КАЛЕНДАРНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
вивчення предмета Захист України дівчатами (юнаками, які за станом здоров’я, релігійними поглядами не вивчають основи військової справи)
1 рік (10 клас), (1,5 год.) на тиждень
2021-2022 н.р.
Навчальна програма
«ЗАХИСТ ВІТЧИЗНИ»
ДЛЯ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ СИСТЕМИ
ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
(РІВЕНЬ СТАНДАРТУ)«Затверджено Міністерством освіти і науки України»
(Наказ МОН України від 23.10.2017 № 1407)
№ п/п |
Тема уроку |
К-сть годин |
Дата |
Примітка |
|
Вступний урок. Інструктаж з безпеки на уроках Захисту України. Формування ключової компетентності – «Соціальна та громадянська компетентності». Військово-патріотичне виховання. Підготовка до захисту Вітчизни - обов'язок кожного громадянина. Зміст програми предмета «Захист Вітчизни», завдання кожного розділу, порядок проведення занять. Обов'язки та правила поведінки учнів на уроках. |
1(1) |
|
|
|
Розділ І. Основи медичних знань і домедичної допомоги |
47 |
|
|
|
Основи законодавства України щодо охорони здоров’я людини. Формування ключових компетентностей – «Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами». Основні документи нормативно-правової бази щодо захисту життя і здоров’я людини в Україні. Закон України «Основи законодавства України про охорону здоров’я». Закон України «Про екстрену медичну допомогу». Аналіз стану здоров’я людей в Україні. Основні принципи охорони здоров'я України.
|
1(1) |
|
|
|
Надання домедичної допомоги при раптовій зупинці серця. Рятувальний ланцюжок при раптовій зупинці серця. Алгоритм дій проведення серцево-легеневої реанімації .
|
1(10) |
|
|
|
Основні правила та порядок проведення реанімації.
|
1 |
|
|
|
Звільнення дихальних шляхів від сторонніх предметів – западання язика, нижньої щелепи, слизу, води тощо – та відкриття верхніх дихальних шляхів (підняти підборіддя та висунути нижню щелепу).
|
1 |
|
|
|
Штучне дихання – його різновиди, методика та техніка проведення штучної вентиляції легенів.
|
1 |
|
|
|
Непрямий масаж серця, як спосіб відновлення діяльності серцево-судинної системи, методика його виконання.
|
1 |
|
|
|
Застосування автоматичного зовнішнього дефібрилятору.
|
1 |
|
|
|
Техніка проведення реанімаційних заходів одним та двома рятівниками.
|
1 |
|
|
|
Техніка проведення реанімаційних заходів одним та двома рятівниками. |
1 |
|
|
|
Правила виклику бригади екстреної медичної допомоги. Формування ключової компетентності – «Ініціативність». |
1 |
|
|
|
Визначення, усунення та запобігання головних факторів, які загрожують життю постраждалого та оточуючих. |
1 |
|
|
|
Домедична допомоги при порушенні прохідності дихальних шляхів та інших невідкладних станах. Розвиток основних компетентностей у природничих науках і технологіях. Причини порушення прохідності дихальних шляхів. |
1(8) |
|
|
|
Основні прояви повної та неповної непрохідності верхніх дихальних шляхів. |
1 |
|
|
|
Алгоритм відновлення прохідності верхніх дихальних шляхів. Прийом Хеймліка. |
1 |
|
|
|
Алгоритм надання допомоги при втраті свідомості. |
1 |
|
|
|
Послідовність надання допомоги при різкому погіршенні загального стану. |
1 |
|
|
|
Послідовність надання допомоги при різкому погіршенні загального стану. |
1 |
|
|
|
Основні причини виникнення судом, прояви, послідовність надання домедичної допомоги. |
1 |
|
|
|
Основні причини виникнення судом, прояви, послідовність надання домедичної допомоги. |
1 |
|
|
|
Загальні поняття про травму. Механізм травми. Поняття про травму. Види та класифікація травм. Розвиток компетентності - спілкування іноземними мовами [вміння розуміти висловлене іноземною мовою, усно і письмово висловлювати почуття та погляди]. |
1(8) |
|
|
|
Типи травм при дорожньо-транспортних пригодах та падінні з висоти. |
1 |
|
|
|
Поняття про тупу та проникаючу травму. |
1 |
|
|
|
Вплив мінно-вибухової травми на організм людини. |
1 |
|
|
|
Основні ознаки травм голови. |
1 |
|
|
|
Основні ознаки травм грудної клітки. |
1 |
|
|
|
Основні ознаки травм живота. Основні ознаки травм скелетно-м’язевої системи. |
1 |
|
|
|
Правила поведінки при знаходженні у потенційно небезпечному місці та при виявленні небезпечних предметів. |
1 |
|
|
|
Надання домедичної допомоги при кровотечах. Формування ключової компетентності – «Інформаційно-цифрова компетентність» ( самостійно знаходити, аналізувати та добирати необхідну інформацію, обробляти її, зберігати та передавати її за допомогою технічних засобів та інформаційних технологій). Види кровотеч. |
1(10) |
|
|
|
Ознаки та швидке розпізнавання загрозливої для життя кровотечі. |
1 |
|
|
|
Алгоритм дій при кровотечі. Розвиток математичної компетентності. |
1 |
|
|
|
Алгоритм дій при кровотечі. |
1 |
|
|
|
Техніка застосування прямого тиску на рану. |
1 |
|
|
|
Техніка накладання турнікета на верхні та нижні кінцівки. |
1 |
|
|
|
Техніка тампонування рани. |
1 |
|
|
|
Техніка тампонування рани. |
1 |
|
|
|
Техніка накладання компресійної пов’язки. |
1 |
|
|
|
Техніка накладання компресійної пов’язки. |
1 |
|
|
|
Домедична допомога при травмах окремих анатомічних ділянок. Формування ключової компетентності - «Екологічна грамотність і здорове життя». Поняття про переломи кісток, їх класифікація. Ознаки переломів. |
1(10) |
|
|
|
Вивихи суглобів, їх класифікація. Ознаки вивихів. |
1 |
|
|
|
Порядок надання домедичної допомоги при переломах і вивихах. |
1 |
|
|
|
Особливості накладання шин на верхню та нижню кінцівки. |
1 |
|
|
|
Алгоритм надання домедичної допомоги при травмі голови. |
1 |
|
|
|
Алгоритм надання домедичної допомоги при травмі хребта. |
1 |
|
|
|
Алгоритм надання домедичної допомоги при травмі грудної клітки. |
1 |
|
|
|
Алгоритм надання домедичної допомоги при травмі живота. |
1 |
|
|
|
Порядок надання допомоги при травмі очей. |
1 |
|
|
|
Тренування у наданні допомоги при переломах. |
1 |
|
|
|
Розділ 2. Основи цивільного захисту |
6 |
|
|
|
Нормативно-правова база цивільного захисту. Формування ключової компетентності – «Уміння вчитися впродовж життя». Єдина державна система цивільного захисту та її складові. Законодавче та нормативно-правове забезпечення її функціонування.
|
1(1) |
|
|
|
Надзвичайні ситуації природного, техногенного, воєнного і соціально-політичного характеру. Причини виникнення та класифікація надзвичайних ситуацій. Загальні ознаки надзвичайних ситуацій. Рівні надзвичайних ситуацій. Розвиток компетентності - культурна компетентність [розуміти твори мистецтва, самостійно висловлювати ідеї, повага до розмаїття культурного вираження інших]. |
1(5) |
|
|
|
Джерела небезпечних ситуацій у військовий час. |
1 |
|
|
|
Надзвичайні ситуації, які характерні для регіону, їх наслідки для життєдіяльності населення та суб’єктів господарювання. |
1 |
|
|
|
Потенційно небезпечні об’єкти міста (району) та їх коротка характеристика. |
1 |
|
|
|
Попередження виникнення можливих надзвичайних ситуацій. Формування ключової компетентності – «підприємливість». |
1 |
|
|
|
Резерв часу. |
1 |
|
|
|
Резерв часу. |
1 |
|
|
|
РАЗОМ |
56 |
|