Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків мистецтва
Календарно тематичне планування змісту за програмою «Мистецтво», 8 клас
(за підручником Гайдамака О. В. Мистецтво : підруч. для 8-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / О. В. Гайдамака. – Київ : Генеза, 2016.-196с.)
(35 год, 1 год на тиждень)
ІІ семестр
№ |
Зміст уроку |
К-сть год |
Клас |
Дата |
|||||
8 |
|||||||||
ІІ розділ. Стилі та напрями мистецтва: бароко, рококо, класицизм, романтизм, реалізм |
|||||||||
Тема 1. Мистецтво бароко |
|||||||||
18. |
Архітектурні форми, інтер’єри стилю бароко. Розквіт мистецтва творення і оздоблення меблів. Декоративний живопис. |
1 |
|
|
|||||
19. |
Народження класичної форми пейзажу. Живопис Мікела-нджело да Караваджо, Д. Веласкеса, Рембрандта ван Рейна, Я. ван Гойена, Я. ван Рьойсда-ла П: капітель, пілястра. |
1 |
|
|
|||||
20. |
Орган − улюблений інструмент Баха. Поява програмної академічної музики. Діяльність італійських композиторів-скрипалів А. Кореллі, Дж. Тартіні, А. Вівальді та скрипкових майстрів з міста Кремони: Аматі, Гварнері та Страдіварі. Жанр концерт. П: поліфонія. |
1 |
|
|
|||||
21. |
Особливості та риси українського бароко: архітектура, скульптура, живопис. Національна самобутність гетьманського (козацького) бароко. |
1 |
|
|
|||||
22. |
Особливості жанру парcуна. Популярні народні картини «Козак Мамай». Філософія, поезія Г. Сковороди. П: картуш, монограма, парсуна.
|
1 |
|
|
|||||
23. |
Виникнення жанру «партесний концерт», особливості партесного співу. Микола Дилецький. Утвердження ідеї високого професіоналізму в музичному мистецтві. Розквіт музично-пісенного жанру «дума». Інтермедії (інтерлюдії). Діяльність шкільного театру. П: партесний концерт, кант. |
1 |
|
|
|||||
24. |
Період легкої галантності і вишуканості. Палацова архітектура. Особливості організації інтер’єрів. Декоративне панно. Заглиблення у світ фантазії, міфологічних і пасторальних сюжетів, екзотичних казкових образів. Світський характер живопису Ж. А. Ватто. Галантний стиль європейської музики початку XVIII ст. Інструментальні мініатюрні пасторальні та танцювальні жанри. Французька лютнева і клавесинна музика. П: мелізми, алеманда, куранта, сарабанда, жига, панно, сюїта. Узагальнення: наші досягнення. Тематична робота «Мистецтво бароко». |
1 |
|
|
|||||
Тема 2. Мистецтво класицизму |
|||||||||
25. |
Франція – батьківщина класицизму. Зв'язок античних ідеалів, традицій Ренесансу і мистецтва класицизму. Врівноважена гармонія архітектури класицизму. Версаль – колиска французького класицизму. П: мансарда, колонада, пропорції. |
1 |
|
|
|||||
26. |
Теми, образи в живописі класицизму. П: Поліфем. |
1 |
|
|
|||||
27. |
Музична творчість майстрів віденської класичної школи – Й. Гайдна, В. А. Моцарта, Л. ван Бетховена. Героїка і патетика у класичному мистецтві. Драматичне і героїчне в симфонії. Утвердження класичної форми сонати, концерту, симфонії. Класичний склад симфонічного оркестру. Сонатна форма. Сонатно-симфонічний цикл. П: патетика, соната, симфонія, сонатно-симфонічний цикл. |
1 |
|
|
|||||
28. |
Хорові концерти М. Березовського, А. Веделя. Церковна і світська музика Дмитра Бортнянського. Хоровий концерт. П: концерт, хоровий концерт, каденція. Узагальнення: наші досягнення. Тематична робота «Мистецтво класицизму» |
1 |
|
|
|||||
Тема 3. Романтизм |
|||||||||
29. |
Розквіт жанру «романс». Ліричні вокальні мініатюри Ф. Шуберта. Жанр романсу у творчості українських та Європейських композиторів М. Лисенка, С. Гулака-Артемовського та ін. Українські солоспіви («Їхав козак за Дунай» (вірші С. Климовського), «Стоїть гора високая» (вірші Л. Глібова), «Дивлюсь я на небо» та «Взяв би я бандуру» (вірші М. Петренка)). Зразки музично-поетичної лірики М. Лисенка. Розкриття краси народної музики композиторами. Сюжетне та жанрове розмаїття романтизму. Портретна лірика. П: елегія, серенада, романс. |
1 |
|
|
|||||
30. |
Розквіт камерних інструментальних музичних жанрів. Ідея синтезу мистецтв у програмній музиці. Фортепіанна музика Ф. Шопена. Р. Вагнер – реформатор оперного мистецтва, творець нової музичної драми. Спостережливість і тонкий теплий гумор у живописі. |
1 |
|
|
|||||
31. |
Творчість музикантів-віртуозів Н. Паганіні, Ф. Ліста. Романтична творчість Т. Шевченка. Е. Делакруа, Т. Жеріко. П: офорт, естамп. |
1 |
|
|
|||||
Тема 4. Реалізм у мистецтві |
|||||||||
32. |
Тематична картина – провідний жанр реалістичного живопису. Герої Гюстава Курбе – основоположника реалістичної школи. Побутові картини Ф. Міллє. Українська скульптура (Ф. Балавенський, М. Микешин, Л. Позен). |
1 |
|
|
|||||
33. |
Українська тема у творчості російських живописців і скульпторів. Діяльність художників-передвижників (І. Рєпін, К. Трутовський, І. Шишкін, А. Куїнджі, І. Левітан та ін.). Портретний, пейзажний і побутовий жанри українського живопису (К. Павлов, А. Мокрицький, К. Туровський, М. Пимоненко, В. Васильківський). |
1 |
|
|
|||||
34. |
Особливості реалістичного зображення дійсності і характерів у музично-сценічних творах. Принципи реалізму в оперній творчості Дж. Верді та Ж. Бізе. Творчість М. Мусоргського. Роль М. Лисенка в становленні української класичної музики. Творчість С. Гулака-Артемовського. Новий драматичний театр. |
1 |
|
|
|||||
35. |
Узагальнення вивченого матеріалу протягом семестру та навчального року. Тематична робота «Романтизм. Реалізм у мистецтві»
|
1 |
|
|
|||||