Мета.Розширити знання учнів про охорону здоров΄я дітей в медичнихзакладах: ,поліклініках, лікарнях, санаторіях; ознайомити з професіями медичних працівників, які допомагають зберегти здоров΄я; формувати бажання піклуватися про власне здоров΄я і в разі потреби звертатися за допомогою.
Мета.Розширити знання учнів про охорону здоров΄я дітей в медичних закладах: ,поліклініках, лікарнях, санаторіях; ознайомити з професіями медичних працівників, які допомагають зберегти здоров΄я; формувати бажання піклуватися про власне здоров΄я і в разі потреби звертатися за допомогою.
Обладнання: ілюстрації до теми, таблиці, персонажі, атрибути для сюжетно- рольової гри «На прийомі у лікаря», підручник, робочий зошит.
Хід уроку
Девіз.
Щоб міцне здоров΄я мати,
Треба правила всі знати.
Бо здоров΄я –це прекрасно,
Здорово, чудово, ясно.
І доступні для людини
Всі дороги і стежини!
-Перше правило –весела усмішка. Подаруйте її своїм друзям.
(Гра «Ромашка»)
2.1. Оголошення теми і мети уроку
-Сьогодні ми продовжимо нашу подорож у країну Здоров΄я. Наше завдання –діднатися, де можна зміцнити своє здоров΄я, а часто вилікуватись, якщо раптом здолає якась недуга.
Подорожувати з нами будуть давні знайомі- лікар Айболить і лікар Пілюлькін.
3. Вивчення нового матеріалу
Лікар Айболить. Стривайте, стривайте. Я повинен вас оглянути, чи готові ви в дорогу. Попрошу всіх стати і виконати мої команди.
Всі вдихайте…
Видихайте…
Все в порядку, спочивайте.
Дружно руки піднімайте…
Все прекрасно, опускайте…
Нахиліться, розігніться…
Станьте прямо, усміхніться…
Так, я оглядом задоволений,
Бо ніхто з дітей не хворий.
Всі веселі і здорові.
В путь-дорогу всі готові? (Готові)
3.1. Ознайомлення з планом подорожі до медичних закладів.
Перша зупинка. Поліклініка.
-Хто з вас був у поліклініці? Що таке поліклініка?
3.2. Бліц- турнір.
- Як називається лікар, що лікує зуби?
- Хто лікує вухо, горло, ніс?
- Робить операцію?
- Лікує простудні захворювання?
- Вправляє кістки після перелому?
-Виправляє мовні вади дітей?
3.3. Сюжетно- рольова гра «На прийомі у зубного лікаря - стоматолога».
Дійові особи. Зубний лікар, мама хворого, Щітка, зубна паста.
Мама.- Лікарю, допоможіть, у мого сина зуб болить.
Лікар.-Так. Все зрозуміло. Карієс!
Мама.-Чому обов΄язково потрібно чистити зуби?
Лікар.- Я вилікую хворий зуб, але на майбутнє, щоб таке не повторилося, раджу подружитися з профілактичними засобами.
Зубна щітка. Я-невтомна трудівниця,
Мені вірять люди.
Хто зі мною поведеться,
Той здоровим буде,
Будре часто усміхатись білими зубами.
Мене знає вся малеча, і бабусі, й мами.
Чистоту тримаю в роті.
Справу знаю чітко.
Вам ім΄я моє знайоме,
Бо зубна я… (щітка).
Паста. Маю вигляд я і смак-
Можеш подивитися-
І без мене вам ніяк
Всім не обійтися.
Я- не страва, не напій,
Та в роботі часто
З щіткою завжди дружу.
Ім΄я моє-…(паста)
3.4. Робота з таблицею «Як правильно чистити зуби»
3.5. Робота в зошиті.
Обговорення проблеми
Гра «так чи ні?»
болить голова (+)
болить живіт(+)
поганий настрій (-)
контрольна робота з математики (-)
-Коли востаннє були на прийомі в педіатра? А в інших лікарів?
Гра «Конференція лікарів»
З΄єднати стрілками назви хвороб і фах лікаря.
3.6. Сюжетно- рольова гра «На прийомі в окуліста».
Дійові особи.Лікар, пацієнт.
Правила гігієни зору.
Друга зупинка. Лікарня.
Бесіда.
Третя зупинка. Санаторій.
-Хто з вас бував у у санаторіях і може поділитись своїми враженнями?
(Назва походить від латинського слова, що означає «зцілюю».)
4.Закріплення вивченого матеріалу.
1. Робота з підручником.
Опрацювання статті «Медична служьа в Україні» в групах.
2. Розповідь про медичну допомогу представників від кожної групи.
3. Гра « Доповни речення»
5. Підсумок уроку
Якщо хочеш здоровим бути,
правило запам΄ятай:
Сам про своє здоров΄я дбай,
На лікарів цю турботу не перекладай.
Лікарі лікують хворих,
здоров΄я вонт не творять.
Людина повинна сама
дисциплінована бути й вольова.