Історія України (70 годин, 2 години на тиждень)
7 клас
№ з\п |
Кіл-ть годин |
Дата проведення |
Тема уроку |
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
Домашнє завдання |
Примітка |
Вступ. |
||||||
1. |
1 |
|
Вступ: історія України в Середні віки (IX—XV ст.) |
|
§1 читати, переказувати |
|
2. |
1 |
|
Повторення матеріалу за 6 клас |
|
|
|
Розділ 1. ВИНИКНЕННЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ РУСІ-УКРАЇНИ |
||||||
3. |
1 |
|
Східні слов’яни у VI—IX ст. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
укласти історичний портрет руського князя. |
§2 стр. 9-11 читати, переказувати, знати назви племінних союзів |
|
4. |
1 |
|
Розселення слов’янських племен на території України. |
§2 стр. 11-12 читати, переказувати, знайти легенду про заснування м. Київ |
|
|
5. |
1 |
|
Господарство та суспільство слов’ян. Сусіди східних слов’ян. |
§2 стр. 13-16 читати, переказувати, стр 17 питання 10 письмово |
|
|
6. |
1 |
|
Утворення Русі-України. |
Підготувати доповідь: «Біографії перших князів Київської держави» |
|
|
7. |
1 |
|
Київська держава (РусьУкраїна) за перших князів(Аскольд, Олег, Ігор, Ольга, Святослав). |
§3 читати, переказувати, стр. 25 питання 11 письмово |
|
|
8. |
1 |
|
РусьУкраїна за князювання Ольги та Святослава |
§4 читати, переказувати, стр 33 питання 12. |
|
|
9. |
1 |
|
Суспільно-політичний устрій та господарське життя РусіУкраїни в IX—X ст. |
§5 читати, переказувати, робота з атласом та картою |
|
|
10. |
1 |
|
Практичне заняття Внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості правління перших князів (Аскольда, Олега, Ігоря, Ольги, Святослава), їхні походи/реформи;
|
|
|
|
11. |
1 |
|
Практичне заняття. Скласти історичний портрет Святослава |
Стр 38-39 |
||
12. |
1 |
|
Практичне заняття. Позначити на контурній карті територію розселення слов’янських племен на теренах України та їхніх сусідів, напрямки походів київських князів ІХ–Х ст.;
|
|
||
13. |
1 |
|
Урок узагальнення та систематизації знань |
Стр 40 |
|
|
14 |
1 |
|
Тематичний контроль |
|
|
|
Розділ 2. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА (РУСЬ-УКРАЇНА) наприкінці X – у першій половині XI ст. |
||||||
15. |
1 |
|
Володимир Великий |
Знаю:
Розумію:
Умію:
розпізнавати пам’ятки архітектури з часів Київської держави (Русі-України). |
§ 6 читати, переказувати, стр. 51 питання 14,16 |
|
16. |
1 |
|
Ярослав Мудрий |
§7 читати, переказувати, стр. 58 питання 13,14 |
|
|
17. |
1 |
|
Суспільний і політичний устрій та господарське життя Русі наприкінці X — у першій половині XI ст. |
§8 читати, переказувати, вивчити терміни |
|
|
18. |
1 |
|
Практичне заняття: позначити на контурній карті територію Київської держави (Русі-України) за правління князів Володимира Святославовича та Ярослава Мудрого;
|
Робота з атласом та картою
Стр. 68-69 |
||
19. |
1 |
|
Практичне заняття. Охарактеризувати – на основі витягів з відомих правових пам’яток доби «Руська правда» Ярослава Мудрого,– правове становище різних верств населення Русі-України;
|
|||
20. |
1 |
|
Практичне заняття. «Уявна подорож Києвом часів Ярослава Мудрого» |
|||
21. |
1 |
|
Культура РусіУкраїни |
§ 9 читати, переказувати, стр. 75 питання 13 |
|
|
22. |
1 |
|
Пам`ятки та пам`ятники часів перших князів Русі України |
Интернет ресурси |
|
|
23. |
1 |
|
Урок узагальнення та систематизації знань |
Стр 76 |
|
|
24. |
1 |
|
Тематичний контроль |
|
|
|
Міжпредметні зв’язки: 7 клас. Образотворче мистецтво. Розділ: Мистецтво: діалог традицій і новаторства. Тема: Мистецтво в нашому житті (Учень/учениця усвідомлює необхідність збереження пам’яток архітектури як художнього надбання людства); 7 клас. Українська мова. Розділ: Дієслово. Тема: Дієслово: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль (Учень/учениця складає допис, есе про значення родинних традицій у житті людини). |
||||||
Розділ 3. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА у другій половині XI – першій половині XIII ст. |
||||||
25. |
1 |
|
Передумови політичного дроблення Київської держави. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
укласти історичний портрет руського князя. |
§ 12 стр 92-95 Вивчити конспект, робота з атласом та картою |
|
26. |
1 |
|
Любецький з’їзд князів. Правління Ярославичів |
§ 10 читати, переказувати, знати терміни, дати, стр 86 питання 12 |
|
|
27. |
1 |
|
Правління Володимира Мономаха та його сина Мстислава Великого. |
§ 11 читати, переказувати, стр. 92 питання 10 |
|
|
28. |
1 |
|
Практичне заняття. Позначити на контурній карті територію Королівства Руського, території держав – сусідів Королівства Руського, напрямки монгольських походів на Русь у 1239–1242 рр.;
|
Робота з атласом та карти |
|
|
29. |
1 |
|
Практичне заняття. «“Повчання дітям” Володимира Мономаха - кодекс настанов князівської родини» |
визначити (за «Повчанням дітям»,) характерні для Володимира Мономаха, вчинки і риси характеру, а також ставлення до цього князя його сучасників; висловити та обґрунтувати власну думку про цього князя. |
||
30. |
1 |
|
Київське, Переяславське та Чернігівське князівства в середині XII – першій половині XIIІ ст. |
§ 12 стр 95 - 101 читати, переказувати, знати порівняльну характеристику князівств |
|
|
31. |
1 |
|
Політичне і соціально-економічне життя Галицьке і Волинське князівства в другій половині ХІІ ст. Ярослав Осмомисл |
§ 12 стр 101 – 105 читати, переказувати стр. 105 питання 13 |
|
|
32. |
1 |
|
Культура Русі-України в другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст. |
§ 13 читати, переказувати, стр. 118 питання 1-4 |
|
|
33. |
1 |
|
Кочові народи степів України Х–ХІІІ ст. |
Робота з атласом та картою |
|
|
34. |
1 |
|
Крим у складі Візантійської імперії. |
|
|
|
35. |
1 |
|
Урок узагальнення та систематизації знань |
|
Стр. 121 |
|
36. |
1 |
|
Тематичний контроль |
|
|
|
Міжпредметні зв’язки: 7 клас. Зарубіжна література. Розділ: Билини і балади. Тема: Билина як жанр. Поетичне відображення історії Київської Русі в билинах (Учень/учениця поважає загальнолюдські чесноти, родинні цінності, героїзм і відданість вітчизні). |
||||||
Розділ 4. КОРОЛІВСТВО РУСЬКЕ (ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКА ДЕРЖАВА) |
||||||
37. |
1 |
|
Утворення ГалицькоВолинської держави |
Знаю:
Розумію:
Умію:
укласти і представити історичний портрет одного з правителів Галицько-Волинської держави. |
§ 14 читати, переказувати, стр. 132 питання 11 |
|
38. |
1 |
|
Монгольська навала. Утворення Золотої Орди |
§ 15 читати, переказувати, вивчити дати, події |
|
|
39. |
1 |
|
ГалицькоВолинське князівство за князя Данила Галицького |
§ 16 стр. 143 - 147 читати, переказувати, підготувати біографію Д.Галицького |
|
|
40. |
1 |
|
Практичне заняття. Зовнішня політика князя Данила Романовича |
підготувати та представити історичний портрет короля Данила стр. 152 |
||
41. |
1 |
|
ГалицькоВолинська держава за наступників Данила Романовича |
§ 16 стр. 147-151 читати, переказувати, стр 151 питання 12 |
|
|
42. |
1 |
|
Загибель Галицько – Волинської держави |
§ 17 стр. 147-151 читати, переказувати, стр 159 питання 9 |
|
|
43. |
1 |
|
Культура ГалицькоВолинської держави у другій половині ХІ—ХІІІ ст. |
§ 18 читати, переказувати, знати назви архітектурних цінностей |
|
|
44. |
1 |
|
Урок узагальнення та систематизації знань |
|
|
|
45. |
1 |
|
Тематичний контроль |
|
|
|
Розділ 5. РУСЬКІ УДІЛЬНІ КНЯЗІВСТВА У СКЛАДІ СУСІДНІХ ДЕРЖАВ. КРИМСЬКЕ ХАНСТВО |
||||||
46. |
1 |
|
Українські землі у складі Великого князівства Литовського |
Знаю:
Розумію:
Умію:
укласти історичний портрет русько-українського діяча XIV–XV ст. |
§ 19 стр. 172 - 178 читати, переказувати, робота з картою та атласом |
|
47. |
1 |
|
«Велике князівство руське» |
§ 19 стр. 178 - 186 читати, переказувати, стр 186 питання 12 |
|
|
48. |
1 |
|
Кревська унія 1385 р |
Вивчити періодизацію унії. |
|
|
49. |
1 |
|
Українські землі у складі Угорщини, Молдавії. |
§ 20 стр. 187-189 читати, переказувати, вивчити тези |
|
|
50. |
1 |
|
Українські землі у складі Московії та Османської імперії. |
§ 20 стр. 190 читати, переказувати, історичний портрет Івана ІІІ |
|
|
51. |
1 |
|
Кримське ханство. Гіреї. |
§ 20 стр. 191 - 197 читати, переказувати, стр 198 питання 12 |
|
|
52. |
1 |
|
Суспільний устрій та культура ханства. |
Вивчити конспект |
|
|
53. |
|
|
Соціальна структура населення українських земель у другій половині ХІV — ХV ст. |
§ 21 читати, переказувати, стр. 206 питання 11 |
|
|
54. |
1 |
|
Князь Костянтин Острозький та його внесок в культуру |
Підготувати презентації або проект «Брат росіян у церкві, але ворог но полі битви» |
|
|
55. |
|
|
Практичне заняття. Позначити на контурній карті територію українських удільних князівств у складі сусідніх держав, територію Кримського ханства, місця подій, що визначили інкорпорацію князівств південно-західної Русі в XІV–XV ст. до складу сусідніх держав;
|
Робота з картою та атласом |
|
|
56. |
1 |
|
Практичне заняття. Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про входження руських князівств до складу сусідніх держав, Кревську унію, існування князівства Феодоро, утворення Кримського ханства і його підпорядкування Османській імперії, інші (на розсуд учителя/учительки);
|
|
|
|
57. |
|
|
Практичне заняття. Укласти історичний портрет Костянтина Острозького |
|
|
|
58. |
1 |
|
Господарський розвиток українських земель у другій половині ХІV — ХV ст. |
§ 22 читати, переказувати, вивчити тези |
|
|
59. |
1 |
|
Магдебурзьке право |
Стр 212 – 214, вивчити схему та систему взаємодії |
|
|
60. |
1 |
|
Культура українських земель у другій половині ХІV — ХV ст. |
§ 23 читати, переказувати, вивчити тези |
|
|
61. |
1 |
|
Практичне заняття. «Етнічний склад населення України. Повсякденне життя (ХІV—ХV ст.)» |
|
||
62. |
1 |
|
Практичне заняття. «Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Кревську унію.» |
|
||
63. |
1 |
|
Практичне заняття. зіставити організацію суспільства (соціальну стратифікацію) і влади (державний устрій) у руських удільних князівствах, Кримському ханстві в XV ст.;
|
|
||
64. |
1 |
|
Урок узагальнення та систематизації знань |
|
||
65. |
1 |
|
Тематичний контроль |
|
||
Узагальнення до курсу. ІСТОРІЯ РУСІ-УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ ЕПОХИ СЕРЕДНІХ ВІКІВ |
||||||
66. |
1 |
|
Здобутки середньовічного русько-українського суспільства. |
Розумію:
Умію:
розкрити особливості українського середньовіччя (порівняно з історією тогочасної Візантії та Західної Європи). |
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт: на підставі укладеної протягом навчального року синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в добу Середньовіччя» сформулювати висновок про місце Русі-України в загальноєвропейських політичних, господарських і культурних процесах. |
|
67. |
1 |
|
Особливості суспільного життя Русі-України. Внесок Русі-України у формування європейської цивілізації. |
|||
68. |
1 |
|
Урок узагальнення та систематизації знань. |
|
||
69. |
1 |
|
Узагальнення до курсу. Історія Русі-України в контексті епохи середніх віків. |
|
|
|
70 |
1 |
|
Резервна година |
|
|
|