Календарно- тематичне планування з біології для 7 клас на 2024-2025 н.р. Синхронізовано з підручником Балана

Про матеріал
Календарно-тематичне планування синхронізовано з підручником П.Г. Балана!!!орієнтовне планування на сайті Генези має розбірності з підручником!!! Календарно-тематичне планування навчального матеріалу «Біологія», 7 клас Програма: Модельна навчальна програма «Біологія. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Балан П. Г., Кулініч О. М., Юрченко Л. П. ), що рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 06.09.2023 № 1090) Підручник: Балан П.Г. Біологія : підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти (Балан П. Г., Кулініч О. М., Юрченко Л. П.). – Київ: «Генеза», 2024.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

навчального матеріалу «Біологія», 7 клас 

(87,5 годин – 2,5 години на тиждень, із них 11,5 резервні)

 

Програма: Модельна навчальна програма «Біологія. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Балан П. Г., Кулініч О. М., Юрченко Л. П. ), що рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 06.09.2023 № 1090)

Підручник:  Балан П.Г. Біологія : підручник  для 7 класу закладів загальної середньої освіти  (Балан П. Г., Кулініч О. М., Юрченко Л. П.). –  Київ: «Генеза», 2024.

 

п/п

 

 

Дата

 

Тема уроку

 

Домашнє завдання

 

ВСТУП (3 год.)

 

1

 

Біологія як наука. Методи біологічного дослідження. Значення біології в природі та житті людини.

§1

 

2

 

Біорізноманіття нашої планети та рівні його організації (генетичне, видове, екосистемне). Систематика – наука, що вивчає різноманітність організмів.

§2

 

3

 

Збереження біорізноманіття – запорука стабільного існування біосфери.

§3

 

 

РОЗДІЛ I.КЛІТИНА ПРОКАРІОТИ. ОДНОКЛІТИННІ ЕВКАРІОТИ.

 

Тема 1. Клітина – структурно-функціональна одиниця (7 год.)

4

 

Методи дослідження клітин. Збільшувальні прилади і правила роботи з ними.

§4

5

 

Типи організації клітин: про- та евкаріотичні клітини.

§5

6

 

Будова клітини евкаріотів. Органели клітини, особливості їхньої будови та функцій. Взаємозв’язок органел клітини між собою.

§6

7

 

Практична робота №1Виготовлення тимчасових мікропрепаратів та їхнє дослідження за допомогою оптичного мікроскопа”

§§4-6 повтор.

8

 

Особливості будови клітини прокаріотів та їх процесів життєдіяльності.

§7

9

 

Різноманітність прокаріотичних організмів. Роль прокаріотів у природі.

§8

10

 

Роль прокаріотів у житті людини.

§9

Тема 2. Одноклітинні евкаріоти – цілісні організми (4 год.)

11

 

Особливості організації клітин одноклітинних евкаріотів( на прикладі інфузорії –туфельки).

Лабораторне дослідження “Спостереження за інфузоріями”.

§10

12

 

Одноклітинні евкаріоти – мешканці водойм: прісних (евглена зелена та амеба протей) та морів (форамініфери).

§11

13

 

Паразитичні одноклітинні евкаріоти (на прикладі дизентерійної амеби, малярійного плазмодія). Профілактика паразитарних (інвазійних) захворювань людини.

§12

14

 

Узагальнення знань

Тематична №1

§§1-12 повтор.

 

РОЗДІЛ II. РІЗНОМАНІТНІСТЬ ЕВКАРІОТИЧНИХ ОРГАНІЗМІВ

 

Тема 3. Водорості (3 год.)

15

 

Особливості будови та процесів життєдіяльності водоростей. Різноманітність зелених водоростей.

§13

16

 

Особливості будови, процесів життєдіяльності, різноманітність бурих і червоних водоростей.

§14

17

 

Діатомові водорості. Роль водоростей у природних екосистемах та житті людини.

§15

Тема 4. Характерні риси та будова вищих рослин (10 год.)

18

 

Вищі рослини – багатоклітинні організми з тканинами та органами.

§16

19

 

Вегетативні органи рослин - корінь, будова, функції та видозміни.

§17

20

 

Лабораторна  роботи № 1 «Дослідження кореня та видозмін кореня»

§17 повт.

21

 

Вегетативні органи рослин - пагін, будова, функції та видозміни.

§18

22

 

Лабораторна робота №2 «Дослідження будови пагонів та бруньок різних рослин»

§18 повт.

23

 

Вегетативні органи рослин - листок,  будова, функції та видозміни.

§19

24

 

Взаємозв’язки між різними органами рослини. Рухи рослин. Лабораторне дослідження

«Дослідження транспорту речовин  по рослині за допомогою барвників»

§20

25

 

Адаптації вищих рослин до різних умов зростання. Життєві форми вищих рослин.

§21

26

 

Розмноження рослин: статеве та нестатеве. Життєві цикли вищих росли                           .

§22

27

 

Узагальнення знань

Тематична №2

§§16-22

Повт.                              

Тема 5. Різноманітність вищих рослин (14 год.)

28

 

Вищі спорові рослини - мохи.

§23

29

 

Вищі спорові рослини -  плауни, хвощі.

§24

30

 

Вищі спорові рослини - папороті.

§25

31

 

Практична робота №2«Порівняння будови різних представників вищих спорових рослин».

§§23-25 повт.

32

 

Насінні рослини. Будова насінини.

Лабораторне дослідження «Дослідження будови насінини (на прикладі квасолі та пшениці)»

§26

33

 

Голонасінні рослини.

Лабораторне дослідження «Дослідження шишок та хвої (сосни або ялини)»

§27

34

 

Покритонасінні або Квіткові. Лабораторне  дослідження «Дослідження будови квітки та суцвіття»

§28

35

 

Особливості процесів запилення та запліднення у квіткових рослин.

§29

36

 

Утворення плодів. Різноманітність плодів.

Лабораторне  дослідження «Дослідження різноманітності плодів»

§30

37

 

Різноманітність покритонасінних (квіткових рослин) Однодольні.

§31

38

 

Різноманітність покритонасінних (квіткових) рослин. Дводольні: Капустяні, Розові, Бобові.

§32

39

 

Різноманітність покритонасінних (квіткових) рослин. Дводольні: Пасльонові, Айстрові.

§33

40

 

Практична робота №3 «Порівняння будови різних представників насінних рослин (голонасінних та покритонасінних (квіткових))»

Підгот. до уроку узагал.

41

 

Узагальненя знань

Тематична №3

§§23-33 повтор.

Тема 6. Характерні риси тварин (8 год.)

42

 

Характерні риси тварин. Тканини тварин.

§34

43

 

Органи та системи органів. Регуляція життєвих функцій.

§35

44

 

Способи розмноження тварин.

Лаб.дос «Дослідження внутрішньої будови яйця птахів – тварин з прямим типом розвитку (на прикладі яєць свійських птахів)»

§36

45

 

Розвиток тварин.

§37

46

 

Форми поведінки тварин (рефлекси безумовні та умовні, інстинкти). Лаб. Дос. « Спостереження за поведінкою тварин»

§38

47

 

Способи комунікації тварин. Міграції тварин та методи їх вивчення.

§39

48

 

Практична робота №4 «Визначення різних форм поведінки тварин»

Підгот. до уроку узагал.

49

 

Узагальнення знань

Тематична №4

§§34-39 повтор.

Тема 7. Різноманітність тварин(26 год.)

50

 

Губки – примітивні водні тварини, що не мають сформованих тканин.

§40

51

 

Жалкі – двошарові тварини. Небезпека жалких для здоров’я людини.

§41

52

 

Плоскі черви – паразити людини і тварин.

§42

53

 

Круглі черви (нематоди) – паразити людини, тварин і рослин.

