19 квітня о 18:00Вебінар: Як організувати якісний урок літератури для учнів із кліповим мисленням

Конспект уроку для 1 класу "Музична хатка"

Про матеріал

Мета уроку :

Навчальні : дати першокласникам уявлення про нотний стан як рядок для запису музичних звуків;

  • -закріплювати вміння учнів слухати та аналізувати музичні твори.

Виховні : виховувати любов та інтерес до музики;

  • -виховувати естетичні почуття.

Розвиваючі: розвиток вокально – хорових навичок.

Корекційні завдання: корекція дикційно – співацького апарату та фонематичного слуху;

  • -корекція правильної постави під час співу;
  • -корекційний розвиток моторних функцій і дихання;
  • -корекційний розвиток особистості дитини із ЗПР.

Наочні посібники : роздатковий матеріал нотний стан, кольорові нотки, скрипічний ключ, малюнок Діда Мороза, портрет Р.Шумана, В.Верменича.

Музичний матеріал: Р.Шуман «Дід мороз», В. Верменич «Запросини Діда Мороза».

Перегляд файлу

Урок   14.

 

Тема : Музична  хатка.

 

Мета  уроку  :

 

Навчальні : дати  першокласникам  уявлення  про  нотний  стан  як  рядок  для  запису   музичних  звуків;

  • закріплювати  вміння  учнів  слухати  та  аналізувати  музичні твори.

Виховні : виховувати  любов  та  інтерес  до  музики;

  • виховувати  естетичні  почуття.

Розвиваючі: розвиток  вокально – хорових  навичок.

Корекційні  завдання: корекція  дикційно – співацького  апарату  та  фонематичного  слуху;

  • корекція  правильної  постави  під  час  співу;
  • корекційний  розвиток  моторних   функцій  і  дихання;
  • корекційний  розвиток  особистості  дитини  із  ЗПР.

Наочні  посібники : малюнки  нотного стану, нот, скрипічного ключа,  Діда  Мороза, портрет  Р.Шумана, В.Верменича.

Музичний  матеріал: Р.Шуман  «Дід  мороз», В. Верменич «Запросини  Діда Мороза».

Т.З.Н. : магнітофон.

 

Хід   уроку :

 

І. Організаційна  частина .  Музичне  вітання .

Знов  музика  прийшла  до  нас.

І  знов  радіє  перший  клас.

 

ІІ. Актуалізація  опорних  знань.

 

Ну-мо дітки всі сідайте і ось загадку відгадайте! (Слайд 2)

Раптом в лісі посвітліло,

Стало всюди чисто й біло.

А тепла чогось нема.

Це прийшла до нас… (Зима)

 

На морозі сніг іскриться,

Сумувати не годиться.

Зустрічають (єм) залюбки

Жваву зиму дітлахи.

 

Вчитель. А скажіть швиденько всі - зиму любите чи ні?

Учні. Так!

Вч. І які ж свята  й  розваги  взимку нас усіх чекають? (Слайд 3)

Учні. Відповіді.

Вч. На порозі Рік Новий -

Добрий, світлий, чарівний.

Чом же з нами усіма,

Ще Діда Мороза тут нема? (Слайд 4)

 

Лісом Дід Мороз іде

Місяць шлях його веде.

Серед дубів, беріз, ялинок

Пролягла його стежина (Слайд 5)

 

Щоб запросить його до нас (у клас)  ми помандруємо   в цей час

Тож ходімо дітки всі у казковий зимовий ліс.

 

ІІІ. Вивчення  нового  матеріалу.

 

У дорогу ми візьмем гарний настрій і пісні танці посмішку знання, то ж вперед  кажу я вам!

 

Але подорожувати завжди веселіше з піснькою: (Слайд 6)

 

Ми потупаємо дружно по сніжку, по сніжку, (діти крокують на місці)

І протопчемо доріжку ось таку, ось таку (показують руками)

Ніженьки  стараються – туп-туп-туп -2р

Буде ось стежиночка  - тут-тут-тут -2р

 

(Слайд 7)

Ой, куди це ми з вами прийшли? Що за диво-будинок це такий? Ось і назва є !

 

НОТНИМ СТАНОМ називають цей казковий будинок  пяти поверховий.

(У кожного з вас є такий же будинок лежить на партах)

Мешкають в  будинку  тім сестри. Їх відомо, сім.

Знають всі, що ті сестриці – майже справжні чарівниці.

 

Є в них справи і турботи, є і назва: звуть їх НОТИ. (Слайд 8)

Щоб про них все краще знати, треба казку прочитати.

 

ДОбрий ранок! Здрастуй, Сонце! –  (Слайд 9)

Старша відчиня віконце.

І – до справи. Зна будь-то:

Гарна господиня ДО.

(Помістіть нотку  ДО  у своєму нотному  будиночку)

 

РЕмесло, що знає друга, - добирати від недуги

Хміль, любисток чи чебрець…

Вам порадить нота РЕ

(Помістіть нотку  РЕ  у  своєму нотному  будиночку)

 

МІж ялинок у ліси йде на пошуки краси

Нота третя із семи. Ліс віта: «Добридень, МІ»

(Помістіть нотку  МІ  у  своєму нотному  будиночку)

 

ФАнтастична і чарівна, ніби польова царівна,

Коли крила ніч звива, йде в лани безмежні ФА.

(Помістіть нотку  ФА  у  своєму нотному  будиночку)

 

«СОЛЬ» напише замість «сіль», бо не знає літер всіх:

Ще граматики пароль не розкрила пята СОЛЬ

(Помістіть нотку  СОЛЬ  у  своєму нотному  будиночку)

 

ЛЯльку колихає шоста: бо бракує ноті зросту,

Щоб іти  в ліси й поля, ось яка пустунка ЛЯ

(Помістіть нотку  ЛЯ у  своєму нотному  будиночку)

 

СІрий день барвистим вмить вміє ця сестра зробить,

Бо найкращі фарби всі – у найменшої у СІ

(Помістіть нотку  СІ  у  своєму нотному  будиночку)

 

Кожний  нотоносець звично  відкриває ключ музичний. То ж давайте відкриємо нашу хатинку скрипічним  ключем.

 

На минулому уроці я вам роздала малюнки  ноток, і попросила вас розфарбувати і прикрасити їх.  Вийдіть до дошки і продемонструйте їх.

(Роздаю дітям малюнки і дзвіночки)

 

У Нотнім Стані у світлиці гарно вбраній, ноти сходяться юрбою

І приносять із собою низки звуків і пісень

Їх є сім: ДО, РЕ, МІ, ФА, СОЛЬ, ЛЯ, СІ.

(Діти співають і грають свої ноти)

(додаток 1)

 

 - Як називають будинок пятиповерховий?

- Хто  живе  в будинку тім? (Ноти.)

- назвіть  сім  сестричок – нот. (Розспівування.)

(Нот – сестричок  тільки  сім6 до, ре, мі, фа, соль, ля, сі).

 

Та сестрички всі сказали: (Слайд 10)

Лісом Дід Мороз іде

Місяць шлях його веде.

Серед дубів, беріз, ялинок

Пролягла його стежина.

 

Тож підемо далі, дружно з піснею всі ми! (Слайд 11)

Ми потупаємо дружно по сніжку, по сніжку,

І протопчемо доріжку ось таку, ось таку

Ніженьки  стараються – туп-туп-туп -2р

Буде ось стежиночка  - тут-тут-тут -2р

 

ІV. Фізкультхвилинка. Виконання пісні «Танцювали зайчики» муз. М. Ведмедері, сл. Л. Куліша-Зіньківа.

 

Подивіться дітки всі хто це грається в сніжки? (Слайд 12)

 

А це – зайчики пухкі

І біленькі і м`які.

Дуже люблять   пострибати,

У сніжку погарцувати.

Стриб-постриб - стрибають лапки.

Заспівайте  нам малятка.

 

Вчитель.Що? Заспіваємо їм пісеньку «Танцювали зайчики», щоб зі грілися  наші ніжки й ручки? Тоді вони нам покажуть дорогу до Діда Мороза.

Учні. Так.

 

Виконання пісні з рухами та ритмічними паличками (клавесами) (Слай 13)

 

V. Слухання  музики  п’єса Роберта  Шумана  «Дід  Мороз».

 

Та зайченята нам сказали: Лісом Дід Мороз іде (Слайд 14)

Місяць шлях його веде.

Серед дубів, беріз, ялинок

Пролягла його стежина.

 

Тож підемо далі дружно з піснею всі ми. (Слайд 15)

 

Ми потупаємо дружно по сніжку, по сніжку,

І протопчемо доріжку ось таку, ось таку

Ніженьки  стараються – туп-туп-туп -2р.

Буде ось стежиночка  - тут-тут-тут -2р.

 

Ой, що це за завірюха. Та це ж Дід Мороз! (Слайд 16)

 

Коли закінчується рік. Дід Мороз виходить в ліс.

Оглядти  володіння. А якщо є негаразди – гнівається він одразу

Здіймає хуртовину й  заметіль і білим все стає в цю ж мить.

 

Музичний «портрет» казкового Діда Мороза створив німецький композитор Роберт Шуман у музичному творі «Дід Мороз». (Слайд 17)

 

У вас на партах лежать два смайлики. Один – похмурий, інший – веселий. Слухаючи  музику  ви  за допомогою  цих  смайликів  покажете  настрій  Діда   Мороза . (додаток 1)

 

Слухання  п’єси  Роберта   Шумана  «Дід  Мороз» (Слайд 18)

 

- Якими  звуками  композитор змалював Діда  Мороза? Гучними чи тихими, високими  чи  низькими?

- Яким  ви  уявляєте  Діда  Мороза: добрим, злим, веселим, щедрим? (Слайд 19)

 

Дід Мороз не тільки злий

Також любить він дітей

Подарунки в  Новий  Рік  він  приносить  їм. (Слайд 20)

 

IV. Розучування  пісні  «Запрсини  Діда  Мороза», муз. В. Верменича, сл. М. Сингаївського.

 

То ж давайте  запросимо Діда Мороза до нас.  А зробимо ми це за допомогою пісні «Запросини Діда Мороза». Послухайте її .

 

(Виконання  пісні  вчителем) (Слайд 21)

 

  • Сподобалася вам пісня?
  • Яким змальований у пісні Дід Мороз? (Добрим, лагідним.)
  • Вивчимо цю пісеньку?

 

А  розучимо ми  її ми за  допомогою  картинок - підказок. (Слайд 22) (додаток 2)

 

  • Про що розповідається у першому куплеті?  (знайдіть відповідну картинку)

 

  • Про  що  просять діти їм  розказати у другому куплеті? (знайти картинку)

 

  • Куди запрошують дітки Діда Мороза у третьому куплеті? (знайти картинку)

 

  • Порівняйте характер пісні «Запросини Діда Мороза» та  пєси  Дід  Мороз?

 

Вивчення  пісні. (Слайд 23 )

 

VI. Підсумок  уроку.

 

  • Як  називається  хатинка  пятиповерхова ?
  • Що  записують  на  початку  нотного  стану?
  • Скільки  нот  живуть  на  нотоносці? Назвіть  їх.

 

VII. Творче завдання.

Намалювати  нотки і  свій нотний будиночок для них.

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 1

 

 

 

 

ДОДАТОК 2

 

 

F:\СЕМІНАР\1 клас_Урок 14_ (Лобова)\505826084.jpg

F:\СЕМІНАР\1 клас_Урок 14_ (Лобова)\1200px-Smiley.svg.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 лютого 2018
Переглядів
2794
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку