Календарний план із зарубіжної літератури 9 клас

Про матеріал

Календарний план складено відповідно до чинної навчальної програми із зарубіжної літератури та підручника О. Ніколенко. Враховано рекомендовану кількість контрольних робіт, розвитків зв'язного мовлення та позакласного читання. Також на власний розсуд використані резервні уроки.

Перегляд файлу

                                                       9 клас

                                      I семестр

пп

                                           Зміст уроку

 

Години

   Дата

 

 

1.

 

2.

 

 

 

3.

 

 

 

4.

 

 

5.

 

 

6.

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

8.

 

 

 

9.

 

 

 

10.

 

 

11.

 

 

12.

 

 

13.

 

 

 

 

14.

 

 

 

15.

 

 

 

 

16.

 

 

 

17.

 

 

 

 

18.

 

 

 

19.

 

 

 

 

20.

 

 

 

 

 

21.

 

 

22.

 

 

 

 

 

23.

 

 

 

24.

 

 

25.

 

 

26.

 

 

 

 

27.

 

 

 

28.

 

 

29.

 

 

30.

 

 

31.

 

 

32.

 

 

 

 

 

 

33.

 

 

 

34.

 

 

35.

 

 

36.

 

 

37.

38.

Р

 

39.

 

 

40.

 

 

41.

 

 

42.

 

43.

 

44.

 

 

45.

 

 

46.

 

 

 

47.

 

 

 

 

 

48.

 

 

49.

 

 

50.

 

 

 

51.

 

 

52.

 

53.

 

 

 

54.

 

 

55.

Р

 

56.

 

 

57.

 

 

 

 

 

58.

Р

 

59.

 

 

60.

 

 

61.

 

 

62.

 

 

63.

64.

 

 

65.

 

 

66.

 

 

67.

 

 

68.

 

 

 

 

69.

 

70.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                           Вступ (2 год.)

 

Літературні жанри і стилі.

 

Перехідні явища в літературі.

 

                                      Просвітництво (9 год.)

 

Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на літературу й культуру доби. Художні напрями (просвітницький кла-сицизм, просвітницький реалізм, сентименталізм).

 

Джонатан Свіфт (1667–1745). «Мандри Лемюеля Гуллівера» (1 час-тина). Історія написання твору. Просвітницькі ідеї у творі.

 

Джонатан Свіфт. «Мандри Лемюеля Гуллівера». Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини.

 

Джонатан Свіфт. «Мандри Лемюеля Гуллівера». Жанрова своєрід-ність роману (поєднання реалістичних елементів і соціальної фан-тастики). Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Езопова мова.

 

Урок розвитку зв’язного мовлення  Письмовий твір на одну із тем: «Якою, на вашу думку, повинна бути нормальна держава?», «Проб-леми, які порушує Дж. Свіфт у романі  «Мандри Лемюеля Гулліве-ра».

 

Йоганн Вольфганг Ґете. Роль Й. В. Ґете в історії Просвітництва. По-езія «Вільшаний король». Міфологічний зміст образів вірша «Віль-шаний король».  Нове розуміння природи у ліриці.

 

Йоганн Вольфганг Ґете. «Травнева пісня». Ідея кохання й щастя у «Травневій пісні», ознаки фольклору. Волелюбні мотиви та проти-стояння образів, персонажів у «Прометеї». Образ Прометея.

 

Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер. «До радості». Просвітницька ідея об’єднання людства в оді «До радості» Ф. Шиллера.

 

Урок виразного читання Виразне читання напам’ять вірша «До ра-дості». Пафос твору, який став гімном Євросоюзу.

 

Урок позакласного читання Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер «Ві-льгельм Телль».

 

Контрольна робота №1 за розділами «Вступ», «Просвітництво».

Виконання різнорівневих завдань.

 

                                       Романтизм (18 год.)

 

Історичні, естетичні, філософські чинники розвитку романтизму. Основні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві. Романтизм у різних країнах.

 

Генріх Гейне. Специфіка німецького романтизму і творчість Г. Гей-не. «Книга пісень»: особливості композиції збірки, образ ліричного героя, фольклорні елементи (образи, мотиви, символи, жанрові оз-наки пісні та ін.).

 

Утілення високого почуття кохання у віршах митця. Особливості поетичної мови творів «На півночі кедр одинокий…», «Не знаю, що стало зо мною…», «Коли розлучаються двоє…».  

 

Джордж Ноел Гордон Байрон. «Хотів би жити знов у горах…», «Мій дух як ніч…». Вплив творчості Дж. Байрона на розвиток ро-мантизму в Європі. Протиставлення мрії і дійсності у ліриці поета. Фольклорні та біблійні мотиви у віршах Дж. Байрона.

 

Українська тема в поемі «Мазепа». Специфіка зображення образу гетьмана у творі (монолог героя, романтичний пейзаж як засіб уви-разнення образу, динаміка образу та ін.).

 

Урок позакласного читання Меріме П. «Кармен».

 

ВЗАЄМОДІЯ
РОМАНТИЗМУ І РЕАЛІЗМУ

 

Олександр Сергійович Пушкін.  Значення творчості О. С. Пушкіна для розвитку російської та світової літератури. Лірика («До А. П. Керн» («Я пам’ятаю мить чудову…»), «Я вас кохав…», «Я пам’ят-ник собі поставив незотлінний…»). Провідні мотиви його лірики. Тема кохання і призначення мистецтва у віршах митця.

 

Взаємодія романтизму і реалізму в романі О. С. Пушкіна «Євгеній Онєгін». Історія задуму й створення роману. Онєгінська строфа.

 

Реалістичне висвітлення романтичних тем (кохання, відчуження особистості, життя і смерті, розладу мрії та дійсності тощо) і образів (Онєгін – Тетяна, Ленський – Ольга). Дзеркальна композиція (лист Тетяни – відповідь Онєгіна – дуель – лист Онєгіна – відповідь Те-тяни).

 

О. С. Пушкіна «Євгеній Онєгін». Зображення різних сфер життя (іс-торії і сучасності, столиці і провінції, народних звичаїв і кола куль-турних інтересів суспільства тощо).

 

Художнє новаторство О. С. Пушкіна (у жанрі, мові, авторській по-зиції, підході до зображення дійсності). Образ автора.

 

Контрольна робота №2  Контрольний твір за романом О. Пушкі-на «Євгеній Онєгін».

 

Михайло Юрійович Лермонтов.  Лірика («Сосна», «І нудно і сум-но…», «На дорогу йду я в самотині…»).  Мотиви світової скорботи у ліриці М. Ю. Лермонтова. Зв’язок творчості митця із традиціями європейського романтизму (Дж. Байрона, Г. Гейне та ін.).

 

Михайло Юрійович Лермонтов.  «Герой нашого часу» . Особливості розвитку сюжету й композиції в романі «Герой нашого часу». Зв’я-зок твору з історичною та духовною атмосферою доби.

 

М. Ю. Лермонтов.  «Герой нашого часу». Складність образу Печорі-на, його духовна трагедія.

 

М. Ю. Лермонтов.  «Герой нашого часу». Печорін у системі інших образів Новаторство М. Ю. Лермонтова в жанрі роману.

 

Урок виразного читання Виразне читання напам’ять уривку з ро-ману «Герой нашого часу».

 

Урок розвитку зв’язного мовлення  (усно). Порівняльна характе-ристика образів Онєгіна та Печоріна.

 

Контрольна робота №3 Виконання різнорівневих завдань за те-

мою «Романтизм».

 

                                                 ІІ семестр

 

                                          Реалізм (13 год.)

 

Поняття про реалізм та історія його формування. Характерні ознаки реалізму як літературного напряму. Взаємодія реалізму з іншими напрямами XIX ст..

 

Оноре де Бальзак (17991850). Основні віхи творчості та особливо-сті світогляду письменника. О. де Бальзак і Україна.

 

«Людська комедія»: історія написання, художня структура, темати-ка і проблематика, образи.

 

Повість «Гобсек» у структурі «Людської комедії». Сюжетно-компо-зиційні особливості твору («розповідь у розповіді»).

 

Багатогранність образу Гобсека, засоби його створення (портрет, психологічна деталь, монолог, вчинки, філософське ставлення до життя та ін.).

 

Урок розвитку зв’язного мовлення (письмово)   Розгорнута відпо-відь на питання (за повістю О. де Бальзака «Гобсек»).

 

Микола Васильович Гоголь (1809–1852). Петербурзький етап життя і творчості письменника . «Ревізор». Творча історія п’єси.

 

Специфіка жанру, художнього конфлікту і композиції п’єси «Реві-зор». Засоби комічного у творі.

 

Образ Хлестакова та його динаміка.

 

Образи чиновників у комедії М. Гоголя «Ревізор».

 

Цикл петербурзьких повістей: основні теми та проблеми. «Шинель». Особливості сюжету й композиції.

 

Образ Башмачкіна та засоби його створення. Герой повісті як пред-ставник типу «маленької людини».

 

Побутовий, психологічний і філософський плани повісті «Шинель».

Образ Петербурга у творі.Трактування фіналу, значення елементів фантастики в реалістичному творі «Шинель».

 

Контрольна робота №4 Виконання різнорівневих завдань із теми «Реалізм».

 

 Нові тенденції у драматургії кінця XIX–початку XX ст.          

                                             (7 год.)

 

«Стара» і «нова драма». Зміни в драматургії кінця XIX – початку XX ст.

 

Генрік Ібсен (18281906). Роль Г. Ібсена в розвитку світової драма-тургії, його новаторство.

 

«Ляльковий дім» як соціально-психологічна драма. Особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії (зовнішньої і вну-трішньої). Композиція п’єси.

 

«Лялечка чи людина ?» Образ головної героїні п’єси  «Ляльковий дім».

 

Образна система п’єси Г. Ібсена «Ляльковий дім». Символіка твору.

 

Бернард Шоу (18561950). Життєвий і творчий шлях Дж. Б. Шоу. «Театральна революція» англійського драматурга, його «драми ідей». Шоу та «ібсенізм»

 

Специфіка втілення античного міфу в п’єсі «Пігмаліон». Динаміка образу Елізи Дулітл.

 

Ідеї «одухотворення» людини й життя засобами мистецтва, збере-ження національної культури, розвитку мови в п’єсі «Пігмаліон».

 

Урок розвитку зв’язного мовлення (усно)   Круглий стіл за п’єсою Б. Шоу «Пігмаліон».

 

Контрольна робота №5 Контрольний твір за п’єсами Г. Ібсена та Б. Шоу.

 

        Література XX–XXI ст. Життя, історія, культура  

                                                 (7 год.)

 

Шолом-Алейхем (1859–1916). Віхи життєвого і творчого шляху пи-сьменника. Відображення у його творах долі єврейського народу.

 

«Тев’є-молочар». Тема історичного зламу, який пройшов крізь долю людини і народу на межі XIX–XX століття.

 

Образна система твору «Тев’є-молочар». Головний герой повісті як представник типу «маленької людини».

 

Філософські проблеми і народний гумор у повісті «Тев’є-молочар».  Сучасні інтерпретації твору в театрі, кіно та інших видах мистецтва.

 

Ерік Вольф Сігел (19372010). Повість «Історія одного кохання» і феномен масової літератури.

 

Розповідь про зворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйо-нера, до дочки бідного італійського емігранта у повісті «Історія од-ного кохання». Образи головних героїв твору.

 

Проблеми життя і смерті, любові й відданості у творі «Історія одно-го кохання». Герої твору на екрані.

 

Урок позакласного читання Знайомтеся: літературний не-формат – Боб Ділан.

 

Урок позакласного читання  Сучасна зарубіжна поезія. Унікаль-ність, самобутність, неповторність Едуарда Асадова і його поезії.

 

Контрольна робота №6 Виконання різнорівневих завдань із теми «Література XX–XXI ст. Життя, історія, культура».

 

                                       Підсумки (2 год.)

 

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

 

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     1

 

     1

 

 

 

 

 

     1

 

 

     1

 

 

     1

 

 

 

 

     1

 

 

 

 

     1

 

 

 

     1

 

 

 

     1

 

 

     1

 

 

     1

 

 

     1

 

 

     1

 

 

 

 

 

     1

 

 

 

 

     1

 

 

 

     1

 

 

 

 

     1

 

 

 

     1

 

     1

 

 

 

 

 

 

 

 

     1

 

 

     1

 

 

 

 

 

     1

 

 

 

     1

 

 

     1

 

 

     1

 

 

 

 

     1

 

 

 

     1

 

 

     1

 

 

     1

 

 

     1

 

 

     1

 

 

     1

 

 

 

 

 

 

 

     1

 

 

     1

 

 

     1

 

 

     1

 

 

 

     2

 

 

     1

 

 

     1

 

 

     1

 

     1

 

     1

 

 

     1

 

 

     1

 

 

 

     1

 

 

     1

 

 

 

 

 

     1

 

 

     1

 

 

 

     1

 

 

     1

 

     1

 

 

 

     1

 

 

     1

 

 

     1

 

 

     1

 

 

     1

 

 

 

 

 

     1

 

 

     1

 

 

     1

 

 

     1

 

 

     1

 

 

 

     2

 

 

     1

 

 

     1

 

 

     1

 

 

     1

 

 

 

     1

 

     1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 січня 2019
Переглядів
1339
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку