ІІ семестр
Тема ІІ «Світ мистецтва навколо нас»
№ п/п |
Тема |
|
Мистецькі поняття для ознайомлення |
Сприймання та інтерпретація мистецтва |
Художньо-творча діяльність |
Комунікація через мистецтво |
|
|
Народні зимові свята |
|
Музичні традиції на Україні. Колядки і щедрівки – народні зимові календарні пісні. |
А. Кучерявенко. Різдво Д. Артим. Колядки Колядка «Небо і земля». |
Українська щедрівка «Щедрівочка щедрувала». - розучування.
|
Обговорення на тему «Які колядки лунають у твоїй родині?» Оцінювання творчої діяльності та музикування Визначення власних емоцій від творчої діяльності |
|
|
У театрі |
|
Музичний театр. Правила поведінки в театрі. |
Музичний театр у Києві М. Лисенко. Уривок з опери «Різдвяна ніч» (хор із третьої дії). |
Вокальна діяльність: Виконання поспівки «Зима», Українська щедрівка «Щедрівочка щедрувала». - виконання.
|
Обговорення на тему «Що таке театр? Які театри ми знаємо?» «Як треба поводити себе в театрі?» Оцінювання творчої діяльності та виконання та музикування Визначення власних емоцій від творчої діяльності |
|
|
Танцювальні барви |
|
Музичний театр. Балет. Марш. |
П. Чайковський. Фрагменти «Адажіо», «Марш дерев’яних солдатиків», «Танець феї Драже» з балету «Лускунчик». |
Вокальна діяльність Слова В. Кленца, музика М. Ведмедері. «Із сніжком ми дружимо». - розучування. Пластична імпровізація до пісні.
|
Обговорення на тему «Що таке балет? Які його особливості?» Оцінювання творчої діяльності та музикування Визначення власних емоцій від творчої діяльності |
|
|
Ми мандруємо по землі |
|
Вальс. |
В. Первунинський. Бал Й. Штраус. Вальс. |
Завдання на вибір Вокальна діяльність: Слова В. Кленца, музика М. Ведмедері. «Із сніжком ми дружимо». - виконання.
|
Обговорення на тему «Як танцюють вальс?» Оцінювання творчої діяльності та музикування Визначення власних емоцій від творчої діяльності |
|
|
Настрій у творі |
|
Настрій в музиці. Засоби виразності. |
Український народний танець «Метелиця». Н. Дворяківська. Стрітення (дерев’яна тарілка) |
Вокальна діяльність: Виконання поспівки «У міста і села , йде зима весела», М. Шуть. «Снігова пісенька». - розучування. Добір смайлика до пісні.
|
Обговорення на тему «Засоби музичної виразності» Оцінювання творчої діяльності та музикування Визначення власних емоцій від творчої діяльності |
|
|
Казкові пригоди |
|
Музична дитяча казка. Музична казка в мультфільмі. |
В. Полянський. Уривок із музичної казки «Рукавичка».. |
Вокальна діяльність: Виконання поспівки «Зима», Слова Г. Бойка, музика Б. Фільц. «Морозець». – розучування Музикування: Відтворення музичного супроводу до інсценізації казки та музичного супроводжу до пісні |
Обговорення на тему «Як створюють музичну казку?» Оцінювання творчої діяльності та музикування Визначення власних емоцій від творчої діяльності |
|
|
В гостях у майстрів |
|
Народні майстри музичних інструментів. Музичні народні інструменти.и Сопілка.
|
Ілюстрації народних українських музичних інструментів «Лісова пісня» (сопілка). Б. Кузів. Весняний мотив А. Волберг. Стежка до річки |
Вокальна діяльність: Виконання поспівки «Весна прийшла», Українська народна пісня «Ой минула вже зима» - розучування Ігрова діяльність: Гра «Веснянка-хоровод» (пластична імпровізація) Музикування: Відтворення ритму пісні |
Обговорення на тему «Хто створює музичні інструменти?» Оцінювання творчої діяльності та музикування Визначення власних емоцій від творчої діяльності |
|
|
Свято весни |
|
Веснянка |
С. Васильківський. Весна на Україні. Е. Гріг. «Навесні». |
Вокальна діяльність: Виконання поспівки «Вийди, вийди сонечко», Українська народна пісня «Ой минула вже зима». - розучування. Ігрова діяльність: Гра «Весна прийшла» (пластична імпровізація)
|
Обговорення на тему «Як зустрічали весну на Україні?» Оцінювання творчої діяльності та музикування Визначення власних емоцій від творчої діяльності |
|
|
У світі іграшок |
|
Народні іграшки. Окрина. Свишик. |
О. Маруняк. Півник Ф. Міщенко. Вершник А. Чиж. Солом’яний коник В. Живко. Баранець
|
Вокальна діяльність: Виконання поспівки «Зозуля», Українська народна пісня в обробці Я. Степового «Щебетала пташечка». - розучування. Вокальна імпровізація поспівки.
|
Обговорення на тему «З чого створюються народні іграшки?» Оцінювання творчої діяльності та музикування Визначення власних емоцій від творчої діяльності |
|
|
Стежками мистецтва |
|
Повторення матеріалу |
Ілюстрації до пісень. Музична вікторина. |
Вокальна діяльність: Виконання пісень за ілюстраціями. Ігрова діяльність: Гра «Веснянка» (пластична імпровізація)
|
Обговорення на тему «Улюблені твори мистецтва» Оцінювання творчої діяльності та музикування Визначення власних емоцій від творчої діяльності |
|
|
Весняні мотиви |
|
Великодні свята |
А. Гнатишин. «Великодні дзвони» (у виконанні хору «Новілея», м. Львів). Р. і Н. Федина. Великодні дзвони |
Вокальна діяльність: Виконання поспівки «Веснівочка», І. Танчак. «Веснівочка» - розучування.
|
Обговорення на тему «Як грають дзвони? Оцінювання творчої діяльності та музикування Визначення власних емоцій від творчої діяльності |
|
|
У країні мультфільмів |
|
Мультфільм. |
Кадр з м/ф «Фіксики», реж. В. Бедошвілі та ін. Кадр з м/ф «Чаґінґтон», реж. С. Болл. Кадр з м/ф «Крижане серце», реж. К. Бак, Дж. Лі Кадр з м/ф «Пригоди Котигорошка та його друзів», реж. Я. Руденко-Шведова
|
Вокальна діяльність: Виконання поспівки «Зозуля», І. Танчак. «Веснівочка». - виконання. Творча діяльність: Визначення пісень до мультфільмів за ілюстраціями Відео – перегляд уривків з мультфільмів за вибором.
|
Обговорення на тему «Як створюється мультфільм?» Оцінювання творчої діяльності та музикування Визначення власних емоцій від творчої діяльності |
|
|
У світі кінофільмів |
|
Знайомство з кіномистецтвом |
Кадр з к/ф «Тигрячий хвіст», реж. М. Сарна Кадр з к/ф «Чарлі і шоколадна фабрика», реж. Т. Бертон Кадр з к/ф «Сторожова застава», реж. Ю. Ковальов Кадр з к/ф «Пригоди Паддінгтона», реж. П. Кінг
|
Вокальна діяльність: Виконання поспівки «Літачок», М. Назарець. «Паперовий літачок». - розучування.
|
Обговорення на тему «Як створюється зимовий настрій у творах?» Оцінювання творчої діяльності та музикування Визначення власних емоцій від творчої діяльності |
|
|
У цирку |
|
Циркове мистецтво. Оркестр. Диригент. |
П. Кнорр. Ілюстрація Ю. Мацик. Клоун Д. Кабалевський. «Клоуни». І. Дунаєвський. «Цирковий марш». |
Вокальна діяльність: Виконання поспівки «Гойдалка», І М. Назарець. «Паперовий літачок». Виконання |
Обговорення на тему «Хто головний у цирку?» Оцінювання творчої діяльності та музикування Визначення власних емоцій від творчої діяльності |
|
|
Як створюють мистецтво |
|
Процес створення музичного твору. Менует. |
Схема «Як народжується музика». Ф. Камерер. Менует Л. Боккеріні. «Менует» (скрипка). Л. Боккеріні. «Менует» (оркестр). |
Завдання на вибір Вокальна діяльність: Виконання поспівки «Гойдалка», Н. Май.«Кращі друзі на землі». - розучування.
|
Обговорення на тему «Хто створює музичні твори?» Оцінювання творчої діяльності та музикування Визначення власних емоцій від творчої діяльності |
|
|
Як ми бачимо мистецтво |
|
Сприймання мистецтва |
К. Брендерс. Жайворонок К. Моне. Скелі у Варенджвілі. Порив вітру В. ван Гог. Пшеничне поле з жайворонком П. Чайковський. «Пісня жайворонка». Запис співу жайворонка. |
Вокальна діяльність: Виконання поспівки «Кращий друг», Н. Май.«Кращі друзі на землі». - виконання.
|
Обговорення на тему «Про що і як говорить музика? Оцінювання творчої діяльності та музикування Визначення власних емоцій від творчої діяльності |
|
|
Твій мистецький край |
|
Видатні люди та майстри мистецтва рідного краю |
Мирослав Скорик Тіна Кароль Українська капела бандуристів імені Т. Шевченка Пісня Мозгового «Край, мій рідний край».
|
Вокальна діяльність: Виконання поспівки «Моя родина », Слова Н. Рубальської, музика М. Ведмедері. «Добрий день, матусю Україно».
|
Обговорення на тему «Майстри мистецтва» Оцінювання творчої діяльності та музикування Визначення власних емоцій від творчої діяльності |
|
|
Світ мистецтва навколо нас |
|
Повторення матеріалу |
Ілюстрації до пісень. |
Вокальна діяльність: Виконання пісень за ілюстраціями.
|
Обговорення на тему «Улюблені твори музичного мистецтва» Оцінювання творчої діяльності та музикування Визначення власних емоцій від творчої діяльності |
|