Календарно - тематичне планування уроків хімії

Про матеріал
Планування уроків хімії у 7 - 11 класах на два семестри 2019 - 2020 н.р. Воно включає в себе перелік тем уроків, контрольні, лабораторні та практичні роботи.
Перегляд файлу

ПОГОДЖЕНО                                                                           ЗАТВЕРДЖУЮ

заступник директора                                                                Директор ЗОШ І-ІІІ ступеня

з навчальної роботи                                                                  села Гремяче

 

___________________                                                                 ____________________

«___» вересня 2019 р.                                                                 «___» вересня 2019 р. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування

уроків хімії у 7 – 11 класах

на І – ІІ семестр

2019 – 2020 н.р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель: Філюк Вікторія Сергіївна

Програми

 

7 клас: За програмою «Хімія 7 клас» для загальноосвітніх навчальних закладів. Видавництво Київ ВЦ «Академія» 2016 рік за редакцією П. П. Попель,                   Л. С. Крикля.

8 клас: За програмою «Хімія 8 клас» для загальноосвітніх навчальних закладів. Видавництво Київ ВЦ «Академія» 2008 рік за редакцією П. П. Попель,         Л. С. Крикля.

9 клас: За програмою «Хімія 9 клас» для загальноосвітніх навчальних закладів. Видавництво Київ ВЦ «Академія» 2017 рік за редакцією П. П. Попель,                   Л. С. Крикля.

10 клас: За програмою «Хімія 10 клас» для закладів загальної середньої освіти. Рівень стандарту. Видавництво Київ УОВЦ «Оріон» 2018 рік за редакцією О. Г. Ярошенко.    

11 клас: За програмою «Хімія 11 клас» для закладів загальної середньої освіти. Рівень стандарту. Видавництво Київ УОВЦ «Оріон» 2019 рік за редакцією О. Г. Ярошенко.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарне планування 7-й клас

(1,5 год в тиждень)

Дата

Тема уроку

Примітки

 

 

Вступ (3 год)

 

1

 

Хімія — природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі. Короткі відомості з історії хімії.

 

2

 

Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з обладнанням кабінету хімії та лабораторним посудом.

 

3

 

Практична робота № 1. Правила безпеки під час роботи в хімічному кабінеті. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. Будова полум’я. Проведено інструктаж з БЖД.

 

 

 

Тема 1. Початкові хімічні поняття (22 год)

 

4

 

Фізичні тіла. Матеріали. Речовини. Молекули. Атоми. Фiзичні властивості речовин. 

 

5

 

Спостереження й експеримент у хімії.

 

6

 

Лабораторна робота № 1. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Проведено інструктаж з БЖД.

 

7

 

Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні). Способи розділення сумішей.

 

8

 

Практична робота № 2. Розділення неоднорідної суміші. Проведено інструктаж з БЖД.

 

9

 

Атом, його склад. Хімічні елементи, їхні назви і символи. Ознайомлення з періодичною системою хімічних елементів Д.І. Менделєєва.

 

10

 

Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів.

 

11

 

Хімічні формули речовин. Прості та складні речовини. Багатоманітність речовин.

 

12

 

Лабораторна робота № 2.   Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин. Проведено інструктаж з БЖД.

 

13

 

Контрольна робота № 1

 

14

 

Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів.

 

15

 

Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук.

 

16

 

Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою.

 

17

 

Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою.

 

18

 

Масова частка елемента в складній речовині.

 

19

 

Обчислення масової частки елемента в складній речовині.

 

20

 

Складання формул речовин за масовою часткою елементів у речовині

 

21

 

Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. Хімічні властивості речовин.

 

22

 

Практична робота № 3. Дослідження фізичних і хімічних явищ. Проведено інструктаж з БЖД.

Навчальний проект

 

1.Хімічні явища в побуті.

2.Хімічні явища в природному довкіллі.

23

 

Захист навчальних проектів.

 

24

 

Розрахункові задачі.

 

25

 

Контрольна робота № 2

 

 

 

Тема 2. Кисень (13 годин)

 

26

 

Повітря, його склад.

 

27

 

Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню.

 

28

 

Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння.

 

29

 

Добування кисню в лабораторії та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню. 

 

30

 

Практична робота № 4. Добування кисню з калій перманганату, збирання, доведення його наявності.  Проведено інструктаж з БЖД.

 

31

 

Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення.

 

32

 

Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду, глюкози).

 

33

 

Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання).

 

34

 

Лабораторна робота № 3. Проведення хімічних реакцій. Проведено інструктаж з БЖД.

 

35

 

Умови виникнення та припинення горіння. Маркування небезпечних речовин.

 

36

 

Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню.

 

37

 

Розрахункові задачі.

 

38

 

Контрольна робота № 3

 

 

 

Тема 3. Вода (12 годин)

 

39

 

Вода, склад її молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. Вода – розчинник.                    

 

40

 

Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина. 

 

41

 

Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини.

 

42

 

Виготовлення розчину. Обчислення масової частки і маси розчиненої речовини в розчині.

 

43

 

Лабораторний дослід  № 4. Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин. Проведено інструктаж з БЖД.

 

44

 

Взаємодія води з оксидами. Поняття про гідрати оксидів: кислоти й основи. Поняття про індикатори.  

 

45

 

Лабораторний дослід  № 5.   Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами. Проведено інструктаж з БЖД.

 

46

 

Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі.

 

47

 

Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах.

Навчальний проект

1.Проблема збереження чистоти водойм.

2.Дослідження фізичних і хімічних властивостей води.

3.Способи очищення води в побуті.

48

 

Захист навчальних проектів.

 

49

 

Розрахункові задачі.

 

50

 

Контрольна робота № 4

 

51

 

Екскурсія

 

52

 

Підсумковий урок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарне планування 8-й клас

(2 год в тиждень)

 

Дата

Тема уроку

Примітки

 

 

Повторення курсу хімії 7 клас (2 год)

 

1

 

Речовини. Хімічні елементи.

 

2

 

Хімічні реакції.

 

 

 

Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів. Будова атома (17 год)

 

3

 

Історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів.

 

4

 

Поняття про галогени та інертні гази.

 

5

 

Періодичний закон Д. І. Менделєєва. Періоди.

 

6

 

Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва.

 

7

 

Розв’язування задач, виконання вправ.

 

8

 

Поняття про будову ато­ма. Склад атомних ядер.

 

9

 

Радіоактивні та стабіль­ні ізотопи. Радіоактивне випромінювання.

 

10

 

Рух електронів в атомі. Поняття про орбіталі.

 

11

 

Розподіл електронів в атомі. Основні принци­пи розміщення елек­тронів на електронних оболонках.

 

12

 

Будова електронних обо­лонок атомів і структура періодичної системи.

 

13

 

Розрахункові задачі.

 

14

 

Взаємозв'язок між будо­вою електронних оболо­нок і властивостями хі­мічних елементів, простих речовин, сполук елементів з Гідрогеном та Оксигеном.

 

15

 

Характеристика хіміч­них елементів малих періодів за їх місцем у періодичній системі та будовою атома.

 

16

 

Розрахункові задачі.

 

17

 

Значення Періодичного закону. Життя і наукова діяльність Д. І. Менделєєва.

 

18

 

Розрахункові задачі.

 

19

 

Контрольна робота № 1

 

 

 

Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини (11 год)

 

20

 

Природа хімічного зв'язку. Типи хімічного зв'язку.

 

21

 

Ковалентний зв'язок.

 

22

 

Властивості ковалент­ного зв'язку. Полярний і неполярний ковалент­ний зв'язок.

 

23

 

Йонний зв'язок. Властивості йонного зв'язку.

 

24

 

Валентність і ступінь окиснення.

 

25

 

Визначення можливих ступенів окиснення. Складання хімічних формул за ступенем окиснення.

 

26

 

Будова твердих речо­вин, типи кристалічних ґраток.

 

27

 

Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток.

 

28

 

Розрахункові задачі.

 

29

 

Розрахункові задачі.

 

30

 

Контрольна робота № 2

 

 

 

 

 

Тема 3. Кількість речовини, розрахунки за хімічними формулами (9 год)

 

31

 

Кількість речовини. Моль – одиниця кількості речовини. Число Авогадро.

 

32

 

Молярна маса. Обчислення молярної маси, маси і кількості речовини за хімічною формулою.

 

33

 

Молярний об’єм газів. Обчислення об’єму газу за нормальних умов.

 

34

 

Розрахункові задачі.

 

35

 

Відносна густина газів.

 

36

 

Розрахунки за хімічними формулами. Обчислення відношення мас елементів в речовині.

 

37

 

Семінарське заняття.

 

38

 

Розрахункові задачі.

 

39

 

Контрольна робота № 3

 

 

 

Тема 4. Основні класи неорганічних сполук (30 год)

 

Тема 4.1. Склад, назви та фізичні властивості основних класів неорганічних сполук (9 год)

40

 

Класифікація неорганіч­них речовин. Оксиди: поняття, склад і назви, будова і фізичні власти­вості, поширеність у при­роді.

 

41

 

Основи: поняття, склад і назви, класифікація, виявлення, викорис­тання.

 

42

 

Лабораторна робота № 1. Дія розчину лугів на індикатори. Проведено інструктаж з БЖД.

 

43

 

Кислоти: поняття, склад і назви, класифікація, фізичні властивості, поширеність у природі, виявлення, використання.

 

44

 

Лабораторна робота № 2. Дія розчину кислот на індикатори. Проведено інструктаж з БЖД.

 

45

 

Солі: поняття, склад і назви. Фізичні властивості, поширеність у природі.

 

46

 

Розрахунки за хімічними рівняннями.

 

47

 

Розрахункові задачі.

 

48

 

Контрольна робота № 4

 

 

 

Тема 4.2. Хімічні властивості та способи добування основних класів неорганічних сполук (21 год)

 

49

 

Класифікація оксидів. Відношення оксидів до води.

 

50

 

Хімічні властивості основ. Взаємодія лугів з кислотами, кислотними оксидами, солями. Термічний розклад основ.

 

51

 

Розрахункові задачі.

 

52

 

Хімічні властивості кислот: взаємодія з металами, оксидами, основами, солями. Ряд активності металів.

 

53

 

Хлоридна кислота та її властивості. Добування хлоридної кислоти.

 

54

 

Лабораторна робота № 3. Взаємодія хлоридної кислоти з металами. Проведено інструктаж з БЖД.

 

55

 

Розрахункові задачі.

 

56

 

Поняття про амфотерні оксиди та гідроксиди.

 

57

 

Семінарське заняття.

 

58

 

Розрахункові задачі.

 

59

 

Контрольна робота № 5

 

60

 

Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями.

 

61

 

Лабораторна робота № 4. Хімічні властивості солей. Проведено інструктаж з БЖД.

 

62

 

Поширення солей у природі та їх практичне значення. Генетичний зв'язок між класами неорганічних сполук.

 

63

 

Загальні способи добування оксидів, кислот, солей, основ.

 

64

 

Розрахункові задачі.

 

65

 

Лабораторна робота № 5. Розкладання нерозчинної основи під час нагрівання. Проведено інструктаж з БЖД.

 

66

 

Практична робота № 1. Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук. Проведено інструктаж з БЖД.  

 

67

 

Практична робота № 2.  Розв'язання експериментальних задач.

 

68

 

Розрахункові задачі.

 

69

 

Контрольна робота № 6

 

70

 

Підсумковий урок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарне планування 9-й клас

(2 год в тиждень)

Дата

Тема уроку

Примітки

 

 

Повторення основних питань курсу хімії 8 класу (2 год)

 

1

 

Склад і властивості основних класів неорганічних сполук.

 

2

 

Хімічний зв'язок і будова речовини.

 

 

 

Тема 1. Розчини (15 год)

 

3

 

Поняття про розчини. Розчин і його компоненти.

 

4

 

Поняття про дисперсні системи. Вода як розчинник. Будова молекули води, поняття про водневий зв'язок.

 

5

 

Теплові ефекти, що  супроводжують розчинення речовин. Фізико-хімічна суть процесу розчинення. Поняття про кристалогідрати.

 

6

 

Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини.

 

7

 

Розв’язування задач на обчислення масової частки і маси розчиненої речовини в розчині.

 

8

 

Практична робота № 1. Приготування розчину солі з певною масовою часткою розчиненої речовини. Проведено інструктаж з БЖД.

 

9

 

Контрольна робота № 1

 

10

 

Електролітична дисоціація. Електроліти і неелектроліти.

 

11

 

Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах. Ступінь дисоціації, сильні і слабкі електроліти.

 

12

 

Розрахункові задачі.

 

13

 

Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу. Йонні рівняння.

 

14

 

Розрахункові задачі.

 

15

 

Практична робота № 2. Реакції йонного обміну в розчинах електролітів. Проведено інструктаж з БЖД.

 

16

 

Практична робота №3. Розв’язування експериментальних задач.

 

17

 

Контрольна робота № 2

 

 

 

Тема 2. Хімічні реакції (10 год)

 

18

 

Класифікація хімічних реакцій за різними ознаками. Реакції сполучення, розкладу, заміщення, обміну.

 

19

 

Оборотні та необоротні реакції.

 

20

 

Окисно-відновні реакції, їхнє значення. Складання рівнянь окисно-відновних реакцій, добір коефіцієнтів.

 

21

 

Розрахункові задачі.

 

22

 

Тепловий ефект реакції. Екзотермічні та ендотермічні реакції. Термохімічне рівняння.

 

23

 

Швидкість хімічної реакції.

 

24

 

Розрахункові задачі.

 

25

 

Розрахункові задачі.

 

26

 

Розрахункові задачі.

 

27

 

Контрольна робота № 3

 

 

 

 

 

 

 

Тема 3. Початкові поняття про органічні сполуки

(40 год)

 

 

 

Тема 3.1. Вуглеводні (13 год)

 

28

 

Органічні сполуки. Спільні та відмінні ознаки органічних та неорганічних сполук.

 

29

 

Особливості будови атома Карбону в основному та збудженому стані.

 

30

 

Метан. Молекулярна, електронна та структурна формули метану, поширення в природі.

 

31

 

Гомологи метану. Моделі молекул.

 

32

 

Лабораторна робота № 1. Виготовлення молекул моделей парафінів. Проведено інструктаж з БЖД.

 

33

 

Хімічні властивості метану.

 

34

 

Розрахункові задачі.

 

35

 

Співвідношення об’ємів газів у хімічних реакціях.

 

36

 

Етилен і ацетилен. Молекулярна, електронна та структурна формули, фізичні властивості.

 

37

 

Хімічні властивості етилену і ацетилену. Застосування вуглеводнів.

 

38

 

Поняття про полімери на прикладі поліетилену, використання поліетилену.

 

39

 

Розрахункові задачі.

 

40

 

Контрольна робота № 4

 

 

 

Тема 3.2. Оксигеновмісні органічні сполуки (13 год)

 

41

 

Метанол, етанол, гліцерин, їхні молекулярні, електронні та структурні формули. Фізичні властивості, функціональна гідроксильна група.

 

42

 

Хімічні властивості спиртів.

 

43

 

Лабораторна робота № 2. Досліди з гліцерином. Проведено інструктаж з БЖД.

 

44

 

Застосування метанолу, етанолу, гліцеролу. Отруйність спиртів, їх згубна дія на організм людини.

 

45

 

Розрахункові задачі.

 

46

 

Оцтова кислота, її молекулярна і структурна формули, фізичні властивості. Функціональна карбоксильна група.

 

47

 

Хімічні властивості оцтової кислоти. Застосування оцтової кислоти.

 

48

 

Лабораторна робота № 3. Дія оцтової кислоти на індикатори. Проведено інструктаж з БЖД.

 

49

 

Практична робота № 4. Властивості оцтової кислоти. Проведено інструктаж з БЖД.

 

50

 

Поняття про вищі карбонові кислоти. Жири. Склад жирів, їх утворення.

 

51

 

Гідроліз і гідрування жирів. Жири у природі, біологічна роль жирів.

 

52

 

Розрахункові задачі.

 

53

 

Контрольна робота № 5

 

 

 

Тема 3.3. Органічні сполуки (14 год)

 

54

 

Вуглеводи: глюкоза, сахароза. Їх фізичні властивості, поширення в природі.

 

55

 

Вуглеводи: крохмаль, целюлоза. Молекулрні формули. Їх фізичні властивості, поширення в природі.

 

56

 

Хімічні властивості вуглеводів.

 

57

 

Лабораторна робота № 4. Взаємодія глюкози з купрум (ІІ) гідроксидом. Проведено інструктаж з БЖД.

 

58

 

Лабораторна робота № 5. Відношення крохмалю до води. Взаємодія крохмалю з йодом. Проведено інструктаж з БЖД.

 

59

 

Біологічна роль в використання вуглеводнів. Загальна схема виробництва цукру.

 

60

 

Розрахункові задачі.

 

61

 

Амінооцтова кислота, її молекулярна та структурна формули. Фізичні і хімічні властивості.

 

62

 

Білки: склад і будова. Властивості білків.

 

63

 

Нуклеїнові кислоти: склад і будова. Біологічна роль нуклеїнових кислот і білків.

 

64

 

Семінарське заняття. Природні і синтетичні органічні сполуки. Значення продуктів органічної хімії.

 

65

 

Розрахункові задачі.

 

66

 

Практична робота №5. Розв’язування експериментальних задач.

 

67

 

Контрольна робота № 6

 

 

 

Тема 4. Узагальнення знань з хімії (3 год)

 

68

 

Місце хімії серед наук про природу. Роль хімічних знань у пізнанні природи.

 

69

 

Значення хімічних процесів у природі.

 

70

 

Підсумковий урок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарне планування 10-й клас

(2 год в тиждень)

 

Дата

Тема уроку

Примітки

 

 

Повторення початкових понять про органічні речовини (2 год)

 

1

 

Склад, властивості, застосування окремих представників вуглеводнів (метан, етан, етен, етин).

 

2

 

Склад, властивості, застосування окремих представників оксигеновмісних сполук (метанол, етанол, гліцерол, етанова кислота) і нітрогеновмісних (аміноетанова кислота) органічних речовин.

 

 

 

Тема 1. Теорія будови органічних сполук (8 год)

 

3

 

Теорія будови органічних сполук. Залежність властивостей речовин від складу і хімічної будови молекул.

 

4

 

Поняття про явище ізомерії та ізомери. Класифікація органічних сполук.

 

5

 

Ковалентні карбон-карбонові зв’язки у молекулах органічних сполук: простий, подвійний, потрійний.

 

6

 

Виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів. Розрахункові задачі.

 

7

 

Класифікація органічних сполук.

 

8

 

Розрахункові задачі.

 

9

 

Розрахункові задачі.

 

10

 

Контрольна робота № 1

 

 

 

Тема 2. Вуглеводні (17 год)

 

11

 

Класифікація вуглеводнів. Алкани. Загальна формула алканів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. Застосування вуглеводнів.

 

12

 

Хімічні властивості алканів. Методи одержання алканів.

 

13

 

Алкени. Загальна та молекулярна формула алкенів, структурна ізомерія, систематична номенклатура.

 

14

 

Хімічні властивості етену. Методи одержання етену.

 

15

 

Розрахункові задачі.

 

16

 

Розрахункові задачі.

 

17

 

Алкіни. Загальна та молекулярна формула алкінів, структурна ізомерія, систематична номенклатура.

 

18

 

Хімічні властивості етину. Методи одержання етину.

 

19

 

Виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною. Розрахункові задачі.

 

20

 

Арени. Бензен: молекулярна і структурна формули. Фізичні властивості.

 

21

 

Хімічні властивості бензену. Методи одержання бензину.

 

22

 

Виведення молекулярної формули речовини за масою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції. Розрахункові задачі.

 

23

 

Взаємозв’язки між гомологічними рядами вуглеводнів. Розрахункові задачі.

Навчальні проекти:

1. Октанове число та якість бензину.

2. Цетанове число дизельного палива.

3.Ароматичні сполуки навколо нас.

4. Смог як хімічне явище.

5.Коксування вугілля: продукти та їх використання.

6. Біогаз.

7. Вплив на довкілля вуглеводнів та їхніх похідних.

24

 

Розрахункові задачі.

 

25

 

Захист навчальних проектів

 

26

 

Розрахункові задачі.

 

27

 

Контрольна робота № 2

 

Тема 3. Оксигеновмісні органічні сполуки (26 год)

28

 

Спирти. Поняття про характеристичну гідроксильну (функціональну) групу. Насичені одноатомні спирти: загальна та структурні формули, ізомерія (пропанолів і бутанолів), систематична номенклатура. Водневий зв’язок, його вплив на фізичні властивості спиртів.

 

29

 

Хімічні властивості насичених одноатомних спиртів.  Одержання  етанолу.

 

30

 

Поняття про багатоатомні спирти на прикладі гліцеролу, його хімічні властивості.

 

31

 

Розрахункові задачі.

 

32

 

Розрахункові задачі.

 

33

 

Фенол: склад і будова молекули, фізичні та хімічні властивості.

 

34

 

Альдегіди. Склад, будова молекул альдегідів. Альдегідна функціональна група. Загальна та структурні формули, систематична номенклатура і фізичні властивості альдегідів.

 

35

 

Хімічні властивості етаналю, його одержання.

 

36

 

Обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси або об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок.

 

37

 

Карбонові кислоти, їх поширення в природі та класифікація. Карбоксильна функціональна група. Склад, будова молекул насичених одноосновних карбонових кислот, їхня загальна та структурні формули, ізомерія, систематична номенклатура і фізичні властивості.

 

38

 

Хімічні властивості насичених одноосновних карбонових кислот. Реакція естерифікації. Одержання етанової кислоти.

 

39

 

Лабораторна робота № 1. Виявлення органічних кислот у харчових продуктах. Проведено інструктаж з БЖД.

 

40

 

Розрахункові задачі.

 

41

 

Контрольна робота № 3

 

42

 

Естери, загальна та структурні формули, систематична номенклатура, фізичні властивості. Гідроліз естерів.

 

43

 

Жири як представники естерів. Класифікація жирів, їхні хімічні властивості.

 

44

 

Вуглеводи. Класифікація вуглеводів, їх утворення й поширення у природі. Глюкоза: молекулярна формула та її відкрита форма.

 

45

 

Хімічні властивості глюкози.

 

46

 

Лабораторна робота № 2.  Окиснення глюкози свіжоодержаним купрум(ІІ) гідроксидом. Проведено інструктаж з БЖД. Проведено інструктаж з БЖД.

 

47

 

Розрахункові задачі.

 

48

 

Сахароза, крохмаль і целюлоза: молекулярні формули, гідроліз.

 

49

 

Практична робота №1. Розв’язування експериментальних задач.

Навчальні проекти:

1.Екологічна безпечність застосування і одержання фенолу.

2. Виявлення фенолу в екстракті зеленого чаю або гуаші.

3. Вуглеводи у харчових продуктах: виявлення і біологічне значення.

5. Натуральні волокна рослинного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування.

6. Штучні волокна: їхнє застосування у побуті та промисловості.

7. Етери та естери в косметиці.

8. Біодизельне пальне.

50

 

Генетичні зв’язки між оксигеновмісними органічними сполуками.  Виконання тренувальних вправ та розв’язання розрахункових задач.

 

 

 

 

51

 

Захист навчальних проектів

 

52

 

Розрахункові задачі.

 

53

 

Контрольна робота № 4

 

 

 

Тема 4-5. Нітрогеновмісні органічні сполуки.

Синтетичні високомолекулярні речовини і полімерні матеріали на їх основі (14 год)

 

54

 

Насичені аміни: склад і будова молекул, назви найпростіших за складом сполук. Будова аміногрупи. Аміни як органічні основи. Хімічні властивості              метанаміну.

 

55

 

Ароматичні аміни: склад і будова молекули, назва найпростішої за складом сполуки. Хімічні властивості аніліну. Одержання аніліну.

 

56

 

Розрахункові задачі.

 

57

 

Амінокислоти: склад і будова молекул, загальні і структурні формули, характеристичні (функціональні) групи, систематична номенклатура. Пептидна група.

 

58

 

Хімічні властивості аміноетанової кислоти. Пептиди.

 

59

 

Білки як високомолекулярні сполуки. Хімічні властивості білків (без запису рівнянь реакцій).

 

60

 

Лабораторна робота №3. Біуретова реакція. Ксантопротеїнова реакція. Проведено інструктаж з БЖД.

 

61

 

Розрахункові задачі.

 

62

 

Синтетичні високомолекулярні речовини. Полімери. Реакції полімеризації і поліконденсації. Пластмаси. 

 

63

 

Найпоширеніші полімери та сфери їхнього використання. Вплив полімерних матеріалів на здоров’я людини і довкілля. Проблеми утилізації полімерів і пластмас в контексті сталого розвитку суспільства.

 

64

 

Каучуки, гума.  

 

65

 

Синтетичні волокна: фізичні властивості і застосування.

 

66

 

Розрахункові задачі.

 

67

 

Контрольна робота № 5

 

 

 

Тема 6. Багатоманітність та зв’язки між класами органічних речовин (3 год)

 

68

 

Зв’язки між класами органічних речовин. Загальні поняття про біологічно активні речовини (вітаміни, ферменти).

 

69

 

Роль органічної хімії у розв’язуванні сировинної, енергетичної, продовольчої проблем, створенні нових матеріалів.

 

70

 

Підсумковий урок.

 

 

 

 

 

 

 

Календарне планування 11-й клас

(2 год в тиждень)

 

Дата

Тема уроку

Примітки

Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів (9 год)

1

 

Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів.

 

2

 

Електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів

 

3

 

Електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів

 

4

 

Розрахункові задачі.

 

5

 

Принцип «мінімальної енергії».

 

6

 

Збуджений стан атома. Валентні стани елементів.

 

7

 

Можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3 періодів.

 

8

 

Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів.

 

9

 

Контрольна робота № 1

 

Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини (12 год)

10

 

Хімічний  зв’язок. Види хімічного зв’язку.

 

11

 

Ковалентний хімічний  зв’язок.

 

12

 

Донорно-акцепторний механізм утворення ковалентного зв’язку (на прикладі катіону амонію).

 

13

 

Розрахункові задачі.

 

14

 

Йонний хімічний  зв’язок.

 

15

 

Металічний хімічний  зв’язок.

 

16

 

Водневий хімічний  зв’язок.

 

17

 

Кристалічний і аморфний стани твердих речовин.

 

18

 

Залежність фізичних властивостей речовин від їхньої будови.

 

19

 

Розрахункові задачі

 

20

 

Навчальний проект: Використання речовин із різними видами хімічних зв’язків у техніці.

 

21

 

Контрольна робота № 2

 

Тема 3. Хімічні реакції (12 год)

22

 

Необоротні і оборотні хімічні процеси.

 

23

 

Хімічна рівновага.

 

24

 

Принцип Ле Шательє.

 

25

 

Принцип Ле Шательє.

 

26

 

Розрахункові задачі.

 

27

 

Гідроліз солей.

 

28

 

Лабораторна робота № 1. Визначення рН середовища водних розчинів солей за допомогою індикаторів. Проведено інструктаж з БЖД.

 

29

 

Поняття про гальванічний елемент як хімічне джерело електричного струму.

 

30

 

Навчальний проект: Види і принципи роботи малих джерел електричного струму, їх утилізація.

 

31

 

Розрахункові задачі. Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції.

 

32

 

Розрахункові задачі. Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції.

 

33

 

Контрольна робота № 3

 

Тема 3. Неорганічні речовини і їхні властивості (27 год)

34

 

Загальна характеристика неметалів. Фізичні властивості.

 

35

 

Алотропія. Алотропні модифікації речовин неметалічних елементів.

 

36

 

Явище адсорбції.

 

37

 

Лабораторна робота № 2. Дослідження адсорбційної здатності активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів.

 

38

 

Окисні та відновні властивості неметалів.

 

39

 

Застосування неметалів.

 

40

 

Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Особливості водних розчинів цих сполук, їх застосування. Галогени. Хлор. Хлоридна кислота.

 

41

 

Сульфатна кислота. Особливості взаємодії металів з концентрованою сульфатною кислотою.

 

42

 

Лабораторна робота № 3. Хімічні властивості сульфатної кислоти. Проведено інструктаж з БЖД.

 

43

 

Амоніак. Нітратна кислота. Особливості взаємодії металів з нітратною кислотою.

 

44

 

Розрахункові задачі. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку.

 

45

 

Оксиди неметалічних елементів, їх уміст в атмосфері. Кислотні дощі.

 

46

 

Силіцій оксид. Сучасні силікатні матеріали.

 

47

 

Фосфор. Карбон. Мінеральні добрива. Поняття про кислотні та лужні ґрунти.

 

48

 

Розрахункові задачі.

 

49

 

Контрольна робота № 4

 

50

 

Загальна характеристика металів. Фізичні властивості металів на основі їхньої будови. Застосування металів та їхніх сплавів.

 

51

 

Алюміній: фізичні і хімічні властивості.

 

52

 

Ферум. Залізо. Фізичні і хімічні властивості.

 

53

 

Основи. Властивості, застосування гідроксидів Натрію і Кальцію.

 

54

 

Солі, їх поширення в природі. Середні та кислі солі. Поняття про жорсткість води та способи її усунення. (Кальцій і магній).

 

55

 

Розрахункові задачі.

 

56

 

Якісні реакції на деякі йони. Лабораторна робота № 4. Виявлення у розчині катіонів Феруму (2+), Феруму (3+). Проведено інструктаж з БЖД.

 

57

 

Біологічне значення металічних і неметалічних елементів.

 

58

 

Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук.

 

59

 

Розрахункові задачі.

 

60

 

Контрольна робота № 5

 

Тема 6. Хімія і прогрес людства (10 год)

61

 

Роль хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій.

 

62

 

Роль хімії у розв’язанні продовольчої, сировинної проблем.

 

63

 

Роль хімії у розв’язанні енергетичної, проблеми.

 

64

 

Роль хімії у розв’язанні екологічної проблеми.

 

65

 

Вирішення проблеми утилізації різних видів електричних ламп.

 

66

 

«Зелена» хімія: сучасні завдання перед хімічною наукою та хімічною технологією.

 

67

 

Підготовка есе іноземною мовою «Роль хімії у моєму житті».

 

68

 

Розрахункові задачі.

 

69

 

Контрольна робота № 6

 

70

 

Підсумковий урок.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Grebenschykov Volodymyr
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Хімія, Планування
Додано
3 жовтня 2019
Переглядів
5787
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку