Календарне планування з біології
6 клас
1 СЕМЕСТР -_____; 2 СЕМЕСТР -_____.
Програму розроблено на підставі Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 23. 11. 2011 р. № 1392) з урахуванням Державного стандарту початкової загальної освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 20. 04. 2011 р. № 462) та відповідно до положень «Концепції Нової української школи» (2016 р.).
1 СЕМЕСТР - 2 ; 2 СЕМЕСТР - 3
1 СЕМЕСТР - 3; 2 СЕМЕСТР - 11
1 СЕМЕСТР ----- ; 2 СЕМЕСТР - 5
1 СЕМЕСТР- 3; 2 СЕМЕСТР- 4
Біологія 7 клас
(70 год – 2 год на тиждень, з них 6 год – резервні)
№
|
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
К-сть годин |
Примітки |
Вступ (4 години) |
||||
1 |
|
Основні відмінності тварин від рослин та грибів. Особливості живлення тварин. |
|
|
2 |
|
Будова клітин у тварин. |
|
|
3 |
|
Будова тварин: тканини та їх функції. |
|
|
4 |
|
Органи та системи органів тварин. |
|
|
Тема 1. Різноманітність тварин (30 годин) |
||||
5 |
|
Способи класифікації тварин (за середовищем існування, способом пересування, способом життя тощо). |
|
|
6 |
|
Кишковопорожнинні. |
|
|
7 |
|
Тип Кільчасті черви. Клас Багатощетинкові черви |
|
|
8 |
|
Класи Малощетинкові черви і П’явки. Лабораторне дослідження 1: Зовнішня будова та рух кільчастих червів (на прикладі дощового черв’яка) |
|
|
9 |
|
Тип Членистоногі. Клас Ракоподібні |
|
|
10 |
|
Клас Павукоподібні. |
|
|
11 |
|
Клас Комахи. |
|
|
12 |
|
Різноманітність комах. Практична робота № 1. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у комах |
|
|
13 |
|
Роль комах у природі та значення в житті людини |
|
|
14 |
|
Паразитичні безхребетні тварини. |
|
|
15 |
|
Тип Молюски або М’якуни. |
|
|
16 |
|
Клас Двостулкові молюски. Лабораторне дослідження 2: Будова черепашки (мушлі) черевоногих та двостулкових молюсків |
|
|
17 |
|
Клас Головоногі молюски. |
|
|
18 |
|
Тип Хордові. Загальна характеристика типу. |
|
|
19 |
|
Клас Хрящові риби |
|
|
20 |
|
Клас Кісткові риби. |
|
|
21 |
|
Різноманітність риб |
|
|
22 |
|
Клас Земноводні, або Амфібії |
|
|
23 |
|
Клас Плазуни, або Рептилії |
|
|
24 |
|
Клас Птахи. Практична робота № 2. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у різних птахів. |
|
|
25 |
|
Розмноження і розвиток птахів |
|
|
26 |
|
Різноманітність птахів. |
|
|
27 |
|
Клас Ссавці Розмноження і розвиток ссавців |
|
|
28 |
|
Контрольна робота. |
|
|
29 |
|
Різноманітність ссавців. |
|
|
30 |
|
Практична робота № 3. Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування |
|
|
31 |
|
Захист міні-проектів: Тварини рекордсмени. Як утворюються коралові острови? Як утворюються перлини? Тварини-будівельники. |
|
|
32 |
|
Узагальнення знань. |
|
|
Тема 2. Процеси життєдіяльності тварин (16 годин) |
||||
33 |
|
Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. |
|
|
34 |
|
Живлення і травлення. |
|
|
35 |
|
Різноманітність травних систем. |
|
|
36 |
|
Дихання та газообмін у тварин. Органи дихання (газообміну), їх різноманітність та функції. Значення процесів дихання для вивільнення енергії в клітині |
|
|
37 |
|
Транспорт речовин у тварин. |
|
|
38 |
|
Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її функції |
|
|
39 |
|
Практична робота № 4. Порівняння кровоносної системи хребетних тварин |
|
|
40 |
|
Виділення, його значення для організму. Форми виділення у тварин. Органи виділення тварин |
|
|
41 |
|
Опора і рух. Види скелета. Значення опорно-рухової системи. |
|
|
42 |
|
Два типи симетрії як відображення способу життя. Способи пересування тварин. |
|
|
43 |
|
Практична робота № 5. Порівняння будови скелетів хребетних тварин |
|
|
44 |
|
Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції. Лабораторне дослідження 3: Особливості покривів тіла тварин. |
|
|
45 |
|
Органи чуття, їх значення. |
|
|
46 |
|
Нервова система, її значення і розвиток у різних тварин. |
|
|
47 |
|
Практична робота № 6. Порівняння будови головного мозку хребетних тварин. |
|
|
48 |
|
Поняття про регуляцію діяльності організму тварин. |
|
|
49 |
|
Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин. Статеві клітини та запліднення |
|
|
50 |
|
Розвиток тварин (з перетворенням та без перетворення). Загальне поняття про регенерацію у тварин. Періоди та тривалість життя тварин. Лабораторне дослідження 4: Визначення віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб) |
|
|
51 |
|
Захист міні-проектів: Майстерність маскування. Як бачать тварини. Турбота про потомство. Як тварини визначають напрямок руху |
|
|
52 |
|
Узагальнення знань. |
|
|
Тема 3. Поведінка тварин (9 годин) |
||||
53 |
|
Поведінка тварин у природі та методи її вивчення. Вроджена і набута поведінка. Лабораторне дослідження 5: Спостереження за поведінкою тварин |
|
|
54 |
|
Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин |
|
|
55 |
|
Форми поведінки тварин: дослідницька харчова, захисна, гігієнічна |
|
|
56 |
|
Форми поведінки тварин: репродуктивна, територіальна, соціальна |
|
|
57 |
|
Типи угруповань тварин за К.Лоренцем. Захист міні-проектів: Спільноти тварин |
|
|
58 |
|
Ієрархія у групі. Комунікація тварин. Використання тваринами знарядь праці. Елементарна розумова діяльність. Захист міні-проектів: Як спілкуються тварини. Як тварини користуються знаряддями праці. |
|
|
59 |
|
Практична робота № 7. Визначення направленості поведінкових актів тварин (за відеоматеріалами) |
|
|
60 |
|
Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення. |
|
|
61 |
|
Узагальнення з теми «Поведінка тварин» |
|
|
Тема 4. Організми і середовище існування (6 годин) |
||||
62 |
|
Поняття про популяцію, екосистему та чинники середовища. |
|
|
63 |
|
Ланцюги живлення і потік енергії. |
|
|
64 |
|
Взаємозв’язок компонентів екосистеми. Співіснування організмів в угрупованнях. |
|
|
65 |
|
Екскурсія. Пристосованість рослин і тварин до сумісного життя в природному угрупованні. |
|
|
66 |
|
Вплив людини та її діяльності на організми. Екологічна етика. |
|
|
67 |
|
Контрольна робота. |
|
|
68 |
|
Основи охорони природи. Природоохоронні території. Червона книга України. |
|
|
69 |
|
Захист міні-проектів: Як тварини пристосовані до життя в різних умовах. Заповідні території України. |
|
|
70 |
|
Узагальнення знань.Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин – свідчення єдності живої природи |
|
|