Календарно - тематичне планування у 4 класі з курсу "Я досліджую світ" з очікуваними результатами навчання

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків з Я досліджую світ з очікуваними результатами буде корисним вчителям початкових класів
Перегляд файлу

Я досліджую світ

4 клас

3 год на тиждень

 

Дата проведення

Тема уроку

Мета уроку

Очікувані результати та індекс очікуваного результату в ТОП

Методичний коментар

  1. 1

 

 

Україна — мій край, моя Батьківщина!

 

Розширити й уточнити уявлення дітей про країну проживання,  формувати  усвідомлення своєї приналежності до держави України, бажання пізнавати її, виховувати допитливість, патріотичні почуття; розвивати інтерес до пізнання історії свого краю; стимулювати бажання висловлювати свої почуття в спільній діяльності

Учень/учениця цікавиться історією і культурою свого краю; накопичує відповідну інформацією

[4 ГІО 8.3]

Поєднання пізнавальної і дослідницької діяльності; спостереження.

Практичний блок:

-       складання розповіді про свій край за зразком;

-       проведення інтерв’ю серед однокласників;

-       планування уявної подорожі Україною; створення листівки «Завітайте до України»;

-       рольова гра «Ми - екскурсоводи»

-       ведення «Щоденника спостережень»

  1.  
  2. 2.

 

Основні символи держави

 

Узагальнити, доповнити й розширити уявлення учнів про державні символи України; формувати інтерес до пізнання історії свого краю, бажання колекціонувати враження від подорожей Україною; розвивати патріотичні почуття, шанобливе ставлення до символів держави

Учень/учениця знає зміст основних символів держави (Гімн, Прапор, Герб, державна мова) [4 ГІО 1.3]

Поєднання пізнавальної і дослідницької діяльності; встановлення причиново-наслідкових зв’язків; робота в групах; моделювання способів поведінки в уявних ситуаціях; розв’язання пізнавальних завдань

Практичний блок:

-       краєзнавча розвідка;

-       мовленнєві вправи

 

 

  1.  
  2.  

 

Правила життя в суспільстві

 

Формувати уявлення учнів про необхідність дотримуватися правил життя в суспільстві, можливі наслідки і відповідальність за правопорушення; виховувати негативне ставлення до обману, фактів крадіжки, втечі з дому; формувати протидію непослуху, недотриманню слова тощо; аналізувати ситуації морального вибору

Учень/учениця має уявлення про права та обов’язки; право на життя; рівноправність людей, право кожного на захист, любов і піклування; право на працю, захист, відпочинок; право на освіту;[4 ГІО 6.2]

Наводить та оцінює приклади позитивного й негативного ставлення до старших і молодших, знає про можливі правопорушення серед дітей; [4 ГІО 6.2]

Наводить приклади відповідальності за скоєні правопорушення

Поєднання пізнавальної і дослідницької діяльності; встановлення причиново-наслідкових зв’язків; робота в групах; моделювання способів поведінки в уявних ситуаціях; розв’язання пізнавальних завдань

Практичний блок:

-       рольова гра «Ми – громадяни»;

-       розігрування ситуацій морального вибору

  1.  
  2.  

 

Життя людини — найвища цінність

 

Формувати і збагачувати уявлення учнів про життя як найвищу цінність; формувати ідеал людини, яку варто наслідувати; викликати інтерес до пізнавальної діяльності, спрямованої на пізнання людей

Учень/учениця аргументує неприпустимість заподіяння будь-якої шкоди собі й іншим; [4 СЗО 1.1] пояснює можливості людини; значення знань, освіти, працелюбства в досягненні успіхів і спілкуванні; [4 ПРО 1.6] пояснює, від чого залежить безпека вдома, в школі, в довкіллі [4 СЗО 2.1]

 

 

Поєднання пізнавальної, ігрової і дослідницької діяльності; спостереження; встановлення причинно-наслідкових зв’язків; Практичний блок:

-       розв’язання ситуаційних завдань;

-       моделювання і розігруванння ситуацій;

-       драматизація казки;

-       складання колективної розповіді

  1.  
  2.  

 

Поспішайте творити добро

Формувати бажання бути добрим, подільчивим; стимулювати бажання помічати, оцінювати вияви позитивних рис поведінки; переконувати в перевагах добрих вчинків; з’ясувати зміст понять «доброта», «милосердя», «співчутливість»

Учень/учениця розуміє значення добрих взаємин, їх перевагу над конфліктами, сутність доброзичливості, милосердя, поступливості, наполегливості, відповідальності; [4 ГІО 6.1]

Поєднання пізнавальної, ігрової і дослідницької діяльності; спостереження; встановлення причинно-наслідкових зв’язків; Практичний блок:

-       проведення інтерв’ю серед однокласників на задану тему;

-       складання колажу добрих справ;

-       планування і проведення акцій добродійності

 

 

  1.  
  2.  

 

Неповторність кожної людини

Розвивати інтерес до пізнання людини в ставленні до інших; учити розпізнавати вияви характеру, оцінювати поведінку в життєвих ситуаціях з погляду її значення для інших

Учень/учениця має уявлення про неповторність кожної людини (зовнішність, поведінка, характер);

[4 ПРО 1.1]

 

Поєднання пізнавальної, ігрової і дослідницької діяльності; спостереження; встановлення причинно-наслідкових зв’язків; Практичний блок:

-       Мовленнєві вправляння етичного змісту;

-       Презентація результатів дослідження походження імені

-       Рольова гра «Мої уподобання»

-       Складання розповіді «Я – це Я»

 

  1.  
  2.  

 

Я та інші

Розширювати та збагачувати уявлення про себе, свої можливості. Виховувати повагу до себе та інших. Заохочувати позитивне ставлення до інших; вправляти у виявах культурної поведінки

Учень/учениця має уявлення про культуру взаємин людей у сім’ї, школі, на вулиці; [4 ГІО 7.1]

наводить приклади такої поведінки, де виявляються ці риси; [4 ГІО 8.1]

встановлює зв’язки між конкретними вчинками і ставленням людей, розуміє необхідність культурної поведінки в громадських місцях (транспорті, музеї, бібліотеці, тощо); [4 ГІО 2.3], [4 СЗО 2.4]

Поєднання пізнавальної, ігрової і дослідницької діяльності; спостереження; встановлення причинно-наслідкових зв’язків; Практичний блок:

-       Інсценізація ситуацій з твору;

-       Складання порад головному герою;

-       Придумування варіантів закінчення твору

 

  1.  
  2.  

 

Зовнішність людини. Акуратність

Формувати потребу стежити за своїм зовнішнім виглядом; розвивати уміння самостійно дбати про акуратність

Учень/учениця має уявлення про неповторність кожної людини (зовнішність, поведінка, здібності, характер); [4 ПРО 1.1]

Поєднання пізнавальної, ігрової і дослідницької діяльності; спостереження; встановлення причинно-наслідкових зв’язків;

Практичний блок:

-       опрацювання інструкції з акуратності;

-       добір життєвих ситуацій на задану тему

  1.  

 

Складові успіху. Плани на майбутнє

Сформувати поняття про успіх як мету життєтворчості; спрямувати учнів на вироблення якостей характеру, які необхідні для досягнення успіху (працьовитість, наполегливість, зібраність, звичка контролювати себе); формувати в учнів уявлення, що праця є першоосновою життя для людини; стимулювання прагнення до переборення перешкод

Учень/учениця пояснює можливості людини; значення знань, освіти, працелюбства в досягненні успіхів і спілкуванні; [4 ПРО 1.6]

Поєднання пізнавальної, дослідницької, ігрової діяльності; моделювання уявних ситуацій; робота в групах

Практичний блок:

-       Ведення обліку часу щодо доцільності його використання;

-       Моделювання уявних ситуацій на основі твору;

-       Застосування елементів самоаналізу

  1.  

 

Внесок українців у винаходи людства

 

Розширити поняття про Україну як спільноту гідних, працьовитих, талановитих людей; формувати пізнавальний досвід, способи ефективної пізнавальної праці; ознайомити учнів з іменами відомих українців, які змінили світ на краще, прославили Україну; формувати пошукові та дослідницькі вміння; виховувати патріотичні почуття, почуття гідності за свій народ

Учень/учениця виявляє патріотичні почуття і прагнення знати більше про досягнення українців у різних галузях [4 ГІО 4.2]

Поєднання пізнавальної, ігрової і дослідницької діяльності; спостереження; встановлення причинно-наслідкових зв’язків;

Практичний блок:

-       Обмін інформацією з життєвого досвіду

-       Розбір ситуацій за ілюстраціями

  1.  

 

 

Безпека вдома, в школі, в довкіллі

 

Формувати уявлення про вплив поведінки на здоров’я і безпеку вдома, в школі, в довкіллі; вчити застосовувати правила безпечної поведінки на практиці; домагатись усвідомлення необхідності дотримуватись правил у різних ситуаціях, що містять ризики для життя і здоров’я

Учень/учениця пояснює, від чого залежить безпека вдома, в школі, в довкіллі; описує можливі ризики поведінки [4 СЗО 2.1]

Поєднання пізнавальної, ігрової і дослідницької діяльності; спостереження; встановлення причинно-наслідкових зв’язків; Практичний блок:

-       Створення павутинки залежностей «Я та інші»

-       Розігрування ситуацій вибору безпечної поведінки

-       Обговорення правил безпечної поведінки

-       Рольова гра «Ми – пішоходи. Ми знаємо дорожні знаки»

 

 

 

  1.  

 

Діагностувальна робота

 

 

 

  1.  

 

Аналіз діагностувальної роботи

 

 

 

  1.  
  2.  

 

Планета Земля – наш дім у Всесвіті

 

Розширювати і збагачувати уявлення про планету Земля як середовище проживання людей і існування живих організмів; формувати уміння спостерігати, робити висновки про залежність між живими організмами і об’єктами неживої природи

Учень/учениця має уявлення про Всесвіт і Сонячну систему [4 ПРО 1.1]; моделює Сонячну систему, сузір’я; обертання Землі; [4 ПРО 1.4]

наводить приклади небесних тіл [4 ПРО 1.4]

 

Поєднання пізнавальної, ігрової і дослідницької діяльності; спостереження; встановлення причинно-наслідкових зв’язків; Практичний блок:

-       Ведення спостереження за зоряним небом або уявна подорож картою зоряного неба

 

  1.  
  2.  

 

Сонячна система – частина Всесвіту

формувати уявлення про Всесвіт, Сонячну систему і Сонце як її центр; формувати науковий світогляд; розвивати пізнавальний інтерес, уміння спостерігати, робити висновки; пояснювати зв»язки між явищами природи

Учень/учениця має уявлення про Всесвіт і Сонячну систему [4 ПРО 1.1].

моделює Сонячну систему, сузір’я, обертання Землі; [4 ПРО 1.4]

Поєднання пізнавальної, ігрової і дослідницької діяльності; спостереження; встановлення причинно-наслідкових зв’язків; практичні вправляння

Практичний блок:

-       Виготовлення моделі Галактики

-       Рольова гра «Ми – земляни»

-       Моделювання Сонячної системи

 

  1.  

 

Сонце — джерело світла і тепла на Землі

 

Формувати уявлення про Сонце як джерело світла і тепла на Землі; залежність життя рослин і тварин від сонячного світла і тепла; розвивати вміння визначати зв’язки в природі на основі власних спостережень;

 

 

 

Учень/учениця розповідає про вплив Сонця і Місяця на нашу планету  [4 ПРО 2.1]

Поєднання пізнавальної, ігрової і дослідницької діяльності; спостереження; встановлення причинно-наслідкових зв’язків; Практичний блок:

-       Проведення дослідів;

-       Фіксування результатів спостережень

 

  1.  

 

Земля — планета Сонячної системи

 

Розвивати і розширювати уявлення про Землю як планету Сонячної системи; стимулювати інтерес до пізнання об’єктів вивчення теми; формувати досвід спостережень; встановлення зв»язків і залежностей в природі як загальнонавчального уміння

 

Учень/учениця має уявлення про Всесвіт і Сонячну систему [4 ПРО 1.1];

Поєднання пізнавальної, ігрової і дослідницької діяльності; спостереження; встановлення причинно-наслідкових зв’язків; Практичний блок:

-       збирання і обґрунтування доказів про форму Землі

 

  1.  

 

Місяць — природний супутник Землі

 

Формувати уявлення про Місяць як природний супутник Землі та його вплив на життя на Землі; ознайомити з досягненнями людства у дослідженні Місяця; виховувати прагнення досліджувати навколишній світ.

Учень/учениця розповідає про вплив Сонця і Місяця на нашу планету;

розповідає про факти дослідження космосу людством, які зацікавили [4 ПРО 2.1]

Поєднання пізнавальної, ігрової і дослідницької діяльності; спостереження; встановлення причинно-наслідкових зв’язків; Практичний блок:

-       Розв’язання пошукових завдань

 

  1.  
  2.  

 

Рухи Землі і їх наслідки. Рух Землі навколо своєї осі

Актуалізувати та розширити знання учнів про Землю як космічне тіло та її рухи в космічному просторі; підвести учнів до розуміння наслідків рухів Землі, розвивати дослідницьку поведінку, вміння встановлювати причиново-наслідкових зв’язки між явищами та процесами.

Учень/учениця пояснює, як рух нашої планети впливає на явища, що відбуваються у неживій і живій природі (зміни дня і ночі; нерівномірне нагрівання земної поверхні; колообіг води; сезонні зміни у природі);

[4 ПРО 1.4]

Моделює обертання Землі [4 ПРО 1.4]

Поєднання пізнавальної і дослідницької діяльності; спостереження; моделювання уявних ситуацій; встановлення причинно-наслідкових зв’язків; робота в групах

Практична робота:

-          Моделювання рухів Землі; встановлення причиново-наслідкових зв»язків

-          Моделювання квіткового годинника

  1.  
  2.  

 

Рух Землі навколо Сонця. Теплові пояси

 

Учень/учениця пояснює, як рух нашої планети впливає на явища, що відбуваються у неживій і живій природі (зміни дня і ночі; нерівномірне нагрівання земної поверхні; колообіг води; сезонні зміни у природі);

[4 ПРО 1.4]

Моделює обертання Землі [4 ПРО 1.4]

Поєднання пізнавальної і дослідницької діяльності; спостереження; моделювання уявних ситуацій; встановлення причинно-наслідкових зв’язків; робота в групах

Практична робота:

-          Моделювання рухів Землі; встановлення причиново-наслідкових зв»язків

 

  1.  
  2.  

 

 

Способи зображення поверхні Землі: глобус, план, карта

 

Узагальнити й уточнити знання про форму Землі;  про глобус як зменшену модель Землі; ознайомити із поняттями екватор, полюси, півкулі; виховувати бажання дізнатися більше про планету Земля

Учень/учениця складання плану приміщення, орієнтування на місцевості, [4 ПРО 1.4]

значення плану місцевості і карти [4 ПРО 1.4]

Поєднання пізнавальної і дослідницької діяльності; спостереження; моделювання уявних ситуацій; встановлення причинно-наслідкових зв’язків; робота в групах

 

  1.  

 

Діагностувальна робота

 

 

 

  1.  

 

Аналіз діагностувальноїроботи

 

 

 

  1.  
  2.  

 

Орієнтування на місцевості

Формувати уявлення про способи орієнтування на місцевості та визначення напрямків, розвивати практично-пошукові вміння орієнтуватися за компасом; складати план місцевості; діяти за інструкцією, планом, зразком; удосконалювати вміння взаємодіяти в груповій діяльності

Учень/учениця називає способи орієнтування на місцевості; [4 ПРО 1.1]

визначає сторони горизонту по компасу

[4 ПРО 1.4]

орієнтування на місцевості за допомогою компасу, Сонця і місцевих ознак [4 ПРО 1.5]

складання плану приміщення, орієнтування на місцевості орієнтування на місцевості, [4 ПРО 1.4]

Поєднання пізнавальної і дослідницької діяльності; спостереження; моделювання уявних ситуацій; встановлення причинно-наслідкових зв’язків; робота в групах

Практичний блок:

-          складання плану кімнати, пришкільної ділянки;

-          визначення сторін горизонту за допомогою Сонця; компаса

 

  1.  

 

 

Погода. Прогноз погоди

Упорядкувати і розвивати уявлення про зміни в природі, їх причини; заохочувати висловлювання самостійних суджень про зв’язки в природі, залежність впливу діяльності людей на зміни в природі; викликати інтерес до природоохоронної діяльності, спостережень в природі за погодою і її впливом на поведінку і діяльність людини

Учень/учениця значення прогнозу погоди для людей і розповідає про його використання у власному житті; [4 ПРО 1.4]  спостерігає і фіксує зміни елементів погоди (температуру зонах. повітря, вітру, хмарності, опадів); [4 ПРО 1.4]

проводить спостереження за погодою, сезонними змінами [4 ПРО 1.2]

дізнається з різних джерел про методи передбачення погоди, народні прикмети про зміну погоди; [4 ПРО 2.1]

застосовує знання для спостереження за погодою

орієнтування на місцевості, [4 ПРО 1.4]

Поєднання пізнавальної і дослідницької діяльності; спостереження; моделювання уявних ситуацій; встановлення причинно-наслідкових зв’язків; робота в групах

Практичний блок:

-          ведення Щоденника спостережень

 

        39

        40

 

Природні зони Землі

Упорядкувати пізнавальний досвід учнів щодо природних зон Землі, їх характеристик; стимулювати потребу в пізнанні різноманітності природних об’єктів, їх значення для екологічної рівноваги

Учень/учениця робить висновок про різноманітність і цілісність природи Землі;

описує і характеризує різноманість природних об»єктів в природних зонах, доводить значення об»єктів природи для людини [4 ПРО 1.4]

Поєднання пізнавальної і дослідницької діяльності; спостереження; моделювання уявних ситуацій; встановлення причинно-наслідкових зв’язків; робота в групах

Практичний блок:

-          Розпізнавання за знаками і символами природних зон на глобусі і фізичній карті

 

 

 

41

42

 

 

 

 

4

 

 

 

2

 

Материки Землі. Особливості природи материків

Ознайомити із поняттям «материки»; їх назвами, зображенням на фізичній карті; формувати уявлення про різноманітність природи материків; стимулювати потребу пізнавати природу материків

Учень/учениця

знаходить і показує на картах материки та інші об’єкти відповідно до навчального завдання; [4 ПРО 2.2]

розповідає про різноманітність природи материків [4 ПРО 2.1]

Поєднання пізнавальної і дослідницької діяльності; спостереження; моделювання уявних ситуацій; встановлення причинно-наслідкових зв’язків; робота в групах

Практичний блок:

-          позначення на контурній карті материків

4433

        43

        44

 

Океани Землі. Особливості природи океанів

Ознайомити із поняттям «океани», їх розміщенням на карті півкуль і глобусі; виховувати бережливе ставлення до природи; формувати уявлення про різноманітність природи океанів; стимулювати потребу пізнавати природу океанів

Учень/учениця знаходить і показує на картах  океани та інші об’єкти відповідно до навчального завдання[4 ПРО 2.2]

розповідає про мешканців океанів; [4 ПРО 2.1]

Поєднання пізнавальної і дослідницької діяльності; спостереження; моделювання уявних ситуацій; встановлення причинно-наслідкових зв’язків; робота в групах

Практичний блок:

-          позначення на контурній карті океанів

44

 

       45

 

Рукотворний світ за зразками природи

Розширювати уявлення про взаємозв’язки між людиною і природою; використання людиною знань про природу в створенні виробів, винаходи людства, пов’язані із знанням явищ природи; актуалізувати знання учнів про професії людей, пов’язаних із природою; викликати інтерес до пошукової діяльності, пов»язаної з пізнанням природи

Учень/учениця наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; матеріалів і виробів з них; місцевих виробництв; [4 ГІО 2.2]

розповідає про вирощування рослин, догляд за свійськими тваринами; про винаходи людства і професії, пов’язані з пізнанням природи, її використанням і збереженням (фізик, шахтар, інженер, природозахисник та інші); [4 ПРО 1.5] моделює самостійно/у групі зв’язки «природа – людина», «природа-рукотворний світ», «людина – рукотворний світ» і складає розповідь за створеною моделлю; [4 ПРО 1.4]

Поєднання пізнавальної, ігрової і дослідницької діяльності; спостереження; встановлення причинно-наслідкових зв’язків; Практичний блок:

-          Розв’язання пошукових завдань

-          Моделювання ситуацій, пов’язаних з професіями

-          Моделювання зв’язків між людиною, природою і рукотворним світом

 

 

       46

 

 

Діагностувальна робота

 

 

 

 

       47

 

 

 

Аналіз діагностувальної роботи

 

 

 

 

       48

 

 

 

Повторення вивченого за 1 семестр

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 4 клас, Планування
НУШ
Додано
16 жовтня 2023
Переглядів
792
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку