Конспект уроку для 1 класу на тему :"«ВЕСНА-КРАСНА ВЖЕ ЙДЕ...»

Про матеріал

Мета:

  • навчальна: навчити учнів визначати засоби музичної виразності пісень- веснянок, відчувати їх музично-емоційний зміст; допомогти засвоїти поняття «веснянка», «музична фраза»;
  • розвивальна: розвивати музичні здібності під час сприймання та виконання музичних творів.
  • виховна: виховувати любов і повагу до українських народних звичаїв та обрядів; виховувати любов до природи навесні; прищеплювати любов та пошану до українських пісень-веснянок.
  • Сподіваюся, що мій урок буде в нагоді моїм колегам.
Перегляд файлу

Розробила:

Вчитель музичного мистецтва

Миколаївської ЗОШ №40,

2018р.

 

Дата виконання:_________________

 

1клас, 2 семестр, урок № 23.

 

Тема семетру: «МУЗИКА НАВКОЛО НАС»

Тема уроку: «ВЕСНА-КРАСНА ВЖЕ ЙДЕ...»

 

Мета:

навчальна: навчити учнів визначати засоби музичної виразності пісень-        веснянок, відчувати їх музично-емоційний зміст; допомогти засвоїти поняття «веснянка», «музична фраза»;

розвивальна: розвивати музичні здібності під час сприймання та виконання музичних творів.

виховна: виховувати любов і повагу до українських народних звичаїв та обрядів; виховувати любов до природи навесні; прищеплювати любов та пошану до українських пісень-веснянок.

 Музичний матеріал: Е. Ґріґ «Навесні»; П. Чайковський «Пісня жайворонка»; поспівки: «Пролунав уже дзвінок, поспішаєм на урок, Добрий день, Добрий день!»,

 Я. Степовий «Щебетала пташечка»; гра «Весняна луна».

Відеоряд:   відео-презентація до уроку; музично-фізична зарядка; м/ф «Весняні мелодії».

Наочні посібники: нотна хрестоматія; малюнки — ілюстрації до музичних творів; каз­ка В. Сухомлинського «Жайворонок і сонце»; уривок твору «Весна» Г. Демченко.

Обладнання: фортепіано, дитячі музичні інструменти; компютер; Мудра Сова (іграшка); фоно­хрестоматія.

Тип уроку: комбінований

 

Хід уроку

(Слайд №1)

Учні заходять до класу під музичний супровід («Пісня жайворонка»

П. Чайковського).

1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 Перевірка готовності класу до уроку.

Музичне вітання поспівкою : «Пролунав уже дзвінок, поспішаєм на урок, Добрий день, Добрий день!» ( тон. С-dur)

2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  (Слайд №2)

 Діти, будь ласка, нагадайте: про яких трьох китів ми з Вами розмовляли на минулому уроці? ( Діти: Пісня, танець і марш)

  (Слайд №3)

 Скажіть, а ви знаєте що таке пісня?( Діти : пісня – це там, де співають)

 (Слайд №4)

 А хто з вас пригадає, які пісні люди за звичаєм виконують на Новорічні та Різдвяні свята? (Діти: колядки, та щедрівки, а ще хороводи).

Молодці!

  • Скажіть, а на яку пору року ми з вами чекаємо після зими? (Діти: весну)

Так, дійсно! ( Слайд №5)

3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

   Весна-красуня наступає,

   І все навколо оживає:

   Травичка, пташечки, листочки.

   Дерева , звірі всі лісочку!

 

   Тепліше сонце пригріває

   Квітки, дерева розквітають!

   Краса, та й годі!

   Просто клас!

 

  І ми дізнаємося зараз,

   Які ж пісні чарівні є,

   Щоби закликати це все?

                     (Шаховська А.В.)

Отож, увага!

 

4. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Учитель читає уривок з оповідання Г. Демченка «Весна»).

  Тануть сні­ги, біжать гомінливі струмки. Видзвонюють краплинами бурульки. Поверта­ються з вирію птахи. В синяву неба глянули перші проліски.

   (Слайд № 6)

—Як хороше,— стрепенулась береза,— вся моя кора прогрілась, кожна гі­лочка соком налилась. Сонечко зимовий сон геть прогнало. До тепла і сонця потяглися комахи і рослини. Ось-ось буйно розквітнуть садки. Весна! Весна!

4.1. Слухання музики

(Слайд №7)

А тепер уявіть, що про це не я вам читаю, а музика розповідає. Для цього заплющте оченята , та уважно-уважно вслухайтесь в звуки музичного твору, який написав видатний норвезький композитор Едвард Гріг (показати портрет композитора). А називається вона : «На весні».(Діти слухають музику).

Слухання «Навесні» Е. Ґріґа

Молодці, ви дуже уважно вслухалися в музику!

 ♦ Скажіть , які ваші враження після слухання?

 ♦ Як звучала музика?

 ♦ Які почуття та настрої вона передала?( різноманітні відповіді дітей).

  (Слайд №8)

П. Чайковський( вчитель показує портрет) також захоплювався чарівними звуками природи. Любив милуватися нею та подорожувати. І всі ці вра­ження він передавав у своїй музиці. Послухайте п’єсу під назвою «Пісня жайворонка».

 Який настрій передає ця музика ? Отож, заплющуємо оченята, вмикаємо вушки і слухаємо!

Слухання «Пісні жайворонка» П. Чайковського

 Як ви вважаєте, «Пісня жайворонка» сумна чи весела?

 Які звуки передають нам голосок жайворонка : високі, середні чи низькі?

 А хто скаже, про що саме співав жайворонок?

А ось як розповідає про спів жайворонка у своїй казці «Жайворонок і сон­це» В. Сухомлинський. Послухайте, будь ласка!

ЖАЙВОРОНОК І СОНЦЕ

   У полі лежала сіра грудочка землі, присипана снігом. Пригріло сонечко. Розтанув сніг. Пропливала над полем хмарка. Розсипалась дощем. Упала на сіру грудочку землі гаряча краплина води, в якій відбилося Сонечко. Перетвори­лася грудочка землі на сіру пташку — Жайворонка.

   Злетів Жайворонок у небо. Спробував співати, а пісня вийшла поганенька. Полетів він до Сонця й просить:

 Сонечку, золотеє Сонечку, навчи мене гарної пісні!

 Бери цей золотий клубочок і тягни до землі,— каже Сонечко.

Узяв Жайворонок золотий клубочок і полетів до землі. Потяглася за ним тонка-тонесенька золота ниточка. Зазвучала чудова пісня.

    З того часу рано-ранесенько Жайворонок підлітає до Сонечка і воно дає йому клубочок золота. Тягне золоту ниточку Жайворонок над полями — і чу­ють люди чарівну пісню. Співає блакитне небо, співає золота пшениця, співає цілий світ. Як гарно!

Я бачу, що ви хочете ще раз послухати цю чарівну музику.

Повторне слухання «Пісні жайворонка» П. Чайковського

   (Слайд №9)

А тепер настав час для відпочинку! Піднялися,будь ласка! Та робимо фізкульт.зарядку!

( відеоряд із зарядкою, діти повторюють рухи).

4.2.Фіз.зарядка ( відео)

4.3. Вокально-хорова робота

  Після холодної довгої зими ми з нетерпінням чекаємо скорішого настання весни. Оживає природа, усе сильніше пригріває сонечко. Пташки приносять радість, весну, тепло у рідний край. Давайте пограємося в цікаву гру «Весняна луна»!

  (Слайд № 10)

Гра «Весняна луна»

    Соловейко щебече та тьохкає, зозуля кує, горобчики цвірінька­ють... Ось і ми зараз, як пташки, повторюватимемо їх пісні.

   Уявіть, що ви луна, яка повторює пісню пташок. (Тьох-тьох-тьох! Ку-ку! Цінь-цвірінь! Тукі-тукі-тук! Ух-ух!)

   (Слайд №11)

Діти, а хто, так само як і я, сьогодні вранці за віконечком  чули спів пташок?( Діти піднімають ручки) . Так ось мені щебетання  пташок нагадало дуже красиву українську  пісню, що так і називається — «Щебетала пташечка».

Послухайте її.( Вчитель виконує, або лунає запис)

 Про що співала пташечка?( Діти: про прихід весни, про весну, про сонечко, про те , що вона чекає на сонечко …)

Слухання та розучування української народної пісні «Щебетала пташечка» в обробці Якова Степового.

Розучування пофразове(музична фраза). Звернути увагу на текст та інтонування в мелодії. (Слайди №12 та № 13)

4.4. Засвоєння нових знань Засвоєння понять

(Слайд №14)

Ось такі світлі та радісні пісні, якими люди вітають весну, закликають сонечко мають назву – веснянки.

4.5.Кульмінація.Закріплення вивченого за допомогою мультфільму «Весняні мелодії» , музику до якого склав П.Чайковський.

(Слайд №15)

Навіть мультиплікатори створили дуже цікавий мультфільм ,який демонструє нам чіткий зв’язок музики з природою. Отже, увага на екран. ( Фрагмент, а якщо є час, то весь мультик «Весняні мелодії» дивляться діти).

Цікавий мультик, правда, діти? Чим саме він вам запам’ятався? ( різноманітні відповіді дітей).

5. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

    Саме музика допомогає нам відчути живі звуки природи.

  (Слайд №16)

 У якому творі ми почули спів жайворонка?( Діти : в «Пісні жайворонка»)

 Хто написав «Пісню жайворонка»? ( Діти :П.Чайковський)

   Чим закликала весну пташечка, яка сіла на віконечко?( Діти: пісенькою)

♦ А як називається музичний твір, який написав Е.Гріг? ( Діти: «Навесні»)

♦ А хто запам’ятав для чого співають пісні-веснянки? ( Діти: для заклику весни)

(Слайд №17)

Ось і підійшов до завершення наш урок! Всі добре працювали! Поплескайте собі! Тому що, ви сьогодні всі МОЛОДЦІ! 

 - До побачення! ( Співають вчитель, а потім діти у С-dur)

 

Вихід дітей із класу під музичний супровід «Пісня жайворонка» П. Чайковського.

 

 

1

 

docx
Додано
9 лютого 2018
Переглядів
5425
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку