Біологія
10 клас
(54 год,1,5 години на тиждень )
Програма - програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів:Тернопіль:Мандрівець,2011
Підручник -
Кількість годин | Практичні роботи | Лабораторні роботи | |
Рік | 4 | 8 | |
І семестр | 2 | 4 | |
ІІ семестр | 2 | 4 |
№ уроку | Дата | Тема та зміст уроку | Примітки |
Вступ | |||
Система біологічних наук. Зв'язок біологічних наук з іншими науками. Завдання сучасної біології. | |||
Методи біологічних досліджень. Рівні організації життя. Значення досягнень біологічної науки в житті людини і суспільства. | |||
Розділ 1. Молекулярний рівень організації життя. Тема 1. Неорганічні речовини | |||
Елементний склад живих організмів. Класифікація хімічних елементів за їх кількістю в організмах: макроелементи, мікроелементи. | |||
Роль неорганічних речовини у життєдіяльності організмів: вода. | |||
Роль неорганічних речовини у життєдіяльності організмів: кисень,мінеральні солі. | |||
Тема 2. Органічні речовини | |||
Органічні речовини живих істот, їх різноманітність та біологічне значення. Будова, властивості, роль у життєдіяльності організмів малих органічних молекул (ліпіди, моносахариди) Лабораторна робота №1 Визначення деяких органічних речовин та їх властивостей | |||
Будова, властивості, роль у життєдіяльності організмів малих органічних молекул (амінокислоти , нуклеотиди) | |||
Будова, властивості, роль у життєдіяльності організмів макромолекул: полісахариди | |||
Будова, властивості, роль у життєдіяльності організмів макромолекул: білки. Принципи дії ферментів, їх роль у життєдіяльності організмів. Лабораторна робота №2 Визначення властивостей ферметів. | |||
Макромолекули: нуклеїнові кислоти, їх будова, властивості, функції. Практична робота №1 Розв'язання елементарних вправ з транскрипції та реплікації. | |||
Органічні речовини Практична робота №2 Ознайомлення з інструкціями з використання хімічних речовин як медичних препаратів, засобів побутової хімії та оцінки їхньої небезпеки. |
Біологія
10 клас
(54 год,1,5 години на тиждень )
Програма - програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів:Тернопіль:Мандрівець,2011
Підручник -
|
Кількість годин |
Практичні роботи |
Лабораторні роботи |
Рік |
|
4 |
8 |
І семестр |
|
2 |
4 |
ІІ семестр |
|
2 |
4 |
№ уроку
|
Дата |
Тема та зміст уроку |
Примітки |
Вступ |
|||
|
|
Система біологічних наук. Зв'язок біологічних наук з іншими науками. Завдання сучасної біології. |
|
|
|
Методи біологічних досліджень. Рівні організації життя. Значення досягнень біологічної науки в житті людини і суспільства. |
|
Розділ 1. Молекулярний рівень організації життя. Тема 1. Неорганічні речовини |
|||
|
|
Елементний склад живих організмів. Класифікація хімічних елементів за їх кількістю в організмах: макроелементи, мікроелементи. |
|
|
|
Роль неорганічних речовини у життєдіяльності організмів: вода. |
|
|
|
Роль неорганічних речовини у життєдіяльності організмів: кисень,мінеральні солі.
|
|
Тема 2. Органічні речовини |
|||
|
|
Органічні речовини живих істот, їх різноманітність та біологічне значення. Будова, властивості, роль у життєдіяльності організмів малих органічних молекул (ліпіди, моносахариди) Лабораторна робота №1 Визначення деяких органічних речовин та їх властивостей
|
|
|
|
Будова, властивості, роль у життєдіяльності організмів малих органічних молекул (амінокислоти , нуклеотиди)
|
|
|
|
Будова, властивості, роль у життєдіяльності організмів макромолекул: полісахариди
|
|
|
|
Будова, властивості, роль у життєдіяльності організмів макромолекул: білки. Принципи дії ферментів, їх роль у життєдіяльності організмів. Лабораторна робота №2 Визначення властивостей ферметів. |
|
|
|
Макромолекули: нуклеїнові кислоти, їх будова, властивості, функції. Практична робота №1 Розв’язання елементарних вправ з транскрипції та реплікації. |
|
|
|
Органічні речовини Практична робота №2 Ознайомлення з інструкціями з використання хімічних речовин як медичних препаратів, засобів побутової хімії та оцінки їхньої небезпеки. |
|
|
|
Органічні речовини Практична робота №3 Оцінка продуктів харчування за їх хімічним складом |
|
|
|
Єдність хімічного складу організмів.
