Календарний план для 6 класу біологія

Про матеріал
Навчальна програма: Біологія. 6-9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчаль-них закладів. Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804. Навчальний підручник: Костіков І. Ю. Біологія : підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закл. / І. Ю. Костіков та ін. – К. : Видавничий дім «Освіта», 2014.
Перегляд файлу

 

Календарно-тематичне планування

 Біологія

6 клас

70 годин (2 години на тиждень).

 

Навчальна програма: Біологія. 6-9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.

Навчальний підручник: Костіков І. Ю. Біологія : підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закл. / І. Ю. Костіков та ін. – К. : Видавничий дім «Освіта», 2014.

 

Зміст навчального матеріалу

Дата

Скориг

Д/З

Вступ (4 год)

  1.                 

Ознаки життя.

 

 

 

  1.                 

Різноманітність життя. Поняття про Віруси.

 

 

 

  1.                 

Науки, що вивчають життя.

 

 

 

  1.                 

Методи вивчення організмів.

 

 

 

Тема 1. Клітина (9 год)

 

 

  1.                 

Історія вивчення клітини.

 

 

 

  1.                 

Збільшувальні прилади.

 

 

 

  1.                 

Практична робота № 1. Будова світлового мікроскопа  та робота з ним. ІБЖ. 

 

 

 

  1.                 

Клітина рослини. Лабораторне дослідження: Будова клітини листка елодеї, плоду горобини, кавуна, помідора тощо.

 

 

 

  1.                 

Практична робота № 2. Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляду їх за допомогою оптичного мікроскопа. ІБЖ.

 

 

 

  1.             

Будова тваринної клітини.

 

 

 

  1.             

Порівняння будови та функцій рослинної та тваринної клітин.

 

 

 

  1.             

Поділ клітини.

 

 

 

  1.             

Узагальнення знань. Клітина – найменша одиниця життя.

 

 

 

Тема 2. Одноклітинні організми (8 год + 2 год резервні)

  1.             

 

Бактерії – найменші одноклітинні організми.

 

  1.             

 

Шкідливі та корисні бактерії.

 

  1.             

 

Практичне значення бактерій. Захист міні-проектів.

 

  1.             

 

Одноклітинні еукаріоти.

 

  1.             

 

Одноклітинні твариноподібні організми. Лабораторне дослідження: Спостереження інфузорій.

 

  1.             

 

Одноклітинні рослиноподібні організми.

 

  1.             

 

Вольвокс - колоніальний організм.

 

  1.             

 

Губка – багатоклітинний організм. Захист міні-проекту «Живі фільтри».

 

  1.             

 

Багатоклітинні водорості.

 

  1.             

 

Узагальнення знань. Одноклітинний організм – цілісна система. Пристосувальне значення переходу до колоніальності та багатоклітинності.

 

Тема 3. Рослини (20 год + 2 год резервні)

  1.             

 

Будова молодої рослини.

 

  1.             

 

Основні процеси життєдіяльності квіткової рослини.

 

  1.             

 

Тканини рослини.

 

  1.             

 

Будова і функції кореня.

Лабораторне дослідження: Будова кореня

 

  1.             

 

Кореневі системи. Видозміни кореня.

 

  1.             

 

Будова та функції пагона. Лабораторні дослідження: Будова пагона. Будова бруньки. Спостереження за розвитком пагона з бруньки.

 

  1.             

 

Стебло – осьова частина пагона. Дослідницький практикум. Дослідження процесу росту вегетативних органів. Транспорт речовин по рослині.

 

  1.             

 

Листок – бічний орган пагона.

 

  1.             

 

Внутрішня будова листка.

 

  1.             

 

Видозміни пагона та його частин.

 

  1.             

 

Лабораторне дослідження.  Будова цибулини, кореневища, бульби картоплі, коренеплоду (на прикладі моркви.

 

  1.             

 

Узагальнення знань. Організм рослини – цілісна система.

 

  1.             

 

Вегетативне розмноження рослин Дослідницький практикум:

Вегетативне розмноження рослин.

 

  1.             

 

Квітка – орган статевого розмноження. Лабораторне дослідження. Будова квітки.

 

  1.             

 

Запилення.

 

  1.             

 

Запліднення.

 

  1.             

 

Суцвіття.

 

  1.             

 

Насінина. Лабораторне дослідження. Будова насінини.

 

  1.             

 

Дослідницький практикум. Дослідження умов проростання насінини.

 

  1.             

 

Плід Лабораторне дослідження. Будова плода.

 

  1.             

 

Рухи рослин

 

  1.             

 

Узагальнення вивченого.

 

Тема 4. Різноманітність рослин (12 год + 2 год резервні)

  1.             

 

Поняття про класифікацію рослин.

 

  1.             

 

Різноманітність водоростей. Лабораторне дослідження: Будова зелених нитчастих водоростей.

 

  1.             

 

Мохи. Лабораторне дослідження: Будова моху.

 

  1.             

 

Плауни.

 

  1.             

 

Хвощі

 

  1.             

 

Папороті. Лабораторне дослідження: Будова папоротей.

 

  1.             

 

Голонасінні. Лабораторне дослідження: Будова пагонів і шишок хвойних рослин.

 

  1.             

 

Покритонасінні.

 

  1.             

 

Принципи біологічної систематики і різноманітність покритонасінних.

 

  1.             

 

Практична робота № 3. Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин.

 

  1.             

 

Практична робота № 4. Вибір видів кімнатних рослин для вирощування в певних умовах.

 

  1.             

 

Екологічні групи і життєві форми рослин.

 

  1.             

 

Рослинні угрупування.

 

  1.             

 

Узагальнення та систематизація знань з теми.

 

Тема 5. Гриби (8 год)

  1.             

 

Поняття про гриби та особливості їх живлення.

 

  1.             

 

Особливості будови грибів.

 

  1.             

 

Макроскопічні гриби.

Лабораторне дослідження. Будова шапинкових грибів.

 

  1.             

 

Гриби їстівні, неїстівні, отруйні.

 

  1.             

 

Практична робота № 5. Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості.

 

  1.             

 

Мікроскопічні гриби.

 

  1.             

 

Лишайники

 

  1.             

 

Узагальнення та систематизація знань з теми

 

Узагальнення (2 год + 1 резервна)

  1.             

 

Будова та життєдіяльність організмів.

 

  1.             

 

Віртуальна екскурсія. Різноманітність рослин  свого краю. Рослинні угрупування.

 

  1.             

 

Екскурсія. Рослини шкільного подвір’я

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мельникова Ольга Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Біологія, 6 клас, Планування
Додано
29 квітня 2021
Переглядів
1849
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку