Календарний план із захисту України в 11 кл. на 2021-2022 навчальний рік

Про матеріал
Календарний план із Захисту України в 11 класіна 2021-2022 навч. рік (52 годин; 1,5 год. на тиждень) «ЗАХИСТ УКРАЇНИ. РІВЕНЬ СТАНДАРТУ» Навчальна програма для 10–11 класів закладів загальної середньої освіти. Затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 04.11.2020 р. № 1377
Перегляд файлу

Календарний план із Захисту України в   11  класі

на 2021-2022 навч. рік

 (52 годин; 1,5 год. на тиждень)

«ЗАХИСТ УКРАЇНИ. РІВЕНЬ СТАНДАРТУ» Навчальна програма для 10–11 класів закладів загальної середньої освіти. Затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 04.11.2020 р. № 1377

Гарасимів І. М. З-38 Захист Вітчизни : підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти. Рівень стандарту. // І. М. Гарасимів, К. О. Пашко, М. М. Фука, Ю. П. Щирба. — Тернопіль : Астон, 20189

І семестр

№ з/п

 

Тема і зміст уроку

Дата

провед.

Корек

ційна

 

Очікувані результати

Розділ V. Вогнева підготовка (7 год.)

Тема 2. Ведення вогню з місця по нерухомих цілях і цілях, що з’являються

1

Основні заходи безпеки при проведенны стрільб в тирі та на військовому стрільбищі. Організація і порядок проведення стрільби з автомата. Повторення. Базова підтримка життя.

 

 

Знаннєвий та діяльнісний компонент

Учень (учениця):

називає: основні заходи безпеки при проведенні стрільб в тирі та на військовому стрільбищі.

пояснює організацію і порядок проведення стрільби з автомата.

характеризує правила влучності під час стрільби.

визначає точки прицілювання.

вміє виготовлятися до стрільби лежачи з упору.

бере участь у одноманітності прицілювання,

вирішує завдання на визначення прицілу і точки прицілювання.

пояснює умови виконання вправ стрільби з пневматичної (малокаліберної) гвинтівки.

здійснює виконання вправ стрільби з пневматичної (малокаліберної) гвинтівки.

вказує особливості стрільби з пневматичної (малокаліберної) гвинтівки.

узагальнює знання з будови автомата.

здійснює тренування вправ стрільби з пневматичної (малокаліберної) гвинтівки.

2

Влучність стрільби. Вибір цілі, прицілу та точки прицілювання. Тренування в одноманітності прицілювання, вирішення завдань на визначення прицілу і точки прицілювання. Повторення. Базова підтримка життя.

 

 

3

Умови виконання вправ стрільби з пневматичної (мало- каліберної) гвинтівки.Виконання вправ стрільби з пневматичної (малокаліберної) гвинтівки.

Повторення. Надання домедичної допомоги при кровотечах

 

 

Тема 3. Ручні осколкові гранати та поводження з ними

4

Призначення, бойові властивості, загальна будова і принцип дії ручних гранат

 

 

Знаннєвий та діяльнісний компонент

Учень (учениця):

називає бойові властивості ручних гранат.

характеризує загальну будову і принцип дії ручних осколкових гранат;

пояснює порядок огляду і підготовки гранат до застосування.

розпізнає імітаційні та бойові гранати;

виконує: метання ручних осколкових гранат з різних положень та позицій.

володіє: навичками під час  метання ручних осколкових гранат з різних положень та позицій.

називає заходи безпеки під час поводження з ручними гранатами

Ціннісний компонент:

дотримується правил безпеки при метанні гранат;

виконує першу вправу з метання ручних гранат

5

Порядок огляду і підготовки гранат до застосування

 

 

6

Заходи безпеки під час поводження з ручними гранатами. Вивчення прийомів і правил метання ручних гранат

 

 

7

Виконання першої вправи з метання ручних гранат Тематична

 

 

Розділ VІ. Тактична підготовка (8 год.)

Тема 3. Дії солдата у складі бойових груп, механізованого відділення

8

Завдання, прийоми і способи дій солдата на полі бою у складі бойової групи. Склад бойової групи

 

 

Знаннєвий та діяльнісний компонент

Учень (учениця):

вказує: завдання, прийоми і способи дій солдата на полі бою у складі бойової групи.

пояснює: дії солдата на полі бою у складі бойової групи.

називає склад бойової групи малі тактичні групи (до 8 чоловік).

розуміє обов’язки солдата в бою у складі бойової групи;

знає бойові порядки та їх використання під час руху

виконує способи пересування на полі бою (колона, шахматка клин, ланцюг), у тому числі у складі  малої тактичної групи (до 8 чоловік).

оволодіває прийомами і способами знищення противника в бою у складі бойової групи;

знає особливості дій солдата у складі бойових груп.

9

Малі тактичні групи (до 8 чоловік). Розподіл обов’язків між військовослужбовцями у складі бойових груп.

 

 

10

Способи пересування у складі малої тактичної групи. Взаємодія військовослужбовців у складі бойових груп.

 

 

11

Способи пересування на полі бою: колона, шахматка, клин, ланцюг

 

 

12

Порядок дій у складі бойових груп

 

 

13

Прийоми і способи знищення противника у складі бойової групи

 

 

14

Прийоми і способи знищення противника у складі бойової групи

 

 

 

15

Бойові порядки та їх використання під час руху Тематична

 

 

Розділ VІІІ. Основи цивільного захисту (7 год)

Тема 3. Основні способи захисту населення в надзвичайних ситуаціях

16

Основні принципи щодо захисту населення. Повідомлення про загрозу і виникнення надзвичайних ситуацій та постійного його інформування про наявну обстановку

 

 

Знаннєвий компонент

Учень (учениця):

характеризує основні способи захисту населення в надзвичайних ситуаціях, призначення та будову основних засобів індивідуального захисту органів дихання та шкіри, сигнали і порядок оповіщення населення про виникнення надзвичайних ситуацій і порядок дій при цьому, способи проведення евакуації населення;

вміє користуватися основними засобами індивідуального захисту органів дихання та шкіри.

 

класифікує обладнання та пояснює порядок використання інженерних споруд для захисту населення;

характеризує основні способи захисту населення в надзвичайних ситуаціях, способи проведення евакуації населення;

вміє користуватися медичними засобами захисту (аптечка  індивідуальна, індивідуальний пр20отихімічний пакет (ІПП), пакет перев’язувальний індивідуальний (ППІ);

пояснює правила безпеки під час захисту населення в надзвичайних ситуаціях,

характеризує способи проведення евакуації населення;

виконує алгоритм підготовки населення до евакуаційних заходів та розміщення населення.

17

Навчання населення вмінню застосовувати засоби індивідуального захисту і діяти у надзвичайних ситуаціях. Укриття людей у сховищах, медичний, радіаційний та хімічний захист, евакуація населення з небезпечних районів

 

 

18

Спостереження та контроль за ураженістю навколишнього середовища, продуктів харчування та води радіоактивними, отруйними, сильнодіючими отруйними речовинами та біологічними препаратами

 

 

19

Порядок дій в умовах особливого періоду, під час артилерійського обстрілу, у натовпі, у разі виявлення підозрілого предмету.

 

 

20

Надання екстреної психологічної допомоги (самодопомоги) при перебуванні в екстрених ситуаціях

 

 

21

Складання та вміст тривожної валізи на випадок термінової евакуації або переходу до захисних споруд

 

 

22

Види терористичних проявів та способи дій терористів. Захист від терористичних проявів та дії населення в умовах НС, пов’язаних з можливими терористичними проявами Тематична

 

 

 

 

 

 

Учень (учениця):

характеризує порядок проведення рятувальних та інших невідкладних робіт; заходи забезпечення рятувальних та інших невідкладних робіт; заходи безпеки при проведенні рятувальних робіт.

називає послідовність виконання рятувальних та інших невідкладних робіт, способи рятування людей з-під завалів, з верхніх поверхів напівзруйнованих будівель з використанням табельних і підручних засобів

Тема 4 Основи рятувальних та інших невідкладних робіт

23

Основи рятувальних та інших невідкладних робіт

 

 

ІІ семестр

 

Розділ ІХ. Домедична допомога (13 год)

Тема 1. Базова підтримка життя

24

Алгоритм дій при раптовій зупинці серця.

Основні правила та порядок проведення реанімації. Звільнення дихальних шляхів від сторонніх предме- тів — западання язика, нижньої щелепи, слизу, води тощо — та відкриття верхніх дихальних шляхів (під- няти підборіддя та висунути нижню щелепу). Штучне дихання — його різновиди, методика та техніка проведення штучної вентиляції легенів.

 

 

Знаннєвий та діяльнісний компонент Учень (учениця):

знає алгоритм дій з постраждалим, який втратив свідомість;

володіє основними правилами проведення реанімації;

знає порядок проведення реанімації;

володіє маніпуляціями відновлення прохідності верх- ніх дихальних шляхів;

вміє проводити непрямий масаж серця і штучне дихання;володіє методами виносу та переміщення поранених

Ціннісний компонент:

дотримується правил безпеки під час надання домедичної допомоги при кровотечах.

знає правила користування автоматичним зовнішнім дефібрилятором;

вміє розмістити постраждалого, який втратив свідо- мість, у відновлювальну позицію.

Ціннісний компонент Учень (учениця):

дотримується правил безпеки під час реанімаційних

заходів

25

Непрямий масаж серця як спосіб відновлення діяльності серцево-судинної системи, методика його виконання.

Застосування автоматичного зовнішнього дефібрилятора.

Техніка проведення реанімаційних заходів одним і двома рятівниками

 

 

Тема 2. Надання домедичної допомоги піл час кровотеч

26

Види кровотеч.

Ознаки життєзагрозливої зовнішньої кровотечі. Зупинка кровотеч, що загрожують життю.

Алгоритм дій під час кровотечі.

 

 

Знаннєвий та діяльнісний компонент Учень (учениця):

знає види кровотеч, основні принципи невідкладної допомоги;

дотримується правил особистої безпеки;

знає алгоритм дій під час кровотечі;

вміє розпізнати кровотечу, що загрожує життю; розуміє важливість негайної реакції на кровотечу, що загрожує життю;

знає способи зупинки кровотечі;

застосовує прямий тиск на рану;

володіє технікою накладання турнікета на верхні та нижні кінцівки;

вміє проводити тампонування рани;

володіє методами винесення та переміщення поранених.

Ціннісний компонент:

Учень (учениця):

дотримується правил безпеки під час надання домедич- ної допомоги під час кровотеч

27

Техніка застосування прямого тиску на рану. Техніка накладання турнікета на верхні та нижні кінцівки.

Техніка тампонування рани.

Техніка накладання тиснучої пов’язки. Техніка винесення поранених.

Техніка накладання пов’язок на голову, передпліччя, ліктьовий та плечовий суглоби, колінний та гомілко- востопний суглоби. Тематична

 

 

Тема 3. Надання допомоги пораненим в умовах бойових дій

28

Вступ до курсу тактичної медицини. Причини прогно- зованих смертей при бойовій травмі. Етапи надання домедичної допомоги.

 

 

 

Знаннєвий та діяльнісний компонент

Учень (учениця):

розуміє особливості та відмінності надання допомоги в цивільних і тактичних умовах.

розрізняє етапи надання домедичної допомоги.

дотримується плану дій під час надання допомоги під активним вогнем супротивника.

вміє розпізнати ознаки кровотечі, що загрожує життю.

володіє методами виносу та переміщення поранених  та вміє зупинити кровотечу, що загрожує життю, на етапі надання допомоги під активним вогнем противника. 

знає алгоритм дій на етапі допомоги в зоні тактичних умов.

володіє технікою зупинки кровотеч, що загрожують життю.

володіє маніпуляціями відновлення прохідності верхніх дихальних шляхів

 

вміє проводити повний огляд грудної клітки та використовувати оклюзійні наклейки.

вміє розпізнати ознаки напруженого пневмотораксу.

розуміє необхідність виявлення та зупинки інших зовнішніх  кровотеч.

вміє розпізнати дві головні ознаки геморагічного шоку в пораненого.

вміє надати домедичну допомогу при переломах, опіках, відмороженнях.

володіє технікою накладання шин.

визначає необхідність прийому набору пігулок для пораненого.

розуміє необхідність заходів з попередження гіпотермії.

розуміє важливість заповнення документації пораненого та підготовки до евакуації.

29

Надання допомоги на етапі під вогнем (CUF, Care Under Fіre).

План дій на етапі під вогнем. Техніка винесення пораненого з небезпечної зони.

 

 

 

30

Надання домедичної допомоги в зоні тактичних умов (TFC, Tactіcal Fіeld Care).

Послідовність дій за алгоритмом «MARCH». Загальні причини зміни стану свідомості.

 

 

 

31

Зупинка кровотеч, що загрожують життю. Принцип тампонування ран. Використання рекомендованих гемостатичних засобів. Використання компресійної пов’язки. Прямий тиск на рану.

Застосування турнікетів для кінцівок. Само- і взаємодопомога.

 

 

32

Відновлення та забезпечення прохідності дихальних шляхів. Виведення нижньої щелепи. Безпечне введення носового (назофарингіального) повітроводу. Визначення показань до проведення екстреного відновлення прохідності дихальних шляхів за допомогою хірургічного втручання (крікотиреотомії).

 

 

 

33

Проникаючі поранення грудей. Огляд грудної клітки.

Використання герметизуючих (оклюзійних) наклейок. Поранення легень. Напружений пневмоторакс.

 

 

 

34

Повний огляд пораненого, зупинка всіх інших видів зовнішніх кровотеч. Тактично значущі ознаки шоку в поранених.

 

 

 

35

Надання домедичної допомоги при переломах, опіках, обмороженнях, проникаючому пораненні ока. Накладання шин. Застосування жорсткого щитка при травмі ока. Загальновійськовий набір пігулок.

 

 

 

36

Попередження гіпотермії та виявлення ознак черепно-мозкової травми.

Підготовка до евакуації. Документація. Тематична

 

 

НАВЧАЛЬНО-ПОЛЬОВІ ЗАНЯТТЯ (ЗБОРИ)

 

 

Вогнева підготовка

1

Основні заходи безпеки під час проведення стрільб

в тирі та на військовому стрільбищі та під час пово-дження з ручними осколковими гранатами. Організація і порядок проведення стрільби з автома-тичної зброї

 

2 день

Знаннєвий та діяльнісний компонент

Учень (учениця):

обґрунтовує основні правила стрільби;

здійснює тренування у одноманітності прицілювання.

здійснює вирішення завдань на визначення прицілу і точки прицілювання.

виконує вправи стрільб, передбачених програмою; нормативи з вогневої підготовки (№ 1, 2, 3, 4, 5); початкову вправу стрільби з автомата бойовими патронами;

дотримується правил безпеки під час стрільби.

називає основні заходи безпеки при проведенні стрільб в тирі та на військовому стрільбищі.

пояснює заходи безпеки при проведенні стрільб в тирі.

вказує організацію і порядок проведення стрільби з автомата.

здійснює вибір цілі, прицілу та точки прицілювання.

виконує підготовку упора, виготовлення до стрільби.

називає дії під час виготовлені до стрільби.

здійснює тренування у одноманітності прицілювання,

розуміє вирішення завдань на визначення прицілу і точки прицілювання.

називає умови виконання вправ стрільби з пневматичної гвинтівки.

здійснює виконання вправ стрільби з пневматичної гвинтівки.

узагальнює знання з будови автомата.

бере участь в тренуванні стрільби з пневматичної гвинтівки.

виконує: прийоми стрільби (вогневі тренування).

 

вміє виготовлятись до стрільби лежачи

знає прийоми і правила стрільби із стрілецької зброї;

визначає: вибір і зайняття місця для стрільби.

вміє виконувати положення автоматника під час стрільби з місця і в русі в пішому порядку

бере участь: у виготовленні до стрільби.

Ціннісний компонент:

дотримується правил безпеки при проведенні стрільби зі стрілецької  зброї.

 

2

Вибір і зайняття положення для стрільби.

Положення стрільця під час стрільби з місця (стоячи,

з коліна, лежачи, сидячи), в русі в пішому порядку.

Прийоми стрільб з автоматичної зброї (вогневі тренування).

 

3 день

3

Виконання початкової вправи стрільби з автоматичної

зброї

 

3 день

4

Прийоми та правила метання ручних осколкових

гранат.

Виконання вправи «Метання ручної осколкової грана-ти з місця із-за укриття

 

3 день

. Тактична підготовка

Тема 4. Дії солдата в бою у складі малих тактичних груп

5

Дії солдата в обороні. Вибір вогневої позиції, її інженерне обладнання та маскування

 

1 день

Знаннєвий та діяльнісний компонент

Учень (учениця):

характеризує дії відділення в обороні, наступі та в розвідувальному дозорі; дії солдат із початком вогневої підготовки в обороні, під час застосування зброї масового ураження;

розуміє Дії з початком вогневої підготовки.

називає сторін горизонту за компасом, годинником сонцем, місцевими предметами.

володіє способами подолання місцевості з уражувальними факторами, з мінно-вибуховими загородженнями, дотримується при цьому правил безпеки;

виконує Дії солдата у наступі.

визначає азимут на місцевий предмет і напрямок руху за азимутом

здійснює орієнтування на місцевості за картою під час руху.

називає способи подолання ділянки місцевості з радіоактивним зараженням.

розуміє дії розвідувального дозору.

виконує дії по обладнанню та маскуванню вогневої позиції, веденню спостереження, у пересуванні на місцевості у складі підрозділу, огляду місцевості та місцевих предметів

називає дії дозорних під час огляду місцевості та місцевих предметів, загороджень, мостів, різних перешкод. Дії в засаді.

знає бойові порядки та їх використання під час руху.

вміє   рухатися в колоні, шах маткою, клином, ланцюгом.

6

Дії солдата під час маневрування в складі підрозділу. Ведення спостереження

 

1 день

7

Визначення азимута та рух згідно з ним.

Прицілювання за азимутом

 

1 день

8

Складання опису місцевості

 

1 день

9

Орієнтування на місцевості за картою під час руху.

 

1 день

10

Вимірювання відстані парами кроків. Визначення

координат об’єктів. Цілевказання

 

1 день

11

Поняття про дії розвідувального дозору.

 

2 день

12

Дії дозорних під час огляду місцевості та місцевих предметів, загороджень, мостів, різних перешкод

 

2 день

13

Дії в засаді

 

2 день

14

Бойові порядки та їх використання під час руху

 

2 день

Тема 5. Озброєння та бойова техніка військової частини (підрозділу)

15

Озброєння та бойова техніка військової частини (підрозділу)

 

2 день

Знаннєвий компонент

характеризує озброєння та бойову техніку військової частини;

пояснює основи повсякденної життєдіяльності підрозділу (частини).

має уявлення про Демонстрацію озброєння та бойової техніки в дії.

 

 Домедична допомога

16

Надання домедичної допомоги в секторі обстрілу. Алгоритм надання домедичної допомоги в секторі обстрілу.

Зупинка кровотечі з ран шиї, тулуба, верхніх та ниж-ніх кінцівок (само- та взаємодопомога).

Зупинка кровотечі за допомогою спеціальних джгутів

(само- та взаємодопомога)

Способи та правила транспортування постраждалих

при різноманітних ушкодженнях

 

3 день

Діяльнісний компонент  

вміє застосувати на практиці різні способи транспортування потерпілих при різноманітних ушкодженнях.

Знаннєвий та діяльнісний компонент

вміє переводити пораненого в положення на боці (животі);

володіє навичками зупинки кровотечі з ран шиї, тулуба, кінцівок, за допомогою спеціальних джгутів.

Знаннєвий та діяльнісний компонент

виконує алгоритм первинного огляду пораненого;

визначає ознаки життя;

вміє накладати пов’язки на грудну клітку, голову, живіт, джгут на кінцівки;

володіє навичками зупинки кровотечі з рани тулуба за допомогою гемостатичних засобів та кровотечі з рани кінцівки за допомогою спеціальних перев’язувальних пакетів

17

Надання допомоги в секторі тактичних умов. Алгоритм

з надання домедичної допомоги у секторі укриття.

Первинний огляд пораненого, визначення ознак життя.

Переведення пораненого в стабільне положення.

Накладання пов’язки на грудну клітку, голову, живіт.

Накладання турнікета (джгута) на кінцівки

 

3 день

18

Зупинка кровотечі з рани тулуба за допомогою гемоста-тичних засобів (само- та взаємодопомога).

Зупинка кровотечі з рани кінцівки за допомо-гою спеціальних перев’язувальних пакетів (само- та взаємодопомога.

Тематична

 

3 день

 

docx
До підручника
Захист Вітчизни (рівень стандарту, академічний, профільний, для хлопців) 11 клас (Пашко К.О., Герасимів І.М., Щирба Ю.П., Фука М.М.)
Додано
15 січня 2022
Переглядів
6416
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку