Календарно - тематичне планування з біології

Про матеріал
Календарно - тематичне планування з біології 7 клас за підручником Соболь В.
Перегляд файлу

depositphotos_18893423-Biology-sketches-background-in-vintage-style 

 

 

Календарне планування з біології

6  клас

  1. Кількість годин усього 70 год, 2 рази на тиждень, з них 6 год резервних.

1 СЕМЕСТР -_____;  2 СЕМЕСТР -_____.

Програму розроблено на підставі Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 23. 11. 2011 р. № 1392) з урахуванням Державного стандарту початкової загальної освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 20. 04. 2011 р. №  462) та відповідно до положень «Концепції Нової української школи» (2016 р.).

 

 

  1. Підручник Біологія 6 клас Л.І.Остапченко 2014р.

 

  1. Кількість контрольних робіт за рік – 2.

 

  1. Кількість практичних робіт – 5

   1 СЕМЕСТР -     2 ;        2 СЕМЕСТР - 3

  1. Кількість лабораторних досліджень  –  14

1 СЕМЕСТР -   3;       2 СЕМЕСТР -  11

  1. Кількість дослідницьких практикумів – 5

1 СЕМЕСТР -----   ;       2 СЕМЕСТР - 5

 

  1.  Кількість тематичних : 7

1 СЕМЕСТР-    3;       2 СЕМЕСТР-  4

 

 

Біологія 7 клас

 (70 год – 2 год на тиждень, з них 6 год – резервні)

 

Дата

Зміст навчального матеріалу

К-сть

годин

Примітки

Вступ (4 години)

1

 

Основні відмінності тварин від рослин та грибів. Особливості живлення тварин.

 

 

2

 

Будова клітин у тварин.

 

 

3

 

Будова тварин: тканини та їх функції.

 

 

4

 

Органи та системи органів тварин.

 

 

Тема 1. Різноманітність тварин (30 годин)

5

 

Способи класифікації тварин (за середовищем існування, способом пересування, способом життя тощо).

 

 

6

 

Кишковопорожнинні.

 

 

7

 

Тип Кільчасті черви. Клас Багатощетинкові черви

 

 

8

 

Класи Малощетинкові черви і П’явки. Лабораторне дослідження 1: Зовнішня будова та рух кільчастих червів (на прикладі дощового черв’яка)

 

 

9

 

Тип Членистоногі. Клас Ракоподібні

 

 

10

 

Клас Павукоподібні.

 

 

11

 

Клас Комахи.

 

 

12

 

Різноманітність комах. Практична робота № 1. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у комах

 

 

13

 

Роль комах у природі та значення в житті людини

 

 

14

 

Паразитичні безхребетні тварини.

 

 

15

 

Тип Молюски або М’якуни.

 

 

16

 

Клас Двостулкові молюски. Лабораторне дослідження 2: Будова черепашки (мушлі) черевоногих та двостулкових молюсків

 

 

17

 

Клас Головоногі молюски.

 

 

18

 

Тип Хордові. Загальна характеристика типу.

 

 

19

 

Клас Хрящові риби

 

 

20

 

Клас Кісткові риби.

 

 

21

 

Різноманітність риб

 

 

22

 

Клас Земноводні, або Амфібії

 

 

23

 

Клас Плазуни, або Рептилії

 

 

24

 

Клас Птахи. Практична робота № 2. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у різних птахів.

 

 

25

 

Розмноження і розвиток птахів

 

 

26

 

Різноманітність птахів.

 

 

27

 

Клас Ссавці Розмноження і розвиток ссавців

 

 

28

 

Контрольна робота.

 

 

29

 

Різноманітність ссавців.

 

 

30

 

Практична робота № 3. Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування

 

 

31

 

Захист міні-проектів: Тварини рекордсмени. Як утворюються коралові острови? Як утворюються перлини? Тварини-будівельники.

 

 

32

 

Узагальнення знань.

 

 

Тема 2. Процеси життєдіяльності  тварин (16 годин)

33

 

Особливості обміну речовин гетеротрофного організму.

 

 

34

 

Живлення і травлення.

 

 

35

 

Різноманітність травних систем.

 

 

36

 

Дихання та газообмін у тварин. Органи дихання (газообміну), їх різноманітність та функції. Значення процесів дихання для вивільнення енергії в клітині

 

 

37

 

Транспорт речовин у тварин.

 

 

38

 

Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її функції

 

 

39

 

Практична робота № 4. Порівняння кровоносної системи хребетних тварин

 

 

40

 

Виділення, його значення для організму. Форми виділення у тварин. Органи виділення тварин

 

 

41

 

Опора і рух. Види скелета. Значення опорно-рухової системи.

 

 

42

 

Два типи симетрії як відображення способу життя. Способи пересування тварин.

 

 

43

 

Практична робота № 5. Порівняння будови скелетів хребетних тварин

 

 

44

 

Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції. Лабораторне дослідження 3: Особливості покривів тіла тварин.

 

 

45

 

Органи чуття, їх значення.

 

 

46

 

Нервова система, її значення і розвиток у різних тварин.

 

 

47

 

Практична робота № 6. Порівняння будови головного мозку хребетних тварин.

 

 

48

 

Поняття про регуляцію діяльності організму тварин.

 

 

49

 

Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин. Статеві клітини та запліднення

 

 

50

 

Розвиток тварин (з перетворенням та без перетворення). Загальне поняття про регенерацію у тварин. Періоди та тривалість життя тварин. Лабораторне дослідження 4: Визначення віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб)

 

 

51

 

Захист міні-проектів: Майстерність маскування. Як бачать тварини. Турбота про потомство. Як тварини визначають напрямок руху

 

 

52

 

Узагальнення знань.

 

 

Тема 3. Поведінка тварин (9 годин)

53

 

Поведінка тварин у природі та методи її вивчення. Вроджена і набута поведінка. Лабораторне дослідження 5: Спостереження за поведінкою тварин

 

 

54

 

Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин

 

 

55

 

Форми поведінки тварин: дослідницька харчова, захисна, гігієнічна

 

 

56

 

Форми поведінки тварин: репродуктивна, територіальна, соціальна

 

 

57

 

Типи угруповань тварин за К.Лоренцем. Захист міні-проектів: Спільноти тварин

 

 

58

 

Ієрархія у групі. Комунікація тварин. Використання тваринами знарядь праці. Елементарна розумова діяльність. Захист міні-проектів: Як спілкуються тварини. Як тварини користуються знаряддями праці.

 

 

59

 

Практична робота № 7. Визначення направленості поведінкових актів тварин (за відеоматеріалами)

 

 

60

 

Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення.

 

 

61

 

Узагальнення з теми «Поведінка тварин»

 

 

Тема 4. Організми і середовище існування (6 годин)

62

 

Поняття про популяцію, екосистему та чинники середовища.

 

 

63

 

Ланцюги живлення і потік енергії.

 

 

64

 

Взаємозв’язок компонентів екосистеми. Співіснування організмів в угрупованнях.

 

 

65

 

Екскурсія. Пристосованість рослин і тварин до сумісного життя в природному угрупованні.

 

 

66

 

Вплив людини та її діяльності на організми. Екологічна етика.

 

 

67

 

Контрольна робота.

 

 

68

 

Основи охорони природи. Природоохоронні території. Червона книга України.

 

 

69

 

Захист міні-проектів: Як тварини пристосовані до життя в різних умовах. Заповідні території України.

 

 

70

 

Узагальнення знань.Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин – свідчення єдності живої природи

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Біологія, 7 клас, Планування
Додано
15 лютого 2021
Переглядів
2642
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку