Українська мова
І семестр
4 години на тиждень
№ з/п |
|
Тема уроку |
Матеріал до уроку |
Дата |
Примітка |
Мова і мовлення
|
|||||
1 |
|
Вступ. Державні символи України. Мова - жива скарбниця історії народу. Складання тексту-розповіді |
впр. 1-4 |
|
|
2 |
|
Розвиток мови. Старі та нові слова в мові. Сучасна українська мова. Висловлювання про мову |
впр. 5-8 |
|
|
3 |
|
Культура мовлення та спілкування. Складання речень. Узагальнення знань і вмінь учнів із розділу «Мова і мовлення» |
впр. 9-12 |
|
|
Текст
|
|||||
4 |
|
Тема, основна думка, заголовок тексту |
впр. 13-16 |
|
|
5
|
|
Тема, основна думка в текстах — розповідях, описах, міркуваннях Засоби зв’язку речень у тексті. Редагування тексту |
впр. 17-20 впр. 21-24 |
|
|
6 |
|
Поділ тексту на частини. План тексту. Спостереження за роллю абзаців у тексті |
впр. 25-28 |
|
|
7 |
|
Розв. мовл. Складання запитань і відповідей на задану тему |
впр. 29 |
|
|
8 |
|
Текст-міркування: твердження, докази, висновки. Побудова тексту-міркування Спостереження за особливостями змісту та побудови тексту- міркування. Побудова тексту-міркування за поданим твердженням, доказом (доведенням) і висновком |
впр. 30-33 впр. 34-37 |
|
|
9
|
|
Текст-опис, його мета. Складання текстів-описів за поданим планом і малюнками Художній і науково-популярний тексти-описи. Складання художнього і науково-популярного текстів-описів птаха |
впр. 38-41 впр. 42-45 |
|
|
10 |
|
Контрольна робота: письмовий переказ
|
|
|
|
11 |
|
Аналіз контрольної роботи |
|
|
|
12 |
|
Замітка в газету. Вправляння у написанні замітки до стінгазети |
впр. 46-49 |
|
|
13 |
|
Особливості змісту та побудови есе. Узагальнення знань і вмінь учнів із розділу «Текст» |
|
|
Тема |
Речення
|
|||||
14 |
|
Види речень за метою висловлювання та інтонацією. Повторення вивченого |
впр. 50-53 |
|
|
15 |
|
Головні та другорядні члени речення. Усне переказування тексту |
впр. 54-57 |
|
|
16 |
|
Розв. мовл. Складання тексту- опису за змістом малюнка |
впр. 58 |
|
|
17 |
|
Зв’язок слів у реченні. Встановлення зв’язку слів у реченнях Поширення речень словами та словосполученнями. Переказування тексту за складеним планом |
впр. 59-62 впр. 63-66 |
|
|
18 |
|
Однорідні члени речення. Головні та другорядні однорідні члени речення |
впр. 67-70 |
|
|
19 |
|
Однорідні члени речення. Інтонації перелічування та протиставлення (кома, сполучники) Складання речень з однорідними членами, поширення їх залежними словами |
впр. 71-74 впр. 75-78 |
|
|
20 |
|
Закріплення знань про однорідні члени речення. Узагальнення знань і вмінь учнів із розділу «Речення» |
впр. 79-82 |
|
|
21 |
|
Розв. мовл. Робота з деформованим текстом: переставляння частин тексту, додавання кінця |
впр. 87 |
|
|
22 |
|
Контрольна робота: діалог (письмово)
|
|
|
Тема |
Слово. Значення слова. Частини мови
|
|||||
23 |
|
Аналіз контрольної роботи. Повторення вивченого про слово |
впр. 83-86 |
|
|
24 |
|
Будова слова. Спільнокореневі слова. Форми слова. |
впр. 88-92 |
|
|
25 |
|
Частини мови. Повторення вивченого. Переказування тексту |
впр. 93-96 |
|
|
Іменник
|
|||||
26 |
|
Іменник як частина мови. Повторення вивченого. Значення, в яких уживаються іменники в мовленні |
впр.97-100 впр. 101-104 |
|
|
27 |
|
Іменники-синоніми, іменники-антоніми, багатозначність іменників. Вживання іменників у прямому і переносному значеннях |
|
|
|
28 |
|
Рід іменників. Віднесення іменника до одного з родів Складання речень |
впр. 105-108 |
|
|
29 |
|
Змінювання іменників за числами |
впр. 109-112 |
|
|
30 |
|
Відмінювання іменників за відмінками. Початкова форма іменників Розрізнення відмінків іменників з однаковими закінченнями. Редагування тексту |
впр. 113-116 впр. 118-121 |
|
|
31 |
|
Розв. мовл. Робота з деформованим текстом (заміна недоречно повторюваних слів) |
впр. 117 |
|
|
32 |
|
