Календарно - тематичне планування уроків за модульно - блочною системою навчання
УКРАЇНСЬКА МОВА 3 клас
(За підручником М.С. Вашуленка, О.І. Мельничайко, Н.А. Васильківської)
Рік - 140 год. – 186 мод. І сем. – 80 мод ІІ сем. – 106 мод.
Дата |
Прим |
№ модуля |
Тема |
|
|
|
Блок 1. МОВА І МОВЛЕННЯ |
|
|
1 |
Українська мова — державна мова України. |
|
|
2 |
Український алфавіт. |
|
|
3 |
Усне і писемне мовлення. Культура мовлення. |
|
|
4 |
Основні правила культури спілкування |
|
|
|
Блок 2. ТЕКСТ |
|
|
5 |
В.Ч. Розширення уявлення про текст. Заголовок. |
|
|
6 |
Будова тексту. |
|
|
7 |
Д.Ч.Знаходження та інтонаційне виділення в реченнях тексту слів, важливих для вираження думки. |
|
|
8 |
Засоби змістовного зв’язку між реченнями у тексті. |
|
|
9 |
Типи текстів. Визначення теми і мети висловлювання. |
|
|
10 |
Тема і мета у тексті-описі. |
|
|
11 |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Твір-опис. Художній опис зайця за фотоілюстрацією. |
|
|
12 |
Тема і мета висловлювання у тексті-розповіді. |
|
|
13 |
Ознайомлення з жанром есе. Тема і мета висловлювання у тексті-есе. |
|
|
14 |
Тема і мета висловлювання у тексті-міркуванні |
|
|
15 |
Спостереження за ознаками художніх, науково-популярних та ділових текстів |
|
|
16 |
Абзац тексту. Спостереження за зв’язками між абзацами. |
|
|
17 |
П.Ч. План тексту. |
|
|
18 |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання ділових текстів (листа, записки) |
|
|
19 |
Узагальнюючий урок з тем «Мова і мовлення», «Текст». |
|
|
20 |
Тестування |
|
|
|
Блок 3. РЕЧЕННЯ |
|
|
21 |
В.Ч. Закріплення і узагальнення знань про основні ознаки речення |
|
|
22 |
Види речень за метою висловлювання. Окличні речення. Спостереження за інтонацією та розділовими знаками |
|
|
23 |
Д.Ч. Вироблення вмінь інтонувати речення, різні за метою висловлювання, неокличні та окличні |
|
|
24 |
Звертання і розділові знаки у спонукальних реченнях. |
|
|
25 |
Перевірна робота: діалог(усно) |
|
|
26 |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання письмових запрошень,привітань. |
|
|
27 |
Члени речення. Головні та другорядні члени речення. |
|
|
28 |
Зв’язок слів у реченні |
|
|
29 |
Закріплення знань про головні і другорядні члени речення. |
|
|
30 |
Зв’язок між членами речення |
|
|
31 |
П.Ч. Тестування з теми «Речення» |
|
|
32 |
Узагальнюючий урок з теми «Речення» |
|
|
|
Блок 4. СЛОВО. ЗНАЧЕННЯ СЛОВА |
|
|
33 |
В.Ч. Значення слова. |
|
|
34 |
Синоніми. Омоніми. Антоніми. |
|
|
35 |
Д.Ч. Слова з прямим і переносним значенням |
|
|
36 |
Слова, що мають кілька значень |
|
|
37 |
Слова, які звучать і пишуться однаково (омоніми). |
|
|
38 |
Слова, близькі за значенням (синоніми) |
|
|
39 |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Твір-розповідь за фрагментом «По гриби» |
|
|
40 |
Практичне ознайомлення з фразеологізмами. |
|
|
41 |
Пояснення значення фразеологізмів шляхом добору синонімів |
|
|
42 |
Слова, протилежні за значенням (антоніми) |
|
|
43 |
Перевірна робота: списування. |
|
|
44 |
Аналіз перевірної роботи. Узагальнюючий урок з теми «Слово. Значення слова». |
|
|
|
Блок 5. БУДОВА СЛОВА |
|
|
45 |
В.Ч. Закінчення слова. Корінь слова. |
|
|
46 |
Основа слова. Загальне поняття частин основи |
|
|
47 |
Д.Ч. Корінь слова. |
|
|
48 |
Спільнокореневі слова. |
|
|
49 |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Докладний переказ. |
|
|
50 |
Вправи на розрізнення синонімів, спільнокореневих слів та форм того самого слова. |
|
|
51 |
Розрізнення слів з омонімічними коренями. |
|
|
52 |
Розрізнення слів з омонімічними коренями. |
|
|
53 |
Упорядкування деформованого тексту. |
|
|
54 |
Чергування голосних звуків [о], [е] з [і] у коренях слів |
|
|
55 |
Чергування приголосних [г], [к], [х] — [з], [ц], [с] — [ж], [ч], [ш] у коренях слів |
|
|
56 |
Спостереження за вимовою слів із ненаголошеними голосними [е], [и]. |
|
|
57 |
Правило написання слів із голосними [е], [и]. |
|
|
58 |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання есе на тему «Книга дорожча за найбільше багатство» |
|
|
59 |
Написання слів з ненаголошеними голосними [е], [и] |
|
|
60 |
Вправляння у перевірці правильності написання слів з ненаголошеними голосними [е], [и] шляхом добору спільнокореневих слів та словозміни |
|
|
61 |
Вимова і правопис слів із ненаголошеними голосними [е], [и], що не перевіряються наголосом. |
|
|
62 |
Робота з орфографічним словником |
|
|
63 |
Поглиблення знань про дзвінкі та глухі приголосні |
|
|
64 |
Парні дзвінкі і глухі приголосні. |
|
|
65 |
Правило перевірки правопису слів типу просьба, боротьба, кігті, нігті. |
|
|
66 |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Навчальний переказ |
|
|
67 |
Засвоєння правил вимови дзвінких приголосних у кінці слів і складів з наступним глухим |
|
|
68 |
Перевірна робота: диктант |
|
|
69 |
Аналіз перевірної роботи. Вправи на закріплення вимови і правопису слів із дзвінкими та глухими приголосними звуками |
|
|
70 |
Ознайомлення з префіксом як значущою частиною слова |
|
|
71 |
Префікси й прийменники. |
|
|
72 |
Зіставлення за значенням та способом написання |
|
|
73 |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Вибірковий переказ. |
|
|
74 |
Правопис префіксів роз-, без- |
|
|
75 |
Вимова і правопис слів з префіксами з-, с- |
|
|
76 |
П.Ч. Перевірна робота: письмовий переказ. |
|
|
77 |
Суфікс. Ознайомлення із суфіксом як значущою частиною слова |
|
|
78 |
Творча робота. Удосконалення тексту. |
|
|
79 |
Вправляння у правописі префіксів роз-, без- |
|
|
80 |
Вправляння у правописі префіксів роз-, без- з-, с- |
|
|
81 |
Суфікс. Значення суфіксів. |
|
|
82 |
Розбір слів за будовою |
|
|
|
Блок 6. ЧАСТИНИ МОВИ. ЗАГАЛЬНЕ ПОНЯТТЯ |
|
|
83 |
Загальне поняття частин мови |
|
|
84 |
УРЗМ Складання усного твору «Шкільне новорічне свято» |
|
|
85 |
Розрізнення слів за родовими та видовими ознаками |
|
|
86 |
Добір спільнокореневих слів, які належать до різних частин мови. |
|
|
87 |
Вправляння у розрізнені частин мови. |
|
|
88 |
Роль частин мови у реченні. |
|
|
|
Блок 7. ІМЕННИК |
|
|
89 |
В.Ч. Іменник. Загальне поняття. Назви істот та неістот |
|
|
90 |
Д.Ч. Поділ іменників на групи |
|
|
91 |
Власні та загальні назви. Велика буква у власних назвах |
|
|
92 |
Закріплення правопису власних та загальних назв. |
|
|
93 |
Перевірна робота: списування |
|
|
94 |
Поняття предметності на прикладах іменників |
|
|
95 |
УРЗМ Перебудова казки. |
|
|
96 |
Поняття предметності на прикладах іменників, утворених від дієслів |
|
|
97 |
Формування поняття предметності на прикладах іменників, які означають опредмечені якості. |
|
|
98 |
Вживання іменників у прямому і переносному значеннях. |
|
|
99 |
Рід іменників: чоловічий, жіночий, середній |
|
|
100 |
Рід іменників: чоловічий, жіночий, середній |
|
|
101 |
Самостійна тестова робота |
|
|
102 |
Вправи на визначення роду іменників. |
|
|
103 |
Спостереження за родовими закінченнями іменників |
|
|
104 |
Змінювання іменників за числами. |
|
|
105 |
Спостереження за іменниками, що вживаються тільки в однині |
|
|
106 |
Спостереження за іменниками, що вживаються тільки в множині |
|
|
107 |
Змінювання іменників за числами. |
|
|
108 |
Іменники, що вживаються тільки в однині або множині (закріплення) |
|
|
109 |
УРЗМ Складання твору-розповіді за планом «Лижні змагання» |
|
|
110 |
Змінювання іменників за запитаннями. |
|
|
111 |
Ознайомлення з назвами відмінків та питаннями до них |
|
|
112 |
Спостереження за змінюванням іменників за відмінками. Форма слова. |
|
|
113 |
Вправляння у відмінюванні іменників |
|
|
114 |
Прийменники і закінчення як засоби вираження зв’язку між словами в реченні |
|
|
115 |
П.Ч. Перевірна робота: диктант |
|
|
116 |
Аналіз перевірної роботи. |
|
|
117 |
Узагальнюючий урок з теми «Іменник» |
|
|
|
Блок 8. ПРИКМЕТНИК |
|
|
118 |
В.Ч Прикметник. Загальні відомості. |
|
|
119 |
Зв’язок прикметників з іменниками. |
|
|
120 |
Д.Ч. Вправи на встановлення зв’язку прикметників з іменниками |
|
|
121 |
Змінювання прикметників за числами у сполученні з іменниками |
|
|
122 |
УРЗМ Творення віршів |
|
|
123 |
Закріплення вміння змінювати прикметники за числами, ставити до них запитання, редагувати текст |
|
|
124 |
Змінювання прикметників за родами. Родові закінчення прикметників |
|
|
125 |
Визначення роду і числа прикметників за іменниками. |
|
|
126 |
Повний аналіз прикметника як частини мови |
|
|
127 |
Вживання прикметника у прямому та переносному значеннях |
|
|
128 |
Засвоєння різних форм прикметників у сполученні з іменниками. |
|
|
129 |
Спостереження за роллю прикметників у загадках |
|
|
130 |
Самостійна тестова робота |
|
|
131 |
П.Ч. Закріплення і узагальнення знань про прикметник |
|
|
132 |
Перевірка знань: мовна тема. |
|
|
133 |
Аналіз перевірної роботи. Узагальнюючий урок з теми «Прикметник». |
|
|
|
Блок 9. ДІЄСЛОВО (14 год) |
|
|
134 |
УРЗМ. Складання загадок. |
|
|
135 |
В.Ч. Дієслово. Загальне поняття. |
|
|
136 |
Зв’язок дієслова з іменником у реченні |
|
|
137 |
Спостереження за роллю дієслів у реченнях і тексті. |
|
|
138 |
Д.Ч.Дієслова-синоніми. |
|
|
139 |
Дієслова-антоніми |
|
|
140 |
Пряме і переносне значення дієслів |
|
|
141 |
Зв’язок дієслів з іменниками |
|
|
142 |
Змінювання дієслів за часами. Усний твір |
|
|
143 |
Змінювання дієслів за часами. |
|
|
144 |
Вправи на розрізнення часових форм дієслів. |
|
|
145 |
Творчі завдання з використанням дієслівних форм |
|
|
146 |
УРЗМ Твір-опис на основі власних спостережень «Надійшла весна». |
|
|
147 |
Дієслова, що означають завершену і незавершену дії |
|
|
148 |
Закріплення знань про часові форми дієслова. |
|
|
149 |
Змінювання дієслів минулого часу за родами |
|
|
150 |
Написання не з дієсловами |
|
|
151 |
УРЗМ Переказ із творчим доповненням. |
|
|
152 |
УРЗМ Переказ із творчим доповненням. |
|
|
153 |
Правило написання не з дієсловами |
|
|
154 |
Використання дієслів з не в монологічному та діалогічному мовленні |
|
|
155 |
Не з дієсловами |
|
|
156 |
П.Ч. Вправи на закріплення написання не з дієсловами. |
|
|
157 |
Перевірна робота: мовна тема. Дієслово |
|
|
158 |
Узагальнюючий урок з теми «Дієслово». |
|
|
|
Блок 10. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО ЗА РІК |
|
|
159 |
Аналіз перевірної роботи. Текст. |
|
|
160 |
Види текстів |
|
|
161 |
УРЗМ Творення казки. Чарівні казки. |
|
|
162 |
Речення |
|
|
163 |
Види речень за метою висловлювання |
|
|
164 |
Звертання |
|
|
165 |
Головні члени речення. |
|
|
166 |
Граматична основа. |
|
|
167 |
Другорядні члени речення |
|
|
168 |
Перевірна робота. Диктант |
|
|
169 |
Аналіз перевірної роботи. |
|
|
170 |
Фразеологізми |
|
|
171 |
Омоніми |
|
|
172 |
Антоніми |
|
|
173 |
Синоніми |
|
|
174 |
УРЗМ Твір-розповідь «Моя заповітна мрія». |
|
|
175 |
УРЗМ Твір-розповідь «Моя заповітна мрія». |
|
|
176 |
Спільнокореневі слова. |
|
|
177 |
Слово. Лексичне значення слова. |
|
|
178 |
Будова слова |
|
|
179 |
Розбір слів за будовою |
|
|
180 |
Частини мови. Іменник |
|
|
181 |
Частини мови. Прикметник |
|
|
182 |
Частини мови. Дієслово |
|
|
183 |
Службові частини мови |
|
|
184 |
Службові частини мови |
|
|
185 |
Складання розповіді «А вже літо» |
|
|
186 |
Підсумковий урок за рік. |
|
|||
|
|
Скорочення |
|
|
ВЧ |
Вступна частина |
|
|
ДЧ |
Діалогічна частина |
|
|
ПЧ |
Підсумкова частина |