"Календарно - тематичне планування з уроків «Всесвітньої історії. Історії України.»
для 6 класу (інтегрований курс) з інклюзивним навчанням" (70 годин на рік, 2 години на тиждень)
Підручник: «Всесвітня історія. Історія України.», 6 клас авт.: О.І. Пометун, П.В. Мороз, Ю.Б. Малієнко Видавництво: «Освіта», 2014
Календарно - тематичне планування з уроків «Всесвітньої історії. Історії України.» для 6 класу (інтегрований курс) з інклюзивним навчанням (70 годин на рік, 2 години на тиждень) зі змінами згідно Наказу МОН № 236 від 21.02.2019 р.
Підручник: «Всесвітня історія. Історія України.», 6 клас авт.: О.І. Пометун, П.В. Мороз, Ю.Б. Малієнко Видавництво: «Освіта», 2014
I - семестр
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Кількість годин |
Примітки |
Вступ. |
||||
Результати навчально-пізнавальної діяльності:
- пояснює, що вивчає історія стародавнього світу; - дає визначення поняттям: “цивілізація“, “ера“, “старий стиль“, “новий стиль“; - називає види історичних джерел; - пояснює з якою метою людство звертається до вивчення стародавньої історії; - називає види календарів.
- формувати уявлення про хронологічні межі та предмет історії стародавнього світу; - розвивати навички лічби років до нашої ери. |
||||
1 |
|
Вступ до історії Стародавнього світу. |
1 |
|
2 |
|
Відлік часу в історії Cтародавнього світу. |
1 |
|
Розділ І. Життя людей за первісних часів. |
||||
Результати навчально-пізнавальної діяльності:
- називає основні передумови появи людини, характеризує основні заняття найдавніших людей, визначає й пояснює відмінності між найдавнішою і сучасною людиною, роль праці у становленні сучасної людини; - пояснює, як зміни природнього середовища вплинули на зміни життя людини ; - чим відрізнявся кроманьйонець від неандертальця; - дає визначення понять “родова община“, “племя“, “матріархат”; - характеризує роль кроманьйонця в еволюції людини, розповідає про виникнення землеробства , скотарства і ремесла; - визначає причини переходу від родової общини до сусідської, працює з історичними схемами; - простежує зв´язок між розвитком знарядь праці, удосконаленням господарства й формуванням нових відносин між людьми; - розповідає про трипільську культуру - найдавнішу цивілізацію на території України; - простежує зв´язок між природними умовами і розвитком людського суспільства.
- формувати вміння встановлювати відмінні та подібні риси, порівнюючи “людину вмілу“ і “людину прямоходячу“; - формувати навички встановлювати причинно – наслідкові зв´язки; - роботи з історичною схемою. |
||||
3 |
|
Виникнення людини. |
1 |
|
4 |
|
Господарство первісної людини. |
1 |
|
5 |
|
Суспільна організація за первісних часів. |
1 |
|
6 |
|
Становлення держави за первісних часів. |
1 |
|
7 |
|
Культура та вірування людей за первісних часів. |
1 |
|
8 |
|
Практичне заняття «Основні стоянки та пам’ятки первісних людей на території України». |
1 |
|
9 |
|
Трипільська культура. |
1 |
|
10 |
|
Контрольна робота за темою: «Життя людей за первісних часів». |
1 |
|
Тематичне оцінювання |
||||
Розділ ІІ. Цивілізації Давнього Сходу. |
||||
Результати навчально-пізнавальної діяльності:
- характеризує природно – кліматичні умови Дворіччя, називає основні міста - держави Месопотамії; - визначає роль писаних законів в організації життя суспільства, дає визначення понять “імперія“, “загарбницька війна“, “колонія“. - дає моральну оцінку загарбницьких воєн і завойовницької політики, називає основні заняття жителів Фінікії; - має уявлення про Біблію – письмове джерело з історії Стародавнього Сходу, релігійну святиню і визначну пам´ятку культури; - розповідає про утворення, розквіт і занепад Халдейського царства; - виникнення, розвиток і занепад перської держави; - поселення кіммерійців та скіфів на території сучасної України; - має уявлення про природно – кліматичні умови і географічне розташування Індії, розповідає про основні етапи освоєння людиною півострова Індостан, релігійні погляди в Стародавній Індії; - називає галузі культури, що розвивалися в Індії в найдавніший час, визначає особливості суспільного устрою Індії; - характеризує природно – кліматичні умови і географічне положення Китаю, визначає передумови появи держав у Китаї; - називає основні події історії імперії Цінь та імперії Хань, робить висновок: що держава, яка не дбає про своїх громадян, може загинути від рук повсталого народу; - називає основні напрямки розвитку релігії та культури Стародавнього Китаю.
- удосконалити навички роботи з історичною картою, складання історичних схем, встановлення причинно – наслідкових зв´язків, порівняння однотипних історичних явищ; - розвивати навички групової роботи; - набувати навики роботи з історичним джерелом, навики роботи із заповнення порівняльної таблиці; - розвивати вміння порівнювати однотипні явища в історії різних країн; - удосконалювати навички встановлення взаємозв´язку між географічним розташуванням і господарським розвитком країни, формувати навички визначення загальних закономірностей і особливостей у розвитку стародавніх держав. - удосконалювати навички роботи з текстом підручника й історичною картою, порівняння однотипних історичних явищ оформлення результатів роботи у вигляді таблиць. |
||||
Тема 1. Давній Єгипет. |
||||
11 |
|
Вступ до історії Давнього Єгипту. |
1 |
|
12 |
|
Утворення Єгипетської держави. |
1 |
|
13 |
|
Давній Єгипет у ІІ тис. до н. е. |
1 |
|
14 |
|
Релігія, міфологія, культура Давнього Єгипту. |
1 |
|
15 |
|
Практичне заняття «Міфи та релігія Давнього Єгипту.» |
1 |
|
16 |
|
Контрольна робота за темою: «Давній Єгипет.» |
1 |
|
Тема 2. Цивілізації Передньої та Центральної Азії. Кіммерійсько - скіфський світ. |
||||
17 |
|
Цивілізації Дворіччя в ІІІ–ІІ тис. до н. е. |
1 |
|
18 |
|
Фінікія та Ізраїльсько - Іудейське царство. |
1 |
|
19 |
|
Держави Центральної Азії в І тис. до н. е. |
1 |
|
20 |
|
Кіммерійсько - скіфський світ. |
1 |
|
21 |
|
Практичне заняття «Історичні джерела про скіфів. Геродот про скіфський похід Дарія І» |
1 |
|
22 |
|
Контрольна робота за темою: «Цивілізації Передньої та Центральної Азії. Кіммерійсько-скіфський світ.» |
1 |
|
Тематичне оцінювання |
||||
Тема 3. Давні Індія та Китай. |
||||
23 |
|
Давня Індія. Культура та релігія Давньої Індії. |
1 |
|
24 |
|
Давній Китай. |
1 |
|
25 |
|
Культура та релігія Давнього Китаю. |
1 |
|
26 |
|
Практичне заняття «Наукові знання, освіта та писемність у Давньому Китаї.» |
1 |
|
27 |
|
Контрольна робота за темою: «Давні Індія та Китай.» |
1 |
|
Розділ ІІІ. Історія Давньої Греції |
||||
Результати навчально-пізнавальної діяльності:
- називає перші осередки цивілізації в Європі, переказує зміст найбільш відомих міфів Стародавньої Греції; - розповідає про релігійні уявлення стародавніх греків, порівнює релігійні вірування греків та інших стародавніх народів; - має уявлення про зміст поем Гомера ”Ілліада“ та “Одіссея“, вміє оцінювати визначні літературні пам´ятки Стародавньої Греції; - має цілісне уявлення про розвиток Греції у ІІ - І тисяч. до н.е.; - визначає причини занепаду ахейської цивілізації; - особливості розвитку Спарти, а також причини, що їх зумовили; - простежує шляхи формування основ афінської демократії, знає нову термінологію, що характеризує політичний устрій Афін.
- удосконалювати навички роботи зі схемою, в групах, з підручником; - застосування знань, отриманих під час уроків і роботи з додатковою літературою; - розвивати вміння порівнювати релігійні вірування греків та інших стародавніх народів; - установлення причинно – наслідкових зв´язків, формувати вміння висловлювати власну думку та відстоювати її. |
||||
Тема 1. Становлення античної грецької цивілізації. |
||||
28 |
|
Становлення цивілізації Давньої Греції. |
1 |
|
29 |
|
Практичне заняття «Давньогрецьке суспільство за поемами Гомера». |
1 |
|
30 |
|
Мінойська та Ахейська палацові цивілізації. |
1 |
|
31 |
|
Давня Греція у VІІІ–VІ ст. до н. е. Велика грецька колонізація. |
1 |
|
32 |
|
Контрольна робота за темою: «Велика грецька колонізація.» |
1 |
|
Тематичне оцінювання |