§43

54

 

Кільчасті черви, їхня роль у природі та житті людини. Лабораторне дослідження: - зовнішньої будови та руху кільчастих червів (на прикладі дощового черв’яка або трубочника).

§44

55

 

Молюски: двостулкові, черевоногі та головоногі, їхня роль у природі та житті людини. Лабораторне дослідження: зовнішньої будови та руху черевоногих молюсків (на прикладі акваріумних видів).

§45

56

 

Членистоногі – безхребетні тварини із зовнішнім скелетом. Ракоподібні. Промислові види ракоподібних.

§46

57

 

Комахи. Різноманітність комах. Лабораторне дослідження: зовнішньої будови комах (на прикладі колекційного матеріалу та мікропрепаратів ротових органів та різних типів крил);

§47

58

 

Роль комах у природі та житті людини.

§48

59

 

Практична робота № 5 «Виявлення прикладів пристосувань до середовища та способу життя в комах»

§§47-48 повтор.

 

 

Павукоподібні: отруйні види (павуки), кровосисні види (кліщі) – переносники збудників захворювань людини і тварин, шкідники харчових продуктів.

§49

60

 

Узагальнення знань

Тематична №5

§§40-49 повтор.

61

 

Хордові – тварини із внутрішнім скелетом. Головохордові – примітивні хордові тварини.

§50

62

 

Риби.

§51

63

 

Хрящові, променепері та лопатепері риби, пристосування до мешкання у водоймах.

§52

64

 

Амфібії, їхня роль у природі та житті людини.

§53

65

 

Рептилії, їхня роль у природі та житті людини.

§54

66

 

Птахи. Риси пристосованості до польоту.

Лабораторне  дослідження: Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у представників різних екологічних груп птахів.

§55

67

 

Різноманітність птахів. Кільогруді.

§56

68

 

Безкільові птахи. Роль птахів у природі та житті людини.

§57

69

 

Практична робота №6 «Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у представників різних екологічних груп птахів»

§§55-57 повтор.

70

 

Характерні риси ссавців.

§58

71

 

Різноманітність ссавців. Першозвірі. Сумчасті. Комахоїдні. Рукокрилі. Гризуни.

§59

72

 

Різноманітність ссавців. Копитні.Китоподібні. Хижі. Примати.

§60

73

 

Практична робота №7 «Визначення особливостей зовнішньої будови ссавців у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування»

§§58-60 повтор.

74

 

Роль ссавців у природі та житті людини. Охорона ссавців.

§61

Тема 8. Середовища існування тварин (3 год.)

75

 

Пристосування тварин до водного та грунтового середовищ існування.

§62

76

 

Пристосування тварин до наземно-повітряного середовища та до мешкання в організмах інших істот.

§63

77

 

Узагальнення знань

Тематична №6

§§50-63 повтор.

Тема 9. Гриби- гетеротрофні організми ( 8 год.)

78

 

Характерні риси грибів.

§64

79

 

Різноманітність грибів. Дріжджі. Цвілеві гриби.

Лабораторні дослідження:

- мікроскопічних грибів (на прикладі дріжджів);

- цвілевих грибів (на прикладі мукора або інших представників);

§65

80

 

Шапинкові гриби.

Лабораторне дослідження будови шапинкових грибів.

§66

81

 

Їстівні та отруйні шапинкові гриби.

§67

82

 

Практична робота №8 “Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості

§67 повт.

83

 

Гриби – паразити рослин.

§68

84

 

Лишайники – асоціації справжніх грибів з фотосинтезуючими організмами.

§69

85

 

Узагальнення знань

Тематична №7

§§64-69 повт.

Узагальнення (2 год.)

86

 

Сучасні уявлення про систему органічного світу

§70

87

 

Повторення вивченого за рік

-------

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Ципльонок Валентина Володимирівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Gudan Liliana
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Біологія, 7 клас, Планування
Додано
15 серпня
Переглядів
6976
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку