Історія України (35 годин ) Всесвітня історія (35 годин)
Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти «ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ 6 – 11 КЛАСИ»
ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ. 7–9 класи
ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. 7–9 класи
(наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)
Підручники :
7 клас. Всесвітня історія. О.Пометун, Ю.Малієнко, Київ Видавничий дім «Освіта»,2020
7 клас. Історія України. О.Дудар, О.Гук за редакцією О.Пометун , Київ Видавничий дім «Освіта»,2020
№ з/п |
Дата |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності Історія України |
№ з/п |
Дата |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності Всесвітня історія |
|||
|
|
|
1 |
|
|
|
Повторення. Велике переселення народів. Розселення слов’ян. |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
Вступ: Середньовіччя як період розвитку людства. Періодизація. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ключові компетентності: Компетентності в галузі природничих наукових Інформаційно- комунікативна Культурна компетентність |
|
|
|
|
Розділ 1. Перші середньовічні держави |
|||||
|
|
|
3 |
|
Утворення варварських королівств. Франкська держава. Хлодвіг |
|||
|
|
|
4 |
|
Завоювання Карла Великого. Імперія франків. Розподіл франків |
|||
|
|
|
5 |
|
Візантійська імперія доби Юстиніана. Розквіт Візантії за Македонської династії та династії Комнінів. Культура Візантії |
|||
|
|
|
6 |
|
Природно-географічні умови Аравії. Виникнення ісламу. Мухаммад. Арабські завоювання та халіфати. Розвиток арабо-мусульманської культури |
|||
|
|
|
7 |
|
Практичне заняття. Спільні риси ранньосередньовічних монархій |
|||
|
|
|
8 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль |
|||
|
|
|
|
|
Ключові компетентності: Громадянська та соціальна компетентність Культурна компетентність Навчання впродовж життя Інформаційно-комунікативна компетеність Компетентність в галузі природничих наук
|
|||
Розділ 1. Виникнення Русі – України |
|
|
|
|||||
1 |
|
Розселення літописних слов’янських племен на території сучасної України. Суспільство та господарство східних слов’ян |
|
|
|
|||
2 |
|
Сусіди східних слов’ян |
|
|
|
|||
3 |
|
Заснування міста Київ. Діяльність військово- торгових груп норманів -русі у Східній Європі. Виникнення Русі. |
|
|
|
|||
4-5 |
|
Руські князі/княгині середини ІХ- Х ст.;між легендами та історією |
|
|
|
|||
6 |
|
Практична робота №1 Історичний портрет. «Князь Святослав та його походи» |
|
|
|
|||
7 |
|
Тематичний контроль№1 |
|
|
|
|||
|
|
Ключові компетентності: Навчання впродовж життя Компетентність в природничих науках та технологіях Громадянські та соціальні компетентності
|
|
|
|
|||
|
|
|
Розділ 2. Середньовічний світ Західної Європи |
|||||
|
|
|
9 |
|
Зв'язок людини і природи. Рух населення. Внутрішня і воєнна колонізація |
|||
|
|
|
10 |
|
Три стани середньовічного суспільства. Феодалізм |
|||
|
|
|
11 |
|
Організація християнської церкви |
|||
|
|
|
12 |
|
Практична робота №2 «Життя і традиції рицарів» |
|||
|
|
|
13 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль№2 |
|||
|
|
|
|
|
Ключові компетентності: Культурна компетентність Громадянська та соціальна компетентність Навчання впродовж життя Компетентність в галузі природничих наук Інформаційно-комунікативна компетентність
|
|||
|
|
|
Розділ 3. Європейське суспільство і держави в X – XV століттях |
|||||
|
|
|
14 |
|
Скандинавія в Середньовіччі. |
|||
|
|
|
15 |
|
«Хрестові походи». Держави хрестоносців. Духовно – рицарські ордени |
|||
|
|
|
16 |
|
Середньовічні держави: від роздробленості до станово- представницьких монархій |
|||
|
|
|
17 |
|
Франція в XI – XV століттях. Столітня війна. Консолідація влади в руках французьких королів |
|||
|
|
|
18 |
|
Англія в XI – XV століттях. “ Велика хартія вольностей”. Війна троянд |
