Календарно-тематичне планування
Біологія
6 клас
70 годин (2 години на тиждень).
Навчальна програма: Біологія. 6-9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.
Навчальний підручник: Костіков І. Ю. Біологія : підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закл. / І. Ю. Костіков та ін. – К. : Видавничий дім «Освіта», 2014.
№ |
Зміст навчального матеріалу |
Дата |
Скориг |
Д/З |
|
Вступ (4 год) |
|||||
|
Ознаки життя. |
|
|
|
|
|
Різноманітність життя. Поняття про Віруси. |
|
|
|
|
|
Науки, що вивчають життя. |
|
|
|
|
|
Методи вивчення організмів. |
|
|
|
|
Тема 1. Клітина (9 год) |
|
|
|||
|
Історія вивчення клітини. |
|
|
|
|
|
Збільшувальні прилади. |
|
|
|
|
|
Практична робота № 1. Будова світлового мікроскопа та робота з ним. ІБЖ. |
|
|
|
|
|
Клітина рослини. Лабораторне дослідження: Будова клітини листка елодеї, плоду горобини, кавуна, помідора тощо. |
|
|
|
|
|
Практична робота № 2. Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляду їх за допомогою оптичного мікроскопа. ІБЖ. |
|
|
|
|
|
Будова тваринної клітини. |
|
|
|
|
|
Порівняння будови та функцій рослинної та тваринної клітин. |
|
|
|
|
|
Поділ клітини. |
|
|
|
|
|
Узагальнення знань. Клітина – найменша одиниця життя. |
|
|
|
|
Тема 2. Одноклітинні організми (8 год + 2 год резервні) |
|||||
|
|
Бактерії – найменші одноклітинні організми. |
|
||
|
|
Шкідливі та корисні бактерії. |
|
||
|
|
Практичне значення бактерій. Захист міні-проектів. |
|
||
|
|
Одноклітинні еукаріоти. |
|
||
|
|
Одноклітинні твариноподібні організми. Лабораторне дослідження: Спостереження інфузорій. |
|
||
|
|
Одноклітинні рослиноподібні організми. |
|
||
|
|
Вольвокс - колоніальний організм. |
|
||
|
|
Губка – багатоклітинний організм. Захист міні-проекту «Живі фільтри». |
|
||
|
|
Багатоклітинні водорості. |
|
||
|
|
Узагальнення знань. Одноклітинний організм – цілісна система. Пристосувальне значення переходу до колоніальності та багатоклітинності. |
|
||
Тема 3. Рослини (20 год + 2 год резервні) |
|||||
|
|
Будова молодої рослини. |
|
||
|
|
Основні процеси життєдіяльності квіткової рослини. |
|
||
|
|
Тканини рослини. |
|
||
|
|
Будова і функції кореня. Лабораторне дослідження: Будова кореня |
|
||
|
|
Кореневі системи. Видозміни кореня. |
|
||
|
|
Будова та функції пагона. Лабораторні дослідження: Будова пагона. Будова бруньки. Спостереження за розвитком пагона з бруньки. |
|
||
|
|
Стебло – осьова частина пагона. Дослідницький практикум. Дослідження процесу росту вегетативних органів. Транспорт речовин по рослині. |
|
||
|
|
Листок – бічний орган пагона. |
|
||
|
|
Внутрішня будова листка. |
|
||
|
|
Видозміни пагона та його частин. |
|
||
|
|
Лабораторне дослідження. Будова цибулини, кореневища, бульби картоплі, коренеплоду (на прикладі моркви. |
|
||
|
|
Узагальнення знань. Організм рослини – цілісна система. |
|
||
|
|
Вегетативне розмноження рослин Дослідницький практикум: Вегетативне розмноження рослин. |
|
||
|
|
Квітка – орган статевого розмноження. Лабораторне дослідження. Будова квітки. |
|
||
|
|
Запилення. |
|
||
|
|
Запліднення. |
|
||
|
|
Суцвіття. |
|
||
|
|
Насінина. Лабораторне дослідження. Будова насінини. |
|
||
|
|
Дослідницький практикум. Дослідження умов проростання насінини. |
|
||
|
|
Плід Лабораторне дослідження. Будова плода. |
|
||
|
|
Рухи рослин |
|
||
|
|
Узагальнення вивченого. |
|
||
Тема 4. Різноманітність рослин (12 год + 2 год резервні) |
|||||
|
|
Поняття про класифікацію рослин. |
|
||
|
|
Різноманітність водоростей. Лабораторне дослідження: Будова зелених нитчастих водоростей. |
|
||
|
|
Мохи. Лабораторне дослідження: Будова моху. |
|
||
|
|
Плауни. |
|
||
|
|
Хвощі |
|
||
|
|
Папороті. Лабораторне дослідження: Будова папоротей. |
|
||
|
|
Голонасінні. Лабораторне дослідження: Будова пагонів і шишок хвойних рослин. |
|
||
|
|
Покритонасінні. |
|
||
|
|
Принципи біологічної систематики і різноманітність покритонасінних. |
|
||
|
|
Практична робота № 3. Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин. |
|
||
|
|
Практична робота № 4. Вибір видів кімнатних рослин для вирощування в певних умовах. |
|
||
|
|
Екологічні групи і життєві форми рослин. |
|
||
|
|
Рослинні угрупування. |
|
||
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми. |
|
||
Тема 5. Гриби (8 год) |
|||||
|
|
Поняття про гриби та особливості їх живлення. |
|
||
|
|
Особливості будови грибів. |
|
||
|
|
Макроскопічні гриби. Лабораторне дослідження. Будова шапинкових грибів. |
|
||
|
|
Гриби їстівні, неїстівні, отруйні. |
|
||
|
|
Практична робота № 5. Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості. |
|
||
|
|
Мікроскопічні гриби. |
|
||
|
|
Лишайники |
|
||
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми |
|
||
Узагальнення (2 год + 1 резервна) |
|||||
|
|
Будова та життєдіяльність організмів. |
|
||
|
|
Віртуальна екскурсія. Різноманітність рослин свого краю. Рослинні угрупування. |
|
||
|
|
Екскурсія. Рослини шкільного подвір’я |
|
||