Календарно - тематичне планування з історії України для 7 класу кількість годин 2 на тиждень

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з історії України для учнів 7 класу розраховане на 70 годин на рік, 2 години на тиждень.
Перегляд файлу

Історія України (70 годин, 2 години на тиждень)

7 клас

№ з\п

Кіл-ть годин

Дата проведення

Тема уроку

Результати навчально-пізнавальної діяльності

Домашнє завдання

Примітка

Вступ.

1.

1

 

Вступ: історія України в Середні віки (IX—XV ст.)

 

§1 читати, переказувати

 

2.

1

 

Повторення матеріалу за 6 клас

 

 

 

Розділ 1. ВИНИКНЕННЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ РУСІ-УКРАЇНИ

3.

1

 

Східні слов’яни у VI—IX ст.

Знаю:

  • час утворення Київської держави (Русі-України), дати перших русько-візантійських договорів, повстання древлян проти князя Ігоря;
  • території розселення слов’янських племен на теренах України, напрямки походів перших київських князів.

Розумію:

  • основні версії походження назви «Русь» («Русь-Україна»);
  • передумови утворення держави у слов’ян, які жили на теренах України;
  • роль міста Києва в утворенні Русі;
  • поняття «Русь» («Русь-Україна»), «князь», «дружина», «полюддя», «данина», «печеніги», «язичництво»;
  • історичний портрет особистості як опис, що включає перелік ключових рис зовнішності й характеру, особисту оцінку вдачі особи та думку про неї сучасників, характеристику публічної (політичної, наукової, громадської та ін.) діяльності особи, ставлення сучасників і власне ставлення до цієї діяльності та її результатів.

Умію:

  • розмістити в хронологічній послідовності відомості про утворення Київської держави (Русі-України), правління перших князів (Аскольда, Олега, Ігоря, Ольги, Святослава), їхні походи/реформи;
  • показати на карті території розселення слов’янських племен на теренах України, напрямки походів київських князів ІХ–Х ст.;
  • охарактеризувати спосіб життя (господарство, побут, організацію суспільства і влади, світосприйняття) слов’ян, які жили на теренах України;
  • визначити напрямки внутрішньої й зовнішньої політики перших князів;
  • визначити внесок у розбудову Київської держави її правителів Аскольда, Олега, Ігоря, Ольги і Святослава;

укласти історичний портрет руського князя.

§2 стр. 9-11 читати, переказувати,  знати назви племінних союзів

 

4.

1

 

Розселення слов’янських племен на території України.

§2 стр. 11-12 читати, переказувати,  знайти легенду про заснування м. Київ

 

5.

1

 

Господарство та суспільство слов’ян. Сусіди східних слов’ян.

§2 стр. 13-16 читати, переказувати,  стр 17 питання 10 письмово

 

6.

1

 

Утворення Русі-України.

Підготувати доповідь: «Біографії перших князів Київської держави» 

 

7.

1

 

Київська держава (Русь­Україна) за перших князів(Аскольд, Олег, Ігор, Ольга, Святослав).

§3 читати, переказувати,  стр. 25 питання 11 письмово

 

8.

1

 

Русь­Україна за князювання Ольги та Святослава

§4 читати, переказувати,  стр 33 питання 12.

 

9.

1

 

Суспільно-політичний устрій та господарське життя Русі­України в IX—X ст.

§5 читати, переказувати, робота з атласом та картою

 

10.

1

 

Практичне заняття  Внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості правління перших князів (Аскольда, Олега, Ігоря, Ольги, Святослава), їхні походи/реформи;

 

 

 

11.

1

 

Практичне заняття. Скласти історичний портрет Святослава

Стр 38-39

12.

1

 

Практичне заняття. Позначити на контурній карті територію розселення слов’янських племен на теренах України та їхніх сусідів, напрямки походів київських князів ІХ–Х ст.;

 

 

13.

1

 

Урок узагальнення та систематизації знань

Стр 40

 

14

1

 

Тематичний контроль

 

 

Розділ 2. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА (РУСЬ-УКРАЇНА) наприкінці X – у першій половині XI ст.

15.

1

 

Володимир Великий

Знаю:

  • роки правління князів Володимира Великого та Ярослава Мудрого, дати впровадження християнства як державної релігії, розгрому печенігів під Києвом, час зведення Софійського собору, укладення «Руської правди»;
  • територію Київської держави (Русі-України) за часів правління Володимира Великого та Ярослава Мудрого.

Розумію:

  • суспільну роль різних верств населення Київської держави (Русі-України);
  • Русь часів Володимира Великого та Ярослава Мудрого як середньовічну централізовану монархію – імперію;
  • історичне значення впровадження християнства як державної релігії Київської держави (Русі-України), кодифікації звичаєвого права (укладення «Руської правди»);
  • місце Русі-України серед європейських держав після прийняття християнства;
  • поняття «вотчина», «бояри», «шлюбна дипломатія», «собор», «ікона», «графіті», «мозаїка», «фреска», «митрополія», «книжкові мініатюри».

Умію:

  • розташувати в хронологічній послідовності відомості про правління князів Володимира Великого та Ярослава Мудрого, хрещення Русі та розбудову Київської митрополії, боротьбу русичів з печенігами, кодифікацію руського звичаєвого права;
  • показати на карті територію Київської держави (Русі-України) за правління Володимира Святославовича та Ярослава Мудрого;
  • охарактеризувати господарське та суспільне життя населення Русі в Х–ХІ ст., правове становище різних верств, внутрішню та зовнішню політику Володимира Великого та Ярослава Мудрого, порівняти її (за напрямами) з політикою перших київських князів;
  • визначити причини впровадження християнства як державної релігії Київської держави (Русі-України);
  • зіставити політичний устрій і соціальний розвиток руського та західноєвропейських суспільств в ХІ ст.;

розпізнавати пам’ятки архітектури з часів Київської держави (Русі-України).

§ 6 читати, переказувати, стр. 51 питання 14,16

 

16.

1

 

Ярослав Мудрий

§7 читати, переказувати,  стр. 58 питання 13,14

 

17.

1

 

Суспільний і політичний устрій та господарське життя Русі наприкінці X — у першій половині XI ст.

§8 читати, переказувати, вивчити терміни

 

18.

1

 

Практичне заняття: позначити на контурній карті територію Київської держави (Русі-України) за правління князів Володимира Святославовича та Ярослава Мудрого;

 

Робота з атласом та картою

 

 

 

 

Стр. 68-69

19.

1

 

Практичне заняття. Охарактеризувати – на основі витягів з відомих правових пам’яток доби «Руська правда» Ярослава Мудрого,– правове становище різних верств населення Русі-України;

 

20.

1

 

Практичне заняття. «Уявна подорож Києвом часів Ярослава Мудрого»

21.

1

 

Культура Русі­України

§ 9 читати, переказувати, стр. 75 питання 13

 

22.

1

 

Пам`ятки та пам`ятники часів перших князів Русі України

Интернет ресурси

 

23.

1

 

Урок узагальнення та систематизації знань

Стр 76

 

24.

1

 

Тематичний контроль

 

 

 

Міжпредметні зв’язки: 7 клас. Образотворче мистецтво. Розділ: Мистецтво: діалог традицій і новаторства. Тема: Мистецтво в нашому житті (Учень/учениця усвідомлює необхідність збереження пам’яток архітектури як художнього надбання людства); 7 клас. Українська мова. Розділ: Дієслово. Тема: Дієслово: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль (Учень/учениця складає допис, есе про значення родинних традицій у житті людини).

Розділ 3. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА у другій половині XI – першій половині XIII ст.

25.

1

 

Передумови політичного дроблення Київської держави.

Знаю:

  • дату Любецького з’їзду князів, період правління Володимира Мономаха, дату першої писемної згадки назви «Україна»;
  • території князівств у період роздробленості Київської держави (Русі-України) та половецьких земель.

Розумію:

  • передумови політичної децентралізації (дроблення) Київської держави;
  • період правління наступників Ярослава Мудрого (Мономаховичів, Ігоревичів, Ростиславовичів та ін.) як час політичної децентралізації (дроблення) Русі, перетворення її у федеративну монархію;
  • існування відмінностей між елітарною (княжо-дружинною) культурою Русі, яка тяжіла до цілісності, та народною культурою, яка була просякнута старими, племінними відмінностями.

Умію:

  • розташувати в хронологічній послідовності відомості про політичне дроблення Київської держави;
  • показати на карті території князівств періоду роздробленості Київської держави (Русі-України), половецькі землі;
  • визначити особливості політичного і соціально-економічного життя Київського, Переяславського, Чернігово-Сіверського, Волинського та Галицького князівств у ХІІ – першій третині ХІІІ ст.;
  • охарактеризувати господарську та політичну культуру Русі в ХІІ – першій половині ХІІІ ст., розвиток церкви і мистецтв у цей період;
  • встановити історичне значення Любецького з’їзду князів;

укласти історичний портрет руського князя.

§ 12 стр 92-95 Вивчити конспект, робота з атласом та картою

 

26.

1

 

Любецький з’їзд князів. Правління Ярославичів

§ 10 читати, переказувати, знати терміни, дати, стр 86 питання 12

 

27.

1

 

Правління Володимира Мономаха та його сина Мстислава Великого.

§ 11 читати, переказувати, стр. 92 питання 10

 

28.

1

 

Практичне заняття. Позначити на контурній карті територію Королівства Руського, території держав – сусідів Королівства Руського, напрямки монгольських походів на Русь у 1239–1242 рр.;

 

Робота з атласом та карти

 

29.

1

 

Практичне заняття. «“Повчання дітям” Володимира Мономаха - кодекс настанов князівської родини»

визначити (за «Повчанням дітям»,) характерні для Володимира Мономаха, вчинки і риси характеру, а також ставлення до цього князя його сучасників; висловити та обґрунтувати власну думку про цього князя.

30.

1

 

Київське, Переяславське та Чернігівське князівства в середині XII – першій половині XIIІ ст.

§ 12 стр 95 - 101 читати, переказувати, знати порівняльну характеристику князівств

 

31.

1

 

Політичне і соціально-економічне життя

Галицьке і Волинське князівства в другій половині ХІІ ст. Ярослав Осмомисл

§ 12 стр 101 – 105 читати, переказувати стр. 105 питання 13

 

32.

1

 

Культура Русі-України в другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст.

§ 13 читати, переказувати, стр. 118 питання 1-4

 

33.

1

 

Кочові народи степів України Х–ХІІІ ст.

Робота з атласом та картою

 

34.

1

 

Крим у складі Візантійської імперії.

 

 

35.

1

 

Урок узагальнення та систематизації знань

 

Стр. 121

 

36.

1

 

Тематичний контроль

 

 

 

Міжпредметні зв’язки: 7 клас. Зарубіжна література. Розділ: Билини і балади. Тема: Билина як жанр. Поетичне відображення історії Київської Русі в билинах (Учень/учениця поважає загальнолюдські чесноти, родинні цінності, героїзм і відданість вітчизні).

Розділ 4. КОРОЛІВСТВО РУСЬКЕ (ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКА ДЕРЖАВА)

37.

1

 

Утворення Галицько­Волинської держави

Знаю:

  • дати утворення Галицько-Волинської держави, битви на річці Калці, час монгольської навали на Русь, дату коронування Данила Романовича;
  • території Галицько-Волинської держави та сусідніх держав, напрямки походів монголів на Русь.

Розумію:

  • особливості підпорядкування окремих руських князівств Монгольській імперії (Золотій Орді);
  • передумови посилення західноєвропейських культурних впливів на теренах Королівства Руського;
  • поняття «ярлик», «баскак», «берестяна грамота»;
  • особливості політичного устрою, господарського розвитку і культури русько-українського суспільства як визначальні умови збереження його самобутності під час монгольського завоювання.

Умію:

  • розташувати в хронологічній послідовності відомості про об’єднання Волинського і Галицького князівства в єдину державу; походи монголів на землі Русі, розбудову Галицько-Волинської держави;
  • показати на карті територію Королівства Руського, території держав – сусідів Королівства Руського, напрямки монгольських походів на Русь у 1239–1242 рр.;
  • охарактеризувати внутрішню та зовнішню політику короля Данила;
  • встановити історичне значення коронації Данила Галицького, причини розпаду Галицько-Волинської держави;

укласти і представити історичний портрет одного з правителів Галицько-Волинської держави.

§ 14 читати, переказувати, стр. 132 питання 11

 

38.

1

 

Монгольська навала. Утворення Золотої Орди

§ 15 читати, переказувати, вивчити дати, події

 

39.

1

 

Галицько­Волинське князівство за князя Данила Галицького

§ 16 стр. 143 - 147 читати, переказувати, підготувати біографію Д.Галицького

 

40.

1

 

Практичне заняття. Зовнішня політика князя Данила Романовича

підготувати та представити історичний портрет короля Данила  стр. 152

41.

1

 

Галицько­Волинська держава за наступників Данила Романовича

§ 16 стр. 147-151 читати, переказувати, стр 151 питання 12

 

42.

1

 

Загибель Галицько – Волинської держави

§ 17 стр. 147-151 читати, переказувати, стр 159 питання 9

 

43.

1

 

Культура Галицько­Волинської держави у другій половині ХІ—ХІІІ ст.

§ 18 читати, переказувати, знати назви архітектурних цінностей

 

44.

1

 

Урок узагальнення та систематизації знань

 

 

 

45.

1

 

Тематичний контроль

 

 

 

Розділ 5. РУСЬКІ УДІЛЬНІ КНЯЗІВСТВА У СКЛАДІ СУСІДНІХ ДЕРЖАВ. КРИМСЬКЕ ХАНСТВО

46.

1

 

Українські землі у складі Великого князівства Литовського

Знаю:

  • час входження українських земель до складу різних держав, утворення Кримського ханства і його підпорядкування Османській імперії, дату Кревської унії;
  • територію русько-українських земель у складі різних держав.

Розумію:

  • інкорпорацію (включення) руських князівств до складу сусідніх держав як обмеження владних повноважень місцевих правителів;
  • наслідки ліквідації удільних князівств для українського суспільства;
  • причини утворення незалежного Кримського ханства і встановлення над ним протекторату Османської імперії;
  • роль у житті давньоукраїнського суспільства різних соціальних верств і етнічних груп;
  • європейський характер культури русько-українського суспільства княжої доби;
  • поняття «унія», «шляхта», «магнат», «султан», «магдебурзьке право».

Умію:

  • розташувати в хронологічній послідовності відомості про входження руських князівств до складу сусідніх держав, опір руських князів політиці централізації, утворення Кримського ханства і його підпорядкування Османській імперії;
  • показати на карті територію українських удільних князівств у складі сусідніх держав; територію Кримського ханства; місця подій, що визначали процес інкорпорації князівств південно-західної Русі в XІV–XV ст. до складу сусідніх держав;
  • визначити особливості господарського і культурного розвитку, зокрема розвитку міст на магдебурзькому праві; організації суспільства та влади в українських князівствах, що входили до складу Литовсько-Руської держави / Королівства Польського;
  • охарактеризувати господарство, політичний устрій та культуру Кримського ханства, повсякденне життя його населення (знаті й простолюдинів / кочовиків і осілого люду);
  • визначити причини та наслідки Кревської унії для української спільноти;

укласти історичний портрет русько-українського діяча XIV–XV ст.

§ 19 стр. 172 - 178 читати, переказувати, робота з картою та атласом

 

47.

1

 

«Велике князівство руське»

§ 19 стр. 178 - 186 читати, переказувати, стр 186 питання 12

 

48.

1

 

Кревська унія 1385 р

Вивчити періодизацію унії.

 

49.

1

 

Українські землі у складі Угорщини, Молдавії.

§ 20 стр. 187-189 читати, переказувати, вивчити тези

 

50.

1

 

Українські землі у складі Московії та Османської імперії.

§ 20 стр. 190 читати, переказувати, історичний портрет Івана ІІІ

 

51.

1

 

Кримське ханство. Гіреї.

§ 20 стр. 191 - 197 читати, переказувати, стр 198 питання 12

 

52.

1

 

Суспільний устрій та культура ханства.

Вивчити конспект

 

53.

 

 

Соціальна структура населення українських земель у другій половині ХІV — ХV ст.

§ 21 читати, переказувати, стр. 206 питання 11

 

54.

1

 

Князь Костянтин Острозький та його внесок в культуру

Підготувати презентації або проект «Брат росіян у церкві, але ворог но полі битви»

 

55.

 

 

Практичне заняття. Позначити на контурній карті територію українських удільних князівств у складі сусідніх держав, територію Кримського ханства, місця подій, що визначили інкорпорацію князівств південно-західної Русі в XІV–XV ст. до складу сусідніх держав;

 

Робота з картою та атласом

 

56.

1

 

Практичне заняття. Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про входження руських князівств до складу сусідніх держав, Кревську унію, існування князівства Феодоро, утворення Кримського ханства і його підпорядкування Османській імперії, інші (на розсуд учителя/учительки);

 

 

 

57.

 

 

Практичне заняття. Укласти історичний портрет Костянтина Острозького

 

 

58.

1

 

Господарський розвиток українських земель у другій половині ХІV — ХV ст.

§ 22 читати, переказувати, вивчити тези

 

59.

1

 

Магдебурзьке право

Стр 212 – 214, вивчити схему та систему взаємодії

 

60.

1

 

Культура українських земель у другій половині ХІV — ХV ст.

§ 23 читати, переказувати, вивчити тези

 

61.

1

 

Практичне заняття. «Етнічний склад населення України. Повсякденне життя (ХІV—ХV ст.)»

 

62.

1

 

Практичне заняття. «Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Кревську унію.»

 

63.

1

 

Практичне заняття. зіставити організацію суспільства (соціальну стратифікацію) і влади (державний устрій) у руських удільних князівствах, Кримському ханстві в XV ст.;

 

 

64.

1

 

Урок узагальнення та систематизації знань

 

65.

1

 

Тематичний контроль

 

Узагальнення до курсу. ІСТОРІЯ РУСІ-УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ ЕПОХИ СЕРЕДНІХ ВІКІВ

66.

1

 

Здобутки середньовічного русько-українського суспільства.

Розумію:

  • взаємопов’язаність і взаємозалежність процесів господарського, соціального, політичного і культурного життя русько-українського, візантійського і європейських суспільств.

Умію:

  • встановити цивілізаційні здобутки русько-українського суспільства в період Середньовіччя;
  • визначити внесок русько-українського суспільства ІХ–ХV ст. в загальноєвропейську культурну спадщину;
  • порівняти типові процеси і явища європейської та української історії доби Середньовіччя;

розкрити особливості українського середньовіччя (порівняно з історією тогочасної Візантії та Західної Європи).

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:

на підставі укладеної протягом навчального року синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в добу Середньовіччя» сформулювати висновок про місце Русі-України в загальноєвропейських політичних, господарських і культурних процесах.

67.

1

 

Особливості суспільного життя Русі-України. Внесок Русі-України у формування європейської цивілізації.

68.

1

 

Урок узагальнення та систематизації знань.

 

69.

1

 

Узагальнення до курсу. Історія Русі-України в контексті епохи середніх віків.

 

 

 

70

1

 

Резервна година

 

 

 

 

docx
Додано
24 грудня 2020
Переглядів
1686
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку