Календарно- тематичне планування
уроків англійської мови у 3 класі
до підручника “Startup”
Губарєва С. С., Павліченко О. М.,
I семестр
№ |
Дата |
|
Зміст уроку |
Мовний інвертар |
Види мовленнєвої діяльності |
Домашнє завдання |
|||||||
|
|
|
|
Лексичний матеріал |
Граматичний матеріал |
Сприйняття на слух |
Зорове сприйняття |
Усна взаємодія |
Писемна взамодія |
|
|||
UNIT 1. We are at the school again! Ми в школі знову! |
|||||||||||||
1 |
|
|
Раді Вас бачити знову! Розвиток навичок усної взаємодії. Робота в парах. Повторення. |
Hello! Hi! I’m glad to see you! See you! Good morning! We’re happy to see you! How are you?; rules of the class |
Am, is.are; |
Ex. 1, 2,4 p.6 |
Ex.1,3 p.6 |
Ex. 4 p.6 |
WB |
WB |
|||
2 |
|
|
Мій портфель. Розвиток навичок сприймання на слух. Робота з малюнками. Повторення. |
a schoobag, a book, a copybook, a pen, a pencil, a sharpener, a rubber, paints, crayons, a lunchbox, a pencil case |
What have you got? Have you got …? I have got…;plural of the nouns |
Ex. 1,2 p.7 |
Ex. 1,3 p.7,8 |
Ex. 1,4 p.7,8 |
Діагностичний тест |
WB |
|||
3 |
|
|
Моя класна кімната. Повторення. Розвиток навичок усного продукування. Робота з малюнками. |
A classroom, a whiteboard; to take a photo, a letter, a chair, a desk, a computer, a bookcase |
There is/are; I can…, We can…, Can I….? |
Ex.1,2 p.9 |
Ex1 p.9 |
|
WB |
WB |
|||
4 |
|
|
Класна кімната моєї мрії. Повторення. Розвиток навичок зорового сприймання. Робота з текстом. |
A classroom, a whiteboard; to take a photo, a letter, a chair, a desk, a computer, a bookcase; Super! Good idea! Numbers; |
There is/are; I can…, We can…, Can I….? |
|
Ex.3 p.10 |
Ex. 4 p. 10 |
WB |
Ex. 5 p.10 |
|||
5 |
|
|
Шкільні предмети. Повторення. Розвиток навичок усної взаємодії. Робота в парах. |
English; Music; Crafts; Ukranian; Art; IT; Maths, Science;PE; to count; to use computers; a lesson; to explore our world; to paint pictures, to make toys; |
I can…/We can… |
Ex. 2 p. 12 |
Ex.1,4 p.11,12 |
Ex.3p.12 |
WB |
Lear new words; WB |
|||
6 |
|
|
Розклад уроків. Повторення. Розвиток навичок писемного та усного продукування. Проектна робота. |
Days of the week; school subjects; |
I have…; I like…; |
https://www.youtube.com/watch?v=mXMofxtDPUQ&list=RDmXMofxtDPUQ&start_radio=1 |
Ex.5 p.13 |
Ex.5,8 p.13 |
Ex. 7 p.13; WB |
WB |
|||
7 |
|
|
Мій улюблений шкільний предмет. Повторення. Розвиток навичок зорового сприймання. Робота з текстом. |
School subjects; a subject; favourite |
I like/I don’t like doing smth…; What is your favourite….? |
Ex.1,3 p.14,15 |
Ex.1 p.14 |
Ex 4,5 p.15 |
WB |
WB |
|||
8 |
|
|
Наш розклад. Розвиток навичок усної взаємодії. Робота в парах. |
Days of the week; school subjects;Thank you! You are welcome; on (with days of the week) |
What lessons have you got? I have got… |
Ex.1,3 p.16,17 |
Ex.1,2 p.16 |
Ex. 4,5 p. 17 |
WB |
WB |
|||
9 |
|
|
Час історій. Розвиток навичок сприймання на слух та усної взаємодії. Рольові ігри. |
revision |
revision |
Ex.2 p.18 |
|
Ex.1,3 p.18 |
WB |
WB |
|||
10 |
|
|
Ми – творчі! Проектна робота. |
revision |
revision |
|
WB |
Ex.2 p.19 |
|
WB |
|||
11 |
|
|
Ми в школі знову! Узагальнення вивченого матеріалу. |
|
|
|
|
|
|
|
|||
12 |
|
|
Ми в школі знову! Підсумковий урок. Діагностична робота за темою «Ми в школі знову!» |
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
UNIT 2. I love my family and friends. Я люблю свою сім’ю та друзів. |
|
|
|
|
|||||||
13 |
|
|
Звідки ти?Розвиток навичок зорового сприймання. Робота з текстом. |
Language Camp; Meet new friends; a website; to record videos; to share a video on the site; me too,let’s try; numbers; to live |
You can…/I can….; Where are you from…?; I am from… |
Ex.1 p.22 |
Ex.1,2 p.22 Ex.2 (b) p.22 |
Ex.2 (b) p.22 Ex.3 p.23 |
WB |
|
|||
14 |
|
|
Це я!Розвиток навичок писемного продукування. Проектна робота. |
England,Poland, Ukraine, Spain, Germany,Canada |
Where are you from…?; I am from… |
|
|
Ex 5,6 p. 24 |
WB |
Ex.6 p.24 |
|||
15 |
|
|
Моя адреса. Розвиток навичок усного продукування. Числівники 1-100. |
Numbers 20-100; an address; a street, a house, a flat |
What is your address? |
Ex 1,2 p.25 |
Ex 1 p. 25 |
Ex.5 p.26 |
Ex.5 p.26 |
WB |
|||
16 |
|
|
Звідки ти? Розвиток навичок усної взаємодії. Рольові ігри. |
Numbers 20-100; an address; a street, a house, a flat |
What is your address? |
|
Ex. 7 p. 27 |
Ex.6 p.26 |
WB |
|
|||
17 |
|
|
Моя сім’я та друзі. Розвиток навичок усного продукування. Робота з малюнками. |
Family members; How old are you? |
I can…/I have got… |
Ex 1 p.28 |
Ex 1 p.28 |
Ex 2,4 p.28,29 |
WB |
Ex.5 p.29 |
|||
18 |
|
|
Я умію гарно рахувати. Розвиток навичок зорового сприймання. Робота з текстом. |
Numbers (20-100); plus,minus; kind; |
He\She is… years old. |
Ex.3 p.30 |
Ex.1p.30 |
Ex 4,5 p.30 |
WB |
WB |
|||
19 |
|
|
Домашні обов’язки. Розвиток навичок усної взаємодії. Робота в парах. |
Help about the house; vacuum the carpet; wash the dishes; feed our cat; walk our dog; water the plants; |
Let’s …; Can you …?; |
Ex.1 p.31 |
Ex.1,2 p.31 |
Ex. 3 p.31 |
WB |
WB |
|||
20 |
|
|
Домашні обов’язки. Розвиток навичок усного продукування. Проектна робота. |
Help about the house; vacuum the carpet; wash the dishes; feed our cat; walk our dog; water the plants; |
Present Simple; Who?; When?;always;every day; never; |
|
Ex.4,7 p.32 |
Ex.4,5,6 p.32 |
WB |
WB |
|||
21 |
|
|
Час історій. Розвиток навичок сприймання на слух та усної взаємодії. Рольові ігри. |
revision |
revision |
Ex 2 p. 33 |
Ex 1 p. 33 |
Ex.3 p. 33 |
WB |
WB |
|||
22 |
|
|
Ми – творчі! Проектна робота. |
revision |
revision |
|
|
|
WB |
WB |
|||
23 |
|
|
Моя сім’я та друзі. Узагальнення вивченого матеріалу. |
revision |
revision |
|
|
Ex.1 p. 35 |
WB |
WB |
|||
24 |
|
|
Моя сім’я та друзі. Підсумковий урок. Діагностична робота. |
revision |
revision |
|
Ex.2 p.36 |
Ex. 3 p.36 |
Ex. 3 p.36 |
WB |
|||
|
|
UNIT 3. World of professions. Світ професій. |
|
|
|
|
|||||||
25 |
|
|
Зовнішність моїх друзів. Розвиток навичок сприймання на слух. Робота з малюнками. |
A birthday party;a princess; hair;curly;staight;long;short;blond;dark;big;small;nose;mouth;funny;glasses; an eye; an ear; teeth; a pirat; |
To be;pronouns; have/has; |
Ex 1,3 p.37,38 |
Ex 1,2 p.37,38 |
Ex. 2,4 p. 38 |
WB |
WB |
|||
26 |
|
|
Зовнішність моїх іграшок. Розвиток навичок зорового сприймання. Робота з текстом. |
a tooth/teeth; a foot/feet; man/woman;head;an arm;hand;leg;finger;toe; a secret; guess; |
Plural of the nouns; it’s/it’s not; is it …?; |
Ex. 1 p. 39 |
Ex. 1 p. 39; Ex. 2 (a) p. 40 |
|
WB |
WB |
|||
27 |
|
|
Зовнішність моїх іграшок. Розвиток навичок писемного продукування. Проектна робота. |
a tooth/teeth; a foot/feet; man/woman;head;an arm;hand;leg;finger;toe; a secret; guess; |
Plural of the nouns; it’s/it’s not; is it …?; |
Ex. 3 p. 40 |
Ex.4 (a) p.41 |
Ex. 2 (b) p. 40; Ex. 4 (b) p. 41 |
Ex.4 (a) p.41 |
Ex. 5 p.41 |
|||
28 |
|
|
Люди різних професій. Розвиток навичок зорового сприймання. Робота з текстом та малюнками. |
A doctor; a programmer; a vet; a farmer; a shop assistant; a pilot; a driver; a police officer; a teacher; learn;a profession; |
Let’s; I can …; |
Ex. 1,3 p. 42 |
Ex. 1 p. 42 |
Ex. 2,4 p. 42,43 |
WB |
WB |
|||
29 |
|
|
Я хочу бути інженером. Розвиток навичок сприймання на слух. Робота з малюнками. |
Professions; jounalist; tv programms, cook, to cook food, a farmer, a designer, to make clouthes; an engineer; to make machines and devises, a mechanic, to fix ; all cars; an artist; to paint pictures;man-men;woman-women; child-children |
Present Simple, plurals |
Ex. 1,3 p. 44,45 |
Ex. 1 p. 44 |
Ex.2 p.44 |
WB |
WB |
|||
30 |
|
|
Різноманітність професій. Розвиток навичок писемного продукування. Проектна робота. |
Professions; jounalist; tv programms, cook, to cook food, a farmer, a designer, to make clouthes; an engineer; to make machines and devises, a mechanic, to fix ; all cars; an artist; to paint pictures;man-men;woman-women; child-children |
Present Simple, plurals, this/these |
|
Ex. 4 p.46 |
|
Ex. 4 p.46 |
Ex. 6 p.46 |
|||
31 |
|
|
Чий це комп’ютер?Розвиток навичок сприймання на слух. Робота з малюнками. Присвійний відмінок іменників. |
To play together; it’interesting; professions; |
Possessive case |
Ex. 1,2 p. 47 |
Ex. 1 p. 47 |
Ex. 3,4 p. 48 |
Ex. 4 p. 48 |
WB |
|||
32 |
|
|
Що у твоєму ланч-боксі? Розвиток навичок усної взаємодії. Робота в парах. |
professions |
|
Ex. 2 p. 49 |
Ex. 1,3 p. 49,50 |
Ex. 4 p. 50 |
WB |
WB |
|||
33 |
|
|
Ким ти хочеш бути? Формування навичок писемного продукування. Написання слів. |
revision |
revision |
Ex. 1 p.51 |
Ex. 2 p.51 |
Ex. 3 p.51 |
|
WB |
|||
34 |
|
|
Ми – творчі! Проектна робота. |
revision |
revision |
|
Project work p.52-53 |
|
WB |
WB |
|||
35 |
|
|
Світ професій. Узагальнення вивченого матеріалу. |
revision |
revision |
Ex 1 p. 54 |
EX.2 p. 55 |
|
WB |
WB |
|||
36 |
|
|
Світ професій. Підсумковий урок. Діагностична робота. |
revision |
revision |
|
|
|
WB |
|
|||
|
|
UNIT 4.Happy holidays! Веселих свят! |
|
|
|
|
|||||||
37 |
|
|
Календар. Розвиток навичок зорового сприймання. Робота з лексикою. |
Season;month;spring.summer,autumn,winter; March, April,May, June, July, August, September, October, November, December, January, Ferbruary; |
How many… ?;What month is it…?; There are….; |
Ex.1 p. 56 |
Ex.1,2,3 p. 56,57 |
Ex. 4 p.57 |
WB |
WB |
|||
38 |
|
|
Коли твій День народження? Розвиток навичок усної взаємодії. Робота в парах. |
March, April,May, June, July, August, September, October, November, December, January, Ferbruary; |
In March…; |
Ex. 1,2 p. 58 |
Ex. 1 p. 58 |
Ex.3 p.59 |
WB |
Ex.4 p.59 |
|||
39 |
|
|
Вечірка на День народження. Розвиток навичок усної взаємодії. Визначення часу. |
Happy Birthday!; in the cafe; |
Saying the time; When? Where?; |
Ex. 1,3 p. 60,61 |
Ex. 1,2 p. 60 |
Ex. 4,5 p. 61 |
WB |
WB |
|||
40 |
|
|
День Святого Миколая. Розвиток навичок зорового сприймання. Робота з текстом. |
Celebrate; Christmas; St. Nicolas Day; holiday; bring presents; put presents; |
Present Simple |
Ex. 1,3 p. 62,63 |
Ex. 1,2,4 p. 62,63 |
Ex. 5 p. 63 |
WB |
WB |
|||
41 |
|
|
Щасливого Різдва! Розвиток навичок зорового сприймання. Робота з текстом. |
Merry Christmas!; prepare for …;decorate the Christmas tree; put balls, stars; candies; cook a turkey; pudding; on, under, in |
|
Ex. 1,3 p. 64,65 |
Ex. 1 p. 64 |
Ex. 4 p. 65 |
WB |
WB |
|||
42 |
|
|
Контроль читання |
|
|
|
|
|
|
|
|||
43 |
|
|
Контроль аудіювання |
|
|
|
|
|
|
|
|||
44 |
|
|
Контроль письма |
|
|
|
|
|
|
|
|||
45 |
|
|
Контроль говоріння |
|
|
|
|
|
|
|
|||
46 |
|
|
Час історій. Розвиток навичок сприймання на слух та усної взаємодії. Рольові ігри. Ми – творчі! Проектна робота. |
revision |
revision |
Ex. 2 p.70 |
Ex. 1 p.70 |
Ex. 3 p.70 |
WB |
WB |
|||
47 |
|
|
Світ професій. Підсумковий урок. Діагностична робота. |
revision |
revision |
|
Ex 3. p.73 |
Ex. 1,2 p.72,73 |
WB |
WB |
|||
48 |
|
|
Святковий настрій. Узагальнення вивченого матеріалу. Підсумковий урок. |
revision |
revision |
|
|
|
WB |
|
|||