (увертюра до фільму) |
«Заквітчали зорі обрій» (сл. А. Житкевича, муз. Л. Стельмащук) |
П. Луганський, ілюстрації до роману Ж. Верна «Діти капітана Гранта» |
Кульмінація |
Підручник с. 105 |
||||
|
|
32 - 33 |
Перевір себе
Урок-концерт |
Музичні твори на вибір учителя та учнів |
Підручник с. 108 - 109 |
|||||||
|
|
34 - 35 |
Гра «Відгадай мелодію»
Вікторина «Музичний калейдоскоп» |
|
||||||||
Аристова, Л. С. Музичне мистецтво: підруч. для 3 кл. / Л. С. Аристова, В. В. Сергієнко. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. – 111 с. : іл.