Закінчення іменників жіночого роду на -а, -я в родовому відмінку однини |
впр. 122-125 |
|
|
33 |
|
Закінчення іменників жіночого роду на -а, -я в орудному відмінку однини. Навчальний діалог Закінчення іменників чоловічого роду в орудному відмінку однини. Складання речень |
впр. 126-129 впр. 130-133 |
|
|
34 |
|
Закінчення іменників чоловічого роду на -ар, -яр у родовому й орудному відмінках однини |
впр. 134-137 |
|
|
35 |
|
Закінчення іменників чоловічого роду — назв істот у давальному та місцевому відмінках однини |
впр. 138-141 |
|
|
36 |
|
Відмінювання іменників середнього роду в однині. Складання словосполучень |
впр. 142-145 |
|
|
37 |
|
Розв. мовл. Вибірковий переказ тексту з елементами опису |
впр. 146 |
|
|
38 |
|
Зміна приголосних [г], [к], [х] на [з ], [ц ], [с] перед закінченням -і в іменниках різного роду |
впр. 147-150 |
|
|
39 |
|
Закінчення іменників жіночого роду з кінцевим приголосним основи. Робота з фразеологізмами і прислів’ями |
впр. 151-157 |
|
|
40 |
|
Чергування кореневих звуків [о], [е] з [і] в іменниках жіночого та чоловічого роду з основою на приголосний |
впр. 158-161 |
|
|
41 |
|
Відмінювання іменників у множині. Усне переказування тексту |
впр. 162-165 |
|
|
42 |
|
Контрольна робота: диктант
|
|
|
|
43 |
|
Аналіз контрольної роботи |
|
|
|
44 |
|
Розбір іменника як частини мови. Узагальнення й систематизація знань і вмінь учнів із розділу «Іменник» |
впр. 166-169 |
|
Тема |
Прикметник
|
|||||
45 |
|
Прикметник як частина мови. Роль прикметників у мовленні |
впр. 170-173 |
|
|
46 |
|
Розв. мовл. Складання письмового висловлювання з елементами міркування за прочитаним твором |
впр. 174 |
|
|
47 |
|
Прикметники-антоніми, прикметники-синоніми. Вживання прикметників у прямому та переносному значеннях Уживання прикметників у художніх і науково-популярних текстах. Усний переказ тексту |
впр. 175-178 впр. 179-182 |
|
|
48 |
|
Змінювання прикметників у сполученні з іменниками за родами й числами |
впр. 183-186 |
|
|
49 |
|
Відмінювання прикметників у сполученні з іменниками в однині та множині. Відмінкові закінчення прикметників з основою на твердий приголосний |
впр. 187-190 |
|
|
50 |
|
Контрольна робота: списування
|
|
|
|
51 |
|
Відмінювання прикметників з основою на м’який приголосний в однині та множині Визначення відмінків прикметників за відмінками іменників. Утворення словосполучень. Усний переказ тексту |
впр. 191-194 впр. 195-202 |
|
|
52 |
|
Розв. мовл. Детальний переказ тексту за колективно складеним планом |
впр. 203 |
|
|
53 |
|
Уживання знака м’якшення (ь) перед закінченням прикметників у родовому, давальному, орудному та місцевому відмінках однини Закріплення вживання знака м’якшення (ь) перед закінченням прикметників у родовому, давальному, орудному та місцевому відмінках однини. Доповнення вірша прикметниками |
впр. 204-207 впр. 208-219 |
|
|
54 |
|
Вимова та написання найуживаніших прикметників на -ський, -цький, -зький |
впр. 220-223 |
|
|
55 |
|
Відмінювання прикметників у множині Закріплення відмінювання прикметників у множині. Робота з прислів’ями. Усний переказ тексту |
впр. 224-227 впр. 228-231 |
|
|
56 |
|
Розв. мовл. Складання запрошення |
впр. 232 |
|
|
57 |
|
Побудова сполучень слів і речень із прикметниками, уведення їх у текст Побудова сполучень слів і речень із прикметниками. Складання тексту-розповіді за поданим початком |
впр. 233-236 впр. 237-244 |
|
|
58 |
|
Контрольна робота: перевірка мовних знань і вмінь «Прикметник» |
|
|
|
59 |
|
Аналіз контрольної роботи |
|
|
|
60 |
|
Розбір прикметника як частини мови. Узагальнення і систематизація знань і вмінь із розділу «Прикметник» |
впр. 249-252 |
|
|
61 |
|
Розв. мовл. Детальний переказ тексту за колективно складеним планом |
впр. 253 |
|
|
62 |
|
Узагальнення і систематизація знань за перший семестр |
|
|
Тема |