Календарно - тематичне планування уроків історії 5 клас

Про матеріал

Пропоную орієнтовне календарно – тематичне планування уроків історії у 5 класі на 2018 - 2019 навчальний рік, розроблене згідно з чинною програмою та інструктивно - методичними рекомендаціями МОНу

Перегляд файлу

Пропедевтичний курс «Вступ до історії» 5 клас  (35 годин)

Навчальна  програма  для учнів  5 – 9 класів: «Історія України. Всесвітня історія. 5–9 класи»

атверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. № 804)

 

Підручники:

1.

 

Тема уроку

Дата

Примітка

І семестр

Вступ. Що таке історія

  1.  

Що таке минуле, сучасне і майбутнє. Багатоманітність історії. Історія як наука та навчальний предмет. Історія України – складова європейської історії. Підручник з історії

 

 

Тема 1. Відлік часу в історії

  1.  

Календарний та історичний час. Підрахунок історичного часу. Робота зі шкалою часу

 

 

  1.  

Культурні епохи європейської історії (Первісне суспільство, Античність, Середні віки, Новий час). Історія України на шкалі часу.

 

 

  1.  

Практична робота: Відлік часу в історії, робота зі шкалою часу. Розв’язання історичних задач на обчислення часу

 

 

  1.  

Узагальнення. Тематичне оцінювання

 

 

Тема 2. Де відбувається історія

  1.  

Географічний та історичний простір. Робота з історичною картою.

 

 

  1.  

Україна на картах (мапах) упродовж історії. Територіальні межі (кордони) Київської держави, Королівства Руського (Галицько-Волинської держави), Козацької республіки / Війська Запорозького / Гетьманщини та їх зміни.

 

 

  1.  

Терени творення нової України. Держава Україна та її сусіди.

 

 

  1.  

Історико-географічні регіони України та їх особливості (на вибір учителя, оглядово). Територіальне розташування та історичне походження рідного міста/села.

 

 

  1.  

Практична робота: Позначення і надписування на контурній карті історико-географічних регіонів, територію рідного краю.

 

 

  1.  

Узагальнення. Тематичне оцінювання

 

 

Тема 3. Джерела до вивчення історії

  1.  

Історичні джерела та їх різновиди. Виявлення та збереження історичних джерел. Потреба залучення різних джерел для відображення повноти історії.

 

 

  1.  

Робота з історичними джерелами. Залучення різних джерел для достовірного відображення минулого.

 

 

  1.  

Практична робота

Критичне ставлення до джерельних відомостей.

 

 

  1.  

Місця, де зберігають історичні джерела.

 

 

  1.  

Узагальнення. Тематичне оцінювання

 

 

ІІ семестр

Тема 4. Історія України в пам’ятках

  1.  

Пам’ятки історії як джерело історико-культурної інформації

 

 

  1.  

Пам’ятник як витвір мистецтва для увічнення пам’яті про подію або особу.

 

 

  1.  

Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України: княжа Русь-Україна. Володимир і Данило Галицький;

 

 

  1.  

Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України: козацька Україна: Богдан Хмельницький

 

 

  1.  

Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України: новітня Україна: на шляху до державної незалежності (Українська революція, Голодомор, Друга світова війна, проголошення незалежності України, ухвалення Конституції України, Революція Гідності).

 

 

  1.  

Практична робота:  Розповідь про  пам’ятку історії або пам’ятник, установлений у рідному краї (на вибір)

 

 

  1.  

Узагальнення. Тематичне оцінювання

 

 

Тема 5. Дослідники історії

  1.  

Головні цілі пізнання минулого. Фах історика. Що таке історичний факт, історична особа, історичне дослідження.

 

 

  1.  

Історичні праці про Україну та їхні автори: руські літописи («Повість минулих літ» літописця Нестора) та козацькі (Літопис Самійла Величка)

 

 

  1.  

Історичні праці ХІХ – початку ХХ ст. «Історія України-Руси» Михайла Грушевського. Художні твори про минуле України. Дослідження з історії рідного краю (на вибір учителя). Наукове і мистецьке осмислення минулого. Художні твори про минуле України (на вибір учителя).

 

 

  1.  

Практична робота: Повідомлення з історії родини,  презентація родового дерева.

 

 

  1.  

Узагальнення. Тематичне оцінювання

 

 

Тема 6. Усе має минуле

  1.  

Праця і господарство: колись і сьогодні. Традиційні заняття українців. Від натурального до ринкового господарства. Застосування досягнень науки й техніки у виробництві та його наслідки.

 

 

  1.  

Місто та село. Заняття та умови життя населення в українських містах і селах у минулому і тепер.

 

 

  1.  

Практичне заняття: Міні-проект(на вибір) про харчування людей у минулому; про родинні традиції та свята; про одяг людини в минулому.

 

 

  1.  

 Наука та освіта. Школи й університети на українських теренах. Зростання ролі розумової праці.

 

 

  1.  

Турбота про здоров’я. Медицина. Аптеки. Спорт. Як колись проводили вільний час

 

 

  1.  

Узагальнення. Тематичне оцінювання

 

 

  1.  

Узагальнення до курсу

 

 

 

 

docx
Додано
12 серпня 2018
Переглядів
1673
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку