Календарно-тематичне планування з біології
для загальноосвітніх навчальних закладів
11 клас
на 2020-2021 н. р.
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 4 години – резервних)
Навчальна програма з біології і екології для 10-11 класів закладів загальної середньої освіти: рівень стандарту, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 23.10.2017 № 1407.
Підручник: Андерсон О.А.та ін. Біологія та екологія: підручник для 11 кл. закладів загальної середньої освіти: рівень стандарт /.- К.: Школяр, 2019. – 216 ст., іл.
За рік |
|||
|
I семестр |
II семестр |
Всього за рік |
Контрольні роботи |
1 |
1 |
2 |
Тематичний контроль |
3 |
3 |
6 |
Лабораторна робота |
____ |
____ |
____ |
Практичних робіт |
2 |
1 |
3 |
Дослідницьких практикумів |
__ |
__ |
__ |
Проектів |
1 |
2 |
3 |
Календарно-тематичне планування
Біологія 11 клас
на 2020-2021 н. р.
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 4 години – резервних)
№ п/п |
Теми уроків |
Лабораторні роботи, дослідження, проекти |
Д/з |
Дата |
|
ТЕМА 7. ЕКОЛОГІЯ ( 14 год.) |
|||||
|
Предмет вивчення екології, її завдання та методи. Зв’язки екології з іншими науками |
|
|
|
|
|
Екологічні чинники та їхня класифікація. |
|
|
|
|
|
Закономірності впливу екологічних чинників на організми та їх угруповання. Стено- та еврибіонтні види |
|
|
|
|
|
Популяції. Класифікація популяцій. Структура та характеристики популяцій |
|
|
|
|
|
Механізми регуляції густоти та чисельності популяцій. Функціональна роль популяцій в екосистемах |
|
|
|
|
|
Властивості та характеристики екосистем |
|
|
|
|
|
Типи зв’язків між популяціями різних видів в екосистемах |
|
|
|
|
|
Екологічні сукцесії як процеси саморозвитку екосистем. Причини сукцесій та їхні типи. Закономірності сукцесій |
|
|
|
|
|
Агроценози, їхня структура та особливості функціонування. Шляхи підвищення продуктивності агроценозів |
|
|
|
|
|
Біосфера як глобальна екосистема, її структура та межі |
|
|
|
|
|
Біогеохімічні цикли як необхідна умова існування біосфери |
|
|
|
|
|
Вчення В. І. Вернадського про біосферу та ноосферу та його значення для уникнення глобальної екологічної кризи |
|
|
|
|
|
Проект. Дослідження особливостей структури місцевих екосистем (природних чи штучних) |
Проект. Дослідження особливостей структури місцевих екосистем (природних чи штучних) |
|
|
|
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу з теми «Екологія». Тематичне оцінювання. |
|
|
|
|
ТЕМА 8. СТАЛИЙ РОЗВИТОК ТА РАЦІОНАЛЬНЕ ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ( 11 год.) |
|||||
|
Сучасні екологічні проблеми у світі та в Україні |
|
|
|
|
|
Види забруднення, їхні наслідки для природних і штучних екосистем та людини. Поняття про якість довкілля. Критерії забруднення довкілля |
|
|
|
|
|
Антропічний вплив на атмосферу Наслідки забруднення атмосферного повітря та його охорона |
|
|
|
|
|
Антропічний вплив на гідросферу. Причини порушення якості природних вод, дефіцит водних ресурсів, принципи оцінки екологічного стану водойм. Охорона водойм |
|
|
|
|
|
Основні джерела антропічного забруднення ґрунтів, їхні наслідки. Необхідність охорони ґрунтів |
|
|
|
|
|
Антропічний вплив на біорізноманіття. Проблеми акліматизації та реакліматизації видів. Збереження біорізноманіття як необхідна умова стабільності біосфери |
|
|
|
|
|
Практична робота 2. Оцінка екологічного стану свого регіону |
Практична робота 2. Оцінка екологічного стану свого регіону |
|
|
|
|
Концепція сталого розвитку та її значення. Природокористування в контексті сталого розвитку |
|
|
|
|
|
Поняття про екологічне мислення. Необхідність міжнародної взаємодії у справі охорони довкілля |
|
|
|
|
|
Екологічна політика в Україні. Червона книга та чорні списки видів тварин. Зелена книга України |
|
|
|
|
|
Контрольна робота №2 з теми: «Сталий розвиток та раціональне природокористування». |
|
|
|
|
ТЕМА 9. ЗАСТОСУВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ БІОЛОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ У МЕДИЦИНІ, СЕЛЕКЦІЇ, БІОТЕХНОЛОГІЇ (12 год.) |
|||||
|
Завдання та досягнення сучасної селекції. Внесок вітчизняних учених-селекціонерів |
|
|
|
|
|
Сучасні методи селекції тварин і рослин. Явище гетерозису та його генетичні основи |
|
|
|
|
|
Значення для планування селекційної роботи вчення М. І. Вавилова про центри різноманітності та походження культурних рослин, закону гомологічних рядів спадкової мінливості. |
|
|
|
|
|
Сучасні методи селекції мікроорганізмів Застосування методів генної та клітинної інженерії в сучасній селекції |
|
|
|
|
|
Генна інженерія людини: досягнення та ризики. Біоетичні проблеми сучасної медицини |
|
|
|
|
|
Сучасна біотехнологія та її основні напрямки. Застосування досягнень молекулярної генетики, молекулярної біології та біохімії у біотехнології |
|
|
|
|
|
Поняття про біологічну небезпеку, біологічний тероризм та біологічний захист. Біологічна безпека та основні напрямки її реалізації |
|
|
|
|
|
Проект (один на вибір; створення бук-трейлеру, презентації, буклету, скрайбу, постеру тощо) Клонування організмів. Нанотехнології в біології. Трансгенні організми: за і проти |
Проект (один на вибір; створення бук-трейлеру, презентації, буклету, скрайбу, постеру тощо) Клонування організмів. Нанотехнології в біології. Трансгенні організми: за і проти |
|
|
|
|
Узагальнення знань з теми «Застосування результатів біологічних досліджень у медицині, селекції та біотехнології». Тематичне оцінювання |
|
|
|
|