2 березня о 18:00Вебінар: Як казка допомагає навчати образотворчому мистецтву учнів 5-7 класів

Урок «Конспект уроку музичного мистецтва для 3 класу на тему "Інтонація""»

Про матеріал

Визначити роль інтонацій в розкриті характеру музики; формувати в учнів здатність відчувати виражальну направленість думок, почуттів, настрою музичних творів; розвивати емоційну чутливість, відчуття ритму, уміння порівнювати музичні твори; виховувати здатність емоційно сприймати музику.

Перегляд файлу

Тема уроку:  Інтонація

Мета: Визначити роль інтонацій в розкриті характеру музики; формувати в учнів здатність відчувати виражальну направленість думок, почуттів, настрою музичних творів; розвивати емоційну чутливість, відчуття ритму, уміння порівнювати музичні твори;  виховувати здатність емоційно сприймати музику.

 

Методично-дидактичне забезпечення: Д.Кабалевського «Хто чергові?», Українська народна пісня «Дударик», М.Леотович обробка української народної пісні «Дударик», мультимедійна презентація, педагогічно-програмний засіб освітніх галузей «Музичне мистецтво», фономатеріал, відеоматеріал, портрети композиторів.

Тип уроку:комбінований

Зміст уроку:

І. Етап орієнтації.

Музичне вітання.

Запросив нас дзвоник в клас:

Добрий день, вітаю вас!

Добрий день наш любий клас,

Добрий день учитель!

 

ІІ. Етап цілепокладання.

Відеофрагмент «Останній листочок»

 

Ще кілька днів тому назад

Землі убранство чарувало.

Рясний і дивний листопад

Здійнявся. Листячко упало.

А вітер з листям танцював,

Кружляв, підносив, опускався...

Ялинки ними прикрашав

І знову в небо підіймався.

Погляньте, до нас на урок завітав останній осінній листочок. Як ви думаєте, чому саме останній листочок? Так до початку зими залишилося декілька днів і тому осінній листочок хоче провести цей день разом із вами, підготувавши для вас багато цікавих завдань.

ІІІ. Етап проектування.

На нас сьогодні чекають «Музична розминка», «Ритмічний ребус», робота в парах «Плутанина»,дізнаємося про старовинний інструмент, а після невеличкого відпочинку ми відправимось у далеку країну Норвегію.

ІV.Етап організації виконання плану.

Осінній листочок пропонує вам перше завдання  - це кросворд. Відгадавши його ми дізнаємося тему над якою ми працюємо.

 

 

 

 

  • Яке слово відкрилося?(Інтонація)

Що таке інтонація? (Інтонація–цеодин із найважливіших засобів виразності в літературних і музичних творах )

  • Які бувають інтонації? (питальні, стверджувальні, окличні)
  • Як записують музичну інтонацію?(Музичну інтонацію  записують точно за висотою і тривалістю).

Ми вже знаємо, що музична мова дуже близька до розмовної. Як і в мові,так і в музиці, є посилення та послаблення звучання, сильні і слабкі долі, наголоси, паузи та розділові знаки. Музика, як і мова, не може існувати без інтонації. У музичній мові може існувати також головна інтонація. За допомогою головної інтонації можна впізнати знайому мелодію.

Давайте перевіримо це.

  1. «Музична розминка»
  • Чи впізнали ви, який твір прозвучав? ( поспівка «Ми третьокласники»)
  • Яка властивість цього твору? (пісенність)

Тому ми будемо виконувати поспівку плавно, протяжно і лагідно. Тож виконаємо поспівку і налаштуємо свій голос на роботу.

Виконання: Поспівка «Ми третьокласники»

Молодці! Чудове виконання! Погляньте осінній листочок підготував нам наступну загадку. Увага на екран. Наступне завдання «Ритмічний ребус». За ритмічним малюнком потрібно відгадати пісню.

  • Хто здогадався, з якої пісні цей ритмічний малюнок? (Д.Кабалевський «Хто чергові?»)

Так, це пісня Дмитра Кабалевського «Хто чергові?». Саме ця пісня починається з головної інтонації.

  • Які інтонації властиві пісні?(питальні та стверджувальні)
  • З якої інтонації  починається пісня? (питальної)

Давайте пригадаємо мелодію пісні та виконаємо її. Пропоную пограти в гру «Концерт» та виконати пісню з супроводом. Солісти будуть виконувати питальну інтонацію, а хор – стверджувальну.

Виконання: Д Кабалевський «Хто чергові?»

Дякую, ви найкращі виконавці.

Я запрошую вас на місця і ми продовжуємо наш урок. А осінній листочок хоче перевірити, чи знаєте ви музичні інструменти. Наступний етап нашого уроку – робота в парах «Плутанина». У вас на партах є картки з музичними інструментами та  їх назвами. Доберіть до кожного малюнку вірну назву. Виконавши правильно завдання, ми зможемо дізнатися про загадковий інструмент.

 

рояль

кастаньєти

сопілка

балалайка

скрипка

баян

цимбали

барабан

 

  • Яка пара вже виконала завдання? Давайте перевіримо ваші відповіді.
  • Молодці, ви справжні знавці музики.

А тепер увага, пригадайте що це за інструмент?

Відеосюжет звучання Дуди.

Чи пригадали  ви назву  інструмента?(Дуда)

А що це за інструмент нам нагадають мої помічники  нотки Антон і Натка.

  • Робота з педагогічно-програмним засобом освітніх галузей «Музичне мистецтво»

Відомості про дуду(волинку)

Дуда – народний музичний інструмент, який роблять із вичиненої шкіри кози, вівці або теляти. В отвори суцільного міха вставляють декілька трубок. Через одну музикант вдуває повітря, на другій грає мелодію, а третя трубка забезпечує постійний звук – бурдонний бас. Граючи на дуді, дудар (його ще називають «дудник») притискає міх до грудей ліктем лівої руки. Ще цей інструмент називають волинкою. В Україні дуда входила до складу оркестру Війська Запорізького, а тепер звучить переважно в західноукраїнських областях.

Слухання: Українська народна пісня  « Дударик »

  • Який інструмент імітує фортепіано? (дуду)
  • Про кого розповідається в пісні?
  • Які інтонації ви відчули?

Давайте розучимо цю пісню.

Розучування пісні.

  1. Промовляння слів у ритмі.
  2. Показ мелодії.
  3. Розучування фразами.

Я бачу, що  ви теж засумували , тож давайте  змінимо свій настрій веселою «Музичною паузою».

  • Робота з педагогічно-програмним засобом освітніх галузей «Музичне мистецтво»

Прослухайте українську народну пісню «Дударик» у своєрідному виконанні. Поміркуйте, що змінилося.

Слухання: Українська народна пісня  « Дударик» в обробці М. Леонтовича.

  • Хто виконував пісню? (Хор)
  • Які бувають хори?(однорідні, дитячі, мішані)
  • Як змінилася пісня?( її виконували багатоголоссям, без супроводу)
  • Чи змінився настрій та характер твору?
  • Які інтонації ви відчули?

Аналіз прослуханого твору.

Виникло відчуття, що пісню прикрасили багатоголоссям, змінами динаміки, насиченою гармонією. А у вступі до твору чоловічі голоси імітують звучання дуди. З мелодії української народної пісні «Дударик» видатний композитор Микола Дмитрович Леонтович створив відому в усьому світі обробку. Обробка народної пісні – це прикрашення її різними засобами музичної

виразності.

  • Дякую, Антоне, за доповнення.  Завдяки ось таким обробкам народна пісня отримує нове життя і ми маємо змогу її почути. Дуже багато композиторів звертаються до народної пісні у своїй творчості. 

Осінній листочок запрошує нас у подорож до Норвегії. Саме там у місті Трольхауген  жив композитор Едвард Гріг. Музика композитора пронизана любов’ю до своєї країни.

  • Робота з педагогічно-програмним засобом освітніх галузей «Музичне мистецтво»

Інколи головна інтонація пронизує весь твір. Це ми можемо спостерігати на прикладі одного з музичних творів видатного норвезького композитора Едварда Гріга. Він певний час проживав у містечку Трольхауген. Назва твору «Весільний день у Трольхаугені» походить від назви місцевості, в якій воно розташоване, і означає «пагорб Тролів». Музичний твір є зображенням персонажів норвезьких народних казок: ельфів, гномів і тролів, які живуть у горах. Мають вони свого короля, що сидить на троні. Спробуйте уявити цю картину під час слухання.

Слухання: Едвард Гріг «Весіьний день у Трольхаугені»

  • Яка за характером мелодія?( урочиста, бадьора, радісна )
  • Яку інтонації ви відчули? (інтонації  маршу)

Справді чарівна музика! Ви звернули увагу, що весь твір пронизує ритмічна інтонація, на яку ніби нанизано яскраву мелодичну побудову.

Так саме ритмічна інтонація є головною у творі Едварда Гріга. Пропоную об’єднатися у групи за кольором осінніх  листочків та пограти у гру «Ритмічні перегуки». Ваше завдання озвучити ритмічну послідовність. Ознайомтеся зі своєю партією.

Робота в групах гра «Ритмічний перегук».

ІV. Контрольно-оціночний етап

 

Нажаль прийшов час прощатися, давайте доповнимо молодію осені своїми інтонаціями. Домалюйте на своїх листочках  посмішку, якщо ви вважаєте, що працювали продуктивно, злагоджено, виконали всі завданні.

Продзвенів уже дзвінок,

Закінчився наш  урок,

Посміхніться діти всі

До побачення усім.

До побачення!

 

docx
Додано
8 лютого 2018
Переглядів
2333
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку