Пропоную орієнтовне календарно – тематичне планування уроків історії у 5 класі на 2018 - 2019 навчальний рік, розроблене згідно з чинною програмою та інструктивно - методичними рекомендаціями МОНу
Пропедевтичний курс «Вступ до історії» 5 клас (35 годин)
Навчальна програма для учнів 5 – 9 класів: «Історія України. Всесвітня історія. 5–9 класи»
(Затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. № 804)
Підручники:
1.
№ |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
І семестр Вступ. Що таке історія |
|||
|
Що таке минуле, сучасне і майбутнє. Багатоманітність історії. Історія як наука та навчальний предмет. Історія України – складова європейської історії. Підручник з історії |
|
|
Тема 1. Відлік часу в історії |
|||
|
Календарний та історичний час. Підрахунок історичного часу. Робота зі шкалою часу |
|
|
|
Культурні епохи європейської історії (Первісне суспільство, Античність, Середні віки, Новий час). Історія України на шкалі часу. |
|
|
|
Практична робота: Відлік часу в історії, робота зі шкалою часу. Розв’язання історичних задач на обчислення часу |
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
Тема 2. Де відбувається історія |
|||
|
Географічний та історичний простір. Робота з історичною картою. |
|
|
|
Україна на картах (мапах) упродовж історії. Територіальні межі (кордони) Київської держави, Королівства Руського (Галицько-Волинської держави), Козацької республіки / Війська Запорозького / Гетьманщини та їх зміни. |
|
|
|
Терени творення нової України. Держава Україна та її сусіди. |
|
|
|
Історико-географічні регіони України та їх особливості (на вибір учителя, оглядово). Територіальне розташування та історичне походження рідного міста/села. |
|
|
|
Практична робота: Позначення і надписування на контурній карті історико-географічних регіонів, територію рідного краю. |
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
Тема 3. Джерела до вивчення історії |
|||
|
Історичні джерела та їх різновиди. Виявлення та збереження історичних джерел. Потреба залучення різних джерел для відображення повноти історії. |
|
|
|
Робота з історичними джерелами. Залучення різних джерел для достовірного відображення минулого. |
|
|
|
Практична робота Критичне ставлення до джерельних відомостей. |
|
|
|
Місця, де зберігають історичні джерела. |
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
ІІ семестр |
|||
Тема 4. Історія України в пам’ятках |
|||
|
Пам’ятки історії як джерело історико-культурної інформації |
|
|
|
Пам’ятник як витвір мистецтва для увічнення пам’яті про подію або особу. |
|
|
|
Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України: княжа Русь-Україна. Володимир і Данило Галицький; |
|
|
|
Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України: козацька Україна: Богдан Хмельницький |
|
|
|
Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України: новітня Україна: на шляху до державної незалежності (Українська революція, Голодомор, Друга світова війна, проголошення незалежності України, ухвалення Конституції України, Революція Гідності). |
|
|
|
Практична робота: Розповідь про пам’ятку історії або пам’ятник, установлений у рідному краї (на вибір) |
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
Тема 5. Дослідники історії |
|||
|
Головні цілі пізнання минулого. Фах історика. Що таке історичний факт, історична особа, історичне дослідження. |
|
|
|
Історичні праці про Україну та їхні автори: руські літописи («Повість минулих літ» літописця Нестора) та козацькі (Літопис Самійла Величка) |
|
|
|
Історичні праці ХІХ – початку ХХ ст. «Історія України-Руси» Михайла Грушевського. Художні твори про минуле України. Дослідження з історії рідного краю (на вибір учителя). Наукове і мистецьке осмислення минулого. Художні твори про минуле України (на вибір учителя). |
|
|
|
Практична робота: Повідомлення з історії родини, презентація родового дерева. |
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
Тема 6. Усе має минуле |
|||
|
Праця і господарство: колись і сьогодні. Традиційні заняття українців. Від натурального до ринкового господарства. Застосування досягнень науки й техніки у виробництві та його наслідки. |
|
|
|
Місто та село. Заняття та умови життя населення в українських містах і селах у минулому і тепер. |
|
|
|
Практичне заняття: Міні-проект(на вибір) про харчування людей у минулому; про родинні традиції та свята; про одяг людини в минулому. |
|
|
|
Наука та освіта. Школи й університети на українських теренах. Зростання ролі розумової праці. |
|
|
|
Турбота про здоров’я. Медицина. Аптеки. Спорт. Як колись проводили вільний час |
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
Узагальнення до курсу |
|
|