Календарне планування
Географія
НУШ 6 клас
.
(авт. Кобернік С. Г., Коваленко Р. Р., Гільберг Т. Г., Даценко Л. М.)
№ п/п |
Тема уроку |
Дом. завд. |
Дата |
|
Розділ І. ВСТУП ДО ГЕОГРАФІЇ (7 год) |
|
|
|
Тема 1. Що вивчає географія (3 год) |
|
|
1 |
Географія як наука про Землю. |
1 |
|
2 |
Основні друковані та електронні джерела географічної інформації. Методи географічних досліджень. Навчальний проєкт Складання опису географічного об’єкта (за вибором) на основіаналізу різноманітних джерел географічної інформації.
|
2 |
|
|
Тема 2. Як розвивалися знання про Землю(4 год) |
|
|
3 |
Спостереження за природою. Спостереження: 1.Організація власних географічних спостережень. 2.Спостереження за явищами природи своєї місцевості, фіксація та представлення результатів.
|
|
|
4 |
Уявлення про Землю в давнину. Перші географічні карти. Дослідження Порівняння сучасних карт зі стародавніми картами світу.
|
3 |
|
5 |
Розширення знань про планету внаслідок відкриття материків та океанів. Практична робота № 1 Складання таблиці «Етапи географічного пізнання Землі». Дослідження Визначення ролі резуль-татів видатних географічних відкриттів (у групі).
|
4 |
|
6 |
Значення навколосвітніх подорожей для пізнання Землі. Практична робота № 2 Складання таблиці «Етапи географічного пізнання Землі». |
5 |
|
7 |
Основні напрями сучасних географічних досліджень. Дослідження Значення географічних знань у сучасному світі. Навчальні проєкти • Основні напрямки сучасних географічних досліджень. • Здійснення онлайн-подорожі до найцікавіших географічних об’єктів за допомогою віртуального глобуса «Планета Земля». Імена видатних дослідників на географічній карті. |
6 |
|
8 |
Узагальнюючий урок по темах «Що вивчає географія», «Як розвивалися знання про Землю» |
1- 6 |
|
|
Розділ ІІ. СПОСОБИ ЗОБРАЖЕННЯ ЗЕМЛІ (12 год) |
|
|
|
Тема 1. Як можна зобразити Землю (3 год) |
|
|
9 |
Масштаб, його види. |
7 |
|
10 |
Практична робота № 3 Розв’язування задач на визначення масштабу карт, переведення одного виду масштабу в інший. Визначення відстаней між об’єктами на топографічному плані та географічній карті. |
7 |
|
11 |
Форма Землі на глобусі та карті. |
8 |
|
12 |
Особливості зображення земної поверхні на аерофотознімку, космічному знімку, плані місцевості, топографічному плані, географічній карті, глобусі. Паперові та електронні картографічні зображення. Дослідження Порівняння зображення земної поверхні на аерофотознімку, космічному знімку, плані місцевості, топографічному плані, географічній карті, глобусі |
9 |
|
|
Тема 2. План – надійний помічник орієнтування на місцевості (4 год) |
|
|
13 |
План місцевості, його ознаки. Умовні знаки плану місцевості. Дослідження Відмінності плану місцевості та географічної карти
|
10 |
|
14 |
Визначення напрямків на плані. Поняття про азимут. Дослідження Визначення способів орієнтування на місцевості: їхні переваги та недоліки. Навчальний проєкт Складання плану своєї кімнати / будинку/ присадибної ділянки |
11 |
|
15 |
Орієнтування за планом місцевості. Плани міст. Практична робота №4 Визначення відстаней між об’єктами на топографічному плані та географічній карті. Дослідження За планом міста (на вибір учителя / учительки) визначення і опис положення окремих географічних об’єктів. Навчальний проєкт Побудова маршруту від власного будинку до школи в Google maps. |
11 |
|
16 |
Абсолютна та відносна висоти точок. Зображення нерівностей земної поверхні горизонталями. |
12 |
|
17 |
Практичні роботи. № 5 Визначення напрямків на плані, абсолютної та відносної висоти точок, азимуту вказаних на плані об’єктів.Орієнтування за планом на місцевості. |
12 |
|
|
Тема 3. Географічна карта – унікальний спосіб пізнання планети (5 год) |
|
|
18 |
Географічні карти як джерело інформації та метод дослідження. Дослідження Виявлення взаємодоповнюючої і/або суперечливої географічної інформації, представленої в одному або декількох джерелах. |
13 |
|
19 |
Градусна сітка на географічній карті. Географічні координати. Навчальний проєкт Можливості сучасних ІТ- технологій для орієнтування на місцевості та дослідження об’єктів зе- мної поверхні (на вибір учня / учениці), їх аналіз та презентація результатів роботи.
|
14 |
|
20 |
Географічні координати. |
15 |
|
21 |
Практичні роботи № 6 Визначення географічної широти та географічної довготи позначених на карті об’єктів. Визначення абсолютних і відносних висот та глибин географічних об’єктів з використанням шкали висот та глибин. |
14 - 15 |
|
22 |
Узагальнюючий урок по темах «Як можна зобразити Землю», «План – надійний помічник орієнтування на місцевості», «Географічна карта – унікальний спосіб пізнання планети» |
7 – 15 |
|
|
Розділ ІІІ. ОБОЛОНКИ ЗЕМЛІ (50 год) |
|
|
|
Тема 1. Літосфера – кам’яний панцир планети (11 год) |
|
|
23 |
Внутрішня будова Землі. Літосферні плити. Дослідження Чому під землею гаряче?
|
16 |
|
24 |
Внутрішні процеси. Рухи літосферних плит, наслідки їхнього переміщення. Дослідження Моделювання руху літосферних плит. |
17 |
|
25 |
Землетруси. |
18 |
|
26 |
Вулканізм. Гейзери. Сейсмічні пояси Землі. Дослідження Перегляд та обговорення відеофрагмента «Як відбувається виверження вулканів у різних країнах світу». Дослідження Моделювання виверження вулкана. Дослідження Складання пам’ятки щодо дій населення під час виверження вулканів, наближення землетрусу.
|
19 |
|
27 |
Зовнішні процеси: вивітрювання, робота поверхневих текучих вод, підземних вод, вітру, льодовиків. Спостереження за наслідками різних видів вивітрювання у своїй місцевості. Спостереження за наслідками роботи поверхневих текучих вод у своїй місцевості.
|
20 – 21 |
|
28 |
Мінерали, гірські породи. Корисні копалини. Дослідження Пошук інформації про використання ювелірного каміння (приклади для дослідження обирає учень / учениця або визначає вчитель / вчителька), її аналіз та презентація результатів роботи. Навчальні проєкти Створення власної колекції мінералів та гірських порід.
|
22 |
|
29 |
Рельєф суходолу. Дослідження Складання опису елементів рельєфу за географічними картами. |
23 |
|
30 |
Гори. Практична робота №7 Нанесення на контурну карту елементів рельєфу, сейсмічних поясів Землі. |
24 |
|
31 |
Рельєф дна Світового океану. |
25 |
|
32 |
Формування гір та рівнин, їхня різноманітність. Навчальна екскурсія в природу Ознайомлення з гірськими породами, мінералами та формами рельєфу своєї місцевості. Навчальний проєкт 1.Зміни елементів рельєфу своєї місцевості під впливом господарської діяльності людини 2. Унікальні форми рельєфу на планеті.Визначення шляхів заощадження корисних копалин упобуті.
|
25 |
|
33 |
Узагальнюючий урок по темі «Літосфера» |
16 - 25 |
|
|
Тема 2. Атмосфера – повітряна ковдра Землі (14 год) |
|
|
34 |
Будова атмосфери. |
26 |
|
35 |
Температура повітря. Нагрівання атмосферного повітря. Добовий і річний хід температури повітря. Середні температури, амплітуди температур. Практичні роботи № 8 Визначення амплітуд та середньої температури повітря, побудова графіків зміни температури повітря за певний період часу. Практична робота № 9 Розв’язування задач на визначення висоти місцевості за різницею атмосферного тиску, розрахунок температури повітря залежно від висоти місцевості. |
27 |
|
36 |
Розподіл тепла на поверхні Землі та в тропо- сфері. |
28 |
|
37 |
Атмосферний тиск та його зміни у тропосфері. Пр. роб. № 9 |
29 |
|
38 |
Вітер, його основні характеристики. Роза вітрів. Практична робота № 10 Побудова рози вітрів, діаграм хмарності та опадів за наявними даними, аналіз отриманих результатів. |
30 |
|
39 |
Постійні та періодичні вітри. |
31 |
|
40 |
Вологість повітря та її зміни. |
32 |
|
41 |
Хмари та хмарність, види хмар. Пр. роб. № 10 |
33 |
|
42 |
Атмосферні опади. Пр. роб. № 10 Навчальні проєкти •Незвичайні та стихійні атмосферні явища. • Складання рекомендацій щодо перебування на вулиці під час несприятливих атмосфер-них явищ: граду, ожеледі, ожеледиці, ураганного вітру, грози. |
34 |
|
43 |
Погода. Спостереження за зміною висоти Сонця над горизонтом протягом місяця. Спостереження за змінами показників погоди своєї місцевості протягом місяця. Навчальна екскурсія Ознайомлення з роботою місцевої метеостанції. Навчальний проєкт • Опис погоди своєї місцевості за певний період часу
|
35 |
|
44 |
Клімат. |
35 |
|
45 |
Кліматична карта світу, України. Вплив людини на атмосферу.
|
35 |
|
46 |
Узагальнюючий урок по темі « Атмосфера» |
26 - 35 |
|
|
Тема 3. Гідросфера – водне намисто планети (15 год) |
|
|
47 |
Склад гідросфери.
|
36 |
|
48 |
Світовий океан та його частини. Практична робота № 11 Позначення на контурній карті водних об’єктів світу та України. Дослідження • Визначення географічного положення об’єктів гідросфери. • Робота з картою щодо визначення глибини морів і океанів. |
37 |
|
49 |
Суходіл в океані. Острови в океані. Півострови. Пр. роб. № 11
|
38 |
|
50 |
Властивості вод Світового океану. |
39 |
|
51 |
Рухи води в Світовому океані. |
40 |
|
52 |
Життя в океанах і морях. Ресурси Світового океану. |
41 |
|
53 |
Води суходолу. Річки та їх частини: річкова долина, басейн річки, річкова система. Спостереження за характером течії та водним режимом місцевої річки.
|
42 |
|
54 |
Живлення, водний режим та робота річок. Дослідження • Встановлення залежності напрямку та характеру течії річки від рельєфу. • Визначення напрямку та видкості течії водотоків своєї місцевості. Навчальний проєкт • Складання правил поведінки під час повеней, паводків, льодоставу й льодоходу, перебування на березі водойми, руху болотистою місцевістю.
|
43 |
|
55 |
Озера, походження озерних улоговин, водний режим та солоність озер. Пр. роб. № 11 Дослідження• Визначення за формою озерних улоговин їхнього походження.
|
44 |
|
56 |
Болота. Штучні водойми. Навчальний проєкт • Складання опису об’єкта гідрографії своєї місцевості. • Найвідоміші об’єкти гідросфери в світі.
|
45 |
|
57 |
Льодовики. Багаторічна мерзлота. |
46 |
|
58 |
Підземні води, умови їх утворення та залягання в земній корі. Термальні та мінеральні води. |
47 |
|
59 |
Узагальнюючий урок по темі “Гідросфера”. |
36 – 47
|
|
|
Тема 4. Біосфера – простір існування живих організмів (3 год) |
|
|
60 |
Біосфера. Складові біосфери, взаємозв’язки між ними. Межі біосфери. Біологічне розмаїття. Людина – частина біосфери. Дослідження • Виявлення існуючих у біосфері взаємозв’язків. • Чому живі організми нерівномірно поширені на поверхні Землі? Навчальний проєкт • Вплив живих організмів на інші оболонки Землі.
|
48 |
|
61 |
Грунти.Утворення та властивості ґрунтів, їхнє значення та охорона. Карта ґрунтів світу і України. Спостереження Спостереження за негативними наслідками впливу водної або вітрової ерозії на ґрунти своєї місцевості. Дослідження • Аналіз джерел надход-ження забруднень у ґрунти. • Чи існує у вашій місцевості проблема виснаження та руйнування ґрунтів? Які її причини та як вирішують дану проблему? • Написання есе «Для чого потрібно зберігати й охороняти ґрунти?» Навчальний проєкт Ґрунт – найцінніший скарб планети.
|
49 |
|
|
Тема 5. Природні комплекси – різні обличчя планети (2 год) |
|
|
62 |
Природні комплекси як наслідок взаємозв’язків компонентів природи. Спостереження Спостереження за впливом людини на місцеві природні комплекси. Дослідження Взаємозв’язки між компонентами природного комплексу своєї місцевості. Навчальна екскурсія з вивчення природних комплексів своєї місцевості та їх зміни внаслідок господарської діяльності людини. Практичні роботи № 12 Характеристика одного з місцевих природних комплексів за визначеним планом (робота виконується у групах). |
50 |
|
63 |
Географічна оболонка – найбільший природний комплекс Землі, її межі та властивості Навчальні проєкти • Природні та антропогенніпричини зміни довкілля. • Унікальні природні комплекси та об’єкти України й своєї місцевості. • Значення географічних знань для збереження природи та захисту людей від стихійних природних явищ і техногенних катастроф. |
51 |
|
64 |
Карта географічних поясів та природних зон світу. Практична робота №13 Визначення за тематичними картами закономірностей зміни географічних поясів та природних зон світу. |
51 |
|
|
Тема 6. Антропосфера – середовище життя людини (5 год) |
|
|
65 |
Антропосфера – географічне й соціальне середовище життя та діяльності людини. Кількість населення Землі. Карта густоти населення. Дослідження • Складання картосхеми розселення людей по планеті. • Аналіз графіка зміни кількості населення Землі. жителів різних материків. рас.
|
52 |
|
66 |
Людські раси. Дослідження • Аналіз расових відмінностей • Український учений Микола Миклухо-Маклай та його дослідження рівності людських |
53 |
|
67 |
Найбільші за площею та кількістю населення країни світу. Політична карта. Практична робота №14 Позначення на контурній карті найбільших за площею та кількістю населення країн світу, їхніх столиць. |
54 |
|
68 |
Вплив антропосфери на інші оболонки Землі. Навчальні проєкти • Усі ми різні, але всі є жителями планети Земля. • Які зміни чекають на нашу планету в найближчому майбутньому?
|
55 |
|
69 |
Узагальнюючий урок по темах: «Біосфера – простір існування живих організмів», «Антропосфера – середовище життя людини» |
48 - 55 |
|
70 |
Підсумковий урок. Навчальна екскурсія до місцевої водойми (річки, озера, ставка) з метою визначення її екологічного стану. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|