Всесвітня історія. Історія України 6 клас
Складено до підручника Всесвітня історія. Історія України : підруч. для 6-го кл. загальнооосвіт. навч. закл. / О.Г. Бандровський, В.С. Власов. – К. : Генеза, 2014, згідно з навчальною програмою, затвердженою Міністерством освіти і науки України (наказ МОНмолодьспорту Ураїни від 06.06.2012 № 664): Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів. 5–9 класи. – К. : Вид. дім «Освіта», 2012.зі змінами і доповненнями
Календарно-тематичне планування уроків
№
|
|
Дата
|
Зміст |
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
|
|
Тема 1 ( г.)Вступ. КОЛИ І ЯК РОЗПОЧАЛАСЯ ІСТОРІЯ ЛЮДСТВА Тема2 ( год.) ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ
|
||||
|
|
|
Предмет і завдання історії. Теорії походження людини. Періодизації історії людства (антропологічна, археологічна, історична). Як працювати з підручником інтегрованого курсу історії (Всесвітня історія. Історія України) для учнів/учениць 6 класу |
Знаю: час появи людини на теренах України; послідовність періодів історії людства, якими послуговуються богослови, антропологи, археологи й історики. Розумію: предмет і завдання історії; сутність наукових і релігійних теорій походження людини; періодизацію як спосіб упорядкування історії; давню історію України як складову світової історії; критерії, які історики й археологи використовують для періодизації історії України та світової історії; поняття «ера (історична доба)», «кам’яний вік», «бронзовий вік», «залізний вік», «первісні часи», «античність», «антропологія», «археологія». Умію: співвіднести дату події з історичним періодом (з допомогою шкали часу); розв’язати історичну задачу на обчислення часу; вправно користуватися підручником для виконання завдань у класі й удома. Знаю: час появи людини на теренах України; послідовність періодів історії людства, якими послуговуються богослови, антропологи, археологи й історики. Розумію: предмет і завдання історії; сутність наукових і релігійних теорій походження людини; періодизацію як спосіб упорядкування історії; давню історію України як складову світової історії; критерії, які історики й археологи використовують для періодизації історії України та світової історії; поняття «ера (історична доба)», «кам’яний вік», «бронзовий вік», «залізний вік», «первісні часи», «античність», «антропологія», «археологія». Умію:співвіднести дату події з історичним періодом (з допомогою шкали часу);розв’язати історичну задачу на обчислення часу; вправно користуватися підручником для виконання завдань у класі й удома |
|
|
|
|
Орієнтовна тема практичної роботи: Лічба часу в історії стародавнього світу [завдання: встановити особливості літочислення до нашої ери (з допомогою шкали часу); збудувати та зіставити археологічну й історичну часові шкали; визначити (за датою), до якого періоду належить подія (з допомогою археологічної та історичної часових шкал)]. |
||
|
|
|
Як працюють археологи. |
Знаю: назви відомих пам’яток (стоянок) первісних людей на теренах України;
Умію: співвіднести археологічну й історичну періодизацію історії стародавнього світу;
розпізнавати пам’ятки трипільської культури. |
|
|
|
|
Природні умови, спосіб життя, суспільна організація, світорозуміння і мораль первісних людей |
||
|
|
|
Основні стоянки і пам’ятки первісних людей на території України. |
||
|
|
|
Трипільська археологічна культура |
||
|
|
|
Практичне заняття позначити на контурній карті стоянки первісних людей на теренах України (за переліком учителя), межі поширення і протоміста трипільської культури; описати спосіб життя первісних людей (мисливців і рибалок, землеробів і скотарів) на основі археологічних речових джерел. |
||
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ Вікторина. |
||
|
Тема 3( год.) СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ ТА АФРИКИ
|
||||
|
|
|
Що в історії називають цивілізацією. Цивілізація долини Нілу. Природно-географічні умови розвитку давньоєгипетської цивілізації.. |
Знаю: хронологічні й територіальні межі давньоєгипетської цивілізації, цивілізацій Дворіччя (Шумер, Вавилон), Фінікії (міст-держав) та Ізраїльсько-Юдейського царства; час об’єднання Єгипту, укладення кодексу законів Хаммурапі; роки правління царів Давида і Соломона; назви відомих пам’яток давньоєгипетської цивілізації (Великі піраміди), Дворіччя (стела Хаммурапі), Фінікії (алфавіт), Ізраїльсько-Юдейського царства (Біблійні заповіді, храм Соломона). Розумію цивілізацію як історично-культурний феномен;
Умію:
зіставити умови розвитку та характерні ознаки суспільств і держав Давнього Єгипту і Передньої та Центральної Азії. |
|
|
|
|
Повсякдення й господарське життя. |
||
|
|
|
Організація суспільства і влади в Давньому Єгипті. |
||
|
|
|
Міфологія, писемність і мистецтва. Будівництво пірамід. |
||
|
|
|
Цивілізації Дворіччя. Природно-географічні умови розвитку Шумеру та Вавилону. |
||
|
|
|
Повсякдення і господарське життя. Організація суспільства і влади у містах-державах і царствах Дворіччя |
||
|
|
|
Закони Хаммурапі. Міфологія, писемність і мистецтва. Епос про Гільгамеша |
||
|
|
|
Фінікія. Ізраїльсько-Юдейське царство . Природно-географічні умови розвитку. Повсякдення й господарське життя |
||
|
|
|
Фінікійська колонізація. Карфаген. Алфавіт. |
||
|
|
|
Ізраїльсько-Юдейське царство: організація влади й суспільства. Єрусалим. |
||
|
|
|
Біблія як історичне джерело |
||
|
|
|
Біблія як історичне джерело. |
||
|
|
|
Практичне заняття: позначити на контурній карті річки Ніл, Тигр і Євфрат, розташування Мемфісу, Шумеру, Вавилону, Карфагену, Єрусалиму, територіальні межі давніх цивілізацій Азії та Африки;
|
||
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАІЇ АЗІЇ ТА АФРИКИ, Тести |
||
|
Тема 4.1 ( год) АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ |
||||
|
|
|
Періодизація історії давніх Греції та Риму. Природно-географічні умови Балканського півострова й |
Знаю:часову послідовність Мінойської, Ахейської (палацових), грецької античної (полісної) цивілізацій;
Розумію:
Умію:
|
|
|
|
|
Археологічне відкриття Мінойської цивілізацій.. |
||
|
|
|
Археологічне відкриття Ахейської палацових цивілізацій.. |
||
|
|
|
Давньогрецьке суспільство |
||
|
|
|
. Афіни і Спарта |
||
|
|
|
Греко-перські війни. |
||
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ .Тести |
||
|
|
|
Практичне заняття. позначити на контурній карті: а) Балканський і Апеннінський півострови, античні грецькі поселення (Мікени, Афіни, Спарта, Тіра, Ольвія, Пантікапей, Херсонес); охарактеризувати спосіб життя мешканців античних полісів Північного Причорномор’я (за доступними текстовими джерелами) і скіфських племен (за книгою «Мельпомена» з Геродотової «Історії в дев’яти книгах»); |
||
|
|
|
Практичне заняття. позначити на контурній карті: б) кордони Боспорського царства, Перської держави, держави Александра Македонського, Римської держави часів принципату Октавіана Августа, Афіни, Спарту, Александрію, Рим, Константинополь (Візантій); зіставити суспільний устрій Афін і Спарти, повсякденне життя населення цих міст;
|
||
31 |
|
|
Практичне заняття. позначити на контурній карті: в) напрямки Великої грецької колонізації, Східного походу Александра Македонського, Великого переселення народів; г) прабатьківщину слов’ян і напрямки їх розселення, територіальні межі союзів антів і склавинів;
сформулювати життєву позицію (вибір у конкретній життєвій ситуації) історичного персонажа на основі висловів з його творів (на вибір учителя/учительки). |
||
|
Тема 4.2 ( год) АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ |
||||
|
|
|
Утвердження демократії в Афінах за Перикла. |
Знаю:
Розумію: ідейну близькість давньогрецької, елліністичної й давньоримської культур;
|
|
|
|
|
Господарювання і повсякденне життя в Давній Греції. |
||
|
|
|
Грецька релігія та міфологія. Античні олімпійські ігри. |
||
|
|
|
Сім’я, освіта та виховання афінян і спартанців. |
||
|
|
|
Підкорення Греції Філіпом II. Александр Македонський. |
||
|
|
|
Елліністичні держави. Культура елліністичної доби.
|
||
|
|
|
Велика грецька колонізація |
||
|
|
|
Заснування античних грецьких поселень на території України (у Північному Причорномор’ї). |
||
|
|
|
Суспільне, господарське життя і побут в античних полісах на території України |
||
|
|
|
Взаємини греків і місцевого населення. Кіммерійці, скіфи, сармати, готи, гуни |
||
|
|
|
Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
сформулювати життєву позицію (вибір у конкретній життєвій ситуації) історичного персонажа на основі висловів з його творів (на вибір учителя/учительки). |
||
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ .Тести
|
||
|
Тема 4.2 ( год) АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ |
||||
|
|
|
Природно-географічні умови Апеннінського півострова.. Виникнення міста Рима. |
Умію:
показати на карті історико-географічні об’єкти античної цивілізації (античні міста, держави, напрямки Великої грецької колонізації, Східного походу Александра Македонського, Великого переселення народів та ін.).
|
|
|
|
|
Римська республіка в V–І ст. до н.е.: соціальний устрій та організація влади |
||
|
|
|
Військова експансія Риму. Диктатура Цезаря. Римська імперія. Октавіан Август. |
||
|
|
|
Пантеон римських богів. Римське право. Мистецтво Давнього Риму.
|
||
|
|
|
Кризові явища в Римській імперії |
||
|
|
|
Виникнення і поширення християнства. Перетворення християнства на офіційну релігію Римської імперії. |
||
|
|
|
Велике переселення народів. Падіння Західної Римської імперії.
|
||
|
|
|
Походження (витоки) слов’янських народів. Природно-географічні умови історичної прабатьківщини слов’ян Суспільне та господарське життя і духовний світ. Передумови розселення слов’ян. |
||
|
|
|
Розвиток слов’янських племен у процесі розселення. Анти і склавини на теренах України. |
||
|
|
|
охарактеризувати спосіб життя мешканців античних полісів Північного Причорномор’я (за доступними текстовими джерелами) і скіфських племен (за книгою «Мельпомена» з Геродотової «Історії в дев’яти книгах»); |
||
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ .Тести |
||
Тема 5. ( год.) ВИТОКИ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ТА ІНШИХ СУЧАСНИХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ |
|||||
|
|
|
Причини зникнення стародавніх цивілізацій. Сучасні цивілізації на мапі світу Головні ознаки європейської цивілізації та її історичне підґрунтя |
Знаю: хронологічні межі Великого переселення народів;час формування європейської, китайської, індійської, ісламської та інших сучасних цивілізацій; пам’ятки культури китайської (Велика китайська стіна, порцелянова армія Цинь Шіхуанді) й індійської (Мохенджо-Даро) цивілізацій. Розумію:вплив культурних запозичень на розвиток відкритих і закритих цивілізацій, пов’язаність культур зниклих і сучасних цивілізацій;соціальний досвід і культурні здобутки народів Середземноморського культурного простору, Велике переселення народів, поширення християнства й падіння Західної Римської імперії як витоки й умови формування сучасної європейської цивілізації;досвід античної цивілізації як запоруку ефективної відповіді європейців на цивілізаційні виклик сучасності;поняття «цивілізація», «історичний досвід», «варна», «індуїзм», «буддизм», «конфуціанство», «іслам».Умію: визначити внесок давніх греків і римлян у культуру сучасних європейських народів, зокрема українц;показати на карті: а) територіальні межі європейської, китайської, індійської, ісламської цивілізацій; б) долини річок Інд, Ганг, Хуанхе, Янцзи, терени давніх Індії й Китаю;изначити особливості господарства, суспільного життя й культури давніх Індії та Китаю |
|
|
|
|
Китайська, індійська, ісламська та інші цивілізації. Цивілізаційні взаємодії |
||
|
|
|
Греко-перські війни. Утвердження демократії в Афінах за Перикла. Господарювання і повсякденне життя в Давній Греції |
||
|
|
|
|
||
|
|
|
Урок узагальнення і систематизації навчальних досягнень з тем: «Антична грецька цивілізація класичної доби», «Доба еллінізму» (Вікторина). |
||
|
|
|
Практичне заняття. |
||
|
|
|
Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
зіставити господарство, суспільне життя й культуру населення давніх Греції та Риму, з одного боку, й Індії та Китаю, з іншого. |
||
|
|
|
Антична грецька цивілізація класичної доби. |
||