|
|
Розділ 2 Клітинний рівень організації життя. Тема 1. Клітина |
|||
|
|
Історія вивчення клітини. Методи цитологічних досліджень. |
|
|
|
Хімічний склад, будова і функції клітинних мембран. Транспорт речовин через мембрани. |
|
|
|
Поверхневий апарат клітини, його функції та особливості будови в організмів різних царств живої природи. |
|
|
|
Ядро. Будова ядра. Функції ядра. Нуклеоїд прокаріотичних клітин. |
|
|
|
Будова клітин прокаріотів і еукаріотів. Лабораторна робота №3 Будова клітин прокаріотів і еукаріотів. |
|
Тема 2. Цитоплазма, її компоненти |
|||
|
|
Складники цитоплазми: цитозоль, цитоскелет, мембранні і не мембранні органели,включення. Будова і функції цитоскелету, роль його складників у просторовій організації клітини, в організації рухів у клітині та руху клітин. Будова клітинного центру, його роль в організації цитоскелету. Лабораторна робота №4 Рух цитоплазми в клітинах рослин. |
|
|
|
Реакції проміжного обміну речовин, що відбуваються в цитозолю. |
|
|
|
Хімічний склад, будова і функції рибосом. Синтез білка.
|
|
|
|
Синтез білка. Практична робота №4 Розв’язування елементарних вправ з трансляції . |
|
|
|
Будова і функції одномембранних органел: ендоплазматична сітка, апарат Гольджі, лізосоми, вакуолі. |
|
|
|
Будова і функції двомембранних органел: мітохондрії,клітинне дихання, пластиди. Фотосинтез. Значення фотосинтезу |
|
Тема 3. Клітина як цілісна система |
|||
|
|
Функціонування клітини прокаріотів як цілісной системи. Поділ клітин прокаріотів. |
|
|
|
Клітинний цикл еукаріотів . Механізми відтворення і загибелі клітин. Хімічний склад і будова хромосом на різних стадіях клітинного циклу. Лабораторна робота № 5 Будова хромосом. |
|
|
|
Мітоз. Лабораторна робота №6 Мітотичний поділ клітин. |
|
|
|
Мейоз.
|
|
|
|
Обмін речовин і енергії в клітині – енергетичний і пластичний обмін. |
|
|
|
Сучасна клітинна теорія як уточнення і доповнення клітинної теорії Т.Шванна. Сучасні цитотехнологіі їх використання для діагностування і лікування захворювань людини |
|
Розділ 3. Організмовий рівень організації життя. Тема 1. Неклітинні форми життя |
|||
|
|
Віруси їх будова. Життєві цикли вірусів. |
|
|
|
Роль в природі неклітинних форм життя. |
|
|
|
Профілактика ВІЛ-інфекції/СНІДу та інших вірусних хвороб людини. |
|
|
|
Пріони
|
|
Тема 2. Одноклітинні організми |
|||
|
|
Прокаріоти (еубактерії і архебактерії). Особливості їх організації і життєдіяльності. |
|
|
|
Бактерії. Роль бактерій у природі та в житті людини. |
|
|
|
Профілактика бактеріальних хвороб людини.
|
|
|
|
Особливості організації і життєдіяльності одноклітинних еукаріотів. Колоніальні організми. |
|
Тема 3. Багатоклітинні організми |
|||
|
|
Багатоклітинні організми без справжніх тканин. |
|
|
|
Багатоклітинні організми зі справжніми тканинами. Стовбурові клітини. Диференціація клітин. Принципи взаємодії клітин. Утворення тканин у тварин |
|
|
|
Будова і функції тканин. Їх здатність до регенерації Лабораторна робота №7 Будова тканин тваринного організму. |
|
|
|
Будова і функції тканин. Лабораторна робота №8 Будова тканин рослинного організму. |
|
|
|
Регуляція функцій у багатоклітинних організмів. |
|
|
|
Колонії багатоклітинних організмів. |
|
|
|
Гістотехнології. Застосування штучних тканин для лікування захворювань людини |
|
|
|
Узагальнення вивченого матеріалу Принципи організації , функціонування і властивості молекулярного, клітинного, організменого рівнів організації життя. |
|