2 березня о 18:00Вебінар: Як казка допомагає навчати образотворчому мистецтву учнів 5-7 класів

Урок для 3 класу на тему "Найперша пісня"

Про матеріал

Цей урок допоможе поглибити знання про жанр колискової пісні та виховувати любов до українських традицій, народної пісні. Чудові колисанки перенесуть учнів в теплі обійми матусь та допоможуть відчути всю ніжність та любов до маленького дитяти в запропонованій пісні.

Перегляд файлу

 3 клас 

Тема: Найперша пісня.  

Мета:

Навчальна: Актуалізувати і поглибити знання про жанр колискової пісні, визначити жанрові ознаки колискової у вокальній й інструментальній музиці. Продовжувати ознайомлювати учнів з вокальною музикою, розвивати уміння її визначати; дати поняття «колискова пісня», її значення для маленьких дітей.

Розвиваюча: розвивати ритмічний слух, увагу;

Виховна: виховати любов до українських традицій, виховувати любов до народних пісень, зокрема колискових.

Методично-дидактичне забезпечення уроку: музичний інструмент , мультимедійна презентація, комп’ютер, наочність.

Хід уроку

1. Організаційна частина.

1. Музичне привітання.

Учитель - Добрий день вам діти –  я вітаю вас!

Діти – Добрий день учителю, добрий день весь клас!

-Ви так гарно привіталися, що я не можу не сказати, які ви у мене хороші, талановиті та щирі. Ваші оченята світяться радістю і, я впевнена, що ця радість буде супроводжувати вас  не тільки  під час всього нашого уроку а й надалі.

-А зараз, давайте згадаємо головні поняття музичного мистецва,  на які ми звертаємо увагу кожного уроку. А провіримо ми їх за допомогою гри «Вірю –не вірю». Я буду зачитувати вам твердження а ви, якщо вірете – підіймайте ручки, а якщо не вірете – перехрещуйте їх.

(Запитання до гри)

-Молодці діти, я навіть не сумнівалася, що ви знаєте правильні відповіді, адже на уроках ви завжди активні та уважні.

А зараз ми розбудимо наші голосочки за допомогою розспівки.

2. Розспівування. (до.ре.мі.фа.соль.фа.мі.ре.до – по тонам вгору та вниз)

3. Ритмічні вправи.

-Давайте згадаємо з вами про динамічні відтінки F та P  і продовжемо розспівуватися в такому порядку, спочатку F а потім P.

4. Повідомлення теми уроку.

Творче завдання  (гра)  «Я – композитор»

Послухайте вірш. Подумайте , якби ви були композитором і вам запропонували написати пісню на ці вірші, якою  була б ваша музика?

Ночанка та Дитянка

 

Ночанка та Дитянка

у мороку нічному

все ходять, ходять сходами

від дому і до дому,

тихенько підкрадаються

до кожного двора,

крізь вікна придивляються,

крізь двері прислухаються:

чи всі вже діти в ліжечках?

Бо спатоньки пора!

Н.Забіла

- Так,звісно,діти – це найперша пісня, яку чує маля після народження, це - Колискова, яку мама  співає  над колискою дитини для того, щоб її приспати. В минулому такі пісні виконувались не тільки для того,щоб  приспати дитину,але й відвернути від неї  злих духів.               

Оскільки єдиним слухачем є дитина, яка тільки починає розуміти деякі слова, то акцент робили на спокійній розспівній мелодії, яка навіювала сон .

  Найстійкішим мотивом в українських колискових піснях є закликання чи

запрошення сну до дитини. Сон уявляли наші предки як істоту, яка може заспокоїти, приспати, ввести в стан абсолютного спокою... Такими є образи Сну та Дрімоти, до яких і звертається мати в колискових піснях. Сон та Дрімота уподібнюються до людей, вони ходять, співають, ділять обов'язки («ти будеш колихати, а я буду присипляти»).

Вчитель наспівує рядки з пісні «Ой ходить сон», а саме:

-Питається Сон  Дрімоти,

А де будеш ночувати!

  У багатьох колискових мотив присипляння пов'язаний з ще однією істотою - котом.  Кіт у слов'янських культах посідає вагоме місце, він символ оберегу дому (спить на печі; стереже спокій; не відходить далеко від дому, завжди повертається.

5. Слухання музики. Українська народна колискова «Гойда, гойда –гой,ніченька іде».

Вчитель.

- Послухайте пісню «Гойда, гойда –гой,ніченька іде».   Поміркуйте, чи можна назвати її колисковою?   (перегляд відео).

Дітям пропонується уважно послухати, закрити очі та відпочити.

Творче завдання «Моя колисанка»

Чи знаєте ви колискові пісні? Заспівайте колискову яку співала вам мама .

Виконання колисанок дітьми.

Молодці ,діти, колисанки ви згадали, а чи зможете впоратися зі слідуючим завданням?

Отже –одна  групка учнів  вибере  з запропонованих картинок  ті, які підійдуть до теми нашого уроку та облаштують дитячу кімнату.

  • Друга група,згадає, на яку інструменті виконувалася  щойно прослухана колисанка,згадає до якої групи відноситься цей інструмент і вибере з усіх музичних інструментів тільки ті, які відносяться до цієї групи муз. інструментів.
  • Третя групка учнів знайдуть в конверті загадки – та спробують відгадати їх.

 

Слухання музики.

Дуже багато композиторів та поетів написали гарні колискові. Послухайте колискову Кирила Стеценка –укр.композитора, диригента та  священика, якій понад 100 років .

  • Кого ви побачили в ролі НОЧІ?
  • Хто гойдав дитинку в колисці?

 Обговореня характеру пісні – гра «Впіймай в долоньки» вчитель називає різні характеристики пісні, а діти плескають , якщо відповідь вірна ( ласкава, щвидка, грайлива, ніжна і тд..)

 6. Фізкультхвилинка. (Веселинка)

7. Вивчення пісні.

«Колискова школі» О. Лобова

1. Слухання пісні у виконанні фонограми +.

2. Робота над піснею.

Розучування тексту, зробити акцент на м'якому і тихому звуковеденню.

-Пропоную вибрати ті музичні інструменти, які б  ви використали під час виконання пісні.

Діти виконують пісню, а учні з муз. інструментами підіграють.

8. Пізнавальний екскурс в минуле.

Поміркуйте!

  • Пригадайте, що таке колискова?
  • Чому її так називають?
  • Опишіть характер цієї пісні.
  • А чому цю пісню називають найпершою?
  • Колискову якого укр. композитора ви слухали на уроці?

      Колискова — пісня для заколисування дитини.

Музика колискової має спокійну та лагідну мелодію, заколисуючий ритм, уповільнений темп.

9. Підсумок уроку.  Рефлексія.

Діти,  у кожного з  вас на партах лежать смайлики – з одного боку вони посміхаються а з іншого сумують. Якщо урок вам сподобався  - напишіть так на смайлик з посмішкою. А якщо навпаки – переверніть смайлик і напишіть,що саме ваз засмутило, я обов’язково прийму це до уваги.

-Дякую всім за урок! Мені було дуже приємно з вами працювати.

 -До побачення!(спів учителя)

-До побачення! (діти)

 

 

 

1

 

docx
Додано
29 січня 2018
Переглядів
1574
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку