Календарно - тематичне
планування уроків образотворчого мистецтва на 2 семестр ( 1 година/тиждень, 19 годин/семестр - план)
(за підручником Л.Масол, О.Гайдамака, О.Колотило « Мистецтво», зошитом Л.Масол, О.Гайдамаки, О.Колотило «Мистецтво»)
№ з/п |
Проблемне запитання та навчальний зміст |
Сприймання образотворчого мистецтва Художньо – творча діяльність Поняття |
Очікувані результати |
Дата проведення |
|
план |
факт |
||||
Тема 5. Світ невідомий
|
|||||
14 |
Мандрівка у світ фантастики. Роботи і мистецтво |
СКМ: Відео «Робот – художник». Робот – художник з Лего. ХТД: Малювання робота з простих геометричних форм для комп’ютерної гри (кольорові олівці). П: Формат (повторення). |
- добирає слова для характеристики вираження емоцій і вражень; - створює фрагментарні зображення в процесі експериментування з формами; - придумує образи роботів, використовуючи знайомі засоби та способи творення. |
13.01 |
|
15 |
Мандрівка у світ фантастики. Фантастичні образи в мистецтві |
СКМ: М/ф «Карлсон, який живе на даху» (фрагменти). СОМ: А.Силивончик, «Небо – птах – літак». ХТД: Малювання композиції « Політ Карлсона над містом» (гуаш чи кольорові олівці й фломастери). П: Композиція (повторення). |
- сприймає твір мистецтва, виявляє здатність цілісно охопити увагою художній твір,зосереджує увагу на деталях;пояснює, що подобається (чи не подобається) у творі мистецтва; - порівнює природні форми, образи з їх художнім трактуванням; - визначає головне і другорядне в композиції, враховуючи основні пропорції зображуваних предметів. |
20.01 |
|
16 |
Чарівні дива. Фантастичні образи зими |
СОМ: Світлини Харбінського міжнародного фестивалю льоду і снігу (Китай). ХТД: Малювання чи створення з кольорового паперу крижаного палацу Снігової Королеви, використовуючи для тла відомі художні техніки. П: Композиція, правила композиції (повторення). |
- добирає слова для характеристики емоцій і вражень від сприймання мистецтва та власної художньої діяльності; - вирізує та створює прості композиції з паперу, самостійно добирає складові композиції; - обирає види художньо – творчої діяльності відповідно до свого настрою. |
27.01 |
|
Тема 6. Світ невидимий
|
|||||
17 |
Чарівні дива. Фантазії в архітектурі |
СКМ: М/ф «Будиночок для Равлика». СОМ: Світлини оригінальних споруд та муралів. ХТД: Створення з лего – конструктора фантастичного будинку. П: Архітектура, архітектор, мурал. |
- сприймає твір мистецтва, добирає слова для характеристики власних емоцій та вражень, розпізнає за характерними ознаками види анімації(пластилінова); - придумує образ фантастичного будинку, обирає види художньо – творчої діяльності відповідно до свого настрою. |
03.02 |
|
18 |
Чарівні дива. Фантазії в архітектурі |
СКМ: М/ф «Будиночок для Равлика». СОМ: Світлини оригінальних споруд та муралів. ХТД: Малювання фантастичного будинку. П: Архітектура, архітектор, мурал. |
- сприймає твір мистецтва, добирає слова для характеристики власних емоцій та вражень, розпізнає за характерними ознаками види анімації(пластилінова); - придумує образ фантастичного будинку, обирає види художньо – творчої діяльності відповідно до свого настрою. |
10.02 |
|
19 |
У світі реального та уявного. Фантастичні тварини |
СОМ: М.Приймаченко. «Рибний цар зловив одуда та й радий». ХТД: Малювання фантастичної тварини (гуаш). П:Стилізація
|
- сприймає та порівнює засоби виразності різних видів мистецтва (образотворче, анімація); - створює образ фантастичного звіра, здійснюючи елементарну стилізацію форм, обирає формат аркуша (прямокутник,квадрат) для кращого втілення задуму; - розрізняє контрастні кольори, вирізняючи їх в образотворчому мистецтві, а також у природі, побуті,зокрема одязі. |
17.02 |
|
20 |
У світі реального та уявного. Фантазії в мистецтві |
СОМ: Українські народні та авторські іграшки. ХТД: Ліплення іграшки – фантастичної тваринки (пластилін,глина,солоне тісто). П: Стилізація.
|
- виявляє та обговорює інформацію, отриману від сприймання творів мистецтва; - порівнює природні та декоративні образи, робить узагальнення. |
24.02 |
|
21 |
Картинки з виставки. Ознайомлення з художнім музеєм |
СОМ: Експозиція музею Лувр (м. Париж, Франція,фрагменти). ХТД: Гра – віртуальна екскурсія – «Герої сучасних мультфільмів» (робота у групах). Малювання чи ліплення фантастичного персонажа з мультфільму, який найбільше сподобався. П: Музей,екскурсовод.
|
- визначає улюблені твори мистецтва та рекомендує їх іншим; - виконує різні рольові дії у творчому процесі (екскурсовод,персонаж мультфільму); - обирає види художньо – творчої діяльності відповідно до свого настрою (малювання, ліплення). |
03.03 |
|
Тема 7.Приховані можливості речей
|
|||||
22 |
Картинки з виставки. Натюрморт |
СОМ: В.Левін. «Натюрморт з квітами, гарбузом, фруктами», М.Ляліна. «Вечірнє чаювання». ХТД: Створення фантастичного натюрморту (гуаш). П: Правила композиції в натюрморті.
|
- виявляє здатність цілісно сприймати художній твір, зосереджує увагу на композиції (на прикладі натюрморту); - придумує образи, елементарно стилізує форми; - утворює композицію,малюючи натюрморті.
|
10.03 |
|
23 |
Фантастичні пригоди у Країні Див. Фантастичні образи літератури в образотворчому мистецтві.
|
СОМ: «Свято фантастичного чаювання». Стокове зображення vgorbash. ХТД: Створення декоративного натюрморту «Запрошення до чаю» (фломастери або олівець). П: Композиція в натюрморті, декоративне зображення |
- сприймає твір мистецтва цілісно, зосереджує увагу на деталях; характеризує їх; - визначає головне і другорядне в композиції, враховуючи основні пропорції зображуваних предметів, здійснює елементарну стилізацію форм оздоблювальних елементів; - добирає художні матеріали відповідно до задуму у творчій діяльності. |
17.03 |
|
24 |
Фантастичні пригоди у Країні Див. Фантастичні образи літератури в образотворчому мистецтві.
|
СОМ: «Свято фантастичного чаювання». Стокове зображення vgorbash. Ліплення бутафорії до балету про Алісу – декоративної чашки (пластилін). П: Композиція в натюрморті, декоративне зображення
|
- сприймає твір мистецтва цілісно, зосереджує увагу на деталях; характеризує їх; - визначає головне і другорядне в композиції, враховуючи основні пропорції зображуваних предметів, здійснює елементарну стилізацію форм оздоблювальних елементів; - добирає художні матеріали відповідно до задуму у творчій діяльності. |
31.03 |
|
25 |
Політ фантазії. Фантастичні світи в мистецтві |
СОМ: Д.Флін. Ілюстрація – фентезі. ХТД: Малювання фантастичного космічного пейзажу (гуаш). П: Відтінки кольорів. |
- сприймає твір мистецтва, зосереджує увагу на деталях; - використовує елементарні закони перспективи (одне за іншим; ближче – більше та яскравіше. Далі – менше та блідніше), передаючи плановість простору у площинних зображеннях; - створює фантастичний пейзаж, використовуючи відтінки кольорів, застосовує знайомі техніки та прийоми зображення. |
07.04 |
|
26 |
Гумор у мистецтві. Шарж в образотворчому мистецтві |
СОМ: А.Силивончик. «З вітерцем», шаржі. ХТД: Створення веселого школярика або школярочки (кольорові олівці або фломастери) |
- сприймає мистецтво, добирає слова для характеристики емоцій,настроїв, зображених на картинах персонажів; - придумує веселі образи школяриків,використовуючи знайомі засоби та способи творення. |
14.04 |
|
Тема 8. Погода
|
|||||
27 |
Гумор в мистецтві. Комікси |
СОМ: О.Грек. «Мамині казки». Т.Фрайцен Пам’ятник – жарт над поліцейським (м. Брюссель,Бельгія). ХТД: створення коміксів: малювання картинок про лінивого Гриця з пісні. П: Комікс |
- сприймає мистецтво,імпровізує засобами пантоміми (міміка,жести); - експериментує з утіленням одного образу засобами різних видів мистецтва (музичне,образотворче); - добирає слова для характеристики емоцій, настроїв героїв картини; - придумує веселий образ для коміксів.
|
21.04 |
|
28 |
Ляльки – іграшки в житті та мистецтві. Мистецтво про улюблених ляльок |
СОМ: В.Скайлз. «Чай для ляльки», Д.Денгель. «Ляльковий лікар». ХТД: Малювання ляльки ЛОЛ – сюрприз (кольорові олівці, фломастери). П: Лялька – мотанка,оберіг. |
- сприймає твір мистецтва, зосереджує увагу на деталях, добирає слова для характеристики власних емоцій і вражень; - імпровізує засобами пантоміми; - придумує (фантазує) образ ляльки. |
28.04 |
|
29 |
Ляльки – іграшки в житті та мистецтві. Мистецтво про улюблених ляльок |
СОМ: К.Дудник. «Коли ми любимо», Т.Кучмій. «Мелодія весни», «Зайчик – садівник». ХТД: Малювання своєї улюбленої іграшки (гуаш чи акварель). П: Властивості гуаші та акварелі. |
- сприймає твір мистецтва, добирає слова для характеристики емоцій,настрою героїв картини; - фантазує на задану тему, створює діалоги від імені героїв картини; - знає властивості гуаші та акварелі та практично застосовує ці знання. |
05.05 |
|
30 |
Мистецька подорож до Європи. Театральні ляльки |
СОМ: О.Шабанов. «Ляльковий театр». ХТД: Створення пальчикових ляльок. П: Пальчикові ляльки |
- сприймає твір мистецтва цілісно, зосереджує увагу на деталях; - вирізує, конструює та створює пальчикові ляльки з паперу. |
12.05 |
|
Тема 9. Я – людина
|
|||||
31 |
Мистецька подорож до Європи. Смаколики в мистецтві |
СКМ: М/ф «Світ чекає на відкриття. Цукерки». СОМ: Світлини з тортами та тістечками. ХТД: Ліплення морозива чи тортика(пластилін). |
- сприймає твір мистецтва, добирає слова для характеристики власних емоцій і вражень; -ліпить із пластичних матеріалів різними прийомами і способами, елементарно стилізує форми оздоблювальних елементів; - представляє результати власної творчості, придумує власний віршик,фразу. |
19.05 |
|
32 |
Перевіряємо свої досягнення Підсумковий урок за рік |
|
|
26.05 |
|