ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖУЮ
заступник директора Директор ЗОШ І-ІІІ ступеня
з навчальної роботи села Грем’яче
___________________ ____________________
«___» вересня 2019 р. «___» вересня 2019 р.
Календарно-тематичне планування
уроків хімії у 7 – 11 класах
на І – ІІ семестр
2019 – 2020 н.р.
Вчитель: Філюк Вікторія Сергіївна
Програми
7 клас: За програмою «Хімія 7 клас» для загальноосвітніх навчальних закладів. Видавництво Київ ВЦ «Академія» 2016 рік за редакцією П. П. Попель, Л. С. Крикля.
8 клас: За програмою «Хімія 8 клас» для загальноосвітніх навчальних закладів. Видавництво Київ ВЦ «Академія» 2008 рік за редакцією П. П. Попель, Л. С. Крикля.
9 клас: За програмою «Хімія 9 клас» для загальноосвітніх навчальних закладів. Видавництво Київ ВЦ «Академія» 2017 рік за редакцією П. П. Попель, Л. С. Крикля.
10 клас: За програмою «Хімія 10 клас» для закладів загальної середньої освіти. Рівень стандарту. Видавництво Київ УОВЦ «Оріон» 2018 рік за редакцією О. Г. Ярошенко.
11 клас: За програмою «Хімія 11 клас» для закладів загальної середньої освіти. Рівень стандарту. Видавництво Київ УОВЦ «Оріон» 2019 рік за редакцією О. Г. Ярошенко.
Календарне планування 7-й клас
(1,5 год в тиждень)
№ |
Дата |
Тема уроку |
Примітки |
|
|
Вступ (3 год) |
|
1 |
|
Хімія — природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі. Короткі відомості з історії хімії. |
|
2 |
|
Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з обладнанням кабінету хімії та лабораторним посудом. |
|
3 |
|
Практична робота № 1. Правила безпеки під час роботи в хімічному кабінеті. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. Будова полум’я. Проведено інструктаж з БЖД. |
|
|
|
Тема 1. Початкові хімічні поняття (22 год) |
|
4 |
|
Фізичні тіла. Матеріали. Речовини. Молекули. Атоми. Фiзичні властивості речовин. |
|
5 |
|
Спостереження й експеримент у хімії. |
|
6 |
|
Лабораторна робота № 1. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Проведено інструктаж з БЖД. |
|
7 |
|
Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні). Способи розділення сумішей. |
|
8 |
|
Практична робота № 2. Розділення неоднорідної суміші. Проведено інструктаж з БЖД. |
|
9 |
|
Атом, його склад. Хімічні елементи, їхні назви і символи. Ознайомлення з періодичною системою хімічних елементів Д.І. Менделєєва. |
|
10 |
|
Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів. |
|
11 |
|
Хімічні формули речовин. Прості та складні речовини. Багатоманітність речовин. |
|
12 |
|
Лабораторна робота № 2. Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин. Проведено інструктаж з БЖД. |
|
13 |
|
Контрольна робота № 1 |
|
14 |
|
Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів. |
|
15 |
|
Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук. |
|
16 |
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. |
|
17 |
|
Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою. |
|
18 |
|
Масова частка елемента в складній речовині. |
|
19 |
|
Обчислення масової частки елемента в складній речовині. |
|
20 |
|
Складання формул речовин за масовою часткою елементів у речовині |
|
21 |
|
Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. Хімічні властивості речовин. |
|
22 |
|
Практична робота № 3. Дослідження фізичних і хімічних явищ. Проведено інструктаж з БЖД. |
Навчальний проект
1.Хімічні явища в побуті. 2.Хімічні явища в природному довкіллі. |
23 |
|
Захист навчальних проектів. |
|
24 |
|
Розрахункові задачі. |
|
25 |
|
Контрольна робота № 2 |
|
|
|
Тема 2. Кисень (13 годин) |
|
26 |
|
Повітря, його склад. |
|
27 |
|
Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню. |
|
28 |
|
Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння. |
|
29 |
|
Добування кисню в лабораторії та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню. |
|
30 |
|
Практична робота № 4. Добування кисню з калій перманганату, збирання, доведення його наявності. Проведено інструктаж з БЖД. |
|
31 |
|
Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення. |
|
32 |
|
Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду, глюкози). |
|
33 |
|
Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання). |
|
34 |
|
Лабораторна робота № 3. Проведення хімічних реакцій. Проведено інструктаж з БЖД. |
|
35 |
|
Умови виникнення та припинення горіння. Маркування небезпечних речовин. |
|
36 |
|
Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню. |
|
37 |
|
Розрахункові задачі. |
|
38 |
|
Контрольна робота № 3 |
|
|
|
Тема 3. Вода (12 годин) |
|
39 |
|
Вода, склад її молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. Вода – розчинник. |
|
40 |
|
Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина. |
|
41 |
|
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. |
|
42 |
|
Виготовлення розчину. Обчислення масової частки і маси розчиненої речовини в розчині. |
|
43 |
|
Лабораторний дослід № 4. Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин. Проведено інструктаж з БЖД. |
|
44 |
|
Взаємодія води з оксидами. Поняття про гідрати оксидів: кислоти й основи. Поняття про індикатори. |
|
45 |
|
Лабораторний дослід № 5. Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами. Проведено інструктаж з БЖД. |
|
46 |
|
Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі. |
|
47 |
|
Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах. |
Навчальний проект 1.Проблема збереження чистоти водойм. 2.Дослідження фізичних і хімічних властивостей води. 3.Способи очищення води в побуті. |
48 |
|
Захист навчальних проектів. |
|
49 |
|
Розрахункові задачі. |
|
50 |
|
Контрольна робота № 4 |
|
51 |
|
Екскурсія |
|
52 |
|
Підсумковий урок |
|
|
|
Календарне планування 8-й клас (2 год в тиждень) |
|
№ |
Дата |
Тема уроку |
Примітки |
|
|
Повторення курсу хімії 7 клас (2 год) |
|
1 |
|
Речовини. Хімічні елементи. |
|
2 |
|
Хімічні реакції. |
|
|
|
Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів. Будова атома (17 год) |
|
3 |
|
Історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів. |
|
4 |
|
Поняття про галогени та інертні гази. |
|
5 |
|
Періодичний закон Д. І. Менделєєва. Періоди. |
|
6 |
|
Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва. |
|
7 |
|
Розв’язування задач, виконання вправ. |
|
8 |
|
Поняття про будову атома. Склад атомних ядер. |
|
9 |
|
Радіоактивні та стабільні ізотопи. Радіоактивне випромінювання. |
|
10 |
|
Рух електронів в атомі. Поняття про орбіталі. |
|
11 |
|
Розподіл електронів в атомі. Основні принципи розміщення електронів на електронних оболонках. |
|
12 |
|
Будова електронних оболонок атомів і структура періодичної системи. |
|
13 |
|
Розрахункові задачі. |
|
14 |
|
Взаємозв'язок між будовою електронних оболонок і властивостями хімічних елементів, простих речовин, сполук елементів з Гідрогеном та Оксигеном. |
|
15 |
|
Характеристика хімічних елементів малих періодів за їх місцем у періодичній системі та будовою атома. |
|
16 |
|
Розрахункові задачі. |
|
17 |
|
Значення Періодичного закону. Життя і наукова діяльність Д. І. Менделєєва. |
|
18 |
|
Розрахункові задачі. |
|
19 |
|
Контрольна робота № 1 |
|
|
|
Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини (11 год) |
|
20 |
|
Природа хімічного зв'язку. Типи хімічного зв'язку. |
|
21 |
|
Ковалентний зв'язок. |
|
22 |
|
Властивості ковалентного зв'язку. Полярний і неполярний ковалентний зв'язок. |
|
23 |
|
Йонний зв'язок. Властивості йонного зв'язку. |
|
24 |
|
Валентність і ступінь окиснення. |
|
25 |
|
Визначення можливих ступенів окиснення. Складання хімічних формул за ступенем окиснення. |
|
26 |
|
Будова твердих речовин, типи кристалічних ґраток. |
|
27 |
|
Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток. |
|
28 |
|
Розрахункові задачі. |
|
29 |
|
Розрахункові задачі. |
|
30 |
|
Контрольна робота № 2 |
|
|
|
Тема 3. Кількість речовини, розрахунки за хімічними формулами (9 год) |
|
31 |
|
Кількість речовини. Моль – одиниця кількості речовини. Число Авогадро. |
|
32 |
|
Молярна маса. Обчислення молярної маси, маси і кількості речовини за хімічною формулою. |
|
33 |
|
Молярний об’єм газів. Обчислення об’єму газу за нормальних умов. |
|
34 |
|
Розрахункові задачі. |
|
35 |
|
Відносна густина газів. |
|
36 |
|
Розрахунки за хімічними формулами. Обчислення відношення мас елементів в речовині. |
|
37 |
|
Семінарське заняття. |
|
38 |
|
Розрахункові задачі. |
|
39 |
|
Контрольна робота № 3 |
|
|
|
Тема 4. Основні класи неорганічних сполук (30 год) |
|
Тема 4.1. Склад, назви та фізичні властивості основних класів неорганічних сполук (9 год) |
|||
40 |
|
Класифікація неорганічних речовин. Оксиди: поняття, склад і назви, будова і фізичні властивості, поширеність у природі. |
|
41 |
|
Основи: поняття, склад і назви, класифікація, виявлення, використання. |
|
42 |
|
Лабораторна робота № 1. Дія розчину лугів на індикатори. Проведено інструктаж з БЖД. |
|
43 |
|
Кислоти: поняття, склад і назви, класифікація, фізичні властивості, поширеність у природі, виявлення, використання. |
|
44 |
|
Лабораторна робота № 2. Дія розчину кислот на індикатори. Проведено інструктаж з БЖД. |
|
45 |
|
Солі: поняття, склад і назви. Фізичні властивості, поширеність у природі. |
|
46 |
|
Розрахунки за хімічними рівняннями. |
|
47 |
|
Розрахункові задачі. |
|
48 |
|
Контрольна робота № 4 |
|
|
|
Тема 4.2. Хімічні властивості та способи добування основних класів неорганічних сполук (21 год) |
|
49 |
|
Класифікація оксидів. Відношення оксидів до води. |
|
50 |
|
Хімічні властивості основ. Взаємодія лугів з кислотами, кислотними оксидами, солями. Термічний розклад основ. |
|
51 |
|
Розрахункові задачі. |
|
52 |
|
Хімічні властивості кислот: взаємодія з металами, оксидами, основами, солями. Ряд активності металів. |
|
53 |
|
Хлоридна кислота та її властивості. Добування хлоридної кислоти. |
|
54 |
|
Лабораторна робота № 3. Взаємодія хлоридної кислоти з металами. Проведено інструктаж з БЖД. |
|
55 |
|
Розрахункові задачі. |
|
56 |
|
Поняття про амфотерні оксиди та гідроксиди. |
|
57 |
|
Семінарське заняття. |
|
58 |
|
Розрахункові задачі. |
|
59 |
|
Контрольна робота № 5 |
|
60 |
|
Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями. |
|
61 |
|
Лабораторна робота № 4. Хімічні властивості солей. Проведено інструктаж з БЖД. |
|
62 |
|
Поширення солей у природі та їх практичне значення. Генетичний зв'язок між класами неорганічних сполук. |
|
63 |
|
Загальні способи добування оксидів, кислот, солей, основ. |
|
64 |
|
Розрахункові задачі. |
|
65 |
|
Лабораторна робота № 5. Розкладання нерозчинної основи під час нагрівання. Проведено інструктаж з БЖД. |
|
66 |
|
Практична робота № 1. Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук. Проведено інструктаж з БЖД. |
|
67 |
|
Практична робота № 2. Розв'язання експериментальних задач. |
|
68 |
|
Розрахункові задачі. |
|
69 |
|
Контрольна робота № 6 |
|
70 |
|
Підсумковий урок |
|
Календарне планування 9-й клас (2 год в тиждень) |
|||
№ |
Дата |
Тема уроку |
Примітки |
|
|
Повторення основних питань курсу хімії 8 класу (2 год) |
|
1 |
|
Склад і властивості основних класів неорганічних сполук. |
|
2 |
|
Хімічний зв'язок і будова речовини. |
|
|
|
Тема 1. Розчини (15 год) |
|
3 |
|
Поняття про розчини. Розчин і його компоненти. |
|
4 |
|
Поняття про дисперсні системи. Вода як розчинник. Будова молекули води, поняття про водневий зв'язок. |
|
5 |
|
Теплові ефекти, що супроводжують розчинення речовин. Фізико-хімічна суть процесу розчинення. Поняття про кристалогідрати. |
|
6 |
|
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. |
|
7 |
|
Розв’язування задач на обчислення масової частки і маси розчиненої речовини в розчині. |
|
8 |
|
Практична робота № 1. Приготування розчину солі з певною масовою часткою розчиненої речовини. Проведено інструктаж з БЖД. |
|
9 |
|
Контрольна робота № 1 |
|
10 |
|
Електролітична дисоціація. Електроліти і неелектроліти. |
|
11 |
|
Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах. Ступінь дисоціації, сильні і слабкі електроліти. |
|
12 |
|
Розрахункові задачі. |
|
13 |
|
Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу. Йонні рівняння. |
|
14 |
|
Розрахункові задачі. |
|
15 |
|
Практична робота № 2. Реакції йонного обміну в розчинах електролітів. Проведено інструктаж з БЖД. |
|
16 |
|
Практична робота №3. Розв’язування експериментальних задач. |
|
17 |
|
Контрольна робота № 2 |
|
|
|
Тема 2. Хімічні реакції (10 год) |
|
18 |
|
Класифікація хімічних реакцій за різними ознаками. Реакції сполучення, розкладу, заміщення, обміну. |
|
19 |
|
Оборотні та необоротні реакції. |
|
20 |
|
Окисно-відновні реакції, їхнє значення. Складання рівнянь окисно-відновних реакцій, добір коефіцієнтів. |
|
21 |
|
Розрахункові задачі. |
|
22 |
|
Тепловий ефект реакції. Екзотермічні та ендотермічні реакції. Термохімічне рівняння. |
|
23 |
|
Швидкість хімічної реакції. |
|
24 |
|
Розрахункові задачі. |
|
25 |
|
Розрахункові задачі. |
|
26 |
|
Розрахункові задачі. |
|
27 |
|
Контрольна робота № 3 |
|
|
|
Тема 3. Початкові поняття про органічні сполуки (40 год) |
|
|
|
Тема 3.1. Вуглеводні (13 год) |
|
28 |
|
Органічні сполуки. Спільні та відмінні ознаки органічних та неорганічних сполук. |
|
29 |
|
Особливості будови атома Карбону в основному та збудженому стані. |
|
30 |
|
Метан. Молекулярна, електронна та структурна формули метану, поширення в природі. |
|
31 |
|
Гомологи метану. Моделі молекул. |
|
32 |
|
Лабораторна робота № 1. Виготовлення молекул моделей парафінів. Проведено інструктаж з БЖД. |
|
33 |
|
Хімічні властивості метану. |
|
34 |
|
Розрахункові задачі. |
|
35 |
|
Співвідношення об’ємів газів у хімічних реакціях. |
|
36 |
|
Етилен і ацетилен. Молекулярна, електронна та структурна формули, фізичні властивості. |
|
37 |
|
Хімічні властивості етилену і ацетилену. Застосування вуглеводнів. |
|
38 |
|
Поняття про полімери на прикладі поліетилену, використання поліетилену. |
|
39 |
|
Розрахункові задачі. |
|
40 |
|
Контрольна робота № 4 |
|
|
|
Тема 3.2. Оксигеновмісні органічні сполуки (13 год) |
|
41 |
|
Метанол, етанол, гліцерин, їхні молекулярні, електронні та структурні формули. Фізичні властивості, функціональна гідроксильна група. |
|
42 |
|
Хімічні властивості спиртів. |
|
43 |
|
Лабораторна робота № 2. Досліди з гліцерином. Проведено інструктаж з БЖД. |
|
44 |
|
Застосування метанолу, етанолу, гліцеролу. Отруйність спиртів, їх згубна дія на організм людини. |
|
45 |
|
Розрахункові задачі. |
|
46 |
|
Оцтова кислота, її молекулярна і структурна формули, фізичні властивості. Функціональна карбоксильна група. |
|
47 |
|
Хімічні властивості оцтової кислоти. Застосування оцтової кислоти. |
|
48 |
|
Лабораторна робота № 3. Дія оцтової кислоти на індикатори. Проведено інструктаж з БЖД. |
|
49 |
|
Практична робота № 4. Властивості оцтової кислоти. Проведено інструктаж з БЖД. |
|
50 |
|
Поняття про вищі карбонові кислоти. Жири. Склад жирів, їх утворення. |
|
51 |
|
Гідроліз і гідрування жирів. Жири у природі, біологічна роль жирів. |
|
52 |
|
Розрахункові задачі. |
|
53 |
|
Контрольна робота № 5 |
|
|
|
Тема 3.3. Органічні сполуки (14 год) |
|
54 |
|
Вуглеводи: глюкоза, сахароза. Їх фізичні властивості, поширення в природі. |
|
55 |
|
Вуглеводи: крохмаль, целюлоза. Молекулрні формули. Їх фізичні властивості, поширення в природі. |
|
56 |
|
Хімічні властивості вуглеводів. |
|
57 |
|
Лабораторна робота № 4. Взаємодія глюкози з купрум (ІІ) гідроксидом. Проведено інструктаж з БЖД. |
|
58 |
|
Лабораторна робота № 5. Відношення крохмалю до води. Взаємодія крохмалю з йодом. Проведено інструктаж з БЖД. |
|
59 |
|
Біологічна роль в використання вуглеводнів. Загальна схема виробництва цукру. |
|
60 |
|
Розрахункові задачі. |
|
61 |
|
Амінооцтова кислота, її молекулярна та структурна формули. Фізичні і хімічні властивості. |
|
62 |
|
Білки: склад і будова. Властивості білків. |
|
63 |
|
Нуклеїнові кислоти: склад і будова. Біологічна роль нуклеїнових кислот і білків. |
|
64 |
|
Семінарське заняття. Природні і синтетичні органічні сполуки. Значення продуктів органічної хімії. |
|
65 |
|
Розрахункові задачі. |
|
66 |
|
Практична робота №5. Розв’язування експериментальних задач. |
|
67 |
|
Контрольна робота № 6 |
|
|
|
Тема 4. Узагальнення знань з хімії (3 год) |
|
68 |
|
Місце хімії серед наук про природу. Роль хімічних знань у пізнанні природи. |
|
69 |
|
Значення хімічних процесів у природі. |
|
70 |
|
Підсумковий урок |
|
|
|
Календарне планування 10-й клас (2 год в тиждень) |
|
№ |
Дата |
Тема уроку |
Примітки |
|
|
Повторення початкових понять про органічні речовини (2 год) |
|
1 |
|
Склад, властивості, застосування окремих представників вуглеводнів (метан, етан, етен, етин). |
|
2 |
|
Склад, властивості, застосування окремих представників оксигеновмісних сполук (метанол, етанол, гліцерол, етанова кислота) і нітрогеновмісних (аміноетанова кислота) органічних речовин. |
|
|
|
Тема 1. Теорія будови органічних сполук (8 год) |
|
3 |
|
Теорія будови органічних сполук. Залежність властивостей речовин від складу і хімічної будови молекул. |
|
4 |
|
Поняття про явище ізомерії та ізомери. Класифікація органічних сполук. |
|
5 |
|
Ковалентні карбон-карбонові зв’язки у молекулах органічних сполук: простий, подвійний, потрійний. |
|
6 |
|
Виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів. Розрахункові задачі. |
|
7 |
|
Класифікація органічних сполук. |
|
8 |
|
Розрахункові задачі. |
|
9 |
|
Розрахункові задачі. |
|
10 |
|
Контрольна робота № 1 |
|
|
|
Тема 2. Вуглеводні (17 год) |
|
11 |
|
Класифікація вуглеводнів. Алкани. Загальна формула алканів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. Застосування вуглеводнів. |
|
12 |
|
Хімічні властивості алканів. Методи одержання алканів. |
|
13 |
|
Алкени. Загальна та молекулярна формула алкенів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. |
|
14 |
|
Хімічні властивості етену. Методи одержання етену. |
|
15 |
|
Розрахункові задачі. |
|
16 |
|
Розрахункові задачі. |
|
17 |
|
Алкіни. Загальна та молекулярна формула алкінів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. |
|
18 |
|
Хімічні властивості етину. Методи одержання етину. |
|
19 |
|
Виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною. Розрахункові задачі. |
|
20 |
|
Арени. Бензен: молекулярна і структурна формули. Фізичні властивості. |
|
21 |
|
Хімічні властивості бензену. Методи одержання бензину. |
|
22 |
|
Виведення молекулярної формули речовини за масою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції. Розрахункові задачі. |
|
23 |
|
Взаємозв’язки між гомологічними рядами вуглеводнів. Розрахункові задачі. |
Навчальні проекти: 1. Октанове число та якість бензину. 2. Цетанове число дизельного палива. 3.Ароматичні сполуки навколо нас. 4. Смог як хімічне явище. 5.Коксування вугілля: продукти та їх використання. 6. Біогаз. 7. Вплив на довкілля вуглеводнів та їхніх похідних. |
24 |
|
Розрахункові задачі. |
|
25 |
|
Захист навчальних проектів |
|
26 |
|
Розрахункові задачі. |
|
27 |
|
Контрольна робота № 2 |
|
Тема 3. Оксигеновмісні органічні сполуки (26 год) |
|||
28 |
|
Спирти. Поняття про характеристичну гідроксильну (функціональну) групу. Насичені одноатомні спирти: загальна та структурні формули, ізомерія (пропанолів і бутанолів), систематична номенклатура. Водневий зв’язок, його вплив на фізичні властивості спиртів. |
|
29 |
|
Хімічні властивості насичених одноатомних спиртів. Одержання етанолу. |
|
30 |
|
Поняття про багатоатомні спирти на прикладі гліцеролу, його хімічні властивості. |
|
31 |
|
Розрахункові задачі. |
|
32 |
|
Розрахункові задачі. |
|
33 |
|
Фенол: склад і будова молекули, фізичні та хімічні властивості. |
|
34 |
|
Альдегіди. Склад, будова молекул альдегідів. Альдегідна функціональна група. Загальна та структурні формули, систематична номенклатура і фізичні властивості альдегідів. |
|
35 |
|
Хімічні властивості етаналю, його одержання. |
|
36 |
|
Обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси або об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок. |
|
37 |
|
Карбонові кислоти, їх поширення в природі та класифікація. Карбоксильна функціональна група. Склад, будова молекул насичених одноосновних карбонових кислот, їхня загальна та структурні формули, ізомерія, систематична номенклатура і фізичні властивості. |
|
38 |
|
Хімічні властивості насичених одноосновних карбонових кислот. Реакція естерифікації. Одержання етанової кислоти. |
|
39 |
|
Лабораторна робота № 1. Виявлення органічних кислот у харчових продуктах. Проведено інструктаж з БЖД. |
|
40 |
|
Розрахункові задачі. |
|
41 |
|
Контрольна робота № 3 |
|
42 |
|
Естери, загальна та структурні формули, систематична номенклатура, фізичні властивості. Гідроліз естерів. |
|
43 |
|
Жири як представники естерів. Класифікація жирів, їхні хімічні властивості. |
|
44 |
|
Вуглеводи. Класифікація вуглеводів, їх утворення й поширення у природі. Глюкоза: молекулярна формула та її відкрита форма. |
|
45 |
|
Хімічні властивості глюкози. |
|
46 |
|
Лабораторна робота № 2. Окиснення глюкози свіжоодержаним купрум(ІІ) гідроксидом. Проведено інструктаж з БЖД. Проведено інструктаж з БЖД. |
|
47 |
|
Розрахункові задачі. |
|
48 |
|
Сахароза, крохмаль і целюлоза: молекулярні формули, гідроліз. |
|
49 |
|
Практична робота №1. Розв’язування експериментальних задач. |
Навчальні проекти: 1.Екологічна безпечність застосування і одержання фенолу. 2. Виявлення фенолу в екстракті зеленого чаю або гуаші. 3. Вуглеводи у харчових продуктах: виявлення і біологічне значення. 5. Натуральні волокна рослинного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування. 6. Штучні волокна: їхнє застосування у побуті та промисловості. 7. Етери та естери в косметиці. 8. Біодизельне пальне. |
50 |
|
Генетичні зв’язки між оксигеновмісними органічними сполуками. Виконання тренувальних вправ та розв’язання розрахункових задач. |
|
51 |
|
Захист навчальних проектів |
|
52 |
|
Розрахункові задачі. |
|
53 |
|
Контрольна робота № 4 |
|
|
|
Тема 4-5. Нітрогеновмісні органічні сполуки. Синтетичні високомолекулярні речовини і полімерні матеріали на їх основі (14 год) |
|
54 |
|
Насичені аміни: склад і будова молекул, назви найпростіших за складом сполук. Будова аміногрупи. Аміни як органічні основи. Хімічні властивості метанаміну. |
|
55 |
|
Ароматичні аміни: склад і будова молекули, назва найпростішої за складом сполуки. Хімічні властивості аніліну. Одержання аніліну. |
|
56 |
|
Розрахункові задачі. |
|
57 |
|
Амінокислоти: склад і будова молекул, загальні і структурні формули, характеристичні (функціональні) групи, систематична номенклатура. Пептидна група. |
|
58 |
|
Хімічні властивості аміноетанової кислоти. Пептиди. |
|
59 |
|
Білки як високомолекулярні сполуки. Хімічні властивості білків (без запису рівнянь реакцій). |
|
60 |
|
Лабораторна робота №3. Біуретова реакція. Ксантопротеїнова реакція. Проведено інструктаж з БЖД. |
|
61 |
|
Розрахункові задачі. |
|
62 |
|
Синтетичні високомолекулярні речовини. Полімери. Реакції полімеризації і поліконденсації. Пластмаси. |
|
63 |
|
Найпоширеніші полімери та сфери їхнього використання. Вплив полімерних матеріалів на здоров’я людини і довкілля. Проблеми утилізації полімерів і пластмас в контексті сталого розвитку суспільства. |
|
64 |
|
Каучуки, гума. |
|
65 |
|
Синтетичні волокна: фізичні властивості і застосування. |
|
66 |
|
Розрахункові задачі. |
|
67 |
|
Контрольна робота № 5 |
|
|
|
Тема 6. Багатоманітність та зв’язки між класами органічних речовин (3 год) |
|
68 |
|
Зв’язки між класами органічних речовин. Загальні поняття про біологічно активні речовини (вітаміни, ферменти). |
|
69 |
|
Роль органічної хімії у розв’язуванні сировинної, енергетичної, продовольчої проблем, створенні нових матеріалів. |
|
70 |
|
Підсумковий урок. |
|
|
|
|
|
|
|
Календарне планування 11-й клас (2 год в тиждень) |
|
№ |
Дата |
Тема уроку |
Примітки |
Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів (9 год) |
|||
1 |
|
Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів. |
|
2 |
|
Електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів |
|
3 |
|
Електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів |
|
4 |
|
Розрахункові задачі. |
|
5 |
|
Принцип «мінімальної енергії». |
|
6 |
|
Збуджений стан атома. Валентні стани елементів. |
|
7 |
|
Можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3 періодів. |
|
8 |
|
Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів. |
|
9 |
|
Контрольна робота № 1 |
|
Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини (12 год) |
|||
10 |
|
Хімічний зв’язок. Види хімічного зв’язку. |
|
11 |
|
Ковалентний хімічний зв’язок. |
|
12 |
|
Донорно-акцепторний механізм утворення ковалентного зв’язку (на прикладі катіону амонію). |
|
13 |
|
Розрахункові задачі. |
|
14 |
|
Йонний хімічний зв’язок. |
|
15 |
|
Металічний хімічний зв’язок. |
|
16 |
|
Водневий хімічний зв’язок. |
|
17 |
|
Кристалічний і аморфний стани твердих речовин. |
|
18 |
|
Залежність фізичних властивостей речовин від їхньої будови. |
|
19 |
|
Розрахункові задачі |
|
20 |
|
Навчальний проект: Використання речовин із різними видами хімічних зв’язків у техніці. |
|
21 |
|
Контрольна робота № 2 |
|
Тема 3. Хімічні реакції (12 год) |
|||
22 |
|
Необоротні і оборотні хімічні процеси. |
|
23 |
|
Хімічна рівновага. |
|
24 |
|
Принцип Ле Шательє. |
|
25 |
|
Принцип Ле Шательє. |
|
26 |
|
Розрахункові задачі. |
|
27 |
|
Гідроліз солей. |
|
28 |
|
Лабораторна робота № 1. Визначення рН середовища водних розчинів солей за допомогою індикаторів. Проведено інструктаж з БЖД. |
|
29 |
|
Поняття про гальванічний елемент як хімічне джерело електричного струму. |
|
30 |
|
Навчальний проект: Види і принципи роботи малих джерел електричного струму, їх утилізація. |
|
31 |
|
Розрахункові задачі. Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції. |
|
32 |
|
Розрахункові задачі. Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції. |
|
33 |
|
Контрольна робота № 3 |
|
Тема 3. Неорганічні речовини і їхні властивості (27 год) |
|||
34 |
|
Загальна характеристика неметалів. Фізичні властивості. |
|
35 |
|
Алотропія. Алотропні модифікації речовин неметалічних елементів. |
|
36 |
|
Явище адсорбції. |
|
37 |
|
Лабораторна робота № 2. Дослідження адсорбційної здатності активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів. |
|
38 |
|
Окисні та відновні властивості неметалів. |
|
39 |
|
Застосування неметалів. |
|
40 |
|
Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Особливості водних розчинів цих сполук, їх застосування. Галогени. Хлор. Хлоридна кислота. |
|
41 |
|
Сульфатна кислота. Особливості взаємодії металів з концентрованою сульфатною кислотою. |
|
42 |
|
Лабораторна робота № 3. Хімічні властивості сульфатної кислоти. Проведено інструктаж з БЖД. |
|
43 |
|
Амоніак. Нітратна кислота. Особливості взаємодії металів з нітратною кислотою. |
|
44 |
|
Розрахункові задачі. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку. |
|
45 |
|
Оксиди неметалічних елементів, їх уміст в атмосфері. Кислотні дощі. |
|
46 |
|
Силіцій оксид. Сучасні силікатні матеріали. |
|
47 |
|
Фосфор. Карбон. Мінеральні добрива. Поняття про кислотні та лужні ґрунти. |
|
48 |
|
Розрахункові задачі. |
|
49 |
|
Контрольна робота № 4 |
|
50 |
|
Загальна характеристика металів. Фізичні властивості металів на основі їхньої будови. Застосування металів та їхніх сплавів. |
|
51 |
|
Алюміній: фізичні і хімічні властивості. |
|
52 |
|
Ферум. Залізо. Фізичні і хімічні властивості. |
|
53 |
|
Основи. Властивості, застосування гідроксидів Натрію і Кальцію. |
|
54 |
|
Солі, їх поширення в природі. Середні та кислі солі. Поняття про жорсткість води та способи її усунення. (Кальцій і магній). |
|
55 |
|
Розрахункові задачі. |
|
56 |
|
Якісні реакції на деякі йони. Лабораторна робота № 4. Виявлення у розчині катіонів Феруму (2+), Феруму (3+). Проведено інструктаж з БЖД. |
|
57 |
|
Біологічне значення металічних і неметалічних елементів. |
|
58 |
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. |
|
59 |
|
Розрахункові задачі. |
|
60 |
|
Контрольна робота № 5 |
|
Тема 6. Хімія і прогрес людства (10 год) |
|||
61 |
|
Роль хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій. |
|
62 |
|
Роль хімії у розв’язанні продовольчої, сировинної проблем. |
|
63 |
|
Роль хімії у розв’язанні енергетичної, проблеми. |
|
64 |
|
Роль хімії у розв’язанні екологічної проблеми. |
|
65 |
|
Вирішення проблеми утилізації різних видів електричних ламп. |
|
66 |
|
«Зелена» хімія: сучасні завдання перед хімічною наукою та хімічною технологією. |
|
67 |
|
Підготовка есе іноземною мовою «Роль хімії у моєму житті». |
|
68 |
|
Розрахункові задачі. |
|
69 |
|
Контрольна робота № 6 |
|
70 |
|
Підсумковий урок. |
|