ГЕОГРАФІЯ
5 - 9 класи
Укладачі:
Одинченко Л.К.,
кандидат педагогічних наук,
доцент кафедри технологій корекційної
та інклюзивної освіти «ДВНЗ» Донбаського державного педагогічного університету;
Скиба Т.Ю.,
викладач кафедри корекційної
та інклюзивної освіти Сумського державного педагогічного університету ім. А.С. Макаренка,
заступник директора з навчально-виховної роботи
КУ Сумської спеціальної загальноосвітньої школи
Сумської міської ради, вчитель географії вищої категорії
Київ - 2015
6 клас
Географія
№ уроку |
Дата |
Тема уроку |
Примітки |
|
|||
1 |
|
Вступ Значення географічних знань для практичної діяльності людини. |
|
2 |
|
Жива і нежива природа |
|
3 |
|
Практична робота Читання й узагальнення даних календаря погоди і праці людей за минулий рік. |
|
Розділ 1. Орієнтування на місцевості. 4 год
|
|||
4 |
|
Горизонт. Лінія горизонту. Сторони горизонту. |
|
5 |
|
Орієнтування на місцевості за Сонцем та місцевими ознаками. |
|
6 |
|
Компас, його будова і правила користування. |
|
7 |
|
Практична робота. Вправи на визначення сторін горизонту за компасом. Т.О. |
|
Розділ 2. План і карта. 14 год.
|
|||
8 |
|
Малюнок і план предмету, їх відмінність. План і масштаб. |
|
9 |
|
План класу. Позначення сторін горизонту на плані. |
|
10 |
|
Умовні знаки плану місцевості. |
|
11 |
|
План місцевості і географічна карта. |
|
12 |
|
Масштаб карти. Основні напрями на карті. |
|
13 |
|
Умовні кольори географічної карти |
|
14 |
|
Умовні знаки географічної карти. |
|
15 |
|
Види географічних карт. |
|
16 |
|
Україна на політичній карті світу. |
|
17 |
|
Своя місцевість (область, місто чи селище) на карті України |
|
18 |
|
Практична робота. Просторове орієнтування на макетах класу та шкільної ділянки. |
|
19 |
|
Практична робота. Креслення нескладних планів (предметів, класу, шкільної ділянки).
|
|
20 |
|
Практична робота. Складання таблиці умовних кольорів і знаків географічної карти |
|
21 |
|
Практична робота. Знаходження України на політичний карті, своєї місцевості на карті України. Т.О. |
|
Розділ 3. Форми земної поверхні. Їх зображення на фізичній карті. 13 год
|
|||
22 |
|
Внутрішня будова Землі. |
|
23 |
|
Рівнини. |
|
24 |
|
Яри, їх утворення і боротьба з ними. |
|
25 |
|
Гори. |
|
26 |
|
Землетруси. Виверження вулканів. |
|
27 |
|
Форми земної поверхні на території свого краю та їх зображення на фізичній карті України та області |
|
28 |
|
Корисні копалини, їх видобуток та використання. |
|
29 |
|
Ґрунт, його типи. |
|
30 |
|
Практична робота. Моделювання з вологого піску, глини або пластиліну рівнини, горба, гори, яру.
|
|
31 |
|
Практична робота. Схематичні замальовки різних форм земної поверхні.
|
|
32 |
|
Практична робота. Вправи на визначення за умовними кольорами форм земної поверхні на фізичної карті України (без орієнтування на конкретні назви) |
|
33 |
|
Практична робота. Складання елементарних словесних описів географічних об'єктів за малюнками, за уявленнями.
|
|
34 |
|
Практична робота. Вправи на розпізнавання форм поверхні за словесним описом.
|
|
35 |
|
Практична робота. Складання таблиці умовних знаків, якими позначаються корисні копалини. Т.О.
|
|
Розділ 4. Вода на Землі. 14 год.
|
|||
36 |
|
Вода на Землі. |
|
37 |
|
Кругообіг води в природі. |
|
38 |
|
Океани і моря |
|
39 |
|
Острови, півострови. |
|
40 |
|
Річки (виток, гирло, русло, лівий і правий береги, притоки). |
|
41 |
|
Струмки і джерела. Підземні води. Болота |
|
42 |
|
Водойми свого краю та їх позначення на карті області |
|
43 |
|
Практична робота. Проведення дослідів, що показують: а) водопроникність піску і водонепроникність глини; б) розчинення морської солі у воді і порівняння її за смаком із прісною водою; в) очищення води фільтруванням.
|
|
44 |
|
Практична робота. Замальовки схеми острова, півострова, річки, озера, колодязя.
|
|
45 |
|
Практична робота. Вправи на визначення напрямку течії річки, розрізнення берегів та інших її частин.
|
|
46 |
|
Практична робота. Робота з картосхемами річки, озера, острова, півострова.
|
|
47 |
|
Практична робота. Вправи на розпізнавання водойм на земній поверхні за словесним описом.
|
|
48 |
|
Практична робота. Вправи на визначення водойм за умовними кольорами на фізичній карті України (без орієнтування на конкретні назви).
|
|
49 |
|
Практична робота. Вправи на визначення водойм свого краю на карті області.
|
|
Розділ 5. Повітря 7 год
|
|||
50 |
|
Поняття про атмосферу |
|
51 |
|
Термометр, вимірювання температури повітря.
|
|
52 |
|
Прогнозування погоди і народні прикмети |
|
53 |
|
Зміни погоди у своїй місцевості, їх причини. Спостереження за погодою. Календар погоди.
|
|
54 |
|
Практична робота Спостереження під час уроку: за висотою знаходження Сонця на небосхилі; температурою повітря; вітром; станом неба; опадами.
|
|
55 |
|
Практична робота Визначення ознак зміни погоди своєї місцевості на основі власних спостережень.
|
|
56 |
|
Практична робота. Складання опису стану погоди своєї місцевості (за порами року на основі власних спостережень, аналізу календарів погоди). Т.О.
|
|
Розділ 6. Рослинний і тваринний світ 7 год.
|
|||
57 |
|
Різноманітність рослинного та тваринного світу на Землі. |
|
58 |
|
Типові представники рослинного і тваринного світу рідного краю. |
|
59 |
|
Дикі й свійські тварини |
|
60 |
|
Рослини і тварини своєї місцевості, занесені до Червоної книги |
|
61 |
|
Практична робота. Вправи на визначення рослин і тварин своєї місцевості за ілюстраціями. |
|
62 |
|
Практична робота. Замальовки у зошиті рослини своєї місцевості, занесеної до Червоної книги України.
|
|
63 |
|
Практична робота. Складання словесного опису тварини своєї місцевості за планом.
|
|
Розділ 7 Людина і природа 6 год
|
|||
64 |
|
Населення Землі. |
|
65 |
|
Види господарської діяльності людини. |
|
66 |
|
Вплив людини на природу. |
|
67 |
|
Природокористування. Закон України про охорону природи. |
|
68 |
|
Практична робота. Робота з краєзнавчим матеріалом, що відображає звичаї, обряди |
|
69 |
|
Практична робота. Складання розповіді про професію батьків. |
|
70 |
|
Підсумковий урок |
|
1