|||
|
|
|
19 |
|
Реконкіста. Утворення королівства Іспанія |
|||
|
|
|
20 |
|
Священна Римська імперія: устрій та боротьба за політичний провід між світськими і духовними володарями. |
|||
|
|
|
21 |
|
Практична робота №3 «Встановити (на основі витягів з тексту документа) цінність «Великої хартії вольностей» для сучасних європейців, її значення для становлення європейської правової культури.» |
|||
|
|
|
22 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль №3 |
|||
|
|
|
|
|
Ключові компетентності: Культурна компетентність Громадянська та соціальна компетентність Навчання впродовж життя Інформаційно-комунікативна компетентність Компетентність в галузі природничих наук |
|||
Розділ 2. Русь – Україна наприкінці X - у першій половині XI ст. |
|
|
|
|||||
8 |
|
Правління руських князів наприкінці Х-у першій половині ХІ ст.. Володимир Великий, Ярослав Мудрий |
|
|
|
|||
9. |
|
Впровадження християнства.»«Руська правда» |
|
|
|
|||
10 |
|
Влада. Суспільний устрій. Господарство |
|
|
|
|||
|
|
Повсякдення. Села.Міста. Ремесла. Торгівля. |
|
|
|
|||
11 |
|
Культура та релігійне життя |
|
|
|
|||
12 |
|
Практичне робота №2 «Уявна подорож Києвом часів Володимира Великого / Ярослава Мудрого.» |
|
|
|
|||
13 |
|
Тематичний контроль №2 |
|
|
|
|||
|
|
Ключові компетентності: Навчання впродовж життя Громадянські та соціальні компетентності Загальнокультурна грамотність
|
|
|
|
|||
Розділ 3. Русь – Україна у другій половині XI – першій половині XIII століть |
|
|
|
|||||
14 |
|
Поліцентричність руської державності в другій половині ХІ-першій половині ХІІІ ст.. Вишгородський, Любецький з’їзди князів та їхні рішення |
|
|
|
|||
15 |
|
Правління Володимира Мономаха та його сина Мстислава. |
|
|
|
|||
16 |
|
Київське, Переяславське та Чернігівське князівства в середині ХІІ – першій половині ХІІІ ст. : політичне і соціально-економічне життя. (оглядово). |
|
|
|
|||
17 |
|
Кочові народи степів України X – XIII ст. Крим у складі Візантійської імперії (оглядово) |
|
|
|
|||
18 |
|
Культура Русі – України в другій половині XI – першій половині XIII століть |
|
|
|
|||
19 |
|
Практична робота №3 «Повчання дітям» Володимира Мономаха – кодекс настанов князівської родини» |
|
|
|
|||
20 |
|
Тематичний контроль №3 |
|
|
|
|||
|
|
Ключові компетентності: Навчання впродовж життя Громадянські та соціальні компетентності Загальнокультурна грамотність
|
|
|
|
|||
Розділ 4. Галицько - Волинське князівство («держава Романовичів» кінця ХІІ – середини ХІІІст. Королівство Руське середини ХІІІ- ХІVст. |
|
|
|
|||||
21 |
|
Галицьке і Волинське князівство в ХІІст. Утворення Галицько – Волинського князівства ( «держави Романовичів») |
|
|
|
|||
22 |
|
Походи монголів на Русь. Особливості підпорядкування Галицько- Волинського князівства ( «держави Романовичів») та інших князівств Русі-України Монгольській імперії (Золотій Орді) |
|
|
|
|||
23 |
|
Відновлення влади Романовичів на Волині та в Галичині. Коронування Данила Романовича. Королівство Руське за наступників короля Данила. |
|
|
|
|||
24 |
|
« Вигасання» династії Романовичів та боротьба претендентів на її спадщину. |
|
|
|
|||
25 |
|
Релігійне життя. Культура Галицько – Волинського князівства ( «держави Романовичів»)королівства Руського XIII – першої половини XIV ст. |
|
|
|
|||
26 |
|
Практична робота №4 «Данило Романович – будівничий Галицько-Волинської держави» |
|
|
|
|||
27 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль №4 |
|
|
|
|||
|
|
Ключові компетентності: Навчання впродовж життя Громадянські та соціальні компетентності Компетентність в природничих науках та технологіях Загальнокультурна грамотність
|
|
|
|
|||
|
|
|
Розділ 5. Країни Центральної та Східної Європи в X – XV ст. |
|||||
|
|
|
23-24 |
|
Чернечі лицарські ордени ( Тевтонський, Лівонський, орден Мечоносців) та християнізація Східної Європи. Велике князівство Литовське за правління Ольгерда ( Дмитра) Гедиміновича. Польське королівства за Казимира ІІІ. Угорське князівство за Іштвана І. Гуситські війни у Чехії. |
|||
|
|
|
25 |
|
Монгольське панування. Новгородська боярська республіка. Устрій та територіальні загарбання Великого князівства Московського в ХІV – на початку ХVІ ст. |
|||
|
|
|
26 |
|
Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ. Культура Османської імперії |
|||
|
|
|
27 |
|
Практичне робота №4 «Виявити в пам’ятках культури народів Центрально-Східної Європи прояви візантійської, руської та західноєвропейської (католицької) культурних традицій.» |
|||
|
|
|
28 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль №4 |
|||
|
|
|
|
|
Ключові компетентності: Культурна компетентність Громадянська та соціальна компетентність Навчання впродовж життя
|
|||
Розділ 5. Руські землі у складі сусідніх держав.(середина ХІV- початок ХVІст. Кримське ханство |
|
|
|
|||||
28 |
|
Інкорпорація руських земель доскладу Великого князівства Литовського, Руського та Жемайтійського, Польського королівства та інших держав |
|
|
|
|||
29 |
|
Кревська унія 1385 р., Городельська унії та їх вплив на руську політичну еліту. Русь як окремий регіон у Польському королівстві. Руські землі в суперництві Польщі та Литви. Київське князівство та його ліквідація. |
|
|
|
|||
30 |
|
Особливості державних устроїв Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, Польського королівства. Формування шляхетського стану. Привілеї для шляхти в Польському королівстві та привілеї великого князя Казимира ІV. Суспільні відносини на теренах сучасної України в 14-15 ст.. |
|
|
|
|||
31 |
|
Держава Феодоро в Криму ( оглядово) Утворення Кримського ханства. Суспільний устрій та культура ханства. |
|
|
|
|||
32 |
|
Релігійне життя. Культура населення русько-українських земель як система цінностей. Пам’ятки культури |
|
|
|
|||
33 |
|
Практична робота № 5 «Етнічний склад населення України. Повсякденне життя (ХІV—ХV ст.)» |
|
|
|
|||
34 |
|
Тематичний контроль №5 |
|
|
|
|||
|
|
Ключові компетентності: Навчання впродовж життя Громадянські та соціальні компетентності Компетентність в природничих науках та технологіях Загальнокультурна грамотність |
|
|
|
|||
|
|
|
Розділ 4. Матеріальний і духовний світ європейського Середньовіччя |
|||||
|
|
|
29 |
|
Церковний розкол 1054р. Католицька церква в ХІ – ХVст. Середньовічні єресі й боротьба з ними. |
|||
|
|
|
30 |
|
Середньовічні школи та університети. Наукові й технічні досягнення. Книгодрукування |
|||
|
|
|
31 |
|
Архітектура і мистецтво. Раннє Відродження. Гуманізм |
|||
|
|
|
32 |
|
Практична робота №5 «Опис (на основі доступних джерел) повсякденнего життя середньовічного студента/учня»
|
|||
|
|
|
33 |
|
Тематичний контроль №5 |
|||
|
|
|
|
|
Ключові компетентності: Культурна компетентність Громадянська та соціальна компетентність Навчання впродовж життя Інформаційно-комунікативна компетентність Компетентність в галузі природничих наук, техніки 1 технологій
|
|||
|
|
|
Розділ 6. Середньовічний Схід ( оглядово) |
|||||
|
|
|
34 |
|
Держава і суспільство в середньовічному Китаї. Індія, Японія в середні віки (оглядово) |
|||
|
|
|
35 |
|
Культурні досягнення середньовічного Сходу, які мали вплив на формування європейського культурного простору. Узагальнення |
|||
|
|
|
|
|
Ключові компетентності: Культурна компетентність Громадянська та соціальна компетентність Навчання впродовж життя |
|||
Узагальнення до курсу. Історія Русі-України в контексті середніх віків |
|
|
|
|||||
35 |
|
Здобутки середньовічного русько-українського суспільства. Особливості суспільного життя Русі-України. Внесок Русі – України у формування європейської цивілізації
|
|
|
|
|||
|
|
Ключові компетентності: Навчання впродовж життя Загальнокультурна грамотність |
|
|
|
|||