Підручник. Бех І.Д., Воронцова Т.В., Пономаренко В.С., Страшко С.В. Основи здоров'я : підруч. для 3-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / І. Д. Бех, Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, С. В. Страшко. – К. : Алатон, 2012. – 136 с.
Основи здоров’я
1 год на тиждень
Підручник. Бех І.Д., Воронцова Т.В., Пономаренко В.С., Страшко С.В. Основи здоров'я : підруч. для 3-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / І. Д. Бех, Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, С. В. Страшко. – К. : Алатон, 2012. – 136 с.
І семестр
№ з/п |
Тема уроку |
Стор. |
Дата |
Примітка |
Здоров’я людини |
|
|||
1 |
Показники здоров'я і розвитку дитини. Практична робота: Вимірювання пульсу. |
3-11 |
|
|
2 |
Чинники, що впливають на здоров’я. |
12-15 |
|
|
3 |
Здоровий спосіб життя. Корисні звички. Практична робота:Складання правил здорового способу життя. |
16-21 |
|
|
Фізична складова здоров'я |
|
|||
4 |
Природні ритми і здоров’я. Працездатність людини. Освітлення на робочому місці, його значення для зору і формування постави. Практична робота: Вправи для підвищення працездатності. |
22-27 |
|
|
5 |
Активний відпочинок. Безпека при заняттях спортом.
|
28-31 |
|
|
6 |
Охайність та особиста гігієна. Догляд за одягом і взуттям.
|
32-35 |
|
|
7 |
Корисні і шкідливі мікроорганізми. Захисні сили організму. Профілактика інфекцій, що передаються контактним і повітряно-крапельним шляхом. Практична робота: Моделювання поведінки під час епідемії грипу.
|
36-41 |
|
|
8 |
Вітаміни і мікроелементи, їх вплив на здоров’я. Вибір продуктів харчування.
|
42-45 |
|
|
9 |
Харчові отруєння. Перша допомога при харчових отруєннях. Практична робота: Визначення терміну придатності та умов зберігання харчових продуктів за їх маркуванням. Повторення й узагальнення вивченого матеріалу.
|
46-50 |
|
|
Соціальна складова здоров'я |
|
|||
10 |
Взаємодія з іншими людьми. Дружний клас. Практична робота: Обговорення літературних джерел про сутність і значення взаємодії: української народної казки: «Ріпка» і байки Л. Глібова: «Лебідь, Щука і Рак». |
51-55 |
|
|
11 |
Родинні стосунки. Взаємодопомога членів родини. Практична робота:Як зробити приємність
|
56-59 |
|
|
12 |
Що таке толерантність. Толерантне ставлення до людей, які мають проблеми зі здоров’ям. іншому. Практична робота: Створення подарунку дитині, яка має проблеми зі здоров'ям. |
60-63 |
|
|
13 |
Ефективне спілкування. Уміння слухати. Практична робота: Як попросити про послугу чи допомогу. |
64-67 |
|
|
14 |
Запобігання конфліктам і роз’язання їх. Практична робота :Моделювання ситуацій попередження конфліктів з однолітками та мирного розв’язання конфліктів, які виникли
|
|
|
|
15 |
Виконання проекту: «Прагнемо бути здоровими!» (за рахунок резервних годин). Узагальнення і систематизація знань учнів. |
|
|
|
ІІ семестр ― (1год на тиждень) ― 19 тижнів
№ п/п |
Тема уроку |
Стор. підр. |
Дата |
примітка |
16. |
Вплив комп’ютерних ігор на психічне і фізичне здоров’я дітей. Профілактика комп’ютерної залежності. |
74-75 |
|
|
17. |
Безпека вдома. Правила користування джерелами водопостачання . Практична робота.Рольова гра «Викликаємо служби 101, 102, 103, 104» |
76-77 |
|
|
18. |
Пожежна безпека.
|
78-79 |
|
|
19. |
Правила користування обігрівальними приладами. Практична робота. Ознайомлення із застережними знаками «небезпека ураження електричним струмом», «легкозаймиста речовина». |
80-83 |
|
|
20. |
Правила користування газовою плитою. Ознаки витоку газу. Порядок дій при витоку газу. Практична робота. Ситуаційна гра «Як діяти при витоку газу» |
84-87 |
|
|
21. |
Дорожня безпека. Перехід дороги в умовах обмеженої оглядовості. Практична робота. Моделювання ситуацій дорожнього руху (з дорожніми знаками: 1.27, 1.28, 1.30, 3.8, 4.12, 5.41, 5.43). |
88-91 |
|
|
22. |
Поведінка біля залізничної колії
|
92-95 |
|
|
23. |
Безпека у населеному пункті. Правила поведінки дітей надворі. |
96-99 |
|
|
24. |
Безпека велосипедиста. |
100-103 |
|
|
25. |
Оздоровче значення відпочинку на природі. Речі та одяг для прогулянки на природу.
|
104-107 |
|
|
26. |
Поведінка дитини в автономній ситуації на природі (якщо загубився, заблукав у лісі, горах, степу) |
108 |
|
|
27. |
Розвиток пам’яті та уваги. Практична робота. Вправи на тренування зорової та слухової пам’яті і концентрації уваги. |
109-113 |
|
|
28. |
Характер і здоров’я. |
114-117 |
|
|
29. |
Самооцінка характеру. Практична робота. Визначення рис власного характеру |
118-120 |
|
|
30 |
Доброзичливість і здоров’я людини.
|
|
|
|
31. |
Профілактика емоційного перенапруження. Способи самозаспокоєння. Практична робота. Створення колажу: «Що приносить мені радість». |
121-123 |
|
|
32. |
Творчі здібності дитини. Розвиток уяви.
|
124 |
|
|
33. |
Виконання проекту: «Здоровим бути модно!» (створення казки, малюнка, плаката ). Повторення і узагальнення вивченого за рік |
|
|
|