Пропоную Вам мій віріант календарного планування уроків музичного мистецтва для 7 класу (по Масол). Блукаючи інтернетом бачила багато календарних планувань, але оформлення було поганим. У своєму варіанті зробила все для зручності і ясності. Вказані всі теми і семестри, діяльність на уроках розприділена по видам: матеріал для сприймання, матеріал для виконання, основні поняття та (що дуже для мене важливо) колонки для календаризації по паралелях. Буду рада якщо ви використаєте цей документ. Матеріали відповідають програмі.
7 КЛАС
1 семестр Тема 1. Музичне мистецтво у нашому житті |
|||||||
№ |
Тема |
Матеріал для сприймання |
Матеріал для виконання |
Основні поняття |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
Дата |
|
7-А |
7-Б |
||||||
1. |
Музика крізь віки |
Л. Бетховен, «Третя симфонія» (фрагмент) |
«Легенда про пісню» сл. В. Коваля муз. А. Сердюка |
Л.В.Бетховен |
Учень знає і розуміє:
уміє:
застосовує: знання та вміння з аранжування народної музики у власній виконавській творчості |
|
|
2. |
Музика крізь віки |
Й. С. Бах, «Токата і фуга ре мінор» у класич. вик., у вик. В. Зінчука (електрогітара), Роберта Тісо (на склянках) фрагмент; Й. С. Бах, «Кавова кантата» (фрагмент) |
«Легенда про пісню» сл. В. Коваля муз. А.Сердюка |
Й.С.Бах |
|
|
|
3. |
Народна пісня в сучасному житті |
У. н. п. «Чом ти не прийшов» у вик. Тріо Маренич, Н. Бучинської, рок-фолк гурту «Русичі» |
У. н. п. «Чом ти не прийшов» |
Народна пісня. Лірична пісня |
|
|
|
4. |
Народна пісня в сучасному житті |
У. н. п. «Ой у вишневому садочку» у вик. Н. Матвієнко, гурту «Піккардійська терція» |
У. н. п. «Біля річки, біля броду» |
Н.М.Матвієнко |
|
|
|
5. |
Сучасне життя танцю |
Р. Лижичко «Дикі танці», «Аркан» |
«На нашій Україні» вірші та музика Н. Май |
Танець |
|
|
|
6. |
Сучасне життя танцю |
А. П’яццола, «Лібертанго», Х. Фернандес, «Гуантанамера», Зекінья де Абреу «Тіко-тіко» |
«На нашій Україні» вірші та музика Н. Май |
Латиноамериканські танці |
|
|
|
7. |
Карнавал – свято музики і танцю |
Жан- Батист Арбан, «Карнавал у Венеції», Сержіо Абреу, «Бразильський карнавал» у вик. дит. естрадного анс. «Сюрприз» |
Пісня на вибір учителя |
Карнавал |
|
|
|
8. |
Фольклор і музичний театр |
Є. Станкович, «Купала», ІІ дія з фольк-опери «Цвіт папороті», Є. Станкович, «Ой, глибокий колодязю», «Русалчині купала» з фольк-опери «Цвіт папороті» у вик. хору ім. Г. Верьовки, солістка Н. Матвієнко |
«Балада про Крути» вірші М. Бакая муз. М. Коваля |
Є.Ф.Станкович |
|
|
|
9. |
Фольклор і музичний театр |
І. Стравінський, «Весна священна», фр. з балету на вибір вчителя |
«Балада про Крути» вірші М. Бакая муз. М. Коваля |
І.Ф.Стравінський |
|
|
|
10. |
Аранжування в музиці |
Н. Паганіні, Капріс №24 (для соло скрипки), в аранжуванні Ф. Ліста для фортепіано |
«Музика слова» вірші Є. Левченко Музика А. Олєйнікової |
Аранжування в музиці |
|
|
|
11. |
Аранжування в музиці |
С. Рахманінов, Рапсодія на тему Паганіні; Н. Паганіні — М. Скорик, цикл «24 каприси для великого симфонічного оркестру» (каприс на вибір вчителя). Н. Паганіні, Каприс № 24 у рок-аранжуванні В. Зінчука. |
«Музика слова» вірші Є. Левченко Музика А. Олєйнікової |
|
|
|
|
12. |
Сучасне аранжування класичних творів |
Й. С. Бах, Скерцо із сюїти № 2 у вик. оркестру Поля Моріа; Дж. Россіні, Увертюра з опери «Севільський цирульник» у вик. оркестру Поля Моріа; Т. Альбіноні-Р. Джадзотто, «Адажіо» у вик. оркестру Поля Моріа. |
«Стоїть тополя» вірші В. Крищенка муз. О. Осадчого |
Поль Моріа |
|
|
|
13. |
Сучасне аранжування класичних творів |
Л. Бетховен, Соната №14 («Місячна») ч.1 аранжув. Р.Клайдермана; Ф. Шуберт, «Серенада» в класич. вик., в аранж. Р. Клайдермана |
«Стоїть тополя» вірші В. Крищенка муз. О. Осадчого |
|
|
|
|
14. |
Перевіряємо свої досягнення |
Захист музичних проектів |
|
|
|||
15. |
Перевіряємо свої досягнення |
Музичні твори на вибір учителя та учнів |
|
|
|||
16. |
Урок-концерт |
Музичні твори на вибір учителя та учнів |
|
|
|||
2 семестр Тема 2. Новаторство у музичному мистецтві |
|||||||
17. |
Джаз |
Л. Армстронг, «Відпусти мій народ» («Letsmypeoplego»), джазові композиції у вик. Г. Міллера, Д. Елінгтона та ін. (на вибір вчителя), Р.Чарльз, «Прощавай, Джек» («HittheRoadJack») |
«Музика рідного дому» вірші О. Вратарьова муз. О. Злотника |
Джаз. Л.Армстронг |
Учень знає і розуміє: • особливості сучасних музичних явищ (джаз, рок, поп, шансон, авторська пісня); • відмінності між рок-оперою, мюзиклом і класичними музично-театральними жанрами; • виражальні засоби електронної музики;
уміє: • розрізняти та виконувати вокальні твори сучасних напрямів (джаз, рок, поп, шансон, авторська пісня); • висловлювати емоційно-ціннісне ставлення до творів сучасного музичного мистецтва; • створювати власні музичні композиції з використанням комп’ютерних технологій; застосовує: • знання про сучасні музичні напрями у власній творчій діяльності |
|
|
18. |
Джаз |
Дж. Гершвін, Рапсодія у блюзових тонах для ф-но з орк-ом (фр.) |
«Музика рідного дому» вірші О. Вратарьова муз. О. Злотника |
Рапсодія |
|
|
|
19. |
Рок-музика |
Е. Преслі, «Все гаразд, мамо» («That’sAllRight, Mama»), гурт «Бітлз», «Учора» («Yesterday») |
«Моя Україна» вірші Ю. Рибчинського муз. Н. Петраш |
Рок-музика. Е.Преслі |
|
|
|
20. |
Рок-музика |
Гурт «Пінк Флойд», «Ще одна цеглинка у стіні» («AnotherBrickinthewall») з альбому «Стіна», гурт «Квін», «Ми – чемпіони» («Wearethechampions»), «Шоу має тривати» («Theshowmustgoon»), гурт «Океан Ельзи», «9-1-1» |
«Моя Україна» вірші Ю. Рибчинського муз. Н. Петраш |
|
|
|
|
21. |
Поп музика |
Гурт «АББА», «Мамма міа» («Mammamia»), пупурі на теми пісень гр. «АББА», М. Джексон, «Біллі Джін» («BillieJean»), сл. І муз. В. Івасюка «Червона рута» вик. С. Ротару |
муз. В. Івасюка «Червона рута» |
Поп музика |
|
|
|
22. |
Французький шансон |
Е. Піаф, «Ні, ні за чим я не жалкую» («Non, jeneregrettedrien»), Джо Дассен, «Бабине літо» («L’eteIndien»), П. Каас, «Безі» («Bessie») |
муз. В. Івасюка «Червона рута» |
Французький шансон |
|
|
|
23. |
Рок-опера |
Фр. з рок-опери «Біла ворона» муз. Г.Татарченка вірші Ю. Рибчинського: пісні «Свобода» з І д., «Біла ворона» з ІІ д., «Віват, король» композиція у вик. Т. Гвердцителі |
«Біла ворона» муз. Г.Татарченка вірші Ю. Рибчинського з рок-опери «Біла ворона» |
Рок-опера |
|
|
|
24. |
Рок-опера |
Фр. з рок-опери «Юнона і Авось» муз. О. Рибнікова сл. А. Вознесенського; Фр. з рок-опериЖан-П’єр Піло, Олів’є Шультез «Моцарт» (фрагменти на вибір вчителя) |
муз. О. Рибнікова сл. А. Вознесенського «Я ніколи тебе не забуду» з рок-опери «Юнона і Авось» (фрагмент) |
|
|
|
|
25. |
Мюзикл |
Муз. Ріккардо Коччіанте, вірші Люка Пламондона мюзикл «Собор Паризької Богоматері» (фрагменти на вибір вчителя» |
«Лебеді» муз. Г. Улиуької вірші М. Ярошенко |
Мюзикл |
|
|
|
26. |
Мюзикл |
Фр. з мюзиклів «Король лев», «Русалонька» (на вибір вчителя), муз. М. Мінкова «Сюрприз» фр. з х/ф-мюзиклу «Незнайка з нашого двору» |
«Лебеді» муз. Г. Улиуької вірші М. Ярошенко |
|
|
|
|
27. |
Музика в мультиплікації |
Поль Дюк, Симфонічне скерцо «Учень чарівника» з м/ф «Фантазія»; І. Стравинський, «Весна священа» з м/ф «Фантазія» |
Пісня на вибір учителя |
Поль Дюк |
|
|
|
28. |
Музика в мультиплікації |
Фр. з м/ф «Про козаків», «Пригоди капітана Врунгеля», «Лікар Айболить», «Острів скарбів» (на вибір вчителя) |
«Гей, ви, козаченьки» муз. Г. Татарченка, вірші В. Крищенка |
|
|
|
|
29. |
Електронна музика |
К. Штокхаузен, цикл «Звук. 24 години дня. Година №13. Космічні пульси» |
«Жити, щоб веселіш» муз. А. Олєйнікової вірші Н. Іванової |
Електронна музика |
|
|
|
30. |
Електронна музика |
К. Дебюссі, «Місячне світло» в електронній обр. Ісао Томіта; саундтрек до к/ф «Мамай» А. Загайкевич |
«Жити, щоб веселіш» муз. А. Олєйнікової вірші Н. Іванової |
К.Дебюссі |
|
|
|
31. |
Святкова й розважальна музика |
Г.Ф.Гендель, сюїта «Музика для королівського феєрверку» |
«Кольорова планета» вірші і музика А. Побужанської |
Святкова й розважальна музика |
|
|
|
32. |
Святкова й розважальна музика |
Отторіно Респігі, Фонтани Рима |
«Кольорова планета» вірші і музика А. Побужанської |
Отторіно Респігі |
|
|
|
33. |
Перевіряємо свої досягнення |
Захист музичних проектів |
|
|
|||
34. |
Перевіряємо свої досягнення |
Музичні твори на вибір учителя та учнів |
|
|
|||
35. |
Урок-концерт |
Музичні твори на вибір учителя та учнів |
|
|